PytaniaShow Biznes

10 najważniejszych elementów brandingu i ich znaczenie – GdanskTown.pl

Złożoność marketingu marki sprawia, że czasami trudno go zdefiniować. Kliknij tutaj, aby poznać 10 najważniejszych elementów brandingu i ich znaczenie.

64% konsumentów twierdzi, że kontynuuje relację z marką ze względu na wspólne wartości. To prawda bez względu na to, jak duża lub mała jest Twoja firma.

Ale wspólne wartości to tylko jedna część brandingu. Istnieją inne elementy brandingu, które pomagają Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji.

Dobre budowanie marki może być trudne, jeśli nie rozumie się w pełni wszystkich elementów brandingu. Ponieważ branding jest tak ogromną częścią marketingu, jest niezwykle ważne, aby zrozumieć, które elementy marki należy użyć.

Aby pomóc Ci zaoszczędzić pieniądze i czas, czytaj dalej. Dzielimy się z Tobą 10 najlepszymi elementami brandingu i ich znaczeniem.

1. Nazwa Twojej firmy jest jednym z elementów brandingu

Możesz nie myśleć, że nazwa Twojej firmy jest tak ważna, ale jest. Kiedy kichasz, często prosisz o Kleenex zamiast chusteczki. Kleenex to nazwa marki chusteczek higienicznych, ale dzięki świetnej strategii brandingowej nazwa firmy jest teraz uważana za synonim chusteczek higienicznych.

Ale wymyślenie ikonicznej nazwy marki nie jest tak łatwe, jak się wydaje. Jeśli wybierzesz nazwę taką jak „Sam and Ella’s”, gdy jesteś właścicielem pizzerii, możesz skończyć z mniejszą liczbą klientów niż byś chciał.

2. Siła Twojego logo

Logo są tworzone dla firm, aby konsumenci mieli wizualny znak towarowy, który identyfikuje Twoją markę. Kiedy widzisz jabłko z nadgryzionym jabłkiem, wiesz dokładnie, na jaką markę patrzysz.

Kiedy widzisz złote łuki, wiesz, że w pobliżu znajduje się McDonald’s. Loga mają duże znaczenie. I jest wiele do rozważenia, zanim zdecydujesz się na logo.

Rola projektu graficznego jest ważna. Czcionka, projekt i kolory, które wybierzesz, zrobią różnicę. Aby dowiedzieć się jak zaprojektować logo online, kliknij tutaj.

3. Stwórz misję i wizję, a następnie podziel się nimi

Dwa składniki marki, które musisz zidentyfikować to misja i wizja. To, dlaczego Twoja marka istnieje w pierwszej kolejności, to Twoja misja.

Twoja wizja to sposób, w jaki widzisz swoją firmę tworzącą lepszą przyszłość dla swoich klientów. Te dwa elementy marki są kluczowe. Jeśli Ty nie wiesz, dlaczego Twoja firma istnieje, nikt inny też nie będzie wiedział.

4. Determine Your Brand’s Image

Pomyśl o firmie Weinstein Company. Dzięki działaniom jednego z ich najwyższych rangą dyrektorów, Harveya Weinsteina, są oni teraz jedną z najbardziej znienawidzonych firm w Stanach Zjednoczonych. Harvey Weinstein skutecznie zrujnował ich wizerunek.

Wizerunek marki nie jest tym, co chcesz, aby inni myśleli o Twojej firmie. To jest tożsamość marki.

Zamiast tego, wizerunek marki jest tym, co Twoi konsumenci faktycznie myślą o Twojej firmie. A jeśli nie jest to pozytywne, masz kłopoty.

5. Internal Branding

Wewnętrzny branding jest tak samo ważny jak zewnętrzny. Twoi pracownicy muszą być tak samo zainwestowani w promowanie Twojej marki jak Ty.

Jeśli twoi pracownicy nie kupują twojej marki, twoi klienci również nie będą. Wyobraź sobie, że idziesz do Disneylandu i jesteś nękany przez Myszkę Miki, a nie witany.

Disney rozumie, jak używać wewnętrznego brandingu, aby wszyscy pracownicy stali się częścią marki Disneya. To, co twoi pracownicy noszą, mówią i zachowują ma znaczenie.

6. Creating Brand Loyalty

Saturday Night Live istnieje od 1975 roku. Przez te wszystkie lata program widział niezliczone zmiany obsady i kilka chudych lat, kiedy nie był zbyt zabawny.

Mimo to, są miliony fanów, którzy dosłownie dorastali z programem i nadal go oglądają. Nawet podczas chudych lat, show udało się zachować świeżość i znaczenie poprzez wykorzystanie gwiazd gościnnych.

Twoim celem jest zbudowanie lojalności wobec marki, tak aby Twoi klienci nie tylko kontynuowali współpracę z Tobą, ale także stali się zagorzałymi fanami, którzy przekonują innych do korzystania z Twoich produktów lub usług.

7. Communicating Your Brand

Istnieją różne sposoby komunikowania swojej marki. Twoja wiadomość może być dostarczona poprzez wiele źródeł, szczególnie dzisiaj.

Niezależnie od tego, czy jest to reklama, kasowniki, media społecznościowe czy broszury, ważne jest, aby stale wysyłać wiadomości do swojej podstawowej grupy odbiorców. Twoim celem jest jasne i skuteczne przekazanie klientom podstawowych korzyści Twojej firmy.

W przeciwnym razie będziesz musiał zmagać się z byciem zarówno poza zasięgiem wzroku, jak i umysłu swoich klientów.

8. Określenie głównej grupy odbiorców

Żadna firma nie obsługuje wszystkich. Nie każdy będzie Twoim idealnym klientem, nawet jeśli myślisz, że możesz sprzedawać każdemu.

Amazon oferuje prawie wszystko, czego człowiek może potrzebować, ale nadal nie ma 100% populacji ludzkiej kupującej przedmioty za ich pośrednictwem. Musisz określić, kim są ludzie, którzy najprawdopodobniej kupią twój produkt/usługę.

Ustal, kim są ci ludzie. Ustal, jakie są ich zainteresowania. Co robią na życie, ile zarabiają i gdzie się znajdują.

Im więcej wiesz o swojej podstawowej grupie odbiorców, tym łatwiej znajdziesz środki, za pomocą których będziesz mógł się z nimi komunikować. Będziesz też wiedział, jak skutecznie prowadzić do nich marketing.

9. Wykorzystanie zmysłów jako elementów marki

Elementy marki obejmują wszystko, od kolorów po czcionki, a nawet Twoje zmysły. Dźwięk, ruch, zapach i smak mogą być wykorzystane jako elementy brandingu.

Pomyśl o Diet Coke vs Diet Pepsi. Lojalni fanatycy przysięgają, że jest ogromna różnica w smaku. Dzieje się tak dlatego, że oba giganty sodowe zorientowały się, jak wykorzystać smak jako część ich brandingu.

Twój zmysł węchu również może być wykorzystany jako część Twojej marki. Kto nie pamięta zapachu Play-Doh? Został on teraz zastrzeżony dokładnie z tego powodu.

Ruch również może być uznany za element marki. Jeśli masz produkt, który rozszerza się, przesuwa lub kondensuje w inny sposób, możesz wykorzystać tę informację do celów brandingu.

Wreszcie, jest dźwięk. Pomyśl o jinglach reklamowych, których nie słyszałeś od lat, ale nadal znasz na pamięć. Klondike, Big Red i Dr Pepper wymyśliły dżingle, których nikt nie mógł przestać śpiewać, a w rezultacie sprzedaż wzrosła.

10. Brand Equity

Kapitał własny marki to wartość Twojej marki. Może ona obejmować namacalną wartość finansową, taką jak przychody i udziały w rynku.

Może również obejmować wartości niematerialne, takie jak korzyści strategiczne dla Twojej marki. Dobrym przykładem jest to, że Apple jest ogromną marką technologiczną. W rezultacie ludzie postrzegają Apple jako producenta najnowocześniejszych, wysokiej jakości produktów.

Keep Learning

Nieustannie się ucz. Nawet firmy, które mają wszystkie elementy brandingu poukładane, muszą nadążać za zmianami. Chociaż Morton Salt Girl jest powszechnie rozpoznawalna, w ciągu swojej kariery dokonała kilku aktualizacji i zmian.

Możemy pomóc. Nasze artykuły mogą sprawić, że będziesz na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi informacjami biznesowymi. Kliknij tutaj, aby przeczytać nasze najnowsze wiadomości.

Related Articles

Back to top button