Skuteczne strategie marketingowe i SEO to te, które pomagają zrozumieć puls docelowej publiczności i dostarczać treści w języku, który rozumieją. Jeśli twoja grupa docelowa jest podekscytowana lub podekscytowana czymś, masz „trend”, który możesz wykorzystać, aby uzyskać większą widoczność i wiarygodność z nimi.
W Indiach, IPL jest jednym z takich mega sportowych festiwali, raczej jak Super Bowl.IPL przyciąga setki tysięcy fanów offline i online i jest rozmową miasta przez dobre dwa miesiące. Jak w przypadku każdego trendu, znajduje to odzwierciedlenie w wyszukiwaniach Google. Z 1.8M wyszukiwań dla słowa kluczowego „IPL”, to znacznie wyprzedził inne popularne słowa kluczowe, takie jak „Diwali” lub „Holi”.
Tak duży wolumen wyszukiwania sprawia, że jest to dojrzała okazja, aby wzmocnić swoje wysiłki SEO. Użyłem więc narzędzia SEMrush, aby pogrzebać nieco głębiej i odkryłem trzy spostrzeżenia, które mogą pomóc Ci to wykorzystać.
- Kampanie PPC są umieszczane przez cały rok
Dobrze zaplanowana całoroczna kampania PPC wokół słowa kluczowego, na które się nastawiasz, zdecydowanie zwiększa Twoje SEO. Tak więc, oto migawka rodzaju reklam, które zostały umieszczone wokół słowa kluczowego „IPL”.
Zauważ, że większość reklam koncentruje się na dostarczaniu informacji na temat turnieju i trwających meczów. Oczywiście, nie zawsze może to być ściśle związane z Twoją marką.
Więc prawdopodobnie można wymyślić ciekawe reklamy wideo lub konkursy (które zawierają swoją markę) wokół podstawowych słów kluczowych, i rozpocząć uruchamianie reklam dla nich. Takie reklamy będą również zachęcać swoich gości do spędzenia więcej czasu na miejscu po kliknięciu, a tym samym zwiększyć swoje zaangażowanie na stronie docelowej – bardzo dobry PPC wygrać!
Innym aspektem, o którym należy pamiętać jest to, że reklamy były wyświetlane dla IPL przez cały rok.
Dla Ciebie, aby konkurować z nimi, proponuję kierować długie słowa kluczowe ogon z objętości słowa kluczowego na wyższej stronie. Ponadto upewnij się, że trudność słowa kluczowego jest mniejsza niż około 70% – to pomoże Twojej reklamie uplasować się wyżej szybko.
- Zaangażowanie mediów społecznościowych wpływa na SERPy
Zaangażowanie w mediach społecznościowych jest odbierane przez Google i algorytm nie używa go bezpośrednio jako czynnika decydującego o rankingu SERP. Dlatego w zeszłym roku, dla słowa kluczowego „IPL”, to Twitter był na pierwszym miejscu, a nie oficjalna strona IPLt20. Oto migawka SERP z zeszłego roku.
To dlatego, że więcej zaangażowania i dyskusji lub wyszukiwań dla IPL miało miejsce na Twitterze w zeszłym roku, dając mu tym samym większy autorytet. Dla porównania Facebook mimo, że jest popularnym kanałem social media uplasował się dopiero na 7 miejscu, prawdopodobnie dlatego, że nie miał tak dużego zaangażowania jak Twitter. Pomimo tego, nadal plasuje się powyżej Cricbuzz.com – strony poświęconej wyłącznie rozmowom o krykiecie!
- Bezpośredni ruch koreluje ze wzrostem pozycji w rankingu
Bezpośredni ruch na Twojej stronie może pomóc Ci wspinać się po drabinie SERP. Jak? Agresywny branding pomaga stworzyć znaną jednostkę dla wyszukiwarek i. Ponadto, więcej przypomnienie marki z publiczności będzie zachęcać do bardziej bezpośrednich wizyt, jak również więcej wyszukiwań organicznych, co skutkuje w wirtuozerii więcej ruchu.
Zespół IPLT20 zrobił to w tym roku i zobacz, jak bardzo wzrósł ich bezpośredni ruch:
Ten wzrost ruchu bezpośrednio koreluje z ich skokiem w drabinie SERP do rangi nr 1. Więc w tym roku, Google SERP dla słowa kluczowego „IPL” wygląda tak:
Te spostrzeżenia oparte na trendach mogą się przydać, gdy planujesz swoje przyszłe kampanie dla danego trendu. Jeśli martwisz się, że przegapiłeś okazję, nie martw się, są sposoby, aby zapewnić, że to się nie powtórzy.
Jak więc możesz zidentyfikować takie okazje w przyszłości?
- Śledź trendy Google lub skorzystaj z SEMrush keyword tool -Zwykle trend wirusowy można łatwo wyłowić w mediach społecznościowych. Możesz jednak skorzystać z wykresu Google Trends, który pomoże Ci zobaczyć, który temat jest trendy i o ile. Jeśli nie, narzędzie do badania słów kluczowych SEMrush może również pomóc w analizie popularności słowa kluczowego. Pamiętaj, aby przeprowadzić dokładną analizę konkurencji, aby zobaczyć, jak wykorzystują dany trend. Możesz się z tego uczyć i zaoszczędzić czas i wysiłek, zamiast wymyślać koło na nowo.
- Sprawdź CPC – Dla słów kluczowych o dużej objętości, CPC jest zazwyczaj wysokie. Jeśli masz szczęście, czyli jeśli słowo kluczowe, które wybrałeś jest jeszcze niewykorzystane, to CPC może być w rzeczywistości mniejszy – sygnalizując natychmiastowe działanie z twojego końca może okazać się korzystne.
Dla słowa kluczowego „IPL2017” tak właśnie było. Z CPC na poziomie 0,14$ w zeszłym roku, itd. spadł do 0,04$, pomimo wzrostu wolumenu z 823K w kwietniu 2017 do 1,8M w kwietniu 2018.
Może to wynikać z kilku powodów – skoroGoogle ma dane z ubiegłych lat, to może je łatwo wykorzystać do tworzenia reklam z wysokim wynikiem jakości. Reklamy z dobrym wynikiem jakościowym nie potrzebują przecież wysokich ofert, a więc samo Google licytowałoby mniej, obniżając tym samym ogólnyCPC dla danego słowa kluczowego.
Niezależnie od przyczyny, jest to zielony sygnał dla Ciebie, aby zacząć licytować na słowo kluczowe i używać go do swoich kampanii i zwiększenia widoczności.
- Określenie trudności słowa kluczowego – Zwykły punkt odniesienia dla trudności słowa kluczowego, podczas wybierania słowa kluczowego do swojej kampanii jest poniżej 50% (lub mniej). Poziom trudności powyżej 80% oznacza, że prawie niemożliwe jest uzyskanie dobrej pozycji w rankingu. Jednakże, jeśli słowo kluczowe jest wysoki wolumen, a następnie numer trudności słowa kluczowego może być nieco wysoki. Na przykład, dla „IPL 2017”, trudność słowa kluczowego 64.05% jest całkowicie do przyjęcia. W rzeczywistości, biorąc pod uwagę wolumen wyszukiwania i niski koszt CPC, możesz go zmiażdżyć za pomocą kreatywnej kampanii (poprawiając ruch bezpośredni – jak omówiono powyżej) i tak dalej.
Over to You
Na koniec dnia, trend lub słowo kluczowe, które wybierzesz powinno mieć sens dla Twojego biznesu. Jeśli zaczniesz uruchomić nieistotne reklamy dla popularnego słowa kluczowego, to ryzykujesz wynik jakości kampanii PPC i Google ranking twój negatywnie na skok w bounce rates.
SEO polega na zapewnieniu odpowiedniego doświadczenia użytkownika dla widza. Jeśli dostarczysz im sensowną treść poprzez różne kanały, w czasie, gdy będą jej szukać, zostanie ona dobrze przyjęta i podniesie Twój ranking. Te hacki wymienione są tylko sposoby, aby określić, jak to zrobić z maksymalnym wpływem.
Jeśli masz więcej pytań, daj mi znać – chętnie porozmawiam z Tobą więcej!