SEO jest jednym z najbardziej popularnych tematów w marketingu internetowym dzisiaj i zapotrzebowanie na wiedzę SEO nigdy nie było wyższe. Niezliczone artykuły, filmy i przewodniki istnieją na ten temat. Pomimo tego wszystkiego, nadal istnieje wiele nieznanych faktów na temat SEO, z których niektóre są rzeczywiście dość zaskakujące. Ponieważ coraz więcej pracy w dziedzinie SEO, więcej informacji jest odkrywane o nim, niektóre z nich są poniżej:
1. Większość użytkowników nie patrzy poza pierwszą stronę: Jeśli robiłeś jakieś badania na temat SEO, być może zauważyłeś, że wiele osób przywiązuje szczególną wagę do tego, aby ich strony internetowe znalazły się na samej górze wyników wyszukiwarki, zazwyczaj w obrębie pierwszych 5 wyników.
Często wspomina się o tym w każdej reklamie dla ekspertów SEO, że ich strona musi pojawić się na pierwszej stronie wyników silnika. Jest ku temu dobry powód.
Według statystyk, około 75% użytkowników wyszukiwarek nie zawraca sobie głowy przeglądaniem jakichkolwiek zasobów poza pierwszą stroną.
Jeśli Twoja strona dotyczy np. butów i jest wymieniona na drugiej lub trzeciej stronie, prawdopodobnie większość osób szukających informacji o butach nigdy jej nie zobaczy.
2. Filmy wideo zwiększają Twoje szanse na wyższą pozycję w rankingu: Algorytm Google został zaprojektowany tak, aby nagradzać strony internetowe, które mają autentyczną i wartościową treść, a filmy wideo są najwyraźniej częścią tego.
Wykazano, że strony internetowe, które zawierają filmy na swoich stronach docelowych, mają ponad 50% większe szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Powodem tego jest to, że filmy na stronie docelowej są uważane za wskazujące na interaktywną treść w porównaniu do tekstu. Tekst może być po prostu zlepkiem słów kluczowych, ale treści wideo sugerują, że prowadzisz rozmowę, rozpowszechniasz informacje lub przekazujesz treści, które są wartościowe.
3. Popularność wydarzeń wpływa na ranking: Wcześniej sądzono, że algorytm Google szereguje wydarzenia na podstawie linków przychodzących z zewnętrznych źródeł. Okazuje się, że tak nie jest.
Wygląda na to, że Google szereguje wydarzenia nie na podstawie ich popularności w sieci, ale na podstawie ich popularności w rzeczywistości. Czynniki, które biorą udział w określaniu tego, obejmują miejsce, w którym odbywa się wydarzenie.
Na przykład, wydarzenie w Nowym Jorku w określonym czasie może uzyskać wiele linków przychodzących, ale Google uplasowałoby wydarzenie odbywające się w Madison Square Garden wyżej ze względu na reputację miejsca.
4. Podróżowanie w czasie: Podróż w czasie, w tym przypadku, odnosi się do czasu, jaki zajęłoby dotarcie do danej firmy lub wydarzenia z lokalizacji użytkownika wyszukiwarki.
Na przykład dwóch użytkowników może w tym samym czasie wyszukać siłownie na danym obszarze, ale ich wyniki będą różne.
Siłownie, które są najbliżej lokalizacji każdego użytkownika, zostaną wyświetlone jako pierwsze w porównaniu z innymi.
5. Udziały w Google+ są wskaźnikiem wysokich pozycji w rankingu: Jedną z powszechnych metod stosowanych przez właścicieli witryn, aby uzyskać ich strony wysoko w wynikach wyszukiwania jest zachęcanie do akcji URL witryny przez uchwyty mediów społecznościowych w nadziei na lepszy ranking. Okazało się jednak, że wysoka liczba akcji w Google+ koreluje z wysokim rankingiem w wyszukiwarce. Oznacza to, że im więcej razy adres URL witryny i jej zawartość są udostępniane w Google+, tym większe szanse, że witryna znajdzie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Odwiedź ROIGROUP, aby codziennie dowiadywać się coraz więcej o SEO i o tym, jak uzyskać wysokie pozycje stron w wynikach silnika. Choć te fakty są z pewnością zaskakujące, to prawdopodobnie w najbliższych latach poznamy jeszcze bardziej zaskakujące fakty dotyczące SEO.