PytaniaShow Biznes

6 Metryk Email Marketingu, które musisz obserwować (i dlaczego) – GdanskTown.pl

Kiedy pracujesz nad kampaniami email marketingowymi, nie możesz mieć tylko nadziei, że idą one dobrze i dają Ci dobry ROI. Musisz śledzić kilka bardzo ważnych KPI (key performance indicators), aby upewnić się, że Twoja kampania jest skuteczna. Jeśli zauważysz, że któryś z tych czynników cierpi, są rzeczy, które możesz zrobić, aby upewnić się, że poprawisz się, ale jeśli nie śledzisz swoich wyników, nie będziesz w stanie się poprawić.

Następujące 6 metryk email marketingu są ważne dla Ciebie, aby obserwować i śledzić, aby zapewnić, że otrzymasz najlepsze wyniki z kampanii email marketingowej.

1. Wskaźnik skarg na spam

Wskaźnik skarg na spam jest liczbą osób, które otrzymały od Ciebie email i kliknęły na opcję zgłoś spam, a następnie podzieliły go przez całkowitą liczbę kontaktów, które otrzymały kampanię.

Możesz nie zwracać uwagi na swój współczynnik skarg na spam, ponieważ jest on na tyle niski, że może być zaakceptowany przez Twojego dostawcę usług e-mail, ale nadal powinieneś zwracać uwagę na tę liczbę.

Jeśli zauważyłeś, że Twój współczynnik skarg na spam jest wyższy niż chcesz, może być kilka powodów, dlaczego tak się dzieje. Mamy szczerą nadzieję, że nie kupiłeś listy e-mailowej, ale jeśli to zrobiłeś, to prawie na pewno jest to twój problem. Jeśli Twoi odbiorcy nie rozpoznają Twojego adresu nadawcy, to również może być problem, więc upewnij się, że umieściłeś adres nadawcy, który będą rozpoznawać.

Wysyłanie emaili o niskiej jakości treści to kolejny sposób na to, aby zostać uznanym za spam, jak również na ukrycie przycisku rezygnacji z subskrypcji. Wolisz, aby ktoś wypisał się z listy, niż wydał cię na spam. Jeśli zbyt wiele osób daje skargę spamu, możesz zostać zbanowany z ESP (dostawca usług e-mail).

Chociaż mogą być inne powody, dla których masz te problemy ze skargami spamowymi, te są prawdopodobnie najbardziej prawdopodobne.

Upewnij się, że okresowo wysyłasz e-mail, aby sprawdzić, czy twoi starzy subskrybenci nadal chcą być zapisani. Jeśli nie klikną linku, aby pozostać zapisanym, śmiało usuń je. Zmniejszy to prawdopodobieństwo skarg na spam.

2. Open Rate

Jak sama nazwa wskazuje, open rate to procent osób, które otwierają dany email, który wysyłasz.

Podczas gdy open rate nie jest w 100% dokładny, zazwyczaj jest dość bliski i może dać Ci pojęcie o tym, jak wiele osób otwiera Twoje emaile.

To, co możesz stwierdzić na podstawie współczynnika otwarć, to jak bardzo ludzie są zainteresowani Twoimi emailami. Może to być odzwierciedleniem całej kampanii lub tylko odzwierciedleniem tematu lub linii tematycznej.

Istnieją różne średnie branżowe dla open rate, ale jeśli Twój open rate wynosi 20% lub więcej, nie powinieneś się zbytnio martwić. Oczywiście, zawsze możesz pracować nad poprawą swojej kopii linii tematu, aby uzyskać lepsze wyniki.

Jeśli wysyłasz e-maile do swoich subskrybentów zbyt często, może się okazać, że masz niższy współczynnik otwarć. Tylko e-mail swoich subskrybentów, gdy masz coś cennego do wysłania i może zauważyć, że twoje otwarte stawki wzrosnąć.

3. Współczynnik klikalności (CTR)

Twój CTR lub współczynnik klikalności to liczba osób, które klikają w link w Twoim emailu po jego otwarciu. Jeśli Twój temat pasuje do tego, o czym mówisz w swojej treści i masz link do wartościowego zasobu, prawdopodobnie okaże się, że będziesz miał wyższy CTR.

Jeśli Twój temat był mylący, a link w mailu nie jest powiązany, prawdopodobnie będziesz miał bardzo niski CTR. Upewnij się, że piszesz odpowiednie i przekonujące kampanie e-mailowe, aby uzyskać jak najlepszy CTR.

Kolejną rzeczą, na którą powinieneś zwrócić uwagę jest to, że ludzie potrzebują więcej niż jednej okazji do kliknięcia w Twoje linki. Powinieneś dać im kilka razy po minimum, aby kliknęli w ten sam link. Mogą chcieć zobaczyć cały kawałek informacji wcześnie lub mogą nie chcieć zobaczyć swój link aż do dolnej części e-maila. Musisz dać im opcje.

4. Conversion Rate

Każdy email, który wysyłasz musi mieć jakiś cel. Możesz próbować nakłonić ich do zakupu produktu, pobrania freemium lub innego działania. Cokolwiek to jest, musisz upewnić się, że śledzisz swój współczynnik konwersji, aby zobaczyć, jak dobrze twoje wysiłki marketingowe działają. Jeśli widzisz niski współczynnik konwersji, trzeba zobaczyć, gdzie można poprawić.

Powinieneś wiedzieć, jeśli masz cel jak sprzedaż, twój współczynnik konwersji będzie prawdopodobnie niższy niż jeśli masz niski standardowy cel, jak uzyskanie kogoś do pobrania czegoś za darmo. Upewnij się, że bierzesz to pod uwagę podczas testowania.

5. Bounce Rate

Bounce rate to liczba emaili, które wracają, ponieważ ktoś nie mógł ich odebrać. Twardy bounce oznacza, że email nie istnieje lub że już nie istnieje. Miękkie odbicie oznacza, że jest tymczasowy problem.

Żadna z tych rzeczy nie ma nic wspólnego z jakością Twoich emaili, ale zamiast tego ma związek z jakością listy. Upewnij się, że usuwasz adresy e-mail, które są twardo odbijające i jeśli miękko odbijają się zbyt długo, usuń je również.

6. Unsubscribe Rate

Twój wskaźnik rezygnacji z subskrypcji to procent osób, które wypisują się z Twojej listy emailowej za każdym razem, gdy wysyłasz email. Kiedy korzystasz z usług email marketingu, powinieneś być w stanie nauczyć się tworzyć emaile, które ustawią Cię na sukces i na niski współczynnik rezygnacji z subskrypcji. Wiele ESP zapewnia szkolenia na temat tego, jak najlepiej sprzedawać do swojej listy.

Musisz upewnić się, że Twoje emaile są istotne i oferują wysoką wartość dla Twoich subskrybentów, aby uzyskać najlepsze wyniki.

Conclusion

Wiedza o tym, jakie metryki marketingowe należy śledzić i jak interpretować te dane, jest ogromną częścią każdej udanej kampanii email marketingowej. Pamiętaj o tym i zastosuj je do swojej strategii. To może po prostu dać ci przewagę, że trzeba zwiększyć swoje konwersje, jak również sprzedaży.

Czy ten artykuł był pomocny i pouczający? Zostaw nam komentarz ze swoimi przemyśleniami w sekcji poniżej.

Related Articles

Back to top button