7 podstawowych zasad etycznych/wartości, którymi powinien kierować się każdy przedsiębiorca – GdanskTown.pl

Dobra przedsiębiorczość wymaga czegoś więcej niż osoby z kreatywnym pomysłem; wymaga również zrozumienia etycznych praktyk biznesowych. Większość przedsiębiorców pragnie robić etycznie słuszne rzeczy dla swoich firm, ale nie są pewni, co robić. Kiedy Twoje działania i decyzje mają bezpośredni wpływ nie tylko na Twój biznes, ale także na ludzi z nim związanych, konieczne staje się przestrzeganie etycznego kodeksu postępowania, który zapewnia, że rzeczy nie pójdą źle. Aby pomóc Ci w szybszym podejmowaniu tych decyzji, poniżej podajemy kilka podstawowych wartości, z których każdy przedsiębiorca mógłby skorzystać:

Acknowledge Team Effort

Przedsiębiorczość jest z natury procesem społecznym. Każdy biznes wymaga udziału i połączonych wysiłków zespołu, od technika odpowiedzialnego za założenie WiFi do przedsiębiorcy. Wszyscy członkowie zespołu pracują z połączonym sposobem myślenia i nastawieniem na osiągnięcie wspólnego celu. Dlatego uznanie ich wysiłku i ciężkiej pracy znacznie podnosi ogólne morale. Może to być tak proste, jak oklaskiwanie zespołu podczas jednego ze spotkań sprintu lub dawanie dodatkowych bodźców dla osób osiągających wysokie wyniki. Docenianie sprawia, że Twój zespół czuje się doceniony i motywuje go do wykonywania swojej pracy z zapałem.

Accountability

Podczas gdy to zespół wykonuje pracę, na koniec dnia to właściciel firmy jest odpowiedzialny za sukces i porażkę biznesu. Dlatego ważne jest, aby przedsiębiorca brał odpowiedzialność nie tylko za swoje działania i decyzje, ale także za działania swojego zespołu. Jak zarządzasz swoimi zasobami również decyduje o sukcesie firmy. Stąd pomocne jest, jeśli masz pewną wiedzę na temat ról, do których zatrudniasz ludzi. To nie tylko daje większą kontrolę nad firmą, ale także daje ludziom wrażenie, że wiesz, co robisz. Na przykład, jeśli zatrudniasz księgowego, to jako przedsiębiorca pomaga, jeśli masz pewną podstawową wiedzę na temat rachunkowości, jak to działa i jak jego podstawowe zasady mogą być stosowane do rozkwitu firmy.

Employee Focus

To jak traktujesz swoich pracowników jest czynnikiem decydującym o sukcesie Twojej firmy. Czy to z powodu braku wysiłku lub skupienia, jeśli skończysz zarządzać swoimi pracownikami niesprawiedliwie, wtedy prawdopodobnie znajdziesz swój zespół doświadczający niskiego morale i wysokiej rotacji personelu. Pracownicy muszą czuć się docenieni za swoje wysiłki, aby nadal poświęcali swój czas dla Twojej organizacji. Dlatego prawidłowe traktowanie pracowników jest niezbędne, gdy rozpoczynasz działalność gospodarczą. Jest to prosty przypadek przyczyny i skutku; doceniaj swoich pracowników, a w zamian twoi pracownicy będą doceniać ciebie.

Customer-centric

Klienci definiują żywotność i jakość każdego biznesu. Budding przedsiębiorców, którzy podejmują wysiłki, aby ich klienci czują się cenione przejść długą drogę w swoich przedsięwzięciach. Jeśli twoje produkty / usługi zapewniają lukratywne rozwiązania dla lepszego świata, to klienci będą cenić swoją firmę. Przyczyniłoby się to również do powstania wzajemnego zaufania między tobą a twoim klientem. Przedsiębiorca ze zmysłem etycznym jest świadomy faktu, że dostarczanie najlepszych wyników każdego dnia jest nie tylko moralnym wyborem, ale także nawykiem.

Persistence

Wola wytrwania to coś, co czyni różnicę między świetnym interesem a nieudanym. Przedsiębiorcy zdeterminowani, by odnieść sukces, będą kontynuować pracę nad swoimi celami nawet wtedy, gdy wyniki nie będą takie, na jakie liczyli, lub nawet gdy klienci odmówią kupna ich produktów. Podobnie jak wytrwałość wykazana przez aspiranta UPSC, prowadzenie udanego biznesu wymaga wytrwałości i wiary w swój pomysł. Ta wytrwałość jest bezpośrednio związana z Twoją pasją do pracy i przekonaniem, że firma odniesie sukces. Pracuj więc nad swoimi celami tak długo, aż będziesz w pełni zadowolony z rezultatów.

Loyalty:

Przedsiębiorcy są zawsze lojalni wobec osób w swojej firmie, a organizacja, z którą się wiążą, jest wysoko ceniona. Upewniają się, że praktykują czyste praktyki biznesowe we wszystkich swoich kontaktach ze swoimi partnerami. Lojalność nie odnosi się tylko do bycia lojalnym partnerem dla osób, z którymi się współpracuje, ale obejmuje również nieujawnianie poufnych informacji. Kiedy wspierasz swoich partnerów biznesowych w trudnych chwilach, tworzysz również moralne oparcie na wypadek, gdybyś potrzebował ich wsparcia.

Passion:

Przedsiębiorczość to nie tylko zyskowność, ale także dostarczanie realnych rozwiązań. Niezliczeni blogerzy biznesowi i eksperci wielokrotnie podkreślali rolę, jaką odgrywa pasja w doprowadzeniu do sukcesu firmy. Podczas rozpoczynania działalności gospodarczej, są związane z kwestiami, takimi jak pozyskiwanie środków finansowych, uzyskanie dobrych partnerów, budowanie dobrego zespołu, pozyskiwanie przestrzeni biurowej, marketingu itp. Zdarzają się sytuacje, w których Twój zespół nie jest tak zaangażowany jak Ty w zarządzanie tymi procesami i tu właśnie pojawia się Twoja pasja do tej pracy. Początek historii sukcesu zaczyna się od chęci wywarcia znaczącego wpływu, nieważne jak małego, a następnie kontynuowania budowania go z pasją.

Zachowania etyczne dla przedsiębiorców często są pomijane, ponieważ chaos związany z prowadzeniem codziennej działalności wyprzedza wszystko inne. Jednak ludzie często zapominają, że dobra etyka firmy jest podstawą udanego biznesu. Dlatego niektóre z najlepszych przedsiębiorstw, kładą ogromny nacisk na rozwój niezachwianej podstawy etycznej. W świecie, w którym linie dobrego postępowania wielokrotnie się zacierają, pamiętanie o tych wartościach sprawi, że Twoja firma nie tylko odniesie sukces, ale także będzie miała solidne podstawy etyczne.

Exit mobile version