Kiedy Yo-Yo Ma po raz pierwszy pojawił się na moim radarze, był rok 1999. Legendarny wiolonczelista pojawił się jako królicza wersja samego siebie w długoletnim serialu dla dzieci PBS Arthur, wygrywając „Preludium” z Suity wiolonczelowej nr 1 Bacha. Łobuzerska młodsza siostra Arthura, D.W., wykrzykuje: „To najlepsza rzecz, jaką kiedykolwiek słyszałam!”, po czym ogłasza, że zwerbowała „Yo Mama” do zagrania koncertu w lokalnej bibliotece. Legendarne.
Teraz Ma robi newsa za kolejne cameo – tym razem pojawił się w Glass Onion, gwiazdorski sequel nominowanego do Oscara whodunit Netflixa Knives Out. Wcześnie w filmie, Ma powierzchni na imprezie uczestniczącej Kate Hudson towarzyskich Birdie, który otrzymał tajemnicze pudełko, które będzie tylko otworzyć, gdy ona rozwiązać serię zagadek. Birdie próbuje Shazam melodię graną przez pozytywkę, ale nie ma potrzeby – przyjaciel partygoer Ma pływa w ramce, aby rzucić trochę wiedzy, wszystko podczas nibbling na kawałek pizzy. Ma pomocny wyjaśnia, że melodia jest „Little” fuga g-moll Bacha, oferując kluczowy wgląd o tym, jak struktura muzyczna fuga może wyjaśnić, jak działa pudełko
„Więc Yo-Yo w zasadzie był na zielonym ekranie i rozmawiał z piłką tenisową, co jest wysokim stopniem trudności”, pisarz-reżyser Rian Johnson wyjaśnił na Insider. „Musi wejść do ujęcia, zjeść pizzę i zrobić całe swoje wyjaśnienie, a on wykonał naprawdę dobrą robotę. Nawet podrasował wyjaśnienie Bacha. Miał kilka poprawek i byłem jak, 'Proszę!'”
To rozkoszne cameo w filmie wertykalnie przepełnionym nimi. Kolejna wypchana kameami scena na początku Glass Onion występuje Angela Lansbury, Kareem Abdul-Jabbar, Natasha Lyonne, i późny, wielki Stephen Sondheim wszyscy Zooming z detektywem Benoit Blanc podczas gry wirtualnej tajemnicy Among Us. Będziesz również zegar Ethan Hawke jako tajemniczy egzekutor witając bohaterów na doku w Grecji, a Serena Williams jako siebie, oferując osobistą sesję treningową za pośrednictwem urządzenia fitness Mirror-like. Ale cameo, które naprawdę podekscytował fanów był Hugh Grant jako Philippe, partner Blanc’a. „Nie ma nikogo na świecie, kogo mógłbym sobie wyobrazić, przynoszącego mi więcej radości, aby Benoit Blanc był z nim,” Johnson powiedział.
Jak Don’t Look Up oraz Bańka przed nią Netflix rzucił książkę telefoniczną na Glass Onion, wyciągając wszystkie przystanki z cameo za cameo. Pojawiają się one tak szybko i wściekle, że może to przyprawić o zawrót głowy – a w ostatecznym rozrachunku można odnieść wrażenie, że jest to raczej zabieg mający na celu obsadzenie aktorów w roli głównej, niż niezbędne narzędzie fabularne. Filmy te mogą pochwalić się nadmiarem utalentowanych aktorów, ale przy tak wielu z nich upakowanych w opowieści, rzadko mają okazję napinać swoje mięśnie.
Piękno „Ma’s Artur cameo to było to oznaczało coś. W jego odcinku, to showdown między muzyką jazzową i klasyczną, gdy Arthur i D.W. każdy zatrudnić innego muzyka dla ich koncertu biblioteki: Arthur nabs jazzowy saksofonista Joshua Redman, podczas gdy D.W. zaciąga Ma. Studenci przewidują muzyczną bitwę z udziałem Hulked-out Ma, ale ku ich zaskoczeniu, Ma i Redman pokazują głęboki szacunek dla wzajemnej muzyki. „Dlaczego musicie lubić tylko jeden rodzaj muzyki?” Ma pyta dzieci. „Czy musicie lubić tylko jeden rodzaj jedzenia?” Redman wtóruje: „Jedyne zasady w muzyce opierają się na tym, co ludzie lubią słyszeć, a te zasady zmieniają się cały czas.”
To, co następuje, to piękny duet, na który wpływają oba muzyczne wpływy, a także wzruszająca rozmowa o tym, że studenci nie muszą wybierać strony – cała muzyka może być porywająca i znacząca. Rozmowa z Datebook po Artur zakończył swój historyczny, 25-letni bieg zeszłej zimy, Redman ujawnił, że wciąż jest lepiej rozpoznawany za Artur niż za swoje prawdopodobnie bardziej prestiżowe występy, takie jak granie z The Rolling Stones. „Zatrzymywali mnie czasem na lotniskach rodzice, którzy oglądali ten odcinek ze swoimi dziećmi,” powiedział. „Muszę powiedzieć, że jest to prawdopodobnie pojedyncza największa ekspozycja, jaką kiedykolwiek otrzymałem. Nie wchodziłem w to po to i z pewnością nie spodziewałem się tego”
Czy ktoś zatrzyma Natashę Lyonne na lotnisku, aby zachwycić się nią Glass Onion cameo? Kto wie. Ale czy Artur widzowie jeszcze przez lata będą chlipać o „Yo Mama”? Można się o to założyć.
Adrienne Westenfeld
Books and Fiction Editor
Adrienne Westenfeld jest Books and Fiction Editor w Esquire, gdzie nadzoruje relacje z książek, redaguje fikcję i kuratoruje Esquire Book Club.
Ta zawartość jest importowana z OpenWeb. Możesz być w stanie znaleźć tę samą treść w innym formacie lub znaleźć więcej informacji na ich stronie internetowej.
Filmy
Reklama – Continue Reading Below
Advertisement – Continue Reading Below