Strona główna Show Biznes AI i problem "robienia więcej za mniej" | Ten tydzień w biznesie

AI i problem „robienia więcej za mniej” | Ten tydzień w biznesie

AI to drażliwy temat.

W zeszłym roku wybrałem się do Montrealu na prezentację Haven Studios dotyczącą tego, jak należący do PlayStation deweloper pracuje nad zastosowaniem w grach technologii uczenia maszynowego i generatywnego AI.

Po prezentacji przeprowadziłem grupowy wywiad z Jade Raymond i Leonem O’Reilly z Haven wraz z architektem sprzętu PS5 Markiem Cernym. Chciałem nawiązać do czegoś, co powiedział podczas prezentacji, a mianowicie, że technologia ta może doprowadzić do zmniejszenia liczby zespołów deweloperskich i firm tworzących swoje gry z mniejszą liczbą osób. Cerny się na to obraził.

QUOTE | „Nie powiedziałem 'zmniejszanie wielkości zespołów dev’. Powiedziałem 'robienie dużej gry z zespołem o umiarkowanej wielkości’ A to jest zupełnie inna rzecz.” – Mark Cerny, po czym zauważalnie zamilkł na resztę wywiadu. (Chociaż, aby być sprawiedliwym, nie skierowałem moich pozostałych pytań bezpośrednio do niego)

Jak każdy pracujący w AI, kto ma podstawowe pojęcie o optyce, Cerny ze zrozumiałych względów obawiał się, że jego słowa zostaną źle zinterpretowane. Bez wątpienia nie chciał wyjść na osobę, która popiera nową technologię, ponieważ oznacza ona, że można pozbyć się grupy ludzi, aby obniżyć koszty.

Mówił jedynie o tym, że narzędzia generatywnej AI umożliwią małym zespołom wybicie się ponad ich klasę wagową. Mówił o tym, jak zredukują żmudną pracę, uwalniając twórców od konieczności skupienia się na bardziej pomysłowych i ekscytujących częściach ich pracy. Jak przyspieszą proces iteracji, umożliwiając deweloperom zmieszczenie większej liczby poprawek w tym samym czasie, a ostatecznie wyprodukowanie lepszych gier.

Mówił o robieniu więcej za mniej.

Być może słyszałeś ten zwrot – „rób więcej za mniej” – zwłaszcza jeśli kiedykolwiek przeżyłeś rundę zwolnień w firmie lub słyszałeś, jak kierownictwo wyjaśniało, w jaki sposób tnie budżet, ale nie oczekiwania dotyczące wydajności.

Robienie więcej za mniej jest jednocześnie zmorą egzystencji pracownika i marzeniem pracodawcy

Robienie więcej z mniej jest jednocześnie zmorą egzystencji pracownika i marzeniem pracodawcy, to doskonała formuła na poprawę marży zysku.

I pewnie, generatywne narzędzia AI mogą pozwolić małemu studiu indie na tworzenie gier, na które inaczej nie mieliby środków. I to brzmi jak wygrana, w zależności od tego, jak uciążliwe są warunki korzystania z tych narzędzi. (Biorąc pod uwagę trendy w branży, od gier po silniki, wątpię, by była to umowa typu „pay-once perpetual license”)

Ale jak to wpłynie na górną część rynku, gdzie gra Cerny i jego rówieśnicy? Trendem od początku istnienia branży jest robienie więcej za pomocą większej ilości. Nawet jeśli generatywna AI rzeczywiście pozwoli na znaczne zwiększenie wydajności, to dlaczego firmy takie jak Sony nie miałyby zatrudniać równie wielu ludzi i po prostu robić większe, bardziej złożone gry?

Cóż, po pierwsze, od jakiegoś czasu mówią nam, że rozwój AAA jest nie do utrzymania, a budżety i wielkość zespołów zwiększają niechętnie. Sam Cerny mówił o tym kilkanaście lat temu.

QUOTE | „Problemem jest to, że nauczyliśmy się jak wydawać pieniądze. Jeśli wróciłbym do 1994 roku i ktoś powiedziałby 'Oto 20 milionów dolarów do wydania’, nie miałbym absolutnie żadnego pomysłu, co zrobić z tymi pieniędzmi. W 1994 roku nie mieliśmy żadnej specjalizacji. W 2011 roku mamy dyrektora kreatywnego, dyrektora gry, dyrektora aktorów, koordynatora kaskaderów, faceta, który robi rekwizyty ze sklejki, scenarzystę audio, projektanta oświetlenia i najnowszy z tworów – projektanta walki. ” – Mark Cerny, bemoanując „chwiejną” ekonomię współczesnych gier AAA podczas DICE Summit w 2011 roku.

Nie jest on jedyną osobą z rodziny PlayStation, która narzekała na gwałtownie rosnące koszty tworzenia gier AAA i wskazywała na liczbę zatrudnionych osób jako kluczową część problemu.

QUOTE | „Wszystkie koszty wokół gier to koszty pracy, prawda? Nie musisz budować fabryki. Nie musisz zamieniać piasku w szkło. To tylko kreatywność i twoja zdolność do zgromadzenia podobnie myślących ludzi, aby coś osiągnąć, ale wszystko opiera się na ludziach… To są wszystkie koszty z tym związane” – W prezentacji z 2020 roku na Gamelab Live były szef PlayStation Worldwide Studios, Shawn Layden, wskazuje winowajcę niezrównoważonych budżetów AAA.

Załóżmy jednak na chwilę, że wydawcy nie używają technologii AI z zamiarem redukcji zatrudnienia, a po prostu chcą, aby ta sama ilość ludzi stała się nagle radykalnie bardziej produktywna.

Cerny powiedział, że wydawcy muszą nauczyć się jak wydawać pieniądze. Nie wiedział, co by zrobił mając 20 milionów dolarów do wydania na zespół deweloperski w 1994 roku, ponieważ do tego momentu w branży nie było takiej specjalizacji. Ta specjalizacja była reakcją na postęp technologiczny, rozrost budżetów, stopniową eskalację wyścigu zbrojeń, który stworzył nowe i nieprzewidziane potrzeby dla zespołów twórców gier, a także na to, że deweloperzy zdali sobie sprawę z tego, że mogą realizować te role jako karierę.

Dla wydawców i deweloperów AAA, wydawanie większej ilości pieniędzy było konieczną i racjonalną odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku w czasie. Ilekroć słyszałem o gwałtownym wzroście budżetów (jak w przypadku skoku na konsole HD), to dlatego, że istniał wyraźny i pilny powód do wydania tych dodatkowych pieniędzy.

Wydawcy AAA jasno wyrazili swoją finansową motywację do prowadzenia swoich rosnących biznesów z mniejszą liczbą deweloperów

Jeśli generatywne narzędzia AI są tak destrukcyjne, jak twierdzą ich zwolennicy – wciąż jest to bardzo duże „jeśli”, należy zauważyć – to jest to stopniowa zmiana produktywności, prawdopodobnie bez czasu na dostosowanie procesów rozwoju, dla wydawców, aby nauczyć się, co zrobić z tymi dodatkowymi deweloperami. Innymi słowy, czy Cerny wiedziałby, co zrobić z ponad 1700 osobami pracującymi nad Ratchet & Clank: Rift Apart, gdyby narzędzia AI uczyniły ich wszystkich bardziej produktywnymi, tak że zasadniczo tę samą grę można było zrobić przy znacznie mniejszej liczbie osób?

  Nominacje do Oscarów 2023: Najbardziej rażące wpadki i niespodzianki

Nie chcę się czepiać Sony, bo to nie jest tak, że Sony jest wyjątkowe w narzekaniu na to, jak niezrównoważone są budżety gier AAA. Ale wydawcy AAA jasno wyrazili swoją finansową motywację do prowadzenia swoich rosnących biznesów z mniejszą liczbą deweloperów, do robienia więcej za mniej. Jeśli narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji spełnią swoją obietnicę, będą mieli wreszcie środki, by podążać za tym motywem.

Reszta tygodnia w przeglądzie

QUOTE | „Tak jak widzieliśmy, że klienci przyspieszyli swoje wydatki cyfrowe podczas pandemii, tak teraz widzimy, jak optymalizują swoje wydatki cyfrowe, aby zrobić więcej przy mniejszym nakładzie. ” – W notatce do pracowników, CEO Microsoftu Satya Nadella obwinił innych robiących więcej za mniej za decyzję o zwolnieniu 10 000 pracowników w tym tygodniu.

  Ten mineralny filtr przeciwsłoneczny nie pozostawia białego nalotu na mojej ciemnej skórze

QUOTE | „Włączymy to do naszych własnych aplikacji, więc możesz w pełni oczekiwać, że oczywiście [use AI]. Każdy produkt Microsoftu będzie miał niektóre z tych samych możliwości AI, aby całkowicie przekształcić produkt.” – Nadella zapewnił również wszystkich w tym tygodniu, że Microsoft jest all-in na wykorzystanie swojej inwestycji w OpenAI, aby pomóc im zrobić więcej z mniejszą ilością.

STAT | $1.32 – take-home hourly wage for some Kenyan workers at an outsourcing firm paid by OpenAI to remove toxic content from the training dataset of ChatGPT including descriptions of sexual abuse, hate speech and violence, according to a Time Magazine report.

QUOTE | „Wszyscy z czterech pracowników, z którymi rozmawiał Time, opisywali, że są psychicznie pokiereszowani przez pracę. Chociaż mieli prawo do uczestniczenia w sesjach z doradcami 'wellness’, wszyscy czterej powiedzieli, że sesje te były mało pomocne i rzadkie ze względu na wysokie wymagania, aby być bardziej produktywnym w pracy.” – Kluczowy fragment z tego samego raportu.

QUOTE | „Piosenki powstają z cierpienia, przez co rozumiem, że są oparte na złożonej, wewnętrznej ludzkiej walce o stworzenie i, cóż, o ile wiem, algorytmy nie czują. Dane nie cierpią. ChatGPT nie ma wewnętrznej istoty, nie był nigdzie, nie przetrwał niczego, nie miał odwagi wyjść poza swoje ograniczenia, a zatem nie ma zdolności do wspólnego transcendentnego doświadczenia, ponieważ nie ma ograniczeń, z których mógłby wyjść. Melancholijna rola ChatGPT polega na tym, że jest on przeznaczony do naśladowania i nigdy nie może mieć autentycznego ludzkiego doświadczenia, bez względu na to, jak bardzo zdewaluowane i nieistotne może stać się z czasem ludzkie doświadczenie.” – W swoim osobistym biuletynie, singer-songwriter Nick Cave mówi o granicach generatywnej AI, gdy został zapytany przez fana, co myśli o tekstach piosenek ChatGPT „napisanych w stylu Nicka Cave’a.”

QUOTE | „Korekta, 1:55 p.m. PT Jan. 16: Wcześniejsza wersja tego artykułu sugerowała, że oszczędzający zarobi $10,300 po roku, wpłacając $10,000 na konto oszczędnościowe, które zarabia 3% odsetek składanych rocznie. Artykuł został poprawiony, aby wyjaśnić, że oszczędzający zarobiłby 300 dolarów na górze ich 10 000 dolarów kwoty głównej. Podobna korekta została wprowadzona do kolejnego przykładu, gdzie artykuł został poprawiony, aby wyjaśnić, że oszczędzający zarobiłby 304,53 USD na górze swojej kwoty głównej 10 000 USD.

„Wcześniejsza wersja również błędnie podała, że jednoroczne płyty CD składają się tylko rocznie. Wcześniejsza wersja również nieprawidłowo podała, ile konsument zapłaciłby miesięcznie za kredyt samochodowy z oprocentowaniem 4% w ciągu pięciu lat. We wcześniejszej wersji błędnie podano również, że konto oszczędnościowe z nieco niższym APR, ale częściej składane, może być lepszym wyborem niż konto z nieco wyższym APY, które składane jest rzadziej. W tym przykładzie APY zostało poprawione na APR.” – Jedna poprawka na jeden wygenerowany przez AI artykuł CNET wyjaśniający odsetki składane.

Futurism pierwszy doniósł, że strona technologiczna publikuje generowane przez AI artykuły wyjaśniające (redagowane przez człowieka) od listopada, i okazuje się, że natrafiasz na mnóstwo problemów prosząc mechaniczną papugę o rekapitulację rzeczy, których nie ma faktycznego zrozumienia.

STAT | 40-50 – Liczba osób zwolnionych w tym tygodniu przez Fandom, w tym pracowników serwisów gamingowych GameSpot i Giant Bomb, które niedawno przejął od macierzystego CNET-u Red Ventures.

  7 podstawowych zasad etycznych/wartości, którymi powinien kierować się każdy przedsiębiorca

QUOTE | „Zwalniamy ten zespół, mimo że jesteśmy zachwyceni pracą, którą wykonali” – Zwalniając prawie 300 osób w Unity, dyrektor generalny John Riccitiello daje jasno do zrozumienia, że doskonałość w powierzonych im zadaniach nie miała wpływu na to, czy ci ludzie zachowają swoją pracę.

QUOTE | „Jest to część normalnego toku naszej działalności: Okresowo dokonujemy zmian w naszej strukturze i naszych zespołach w oparciu o to, co naszym zdaniem pozwoli nam dostarczyć najlepszą zawartość i doświadczenia dla graczy.” – Riot Games wyjaśnia, dlaczego zwolnił w tym tygodniu 46 pracowników.

QUOTE | „To argument za uzwiązkowieniem, że ktoś, kto był częścią współtworzenia tego świata i tych postaci, nie dostaje kredytu ani złotówki za pracę, którą w to włożył. Może potrzebujemy związków zawodowych w branży gier wideo, by móc chronić twórców.” – Współreżyser gry The Last of Us i były deweloper Naughty Dog Bruce Straley jest niezadowolony z tego, że nie dostał kredytu ani rekompensaty z adaptacji HBO The Last of Us.

Chciałem powiedzieć, że długo potrwa zanim związki zawodowe staną się normą, jeśli każdy będzie musiał czekać aż zostanie osobiście poszkodowany przez status quo, ale biorąc pod uwagę tempo w jakim dochodowe firmy zwalniają ludzi z kapryśnych lub arbitralnych powodów, może nie.

STAT | 53% – Część deweloperów opowiadająca się za uzwiązkowieniem, według corocznej ankiety Game Developers Conference State of the Industry Survey. Kolejne 24% stwierdziło, że może.

QUOTE | „Dziękujemy naszym przyjaciołom z Communications Workers of America (CWA) za zwrócenie naszej uwagi na tę kwestię i ich ogromną pracę związaną z uzwiązkowieniem między innymi twórców oprogramowania.” – Firma Migliaccio & Rathod LLP, na koniec zapowiedziała, że rozpatruje pozew zbiorowy przeciwko Activision Blizzard za fałszywą reklamę w Diablo Immortal.

Chcę tylko powiedzieć, że szczucie na Activision Blizzard w ten sposób jest przezabawną odrobiną odwetu za trwającą (i czasem nielegalną) działalność wydawcy polegającą na niszczeniu związków zawodowych i doceniam, że związek chciał, aby wydawca wiedział dokładnie, kto i dlaczego podrzuca im ten płonący worek kupy.

Biorąc pod uwagę niedawną ugodę 520 milionów dolarów, którą Epic Games płaci za niewłaściwe postępowanie wokół prywatności dzieci i ciemnych wzorców, które nazwał „długotrwałymi praktykami branżowymi”, mam nadzieję, że każdy duży wydawca tam myśli dwa razy o walce z wysiłkami organizacyjnymi zamontowanymi przez ludzi, którzy wiedzą dokładnie, gdzie ciała są pochowane.

STAT | 13% – Spadek sprzedaży gier na konsole i PC w całej Europie w grudniu w ujęciu rocznym, według najnowszych danych GSD. Podobnie jak w przypadku innych raportów tego typu w ostatnim czasie, spadek był gwałtowny w przypadku katalogowych evergreenów, takich jak Grand Theft Auto 5 i Mario Kart 8: Deluxe, podczas gdy niektóre nowe premiery w annualizowanych seriach, takich jak FIFA 23 i Call of Duty: Modern Warfare 2, pobiły wyniki swoich poprzedników z grudnia ubiegłego roku.

QUOTE | „My, wszyscy tutaj dzisiaj, wszystkie nasze zespoły na całym świecie, wszyscy jesteśmy częścią tworzenia tego efektu echa radości. Nasi twórcy, którzy odważnie i celowo wypuszczają swoje wizje na świat, szczególnie w obecnej kulturze krytyki i anulowania. Nasi gracze, którzy odważnie i celowo wygospodarowują czas na nasze gry, aby zaprosić, odpocząć i odmłodzić swoje życie. A liderzy biznesu, jesteśmy wezwani do odwagi, aby chronić i pielęgnować tę zbiorową radość.” – Przyjmując nagrodę Andrew Yoon Legend Award podczas New York Game Awards, szef Xboxa Phil Spencer przywołuje widmo prawicowego boogiemana, „cancel culture”

  Nominacje do Oscarów 2023: Najbardziej rażące wpadki i niespodzianki

Jestem intensywnie ciekawy, którzy twórcy gier Spencer uważa, że zostali niesprawiedliwie odwołani tak bardzo, że warto to przywołać w swoim przemówieniu akceptacyjnym. Czy jest to twórca Minecrafta Markus „Notch” Persson, którego dział Xbox Spencera wyskrobał z gry, a następnie snubbed z obchodów 10-lecia Minecrafta tylko dlatego, że „odważnie i celowo” podzielił się swoimi bigoteryjnymi poglądami na temat osób LGBTQ, rasy, feministek i nie tylko? Daj spokój Phil, jeśli cancel culture jest taką złą rzeczą, to dlaczego odwołujesz Notcha? Och, to dlatego, że głosi pewne ohydne przekonania i nie chcesz ich wspierać lub być postrzegany jako nawet cicho popierający je? Proszę powiedzieć.

Jeśli uważasz, że któryś z twoich kumpli z game dev jest niesprawiedliwie krytykowany, to wszelkimi sposobami użyj swojej platformy, aby bronić ich przed tymi szkalującymi oskarżeniami. Oni mogą to docenić, a szczerze mówiąc, przydałoby się trochę więcej nacisku ze strony posiadaczy platformy przeciwko faktycznie toksycznym częściom fanbase.

Ale gestykulowanie w kierunku preferowanej nomenklatury używanej do utrzymywania wysokiej rangi antysemitów, rasistów i przestępców seksualnych przed ponoszeniem konsekwencji za ich działania nie robi nic, aby pomóc twoim kumplom i wszystko, aby „cancel culture” była skuteczną zasłoną dymną dla nagannych zachowań i przekonań.

Read More

Najchętniej czytane

Kiedy wilki polują na wydry na tej alaskańskiej wyspie, cierpią jelenie

Ten artykuł pierwotnie pojawił się naHakai Magazine,internetowa publikacja o nauce i społeczeństwie w ekosystemach przybrzeżnych. Przeczytaj...

Jak sprawić, by proces zatrudniania nowych osób był łatwiejszy niż dotychczas

Zatrudnianie nowych osób może być żmudne i czasochłonne, ale jest kilka rzeczy, które powinieneś zrobić, aby proces ten był łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Od dostarczenia szczegółowego opisu stanowiska pracy, aby Twoja aplikacja wiedziała, czego się spodziewać, gdy przyjdą na pierwszy dzień pracy, i przygotowania pytań na rozmowę kwalifikacyjną z wyprzedzeniem, abyś nie myślał ciągle na

Jak obliczyć tax equivalent yield z obligacji komunalnej? , Jak obliczyć tax equivalent yield na obligacji komunalnej?

Jak obliczyć rentowność ekwiwalentu podatkowego obligacji komunalnej?Obliczanie Tax Equivalent YieldZnajdź odwrotność swojej stopy podatkowej, lub innymi słowy, użyj (1 - twoja stopa podatkowa). Jeśli na przykład płacisz 25 procent podatku, twoja odwrotność będzie (1 - . Podziel to na rentowność obligacji wolnej od podatku, aby dowiedzieć się o rentowności równoważnej podatkowi. Na przykład, jeśli dana

Jakie zajęcia pobierają rn na studiach?

Jakie zajęcia biorą rn w college'u?Zajęcia na poziomie podstawowym obejmują anatomię, mikrobiologię, chemię, dietetykę i psychologię. Jeśli rozwiniesz swoją edukację, zagłębisz się w takie tematy jak opieka w nagłych wypadkach, badania pielęgniarskie i praktyki oparte na populacji.Jakie są Twoje wymagania wstępne?Warunek wstępny w edukacji to kurs, który musisz ukończyć z zadowalającą oceną przed zapisaniem się

Co oznacza M W D?

Co oznacza M W D?m / w / d=männlich/weiblich/divers (→ różne, a nie "drittes Geschlecht" lub "trzecia płeć" jak niektórzy uważają) m / w / gn=männlich/weiblich/geschlechtsneutral (→ neutralny pod względem płci)Czy raportowanie EEO jest obowiązkowe?Czym więc jest raport EEO-1 lub raport informacyjny pracodawcy? Jest to badanie zgodności upoważnione przez Equal Employment Opportunity Commission (EEOC) i

Współczesny perm powraca i jest większy niż kiedykolwiek

Trwała, jeden z najbardziej znanych zabiegów fryzjerskich, powraca do łask.Dzisiejsze produkty do trwałej ondulacji zostały zmodyfikowane tak, aby zapewnić skręt włosów, jakiego tylko oczekujesz.Zapytaliśmy...

Czy protony i neutrony mają przeciwne ładunki?

Czy protony i neutrony mają przeciwne ładunki?Protony mają ładunek dodatni. Elektrony mają ładunek ujemny. Ładunek na protonie i elektronie są dokładnie tej samej wielkości, ale przeciwne. Neutrony nie mają ładunku.Co ma ładunek równy, ale przeciwny w znaku do ładunku protonu?Proton ma ładunek dodatni równy 1, czyli równy, ale przeciwny do ładunku elektronu. Neutron, jak sama

Poszukaj agencji marketingowej, która wie o przyszłości marketingu cyfrowego

Digital marketing jest w rzeczy teraz, aby przetrwać i utrzymać się w tym nowoczesnym świecie biznesu. Większość właścicieli firm wydają tysiące dolarów w ich kampanii marketingowej online, który jest najlepszym sposobem, aby dotrzeć do milionów potencjalnych klientów poza granicami geo. Dlatego wymagane jest, aby zatrudnić agencję marketingową, która nie tylko zna ten cyfrowy krajobraz, ale

Jak czytać permutację i kombinację?

Jak czytać permutację i kombinację?Permutacje są dla list (gdzie kolejność ma znaczenie), a kombinacje dla grup (gdzie kolejność nie ma znaczenia). Innymi słowy: Permutacja to uporządkowana kombinacja. Uwaga: Zamek "kombinacyjny" powinien być naprawdę nazywany zamkiem "permutacyjnym", ponieważ kolejność, w jakiej umieszczasz liczby, ma znaczenie.Co to jest permutacja i kombinacja wyjaśnij na przykładzie?Permutacje i kombinacje, różne

Jaka jest różnica między siłą elektromotoryczną a różnicą potencjałów na zaciskach?

Jaka jest różnica między siłą elektromotoryczną a różnicą potencjałów końcowych?Siła elektromotoryczna jest miarą energii, jaką daje każdemu coulombowi ładunku, natomiast różnica potencjałów jest ilością energii zużywanej przez jeden coulomb ładunku.Czym jest utracony wolt?Utracony wolt: Różnica potencjałów pomiędzy dwoma zaciskami ogniwa zmniejsza się o ilość, która nie przyczynia się do powstania obwodu, nazywana jest utraconym woltem.

Pozostałe newsy

Kiedy wilki polują na wydry na tej alaskańskiej wyspie, cierpią jelenie

Ten artykuł pierwotnie pojawił się naHakai Magazine,internetowa publikacja o nauce i społeczeństwie w ekosystemach przybrzeżnych. Przeczytaj...

Przyjęcie EV nie zmniejszy kosztów energii dla wszystkich amerykańskich rodzin

Elektryfikacja pojazdów to ważny krok w kierunku dekarbonizacji sektora transportu, największego źródła emisji gazów cieplarnianych (GHG)...

Hive ransomeware wyłudził od ofiar 100 mln dolarów. DOJ właśnie się odegrał.

Urzędnicy federalni ogłosili w czwartek wyniki wielomiesięcznej kampanii infiltracyjnej przeciwko dużej międzynarodowej grupie ransomware o nazwie...

Najlepsze rady dotyczące bezpieczeństwa dla każdego początkującego stolarza

Obróbka drewna jest zabawą, spełniającym hobby dla wielu ludzi, ale może być również niebezpieczna. Zawsze, gdy...