Show Biznes

Aida Osman włożyła swoje życie w Rap Sh!T. Dosłownie

aida osman rap shit

Sukienka Theophilio.

Abdi Ibrahim

Kiedy Aida Osman i ja łączymy się po raz pierwszy, siedzi na przednim siedzeniu swojego samochodu, zaparkowanego przed domem jej rodziców w Lincoln, Nebraska. Mamy Zoom, jej aparat jest wyłączony, a ona właśnie spędziła dzień pomagając mamie uporządkować garaż. Jest spokojna, opanowana i niezwykle uprzejma. I zabawna. Rozmawiamy o ambicji i niepewności, a także o scenach seksu, które dla czarnej muzułmanki są bardzo trudne do rozważenia. Rozumiem to, mówię jej w pewnym momencie. Bo to też ja. W tym momencie Osman klika na swój aparat, by błysnąć swoim inkrustowanym diamentami łańcuszkiem. Podekscytowana mówi mi, że jej mama kupiła go dla niej, bo każdy raper potrzebuje trochę lodu. Masywny naszyjnik, mniej więcej wielkości jej dłoni, wisiał gdzieś pomiędzy jej długimi warkoczami a fioletowym kardiganem. Jego wzór był po arabsku, ale nie zajęło mojemu oku zbyt długo zrozumienie, na co się tłumaczył: „Allah”

To jest tam, na pewno, ale ekstrawagancki bling jest słodki sposób dla jej mamy, aby pokazać jej wsparcie dla 24-letniej kariery. Kariery, która już niedługo stanie w ogniu, ponieważ w czwartek debiutuje jej główna rola w filmie Issy Rae Rap Sh!t. Obok nagrodzonej Grammy autorki tekstów i gwiazdy Love and Hip-Hop, KaMillion, grają odpowiednio Shawnę i Mię, dwie zrażone do siebie przyjaciółki z liceum, które łączą się po latach i spontanicznie postanawiają założyć grupę rapową. Shawna jest twardym tekściarzem i prawdziwym kreatywnym umysłem, który obecnie pracuje w hotelu w dzień i próbuje pielęgnować życie walczącej kariery rapowej w nocy.

Dotychczasowa kariera Osmana w telewizji polegała głównie na pracy za kulisami, pisaniu i produkowaniu dla takich hitowych programów jak Big Mouth, Betty, i Group Therapy. Ma za sobą również wiele czasu spędzonego na scenie jako komik stand-upowy. I kilka wirusowych momentów w sieci, dzięki dziwnym i niesamowicie pikantnym rapsom, jak ten o pegging. Ale Rap Sh!t ma być dla niej punktem zwrotnym i pierwszym występem na ekranie w głównej roli.

Esquire spotkał się z Osman, aby opowiedzieć jej o tym, jak wskoczyła przed kamerę, jak zajmowała się muzyką i komedią oraz jak przekazała mamie wiadomość o parnych scenach seksu. Ta rozmowa została zredagowana dla jasności i długości.

preview for Everything to Know About “Rap Sh!t”


Esquire: Opowiedz mi o procesie castingowym do Rap Sh!t.

Aida Osman: Miałam naprawdę dużo szczęścia, że znalazłam program i który miał tę idealną syntezę. Napisałam pilot do animowanego programu o dwóch raperach, kiedy dostałam maila, że Issa Rae robi program o dwóch dziewczynach zakładających grupę rapową. Wyrzuciłam więc swój program i stwierdziłam, że nie będę konkurować z Issą Rae. Potem próbowałam się zaangażować i próbowałam dostać się do obsady tego programu.

Wykonałaś dużo pracy za kulisami, głównie pisząc i produkując. Jak wyglądał ten przeskok do pracy przed kamerą?

Myślę, że zanim dostaniesz rolę na ekranie, wierzysz, że nie jesteś stworzony do pracy przed kamerą, ponieważ nikt nie utwierdził cię w tym przekonaniu. Może w swojej sypialni, kiedy tańczysz przed lustrem, jesteś gówniarzem, jesteś najbardziej dopingowaną osobą na świecie. Jesteś Janet Jackson i Prince reinkarnacją, cokolwiek. Ale nie dostawałam ról i nie brałam udziału w przesłuchaniach przez jakieś dwa, trzy lata. To zawsze było jak „dziwaczna, neoliberalna, czarna dziewczyna, która jest panseksualna i trochę wredna.” To były wszystkie role, które przychodziły dla dziewczyn z Gen Z. Nie dostawałam ich i nie czułam się zauważona. Byłam tak cholernie dramatyczna. Byłam jak, „Nigdy nie będę aktorką i to jest w porządku. To jest w porządku, ponieważ jestem scenarzystką telewizyjną z serca i to jest to, co dostałam się do przemysłu, więc to jest w porządku.”

[Rap Sh!t] było naprawdę przerażające na początku. Spędziłem pierwsze dwa lub trzy odcinki kręcąc je w stylu „Czy na pewno? Możemy zacząć od nowa? Przekształcić mnie i byłoby fajnie. Nikt by się nie dowiedział, nawet nie powiedziałam ludziom, że jestem w tym obsadzona, jesteście pewni?” Jestem pewna, że Issa myślała: „Dziewczyno, powiedz tę kwestię. Shut up.”

That’s great. Chodzi mi o to, że dołączyłaś też do głównej roli. Więc to nawet nie jest budowanie swojej drogi w górę. Weszłaś w to od razu.

Tak, to w pewnym sensie zmusza cię do tego, żebyś przestała wierzyć we własne bzdurne niepewności. Bo jeśli Issa Rae wierzy we mnie, a HBO Max zaryzykuje z pierwszorazową aktorką, która była w pokoju scenarzystów, która nie ma żadnego prawdziwego dorobku aktorskiego, kiedy istnieje tak wiele innych czarnych kobiet, które mogłyby przyjąć tę rolę… Moje wyobrażenie na początku było takie, że każdy mógłby to zrobić. Dlaczego mieliby wybrać mnie? Każdy mógł to zrobić. Dopiero po zakończeniu roli Shawny stwierdziłam, że nie znam innych aktorek, które są takie jak ja. Zajęło mi osiem odcinków filmowania, aby przejść, „Czekaj, może byłam jedyną osobą, która mogła kiedykolwiek zrobić Shawnę i to miało być w ten sposób.”

Pomogłam rozwinąć tę postać z grupą niesamowitych scenarzystów i ciągle dawaliśmy Shawnie moje osobiste historie o moim życiu [from] próbując zostać raperem w LA. Nie brałem tego super poważnie, ale wciąż, wiesz, spędzałem czas w studiach i radziłem sobie z manipulującymi producentami, radziłem sobie z konkurencyjnymi kobietami, które nie chciały mnie wspierać i dostawałem moje teksty skradzione od popularnych muzyków, z którymi czasami siedziałem w studiu i nie dawali mi kredytu lub nie publikowali. Nie sądzili, że muszą, bo byłam tylko małą komediantką, która była tam po to, żeby się rozerwać. Z perspektywy czasu, jestem jak, „Cholera, Shawna to ja. A ja jestem Shawna.”

aida osman rap shit

Sukienka autorstwa Theophilio.

Abdi Ibrahim

Kiedy już zobaczyłaś siebie w tej roli, po prostu jak bardzo?

Ona jest typem osoby, która chce tego tak bardzo, że jest w tym skorumpowana. Rozmawiamy o rzeczach, którymi jesteśmy podekscytowani w życiu, a dla Shawny jest to jej muzyka. To wymyślanie jak się doskonalić. Jak grać w tę grę, ale także zachować integralność. Ona nie jest głupia. Chodziła do Spelman, spotyka się ze świetnym facetem, który będzie prawnikiem, spędza czas z grupą inteligentnych dziewczyn. Ona po prostu widzi przemysł muzyczny w pewnym sensie formalnie. Robi rachunki, zamiast żyć i tworzyć sztukę.

Podchodziłem do komedii w ten sposób, mam wrażenie, że przez dłuższy czas. [The comedy world] ma serce, ale w końcu może być trochę formalna, a są zasady pisania i zasady bycia dobrym stand upem. To właśnie robiłam, zanim dostałam Rap Sh!t i zanim pandemia trzymała nas wszystkich w środku. Jest też zabawna, nieśmiała i niezręczna, a ja lubię wierzyć, że jestem wszystkimi tymi rzeczami – wiem, że jestem dwoma ostatnimi, ale lubię wierzyć, że jestem pierwszym.

Czy byłeś częścią któregoś z procesów pisania, zwłaszcza rapu?

Byłem zaangażowany w prawie każdy krok tworzenia serialu. Coś, kiedy czytałam pilota, byłam jak „Myślę, że będę nią, ale przypnę to. Pozwól mi tylko skończyć te 30 stron, zobaczę, czy chcę obsadzić w tym serialu” Dostałam tę pracę i wtedy zaczęłam rozwijać Shawnę i Mię, jako postacie. To było długie spotkanie z pisarzami – myślę, że trwało 16, może 20 tygodni. Rozmawialiśmy o postaciach i o naszym życiu osobistym. Napisałem odcinek 106 z Kid Fury. Więc jestem naprawdę podekscytowany tym odcinkiem. To oczywiście mój ulubiony odcinek, ponieważ jestem naprawdę stronniczy i kocham to, że Kid Fury i ja po prostu chichotaliśmy razem na Zoomie, aż znaleźliśmy wszystkie żarty, które chcieliśmy umieścić w serialu.

[On] pisząc muzykę, wytwórnia Issy, Raedio, miała obozy pisarskie dla Rap Sh!t tak samo jak dla Insecure. KaMillion i ja wpadliśmy na jeden z obozów pisarskich, żeby spędzić czas i zobaczyć, jakie piosenki powstają. Więc nie byliśmy naprawdę zaangażowani w oryginalny proces pisania rapów, tak jakby rapy przychodziły do nas gotowe. Ale KaMillion i ja zawsze mieliśmy coś do powiedzenia, kiedy szliśmy do studia, żeby je nagrać. Jakie teksty zmienić, jakie dodać, jakie rzeczy miały sens. Ostatecznie znaliśmy nasze postacie lepiej niż pisarze piszący muzykę, nawet jeśli wykonali fenomenalną pracę z materiałem, który mieli.

Czy możesz mi powiedzieć trochę o swoim pochodzeniu? Wiem, że jesteś z Nebraski, ale powiedz trochę o tym skąd jesteś i co cię tu sprowadziło?

Więc Ammal, znalazłem najdziwniejszą rzecz. Będę naprawdę nieformalny, moja kawa się rozkręca. [Laughs] Jestem teraz w Nebrasce. Moja mama musiała wyciągnąć pęcherzyk żółciowy, więc musiałem wrócić do domu. Ona jest fajna, fajna. W domu biega i zachowuje się, jakby nie miała czterech dziur w brzuchu. Mówię: „Nie jesteś superwoman, musisz się zrelaksować” Jest dzika. Ona na to: „Nie, byłam taka, kiedy miałam z tobą cesarskie cięcie, mogłabym przebiec maraton.”

A ja na to „Nikt cię o to nie prosi, usiądź!”[But] Z wiekiem zdaję sobie sprawę, że jestem taka jak moja matka, jak kopia jej osobowości.

Więc wczoraj sprzątałam dla niej garaż. I znalazłam moje formularze badań maluchów, w których piszą: „Twoje dziecko jest radosne w klasie, ale za dużo mówi” Zasadniczo te rzeczy, ale od kiedy miałam 2 lata, to był 1999 rok, więc patrzę na to i wszystkie poznawcze rzeczy są jak, „Niesamowite, ona jest super wspaniała.” A tam jest napisane: „Aida uwielbia śpiewać i uwielbia słuchać opowieści” Było tam wszystko, co teraz robię. Pomyślałem: „Cholera, tak naprawdę nie zmieniamy się, prawda? Po prostu budujemy na umiejętnościach, które kochamy i zawsze kochaliśmy.”

I’m living my dream. Ale odkrywam też, jakie inne marzenia miałam.

Czy to twoje marzenie?

Tak, na każdym kroku. Na przykład, kiedy zostałem zatrudniony w Big Mouth, to było moje marzenie. Kiedy zostałem obsadzony w Rap Sh!t, to było moje marzenie. Kiedy zostałem współgospodarzem w Keep It, to było moje marzenie, Za każdym razem kiedy osiągam nową rzecz, to jest wszystko czego chciałem. To wszystko, w co włożyłem swoją energię, a potem to dostałem. To takie piękne i fajne. To też pokazuje, że moje marzenia się zmieniają i mutują, gdy osiągam nowe rzeczy. Na przykład jestem już na etapie myślenia o tym, jak chcę być teraz muzykiem i jak chcę pracować nad pomaganiem innym artystom w tworzeniu ich światów i pisać przedstawienia dla moich ulubionych ludzi. Więc w tej chwili żyję swoim marzeniem. Ale odkrywam też inne marzenia, które miałem.

Czy robienie muzyki jest czymś, co poważnie rozważasz w przyszłości? Może nawet wydanie projektu lub albumu?

Tak, zdecydowanie, pracowałem nad muzyką przez ostatnie trzy lub cztery lata, w pewnym sensie odłożyłem to, ponieważ muzyka była naprawdę emocjonalnie obciążająca i było to również coś, co dzieliłem z moim bratem, który odszedł w 2017 roku. Kiedy jesteś w niskim miejscu, granie akordu może sprawić, że będziesz płakał, wiesz – daj mi e-moll, suko jestem stąd. I’m out.

Łatwiej mi było rzucić się w komedię, która nie jest emocjonalna. Mówisz o ideach i koncepcjach, a jeśli nie chcesz dzielić się swoim życiem osobistym, nie musisz. To jest to, co zawsze uważałem za piękne w komedii. W muzyce mówisz o sobie, nie możesz uciec od mówienia tylko o świecie.

Myślę, że to interesujące w jaki sposób mówisz o muzyce i komedii, które są tak różne pod względem wrażliwości. Ale czy czujesz, że jest coś, co przenosisz z komedii, na przykład umiejętność, która mogłaby ci pomóc?

Idealnie byłoby, gdyby wszystko, co robię, zasilało inną rzecz. Ktoś powiedział mi ostatnio, że dla artystów, którzy lubią istnieć w różnych dziedzinach, ich magnum opus, rzecz, z której są najbardziej dumni, będzie się łączyć ze wszystkim, co kochają. Dla mnie oznacza to, jak połączyć bity i cipkowe żarty. To moje życiowe wyzwanie i jestem zaszczycony. Dorastając, kochałem Reggie Wattsa. Uważałem, że Reggie Watts jest geniuszem i chciałem dowiedzieć się, jak to zrobić. Moja wersja tego i wciąż nad tym pracuję. Kto wie, może muzyka wyjdzie zabawna, a może nie.

Dla mnie komedia bardzo pomaga w liryce. Jeśli cofniesz się i przeanalizujesz swoje ulubione rapowe piosenki, to zauważysz, że na czwartym takcie czy jakimkolwiek innym, to głównie punch lines. To głównie budowanie do czegoś, co jest dokładnie tym, co robisz w stand upie. Budujesz historię wokół koncepcji, a potem kończysz na najbardziej ekscytującej lub najbardziej zaskakującej rzeczy. Tym właśnie są piosenki. To niekoniecznie jest nawet zabawna puenta, może być też emocjonalna. Więc to wszystko przenika się nawzajem i jeśli cokolwiek, u podstaw zarówno muzyki jak i komedii jest wciąż opowiadanie, które, pamiętaj z mojego badania maluchów, bardzo lubię.

Widziałem, że miałeś wirusowy rapowy filmik z 2019 roku o peggingu. Czy ten rap odegrał jakąś rolę w tym całym procesie?

Nie wiem, czy dzięki niemu zostałem obsadzony w serialu. Wiem, że Issa go widziała i powiedziała mi, że to było naprawdę zabawne w mojej odpowiedzi zwrotnej. Ale to było coś, co Issa dostała tygodnie po tym, jak przeprowadziłam wywiad, więc to mógł być haczyk i ciężarek. Ale chodzi mi o to, że rap o kołkach to tylko jedna z 50 obrzydliwych piosenek, które napisałem, gdy kończyłem studia. I może pewnego dnia wyjdzie album, który będzie normalizował wszystkie te ohydne akty seksualne. Może zrobię to pod pseudonimem, jak MF Doom czy inne gówno, a wy wszyscy dostaniecie te obrzydliwe, zboczone reportaże, które będę pisał.

Więc, jak komediowy album rapowy?

Tak, tak. Jak Lonely Island, ale czarne kobiety uprawiające seks. Mówiąc o czarnych kobietach uprawiających seks, Issa Rae w swojej pracy przedstawia czarne kobiety jako obiekt ostatecznego pożądania, co nigdy nie było głównym nurtem w kulturze. Jak się czułaś grając tę rolę i tworząc ten rodzaj sztuki?

Wcześniej nawet nie brałam tego pod uwagę. Myślę, że byłam tak skupiona na próbie pokonania własnych niepewności związanych z byciem nagą w kamerze. Nigdy nie widziałem siebie w scenie seksu, więc nie wiedziałem jak zostanę przedstawiony. Nie wiedziałam, że wyjdzie pięknie, romantycznie, słodko i delikatnie. Jakby zespół produkcyjny sprawił, że wyglądam tak delikatnie i pięknie. Nie wiedziałam, że mogę tak wyglądać, więc to sprawiło, że czuję się o wiele bardziej komfortowo, jeśli chodzi o sceny seksu, to jak mogę się przedstawić i na nowo zdefiniować, co oznacza dla mnie seks. Myślę, że na początku było to przerażające, bo nie jestem standardowym ciałem. Mam rozmiar 14 i jestem główną bohaterką serialu HBO Max, a to nie zdarza się często. Więc martwiłam się, ale jestem naprawdę dumna z tego jak wyszły. Zajmę się upadkiem z moją muzułmańską rodziną w innym czasie. Jestem po prostu bardzo szczęśliwa.

Jako czarna muzułmanka, jak się czujesz reprezentując tę demografię? Czy czujesz presję?

Oh, tak. Czuję dużą presję, której nawet jeszcze nie odkryliśmy. Widziałam trailer z moją mamą i jest tam scena, w której Shawna uprawia seks przez FaceTime. Moja mama nie zdawała sobie sprawy, że to ja, ponieważ pod pewnymi kątami ja i KaMillion możemy wyglądać podobnie, a ona była jak, „Wow, twoja gwiazda robi tyle scen seksu”, a ja byłam jak, „Tak, czy to nie jest szalone? That’s craaaazy.” (Powiedziałam jej, że będę naga, ale muszę to zobaczyć, żeby wiedziała, że rozumie poziom nagości – mówię o „nagości bez ubrania”, mamo. Martwię się z wielu powodów, ale myślę, że to piękne, skomplikowane zmartwienie, z którym będę musiała sobie poradzić i nauczyć się z nim radzić. Nie było zbyt wielu czarnych muzułmanek na ekranach. It’s undisclosed really what [Shawna’s} religion and spirituality is, but I’m still a Black muslim—Aida is a Black Muslim at the end of the day.

Is being representation for a demographic something that you willingly accept?

Of course, and not only do I willingly accept it, I’m excited to champion it and keep talking about it. One of the things I’m most passionate about is understanding that Black women are sexual beings as well. Black muslim women are sexual beings as well. It’s something I’m learning to be able to speak about. So not only am I honored to be representation, I hope I do it responsibly, and hope I continue to educate myself so I can speak for us.

It’s important that we understand there’s no shame around our bodies, and we can still be a Muslim woman without hiding any aspects of us because we are this amazing, beautiful mess of Muslim, but also carrying American trauma and carrying trauma from our parents and learning how to navigate seven different spaces at once. Like, this shit is not easy. And we also want to have sex at the same time. That’s already hard. Just being a woman is hard. This is what I was talking about earlier about me saying like, there were no roles for me. Who’s gonna cast a Black, pansexual Muslim girl from Nebraska? Who’s gonna do that? It happen[ed], so now I’ve got stand in that shit and really own it and make sure I’m being responsible with that with that honor.

Do you have a message for people like you who are trying to make it in this industry?

My message for people is the thing that I learned here in the show, that you’ve really got to be your own hype man. Musisz konsekwentnie wierzyć w siebie i poddawać się wątpliwościom. To jest największa rzecz dla mnie. Byłem jedyną rzeczą, która stawała na mojej drodze przez ostatnie kilka lat. Powodem, dla którego nie wydawałem muzyki, dla którego nie próbowałem sprzedać własnego show, dla którego nie wchodziłem na każdą scenę i nie próbowałem opowiadać dowcipów, było to, że sam stawałem sobie na drodze. Więc uznaj fakt, że to ty, dziewczyno, jesteś problemem. Ty jesteś problemem. Jeśli możesz, możesz po prostu zatrzymać się i powiedzieć „Nie, nie, nie, to ja jestem tym. To ja jestem tym, który opowie moją historię. Wszystko, co mam, to moje pochodzenie i moja perspektywa oraz talent, który dał mi wszechświat, dał mi Bóg i to wszystko.” Po prostu zrób to. Po prostu zrób to. Zrób to do cholery.


Hair by Marcia Hamilton
Make-up by Autumn Moultrie
Styling by Sakinah Bashir

This content is imported from OpenWeb. Możesz być w stanie znaleźć tę samą treść w innym formacie lub możesz znaleźć więcej informacji, na ich stronie internetowej.

Related Articles

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button