Show Biznes

Anson Mount stawia wysoko poprzeczkę

Ta historia zawiera spoilery do finału sezonu Star Trek: Strange New Worlds.

Jak na męskich kapitanów statków kosmicznych przystało, kapitan Pike ma najlepsze włosy w historii Star Treka. To nie podlega dyskusji. Chociaż kapitan Kirk grany przez Chrisa Pine’a został kiedyś ochrzczony w 2013 roku mianem „James Tiberius Perfect Hair”, te czasy już dawno minęły. Kapitan Christopher Pike grany przez Ansona Mounta (kapitan, który poprzedzał Kirka w chronologii Treka) ma najlepsze włosy w całym Final Frontier. Jeśli sprawdzilibyście hashtag dla Star Trek: Strange New Worlds, różne memy mogłyby doprowadzić was do przekonania, że główny bohater najnowszego i najśmielszego Treka to w rzeczywistości koafiury Mounta. Ale Mount tak naprawdę nie jest zainteresowany tym, jak wygląda, mówiąc Esquire, „Jestem typem faceta, który nienawidzi zakupów. Nienawidzę się pielęgnować.” A potem Mount natychmiast przypisuje wszystkie zasługi komuś innemu: „To wszystko nasz rezydentny guru od włosów, Daniel Losco. Jego praca wydaje się być zauważona.”

Ta drobna wymiana zdań na temat włosów kapitana Pike’a to mikrokosmos autentycznej pokory i uroku Mounta. Tak jak Pike nie przypisuje sobie zasług za bohaterstwo Spocka (Ethan Peck) czy poświęcenie Number One (Rebecca Romijn), tak Mount nie czuje się komfortowo odbierając wszystkie wyróżnienia. Podczas naszej rozmowy z Zoomem, Mount jasno mówi, że sukces Strange New Worlds (najbardziej docenionego przez krytyków Star Treka od lat) jest zasługą współpracy obsady i załogi. I jeśli uważasz, że ta załoga Enterprise wydaje się być jak zżyta rodzina, to masz rację. „Jest dużo zaufania i koleżeństwa” – mówi Mount. „Mamy absolutną frajdę. Naprawdę łaskoczemy się nawzajem.”

Przez cały pierwszy sezon Strange New Worlds, styl przywództwa Pike’a przejawia się w rodzinnych posiłkach dla załogi, zwykle gotowanych przez kapitana w jego kwaterze. Ale te rodzinne kolacje Floty nie zostały wymyślone przez scenarzystów Strange New Worlds; zamiast tego, pochodzą od samego Mounta. „Anson zaczął mówić nam o tym, jak tworzy konsensus w swoim życiu poprzez gotowanie,” współscenarzysta Akiva Goldsman mówi Esquire. „Więc od razu wiedzieliśmy, co zrobić z jego kwaterą. W ten sam sposób, w głębszym i dłuższym sensie, istnieje ta wymienność między Patrickiem Stewartem i Jean-Luc Picardem. Ta sama rzecz dzieje się dość szybko z Ansonem. On jest Pike’em. Piszemy teraz w kierunku Ansona.”

ethan peck as spock, rebecca romijn as una, anson mount as pike, and celia rose gooding as uhura of the paramount original series star trek strange new worlds photo cr marni grossmanparamount

Rodzinny obiad w kwaterze kapitana Pike’a.

Marni Grossman

W panteonie Star Treka postać kapitana Pike’a posiada wyjątkowe wyróżnienie w postaci częstego ponownego wprowadzania. Po raz pierwszy zagrany przez Jeffreya Huntera w niewykorzystanym pilocie Star Treka z 1964 roku, „The Cage”, Pike został następnie ponownie wyobrażony jako postać tragiczna w odcinku „The Menagerie” z 1966 roku, granym bez słów przez Seana Kenneya. W reboocie J.J. Abramsa z 2009 roku Star Trek, Bruce Greenwood wcielił się w alternatywną starszą wersję Pike’a. Następnie, w 2019 roku, Star Trek: Discovery Season Two beamed in Mount, który w tym momencie chronologii żyje pomiędzy wydarzeniami z „The Cage” i „The Menagerie” Discovery rekontekstualizował tragiczny los Pike’a z prekognicją sci-fi, dając mu straszną wiedzę o tym, co ma nadejść. Przez cały Strange New Worlds Season One, ta koncepcja jest powracana, pozwalając widzom, którzy są mgliste na Discovery off the hook z innym podejściem do tego emocjonalnego rollercoastera. W Strange New Worlds Season One Finale, Pike flirtuje ze zmianą swojej przyszłej historii, tylko po to, by zostać odwiedzonym przez swoje alternatywne przyszłe „ja”, które zrzuca go do „co jeśli?”, gdzie Pike pozostaje kapitanem Enterprise, a James T. Kirk dowodzi innym statkiem.

To dużo Trekowej ciągłości do żonglowania w twoim umyśle, ale nawet jeśli ten sezon Strange New Worlds jest twoim pierwszym Star Trekiem kiedykolwiek, nie będziesz zdezorientowany. Tuż przed emisją finału, Esquire złapał Mounta, by porozmawiać o długiej i krętej drodze tego niechętnego bohatera kosmicznego i o tym, co dalej z sezonem drugim.


Let’s go back to Discovery Season Two. W tej chwili wydaje się, że jest przesądzone, że Strange New Worlds się wydarzy. Ale jak to było w twoim przypadku? Kiedy zdałeś sobie sprawę, że Twoja przedłużona gościnna rola na Discovery stanie się czymś więcej?

Według Akivy [Goldsman], kiedy dołączył do Discovery i kiedy przygotowywali Sezon Pierwszy, powiedziano mu tylko, „To Star Trek prequel.” Założył, że to będzie serial o Pike’u. Pojawił się i powiedział: „Czekaj, co? What’s Discovery?” Powiedział: „No dobra, ale naprawdę powinieneś zrobić program o Pike’u” Wtedy pomysły toczyły się wokół Sezonu Drugiego, a ja rozmawiałem z nim o Sezonie Pierwszym dla [the villain] Kapitana Lorki. Zatrudnili Jasona Isaacsa, którego też bym zatrudnił, ale potem pomyśleli: „Cóż, może Anson będzie pasował do tego, do Pike’a” I to się sprawdziło.

Ale nie powiedzieli mi, że te rozmowy [for a spin-off] miały miejsce. Dzięki Bogu. Ciekawe było to, że wyraźnie robili ogromny wydatek na zestaw mostka Enterprise. Ethan [Peck] i Rebecca [Romijn] i ja byliśmy jak, „Szkoda byłoby zmarnować te wszystkie pieniądze” W końcu zrobiliśmy kilka szortów. Podczas jednego z szortów zadzwoniłem do Alexa Kurtzmana, żeby porozmawiać o czymś niewinnym. Nawet nie pamiętam, co to było. Zadzwonił do mnie dwa dni później i powiedział: „Hej, chyba mamy serial” Początkowo mieli zamiar spróbować go przyspieszyć, ale wtedy oczywiście uderzyła pandemia. Nie słyszeliśmy nic przez długi czas.

anson mount of star trek strange new worlds star in cbs watch magazine photo shoot saty  pratha  cbs 2022 ©cbs broadcasting inc all rights reserved

Saty + Pratha / CBS Watch

Back in 1964, Jeffrey Hunter’s version of Pike was a reluctant hero. Powróciłeś do tego pomysłu w całym tym sezonie Strange New Worlds. Dlaczego niechętni bohaterowie są tak atrakcyjni?

To coś, na co zwrócił uwagę Joseph Campbell, prawda? W jego analizie struktury dramatycznej, jest wezwanie do przygody. Następnie bohater musi odrzucić wezwanie do przygody. Nie jestem pewien o co chodzi, ale zauważyłem to dość często. Może ma to coś wspólnego z ustanowieniem pokory. Przy okazji, jeśli chcesz obejrzeć doskonałą implementację struktury Campbella, obejrzyj Kung Fu Panda. Chodzi mi o to, że jest to beat za beat.

Mówiąc o Campbellu, chcę trochę porozmawiać o Star Wars. Dostałeś się do mediów społecznościowych kilka tygodni wstecz i wypowiedziałeś się przeciwko rasizmowi, jaki otrzymał Moses Ingram, gdy Obi-Wan Kenobi zadebiutował. W pewnym sensie zjednoczyłeś fandomy Star Wars i Star Trek mówiąc między innymi „My, rodzina Treka, mamy ją za sobą” Dlaczego było dla Ciebie ważne, by powiedzieć to publicznie?

Myślę, że częściowo chodziło o to, jak zostałem wychowany. Nigdy nie złamałem się do dręczycieli. Mam prawdziwy kij w moim crawle o dręczycielach i to jest jedna strona tego. Druga strona tego jest, że to co robimy nie jest tylko zależne od pewnego poziomu empatii – wymaga analizy i pożądania empatii. Kiedy widzę, że komuś się to przydarza, nie uważam, że powinienem być wyjątkiem. Nie sądzę, żeby to, że się odezwałem, powinno było trafić na pierwsze strony gazet, szczerze mówiąc. Myślę, że powinno się tego spodziewać. Myślę, że to powinna być norma. To, co zaczęło być niekoniecznie akceptowalne, ale oczekiwane w naszej kulturze – w tym w kulturze fandomu – jest dla mnie naprawdę niepokojące, ponieważ myślę, że oczekiwanie jest tylko kilka kroków w dół od akceptacji. Nie sądzę, że powinniśmy kiedykolwiek zaakceptować ten rodzaj zachowania i nieludzkości, szczególnie przez ludzi, którzy zajmują się człowieczeństwem.

Wiadomości są ostatnio ponure, szczególnie z Sądu Najwyższego. To duży kontrast w stosunku do Pike’a z pierwszego odcinka Strange New Worlds , który mówił nam, że otwarta i uczciwa debata może doprowadzić nas do punktu pokoju i jedności. Czy uda nam się to osiągnąć? Jak widzisz drogę naprzód?

To bardzo interesujące zostać ojcem w tym czasie. Myślę, że mamy tendencję do patrzenia na wcześniejsze okresy naszej historii przez różowe okulary. Dorastaliśmy w strachu, że zginiemy w holokauście nuklearnym, ale nie mamy tendencji do pamiętania o tym lub mówienia o tym.

But, yes. Myślę, że przez to przejdziemy. Myślę, że istnieje coś takiego jak obiektywna prawda i prawda zawsze wychodzi na jaw, co właśnie teraz widzimy. Jako kultura, jako świat, wciąż zmagamy się z tym nowym sposobem bycia, który nastąpił dość nagle. Nie sądzę, aby ktokolwiek naprawdę rozważył wszystkie implikacje tego, że każdy nagle ma w ręku urządzenie, które pozwala mu komunikować się z każdym na świecie jednocześnie i w jednej chwili. Często myślę, że gdyby cofnąć się o trzydzieści lat i powiedzieć ludziom o tym czymś, co nazywa się Twitter, zgodna reakcja byłaby taka: „O, wow. Naprawdę się zbierzemy i będziemy zorganizowani. W końcu uporamy się ze wszystkimi naszymi problemami” Ale nie – jak się okazuje, to tylko pogłębiło nasze problemy. Ci, którzy byli zmarginalizowani, nagle stali się blokiem wyborczym lub blokiem zakłócającym, a czasem nawet tłumem. Myślę, że dojdziemy do tego, ale myślę, że wciąż zmagamy się z tym, jak sobie z tym poradzić.

anson mount

Saty + Pratha / CBS Watch

Wiem, że inny kolega kapitan Enterprise, Sir Patrick Stewart, często ma mądre spostrzeżenia na temat stanu świata. Czy miałeś okazję porozmawiać z nim, gdy obaj pojawiliście się w Doctor Strange w Multiverse of Madness? [Stewart cameoed as Professor X, from the X-Men, and Mount as Black Bolt, reprising his role from the series Inhumans.]

Nie, właściwie to go tam nie było! [Laughs] On kręcił Picarda. To była bardzo interesująca sesja zdjęciowa, ponieważ moja rola pojawiła się w przeróbkach. Jak możecie sobie wyobrazić, kilku aktorów było dość zajętych. Patrick nie był tam obecny. Chiwetel [Ejiofor] nie był tam obecny. Kontrakt Krasińskiego nie był nawet załatwiony. Nie było go tam. Mieliśmy aktorów grających te role, wiedząc, że będą albo zastępować swoje ujęcia, albo przeszczepiać twarze. Nigdy nie robiłem czegoś podobnego i nie mogłem uwierzyć, jak dobrze to wyszło.

Jeszcze bardziej skomplikowana praca z kamerą: w finale pierwszego sezonu Strange New Worlds, zagrałeś naprzeciwko siebie. Myślę, że naprawdę przybiłaś tę starszą, alternatywną wersję Pike’a. Ale jak? Jaki był twój proces?

Przede wszystkim nie chciałem przesadzić, bo jeśli porozmawiasz z większością ludzi, którzy są w wieku siedemdziesięciu lub osiemdziesięciu lat, powiedzą ci, że wciąż czują się jak w wieku trzydziestu lat, poza kilkoma zagięciami tu i tam. Z jakiegokolwiek powodu, jestem tym, co nazywają aktorem „outside-in”. Zaczynam od ciała. Chciałem znaleźć miejsca, gdzie ruch nie był tak łatwy, a głos inny. Trzeba było to trochę zróżnicować, bo miałem sceny z samym sobą. To było po prostu konieczne dla wyrazistości sceny. Chciałem, żeby głos brzmiał tak, jakby się trochę poddał po wielu emocjonalnych zawirowaniach. Pomyślałem więc, jak brzmiałby mój głos, gdybym spędził dużo czasu szlochając i krzycząc?

preview for Star Trek: Strange New Worlds | Esquire

W finale sezonu Kapitan Pike spotyka Kapitana Kirka (Paul Wesley) w alternatywnej przyszłości. Masz ten wspaniały, niedopowiedziany moment, w którym po prostu mówisz: „Opowiedz mi o sobie, Jim”

Naprawdę kocham tę scenę, ponieważ została tak dobrze napisana. Scenarzyści wiedzą, gdzie zaufać, że publiczność może wykonać swoją własną pracę. Nie muszą jawnie mówić, że Pike dostaje to lub jest powiedziane że Jim powinien być w fotelu, a on w końcu zostanie kapitanem Enterprise. To po prostu proste: opowiedz mi o sobie. To przekazuje wszystko, co musimy wiedzieć. Pike rozumie, że jego starsze ja nie tylko pokazywało mu, że jest złym facetem w złym miejscu. Chodzi również o pokazanie mu, kim byłby właściwy facet. Pike myśli: „Jeśli ten facet ma kontynuować moje dziedzictwo, jeśli ma przyjąć moje dziecko, to chcę coś o nim wiedzieć i zobaczyć, co kryje się za tą blagą.”

Dla Ciebie, jaka jest zasadnicza różnica między Pike’m a Kirkiem?

Jest bardzo niewiele rzeczy, których nauczyłem się tworząc długoletni serial. Ale jedną z nich jest to, że niezależnie od tego, co robisz, zawsze zostawiasz ślady, po których będziesz musiał ponownie stąpać. Więc na początku starasz się być ostrożny, żeby nie wcisnąć tych śladów zbyt głęboko. Wchodzisz w to mówiąc sobie: „Dobra, tylko uważaj na to, jak bardzo myślisz, że wiesz”

Jest bardzo niewiele rzeczy, które wiem na pewno. Ale jedna rzecz, którą powiedziałem [showrunner] Henry’emu [Alonso Myers] to, że pod koniec tego wszystkiego, uważamy, że cechą definiującą Kirka jest machismo lub brawura. Cechą definiującą Picarda, być może, jest intelekt. Chciałbym, żeby tą definiującą cechą dla Pike’a było serce. Tak najlepiej mogę to ująć. Mam nadzieję, że Pike może dać Kirkowi wystarczająco dużo serca, by Kirk uniknął popełnienia takich błędów, jakie popełnia w tym odcinku.

Jak Pike będzie się różnił w Drugim Sezonie Strange New Worlds?

Powiedziałbym, że jest bardziej stanowczy po finale Sezonu Pierwszego. Wypróbował pomysł, by mieć swoje ciastko i zjeść je także. Nie udało się i o dziwo, kiedy zdaje sobie sprawę, że nie ma honorowego wyjścia, to odczuwa ulgę. Starszy Pike powiedział jasno: nadal masz wybór. Ale dla kogoś takiego jak Pike, to nie jest wybór. Więc jest to wybór, który niemal sam się dokonuje i jest to ogromna ulga. Nie musi się już o to martwić. Jego zadaniem jest teraz sprawić, by każdy dzień liczył się jak najbardziej. Jest w tym dużo wolności.

anson mount of star trek strange new worlds star in cbs watch magazine photo shoot saty  pratha  cbs 2022 ©cbs broadcasting inc all rights reserved

Saty + Pratha / CBS Watch

Jak długo można grać kapitana Pike’a? To jest na zawsze rzecz z Star Trekiem, prawda?

Myślę, że to będzie zależało od tego, gdzie moja córka zdecyduje się pójść na studia. [Laughs] Jeśli zdecyduje się na szkołę państwową, to jedna odpowiedź. Jeśli zdecyduje się na Harvard, to inna odpowiedź. Szczerze mówiąc, ta praca to spełnienie marzeń. Ale żeby dać kulturze Treka coś z powrotem, myślę, że musi być znaczący dorobek, który dorówna erze Kirka i Picarda. Otherwise, I think they will feel shorted.

Paramount+

Personally, I love this job. Wciąż próbuję przekonać ich do sposobów na przeniesienie pracy na zewnątrz. Uwielbiam pracę na zewnątrz. Mam dwa problemy ze sceną dźwiękową: po pierwsze, to teatr w czarnej skrzynce, gdzie nie grasz tylko półtoragodzinnej sztuki. Wchodzisz na dwanaście do czternastu godzin, a to może być trudne dla takiego wiejskiego chłopaka jak ja. Drugi powód jest nieco bardziej idealistyczny. Myślę, że sceny dźwiękowe są konstruowane w dużej mierze po to, by usunąć chaos z procesu artystycznego, a ja mocno wierzę, że chaos jest niezbędnym składnikiem procesu twórczego. Ale to jest problem na wysokim poziomie.

Żeby było jasne, jestem naprawdę szczęśliwy. Kocham nasz zespół kreatywny, a Paramount potraktował nas wyjątkowo dobrze. Jak wiecie, zrobiliśmy już kilka dużych skoków w tym serialu. Byłem po prostu oszołomiony tym, jak wiele razy sieć dostała to. Nawet coś takiego jak komedia. Komedia to ryzyko!

But all of Star Trek is risky, right?

Exactly. Posiadanie podstawowego zestawu wartości jest czasami ryzykiem. Akiva [Goldsman] powiedział ostatnio podczas wywiadu, który razem przeprowadziliśmy, że „Star Trek nigdy nie był neutralny pod względem wartości” Łatwą drogą dla serialu byłoby bycie neutralnym wartościowo, zwłaszcza teraz. Ale to po prostu nie jest to, czym Star Trek jest.

Ta zawartość jest importowana z OpenWeb. Możesz być w stanie znaleźć tę samą treść w innym formacie lub możesz być w stanie znaleźć więcej informacji na ich stronie internetowej.

Related Articles

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button