Która metoda GAAP jest bezpośrednia czy pośrednia?
Zarówno amerykańskie ogólnie przyjęte zasady rachunkowości (GAAP), jak i Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (MSR) zalecają firmom prezentowanie operacyjnych przepływów pieniężnych w formacie metody bezpośredniej. Ponadto, metoda bezpośrednia jest prosta i łatwiejsza do zrozumienia.
Jakiego kanału dystrybucji używa Apple?
Oprócz kanału marketingu bezpośredniego firma Apple wykorzystuje pośrednie kanały marketingowe, aby dotrzeć do klientów końcowych. Sprzedaje produkty firmom detalicznym (pośrednikom marketingowym), takim jak Best Buy, Walmart i Target, które następnie sprzedają produkty konsumentom końcowym.
Co to jest bezpośredni kanał dystrybucji?
Bezpośredni kanał dystrybucji to sposób, za pomocą którego firma dostaje swój produkt prosto do konsumenta, bez użycia jakichkolwiek pośredników. Niektóre przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać struktury, które angażują pośredników do obsługi dystrybucji swoich towarów.
Czy Apple stosuje dystrybucję wyłączną?
Definicja dystrybucji wyłącznej to rodzaj dystrybucji, do której producent lub dostawca upoważnia tylko jednego dystrybutora w określonym regionie. Przykładem dystrybucji wyłącznej jest Apple upoważniające wyłącznie AT do bycia dystrybutorem iPhone’a dla użytkowników końcowych.
Jaka jest strategia dystrybucji firmy Apple?
Apple wykorzystuje od strategie dystrybucji poprzez wykorzystanie wielu kanałów, w szczególności włączając sprzedaż bezpośrednią lub półbezpośrednią oraz różne kanały dystrybucji dla różnych produktów. Realizując tę strategię, Apple zwiększa pokrycie rynku, obniża koszty kanału i zapewnia bardziej zindywidualizowaną sprzedaż.
Jaką strategię cenową stosuje Apple?
Ceny detaliczne Apple stosuje strategię sprzedaży detalicznej MAP (minimalna cena reklamowana). Polityka MAP zabrania resellerom i dealerom reklamowania produktów producenta poniżej określonej ceny minimalnej. MAP są zwykle egzekwowane poprzez dotacje marketingowe oferowane przez producenta swoim sprzedawcom.
Jakie jest pięć strategii konkurencji?
Te główne strategie dzielą się na 5 rodzajów:
- Typ 1: Low Cost -Strategy.
- Typ 2: Best Value-Strategy.
- Type 3: Differentiation.
- Typ 4: Koncentracja – niskie koszty.
- Typ 5: Koncentracja – Najlepsza wartość.
Czy JIT to push czy pull?
„Typ push” oznacza Make to Stock, w którym produkcja nie jest oparta na rzeczywistym popycie. Zarządzanie łańcuchem dostaw typu pull opiera się na stronie popytu, jak Just-in-Time (JIT) i CRP (Continuous Replenishment Program) lub na rzeczywistym popycie przypisanym do późniejszych procesów.
Czy marketing typu push czy pull jest bardziej skuteczny?
Pull marketing jest ogólnie uważany za bardziej skuteczne podejście. Konsumenci są upoważnieni do zbierania informacji na własną rękę bez natrętnych i agresywnych reklam, które są na nich wypychane.
Jaka jest różnica między łańcuchem dostaw typu push i pull?
W łańcuchu dostaw opartym na zasadzie push, produkty są przepychane przez kanał od produkcji aż do sprzedawców detalicznych. Oznacza to, że produkcja odbywa się na podstawie prognozy popytu. W łańcuchu dostaw opartym na podciąganiu (pull-based) zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja są napędzane przez popyt, a nie oparte na prognozach.
Jakie są strategie zarządzania łańcuchem dostaw typu push i pull?
W ramach łańcucha dostaw typu pull, rzeczywisty popyt ze strony klienta napędza proces, podczas gdy strategie typu push są napędzane przez długoterminowe projekcje popytu ze strony klienta.