Sarah Goldberg dopiero co wylądowała w Walii, ale dziś myśli o miejscu, w którym obecnie się znajduję: Greenpoint, Brooklyn. A dokładniej o rogu ulic Jewel i Nassau, niedaleko mnie, gdzie mieszkała aktorka, lat 37. Cafe Grumpy, najsłodsza, najmniejsza kawiarnia ze wszystkich słodkich, małych kawiarni w okolicy. Nawet w pociągu G. (Dla was z zewnątrz, to ten krótki, kikutowy, którego nikt nie lubi) „Przytul Greenpoint dla mnie”, mówi.
Później dowiem się, że Goldberg tymczasowo przeniosła się ze swojego obecnego domu w Londynie, aby rozpocząć kręcenie filmu Industry Season Three, ale jesteśmy tutaj, aby porozmawiać o dwóch innych ważnych kawałkach rozrywki: SisterS, serial telewizyjny, który współtworzyła ze swoją wieloletnią przyjaciółką i koleżanką aktorką, Susan Stanley oraz Barry, serialu prowadzonego przez Billa Hadera, Henry’ego Winklera i Goldberg, który jest obecnie w połowie swojego ostatniego sezonu. Goldberg, oczywiście, została nominowana do nagrody Emmy za swoją rolę Sally Reed w czarnej komedii HBO, którą gra z równą radością, gniewem, złamanym sercem, zamieszaniem, determinacją i, jak sama Goldberg to określa, krótkowzrocznością. „Masz tych moralnie zbankrutowanych ludzi,” kanadyjska aktorka mówi o Barry’zespół nieszczęśników. „Zawsze upewniałem się, że Sally nigdy nie była z tego zwolniona”
W sezonie czwartym Barrydowiadujemy się, dlaczego Sally jest, cóż, Sally. Nie patrz dalej niż jej matka składająca zamówienie na fast-food, podczas gdy Sally eksploduje na siedzeniu pasażera. W odcinku czwartym, pokrętne, batshit 30 minut telewizji, która wysyła prawie każdą postać do swobodnego upadku, Sally wybiera ucieczkę z Barrym. Zostajemy z dwuznacznym ostatnim ujęciem, które pokazuje starsze wersje Sally i Barry’ego z dzieckiem. Oczywiście, musiałam zapytać Goldberg o jej zdanie na temat ostatniej sceny odcinka i dlaczego jej wypowiedź na planie Mega Girls była najbardziej stresującą rzeczą, jaką musiała zrobić jeszcze w tej serii.
ESQUIRE: Jak to jest mieć rollout z Barry oraz SisterS ustawiają się w tym samym czasie?
Sarah Goldberg: To bardzo surrealistyczne. Być może będziesz musiał zapytać mnie ponownie za dziesięć lat i będę mógł powiedzieć, jak się czułem. Barryminęło siedem lat, odkąd zostałem zatrudniony. Więc to cały cykl życia – i to była najbardziej niezwykła praca pod wieloma względami. Czuję, że zakończyliśmy tę historię na właściwym miejscu. Potem SisterS cóż, moja najlepsza przyjaciółka Susan Stanley i ja, napisałyśmy pierwszy szkic pilota jakieś sześć lat temu. Znalazłyśmy ostatnio kopię. To było straszne. Przynajmniej rozwinęłyśmy się w ciągu sześciu lat. Potrzebowałyśmy czasu i tak w końcu się udało.
Był nie było tam czasu na Barry wrap party? Prawdziwe pożegnanie?
W ostatni weekend mieliśmy premierę w L.A. To było na cmentarzu Hollywood Forever. Więc to było odpowiednie. Jakbyśmy pochowali Barry. Nie mówię, że Barry umiera! Chodzi mi o serial. Nie zamierzam zostać zamordowany przez HBO. Była chwila, by zastanowić się nad dziką jazdą, która była.
„Ze wszystkiego, co musiałam zrobić w całych czterech sezonach, byłam najbardziej zestresowana wygłaszaniem tej mowy” – mówi Goldberg o Sally Mega Girls monolog.
Porozmawiajmy o Sally, którą spotykamy w tym sezonie przed odcinkiem czwartym, który czuje się jak moment quasi-finału sezonu.
Sally jest bardzo prześladowana przez to, co stało się pod koniec Sezonu Trzeciego. Jest pierwszą postacią w serialu, która nie jest zaangażowana w świat przestępczy [who kills someone]. Tak więc połączenie tych światów już nastąpiło. Interesowała mnie emocjonalna reakcja kogoś, dla kogo zabijanie nie jest codzienną częścią życia, kiedy wkracza na tę arenę. Bill i ja byliśmy tym zainteresowani, a także atakami paniki, byciem prześladowanym przez faceta, którego zabiła. Szuka bezpiecznego miejsca, by wylądować, więc wraca do domu, co okazuje się głupim posunięciem. Dostajemy okno na jej wychowanie i to, jacy byli jej rodzice, szczególnie jej relacje z matką, co uważałam za przydatne backstory w kontekście wyjaśnienia, kim jest ta kobieta. Miejmy nadzieję, że można mieć trochę empatii, dlaczego człowiek rozwija te umiejętności przetrwania, krzycząc, aby być wysłuchanym. A potem kontynuuje tę trajektorię próbując znaleźć bezpieczeństwo. Chce być blisko Barry’ego, bo tylko on jest świadkiem jej najbardziej zwierzęcej strony i mimo wszystko ją kocha.
Jej ostatnia próba w przemyśle tak szybko idzie na południe. To wtedy, gdy jest na planie w Epiosde Four i ma ten moment przed reżyserem, i to jest tak, jakby uwalniała swoją pasję do aktorstwa po raz ostatni. To jak ostateczne upokorzenie. Myślę, że po tym wydarzeniu jest naprawdę zrezygnowana, by uciec jak najdalej od L.A.
Widzieliśmy tak wiele monologów jak Mega Girls wystąpienie w trakcie Barry. Ale czy to pierwsza świetna, wewnątrzcharakterowa kreacja, której jesteśmy świadkami ze strony Sally?
Zawsze uważałem, że pierwszy szczery moment aktorski Sally to przemówienie Szekspira. Tylko dlatego, że ona przygotowała tę fałszywą-balonową rzecz. Potem wchodzi Barry z tymi wszystkimi emocjami, po tym jak właśnie zabił Chrisa, i to ją wyrywa z siebie. Po raz pierwszy zachowuje się dobrze. Ale myślę, że w miarę upływu sezonów, widzimy, że cały czas wchodzi sobie w drogę. Intencje zawsze są dobre, ale ona ma tendencję do przesady. Posuwa się za daleko, a krótkowzroczność bierze górę. Właściwie ze wszystkich rzeczy, które musiałam zrobić w ciągu tych czterech sezonów, najbardziej stresowałam się tą przemową.
Naprawdę?
Naprawdę mówiłam Billowi w tym dniu: „Nie wiem, czy mogę to zrobić” Musiałam tylko udawać, że wygłaszam mowę Szekspira, zamiast Mega Girls soliloquy. To piękny moment, bo zaczyna się jako akt dobroci. Na początku ona autentycznie stara się pomóc – a potem, kiedy czuje, że za nią jest cisza, że publiczność słucha, jest ten piękny kawałek blokowania przez Billa, który polega na tym, że gdybym tylko przeszedł na prawo, tak wysoki jak Ellyn Jameson, całkowicie zaćmiłbym ją z ujęcia. To moment komicznego geniuszu. To nie był zdalnie mój pomysł, ale był tak zabawny.
Pod koniec odcinka, widzimy dzieciaka walczącego z innym dzieciakiem. Wraca do domu, otwiera lodówkę i widzi wino, piwo i pączka, a tam starsze wersje Barry’ego i Sally. Czy mógłbyś porozmawiać o tym, co to może być?
Gdzie wychodzimy, kiedy Sally mówi: „Chodźmy” Można śmiało powiedzieć, że jesteśmy w zupełnie nowym świecie. Mamy tu duży zwrot akcji. Tak. To jest trudne.
Kiedy przechodzisz od podejmowania złych decyzji do bycia złym człowiekiem?
W swoich wywiadach z sezonu trzeciego, ypowiedziałeś, że nie wierzysz nikomu w Barry jest szczególnie złą osobą. To coś, z czym się zmagam. W tym sezonie dzieje się więcej rzeczy związanych z naturą i wychowaniem.
Wycofuję moje komentarze dotyczące sezonu trzeciego![[Śmiech]W serialu występują źli ludzie. Pytaniami napędowymi serialu są: Czy jestem złym człowiekiem? Czy jestem dobrą osobą? Po prostu będąc kobietą, nie chciałem, żeby była barometrem moralności. Pytanie brzmi: Ile złych działań równa się złej osobie? Kiedy przekraczasz granicę od podejmowania złych decyzji do bycia złym człowiekiem?
Czy myślisz, że będziesz kontynuował pracę za kamerą?
Making SisterS było spełnieniem marzeń. Napisać, wyprodukować i zagrać w spektaklu z moją najlepszą przyjaciółką ze szkoły teatralnej, a do tego kręcić w Irlandii i zgłębiać tematy, o których chciałyśmy rozmawiać – to było niesamowite doświadczenie. Chciałbym w końcu zająć się reżyserią. To cholernie dziwne, ale uwielbiam opowiadać historie.
Opowiedz mi o Irlandii.
Irlandia ma w sobie uroczy, melancholijny rodzaj poezji. Załoga jest tam bardzo miła. Mieliśmy niesamowitego kierowcę, Keitha Murphy’ego, który jest teraz jednym z naszych najlepszych przyjaciół. Każdego ranka przyjeżdżał po nas. Jest 4:30 rano, jesteśmy usmażeni. Całą noc pisaliśmy. Spojrzał na nas i powiedział: „Niech nie będzie paniki” A potem powiedziałby: „Jeśli jest, niech będzie zorganizowana” Absolutna legenda. Przeprowadził nas przez to. Niech nie będzie paniki.
Watch Barry on HBO