Czy ktoś pamięta, kiedy gospodarz Złotych Globów 2019 Ricky Gervais oświadczył, że „nie obchodzi go”, kto wygra tej nocy w swoim przemówieniu intro? Cóż, okazuje się, że apatia Gervaisa była znakiem tego, co miało nadejść dla nagród. Globes osiągnął rekordowo niską oglądalność – i to jeszcze przed potępiającymi LA Times raport, kiedy to nie tylko dowiedzieliśmy się, że The Hollywood Foreign Press Association akceptowało łapówki, ale że organizacja non-profit była pełna problemów z różnorodnością. Po tym, jak wiadomość trafiła do mediów, świat celebrytów w dużej mierze zbojkotował nagrody. Tom Cruise odesłał nawet swoje trofea. To wszystko było przed katastrofalnym wpływem pandemii na przemysł filmowy. Nie zapominajmy o samej liczbie serwisów streamingowych kontynuujących pompowanie większej ilości treści niż moglibyśmy kiedykolwiek po ludzku obejrzeć, pozostawiając nas oszołomionych przez połowę każdego roku nominowanych. Czy pamiętacie cokolwiek, co działo się na Oscarach zanim Will Smith spoliczkował Chrisa Rocka?
Więc co stoi za malaise Awards-show? Zróbcie wszystkie memy, jakie chcecie, ale one po prostu nie są zabawne do oglądania. Wtorkowy wieczór Złotych Globów był trzy i pół godzinnym sloganem długich przemówień akceptacyjnych, niezręcznych żartów i nalegań organizacji z problemami, aby powrócić, mimo że rok temu została całkowicie odrzucona. Nie jest to może zaskoczeniem – ale nikt nigdy nie potrzebował grona archaicznych organizacji mówiących mu, co jest dobre, a co nie. Może mielibyśmy inną historię, gdyby rozdanie nagród rzeczywiście ewoluowało – w ogóle. Ale jeśli ceremonia rozdania Globów była jakąkolwiek wskazówką, nie jesteśmy nawet blisko tego, by to zobaczyć. Otwierając show, gospodarz Jerrod Carmichael zażartował, dlaczego zaproponowano mu występ. „Powiem wam, dlaczego tu jestem”, powiedział. „Jestem tu, bo jestem czarny.” Następnie przeszedł do wyśmiewania Hollywood Foreign Press i jej włączenia sześciu nowych czarnych członków, ogłaszając, że „wziął tę pracę zakładając, że oni w ogóle się nie zmienili” Honorarium w wysokości 500 tysięcy dolarów było po prostu zbyt dobre, aby przejść, ale to nie wyjaśnia, dlaczego wszyscy na widowni się pojawili. Cholera, czy celebryci naprawdę tak bardzo pożądają trzymania trofeów?
Nawet jeśli wiele z nagród nocy faktycznie poszedł do zróżnicowanej grupy zwycięzców – takich jak Michelle Yeoh, obsada Abbott Elementary, Angela Bassett, oraz twórcy piosenek z RRR-wciąż wydawało się, że organizacja niczego się tak naprawdę nie nauczyła podczas swojej nieobecności. W kategorii Best Picture, obejmującej wszystkie dziesięć nominacji w kategoriach Dramat i Musical/Komedia, znalazł się zaskakująco tylko jeden film z różnorodną obsadą i ekipą, w Everything Everywhere All at Once. Nie ma dla mnie znaczenia, czy grono członków Akademii lubiło Armageddon Time lepiej niż Amsterdam, zwłaszcza gdy jedne z najbardziej zabawnych, jakie miałem w tym roku, pochodziły z filmów action-comedy, jak np RRR oraz Everything Everywhere, indie-horrorowe rarytasy jak np Barbariani niezliczone filmy zagraniczne, które historycznie nie doczekały się nawet sekundy uznania w Stanach.
Kiedy dostroisz się do pokazu nagród, nie zobaczysz Lydii Tár na boisku i umieścić w dół triple-double nad Sammy Fabelman.
Przeprowadźmy eksperyment. Poświęć ze mną chwilę i wyobraź sobie idealną wersję tegorocznego sezonu nagród. Twój ulubiony film roku wygrywa. Wielokrotnie. Twój ulubiony aktor, w końcu doceniony! Czy to coś, co naprawdę potrzebujesz na koniec dnia? The Banshees of Inisherin gwiazdy Colin Farrell i Brendan Gleason zasugerowali potencjalną poprawkę do formatu awards show wcześniej w tym tygodniu – ujawniając zwycięzców wcześniej, aby nie była to konkurencja. „Nie ma napięcia, niepokoju, nikt nie udaje, że nie chce tego lub jest zszokowany i naprawdę szczęśliwy, że ktoś inny ich pokonał”, Farrell powiedział LA Times. „Po prostu idziesz i obchodzisz ludzi. Byłoby radośniej”
To dobry pomysł w teorii, ale nikt nie włącza swojego telewizora bez odrobiny dramatu. Nawet gdybym nie musiał oglądać czterech nominowanych przegranych, by oglądać wygraną jednej osoby, to i tak program byłby prawie czterema godzinami oglądania znanych ludzi zdobywających nagrody. Niestety, nie ma imprezy typu Pucharu Świata dla tego rodzaju konkurencji. Kiedy oglądasz rozdanie nagród, nie zobaczysz, jak Lydia Tár wchodzi na boisko i zalicza triple-double nad Sammym Fabelmanem. Zobaczysz długą, nudną, poklepującą po plecach aferę z udziałem tej samej klasy ludzi, których widzowie uwielbiali oglądać, jak źle się bawią na wakacjach w The White Lotus oraz srają się niekontrolowanie w Trójkąt Smutku.
Nagrody są tylko tak potężne, jak pozwalają im na to oceny. Jasne, Hollywood się pokazało. Ludzie wydawali się zaangażowani na mediach społecznościowych. Ale wtorkowa transmisja Złotych Globów przyciągnęła tylko 5,4 miliona widzów, według TV Line. Są to te same wczesne liczby oglądalności z jego ostatniej emisji w 2021 roku – co oznaczało najmniejszą widownię bankietu celebrytów w ciągu ostatnich trzech dekad. To nie jest dobry znak dla kontynuacji Globów na NBC. Jeśli sieć zdecyduje się nie przedłużać ich niepewnej współpracy, HFPA może w przyszłym roku szukać nowego domu. Milion osób więcej dostroiło się, aby obejrzeć najnowszy odcinek dramatu kryminalnego CBS, FBI –Byłbym skłonny się założyć, że większość oglądających Globes czekała tylko na to, aż pęknie cholera.
Jeśli cokolwiek, myślę, że to tylko zdrowe, że w końcu spróbowaliśmy wyeliminować przynajmniej jedną noc w roku spędzoną na jęczeniu przy naszych telewizorach. Dobry czas w kinie to dobry czas w kinie – i nic nie jest w stanie tego zmienić.
Josh Rosenberg
Josh Rosenberg jest pisarzem rozrywkowym mieszkającym na Brooklynie, utrzymującym stałą dietę jednego filmu dziennie; jego dotychczasowe prace można znaleźć w CBR, Spin, Insiderze oraz na osobistym blogu pod adresem Roseandblog.com.
Rozrywka
Reklama – Continue Reading Below
Advertisement – Continue Reading Below