Show Biznes

Czy marki należące do dermatologów to nowe linie celebrytów?

Set of many different glass bottles with cosmetic liquids on crumpled white polyethylene. Play of light creates abstract patterns from shadows and illuminating yellow reflections. Trendy colors of the year 2021. Flat lay style

Jeśli 2020 (i 2021 …) był rokiem marki kosmetycznej należącej do celebrytów, to rok 2022 kształtuje się jako rok dla dermatologów. Przez ostatnie kilka lat, nie można było iść do detalicznego sprzedawcy kosmetyków bez zobaczenia słynnej twarzy zagipsowanej nad półkami. Teraz na rynku kosmetyków do pielęgnacji skóry masowo pojawia się nowy rodzaj założycieli marek – i to z wieloletnim doświadczeniem.

Aby wyjaśnić, nie chodzi o to, że marki należące do dermatologów są nowe: uznany dermatolog Howard Murad założył Murad Skincare w 1989 roku, a następnie zmarły dermatolog Fredric Brandt’s Dr. Brandt Skincare w 1995 roku, dermatolog Dennis Gross’s Dr. Dennis Gross Skincare w 2000 roku i kilka innych na przestrzeni lat. Do niedawna liczba linii należących do MD wydawała się niewielka w porównaniu z liczbą marek kosmetycznych, które są obecnie dostępne (około 114 841 w USA w 2022 roku).

Wszystko to się zmienia. Tylko w ciągu ostatnich kilku miesięcy nastąpił wzrost liczby marek należących do dermatologów, zwłaszcza że główni detaliści, tacy jak Sephora i Ulta Beauty, rozszerzyli swoją ofertę produktów wspieranych przez ekspertów.

W tym miesiącu na przykład pojawiła się marka Dr. Whitney Bowe Beauty, stworzona przez dermatologa Whitneya Bowe’a, który połączył wewnętrzne i zewnętrzne podejście do pielęgnacji skóry. W maju pojawiła się marka Jori Skincare, stworzona przez Cori Zeichner – żonę dermatologa Joshuy Zeichnera – jako marka kosmetyków do pielęgnacji skóry trądzikowej dla dorosłych, w której dr Zeichner pełni funkcję doradcy medycznego. W kwietniu dermatolog Angela Casey założyła Bright Girl, markę kosmetyków do pielęgnacji skóry przeznaczoną specjalnie dla nastolatków. W marcu dermatolog Anthony Rossi wprowadził na rynek Dr. Rossi Derm MD z debiutancką pięcioczęściową kolekcją. A to dopiero początek.

Z pewnością jeśli ktoś ma kwalifikacje do wprowadzenia na rynek marki produktów do pielęgnacji skóry, to są to dermatolodzy – osoby, które spędziły do 13 lat na studiach, szkoleniach i leczeniu różnych chorób i problemów skóry. Znają oni tajniki branży i potrafią odpowiedzieć nawet na najbardziej skomplikowane pytania dotyczące skóry; oferują wypróbowane i prawdziwe zalecenia dotyczące produktów; udzielają porad dotyczących zapobiegania zmarszczkom, korygowania przebarwień, leczenia trądziku itd. Z pewnością dlatego ten nowy trend ma sens.

„Jestem praktykującym dermatologiem z certyfikatem zarządu, ale jestem także naukowcem prowadzącym badania” – mówi POPSUGAR dr Bowe. „Opublikowałem ponad 40 recenzowanych publikacji naukowych i rozdziałów książek, a także prowadziłem międzynarodowe wykłady, prezentując swoje badania na licznych konferencjach naukowych na całym świecie.”

Mimo wszystko, skąd teraz wzrost liczby premier marek? Media społecznościowe mogą mieć z tym coś wspólnego, ponieważ wielu dermatologów jest na Instagramie i TikTok i zgromadziło ogromną liczbę obserwujących na tych aplikacjach. TikTok szczególnie stał się placem zabaw dla miłośników piękna, ale z tym wiąże się ryzyko szybkiego rozprzestrzeniania się błędnych informacji. Znajdziesz tam lekarzy obalających mity, rozwiewających plotki i udzielających solidnych, popartych nauką porad, a ich zwolennicy nie mogą się nadziwić.

Od dziesięcioleci wiele marek kosmetyków do pielęgnacji skóry twierdzi, że są „testowane przez dermatologów”, co może oznaczać, że konsultowały się z lekarzem w sprawie receptury, bezpieczeństwa lub skuteczności, ale za tym stwierdzeniem nie stoi żadna procedura prawna, a jego znaczenie może być różne. Z drugiej strony, gdy to lekarz formułuje produkty, tworzy to nowy poziom zaufania do konsumenta: „Kiedy mówię o pielęgnacji skóry popartej nauką, mam wrażenie, że może to być bardzo buńczuczne – można brzmieć bardzo marketingowo” – mówi dr Bowe. „Ale traktuję to bardzo poważnie, ponieważ jako naukowiec wyszkolony w badaniach klinicznych, epidemiologii, biostatystyce, traktuję moje protokoły badań bardzo, bardzo poważnie.”

Wiesz również, że otrzymujesz najlepsze składniki i formuły, sprawdzone przez prawdziwych znawców branży poprzez lata badań i doświadczeń z pacjentami. W przypadku produktów Jori Skincare, dr Zeichner mówi, że potrzebował ponad trzech lat badań i testów, aby uzyskać odpowiednie składniki.

Biorąc pod uwagę niedobór dermatologów w USA – badania szacują, że na każde 100 000 osób przypada około 3,65 dermatologów – sprzedaż produktów masom oferuje poziom dostępu do eksperta, którego ktoś mógłby nie dostać w inny sposób. Z drugiej strony jednak, te wysokiej jakości preparaty często mają wysoką cenę. Średnio, można oczekiwać, aby zapłacić porównywalnie do większości luksusowych marek na rynku; krem do twarzy dermatologa może kosztować od 60 do 360 dolarów, na przykład, w zależności od marki i co dokładnie szukasz.

Prawda jest taka, że w pielęgnacji skóry można zarobić duże pieniądze – a ludzie są skłonni zapłacić za wyniki. Według działu badań Statista, tylko w 2020 roku globalny rynek pielęgnacji skóry wygenerował około 136,4 miliarda dolarów, przy czym Stany Zjednoczone przyniosły największe dochody. Dlatego też, jeśli szukasz odnowienia swojego serum, wybór zakupu od marki należącej do dermatologa jest bezpieczną – i coraz bardziej popularną – opcją. Tak długo, jak długo możesz uzasadnić punkt cenowy.

Related Articles

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button