Czy samolot może wyjść z płaskiego spinu?
Płaski spin to spin, w którym samolot jest w stanie równowagi. Po prostu kręci się w kółko jak wirujący top. Nie odzyska równowagi, ponieważ siły działające na samolot są w równowadze.
Jak waga wpływa na prędkość przeciągnięcia?
Prędkość przeciągnięcia rośnie wraz ze wzrostem masy, ponieważ skrzydła muszą lecieć pod większym kątem natarcia, aby wygenerować wystarczającą siłę nośną dla danej prędkości lotu. Zmiany geometrii płatów spowodowane urządzeniami podnoszącymi, takimi jak klapy lub listwy krawędziowe, zwiększają maksymalny współczynnik siły nośnej i tym samym obniżają prędkość przeciągnięcia.
Jaka jest prędkość przeciągnięcia 747?
138 węzłów
Co to jest wysokie obciążenie skrzydła?
W aerodynamice obciążenie skrzydeł to całkowita masa samolotu lub latającego zwierzęcia podzielona przez powierzchnię jego skrzydła. W związku z tym szybsze samoloty mają zazwyczaj większe obciążenie skrzydeł niż wolniejsze. To zwiększone obciążenie skrzydeł zwiększa również odległość startu i lądowania.
Jak oblicza się obciążenie skrzydeł samolotów RC?
Jak obliczyć obciążenie skrzydeł
- Przelicz powierzchnię na stopy kwadratowe. W stopie kwadratowej jest 144 (12 x 12) cali kwadratowych. 600 in2 ÷ 144=4.17 ft2
- Przelicz całkowitą masę własną (gotowość do lotu bez paliwa) na uncje. W funcie znajduje się 16 uncji. 5.5 lbs x 16=88 oz.
- Podziel wagę przez powierzchnię:
Jak znaleźć powierzchnię skrzydła?
Odp: W aerodynamice pole powierzchni skrzydła oblicza się patrząc na skrzydło z góry i mierząc jego powierzchnię. To pole powierzchni nazywane jest również polem przekroju. Pole powierzchni jest ważną wartością przy obliczaniu osiągów samolotu.
Jaki odcinek linii jest cięciwą okręgu?
Cięciwa okręgu to odcinek linii prostej, którego oba punkty końcowe leżą na łuku okręgu. Nieskończone przedłużenie cięciwy to secant, czyli po prostu secant. Ogólniej, cięciwa to odcinek linii łączący dwa punkty na dowolnej krzywej, na przykład elipsie.
Jak obliczyć cięciwę wierzchołkową?
- R=cięciwa nasady segmentu skrzydła.
- e=zasięg tylnej krawędzi natarcia skrzydła mierzony na końcówce skrzydła.
- f=przesunięcie do przodu krawędzi spływu skrzydła mierzone na końcówce skrzydła.
- Pole powierzchni połowy skrzydła=A=(S*R – (S*e)/2) – (S*f)/2.
- 1) Na planie skrzydła zmierz wartości S, R, e, i F.
Jak znaleźć średnią cięciwę?
Średnia cięciwa aerodynamiczna
- Określ położenie środka ciężkości, w calach od punktu odniesienia.
- Identyfikacja krawędzi natarcia MAC (LEMAC), w calach od punktu odniesienia.
- Odejmij LEMAC od położenia CG.
- Podziel różnicę przez długość MAC.
- Przekształć wynik w postaci dziesiętnej na wartość procentową, mnożąc go przez 100.
Co to jest średnia cięciwa?
Standardowa średnia cięciwa (SMC) jest definiowana jako powierzchnia skrzydła podzielona przez rozpiętość skrzydła: gdzie S to powierzchnia skrzydła, a b to rozpiętość skrzydła. Zatem SMC jest cięciwą skrzydła prostokątnego o takim samym polu powierzchni i rozpiętości jak dane skrzydło. Jest to wielkość czysto geometryczna i rzadko stosowana w aerodynamice.
Dlaczego uważasz, że długość cięciwy wpływa na zasięg?
Aby utrzymać opór indukowany na stałym poziomie, rozpiętość będzie taka sama, więc powierzchnia skrzydła rośnie wraz z długością cięciwy. Ma to dodatkową zaletę w postaci większej siły nośnej, więc potrzebne są mniej skomplikowane urządzenia podnoszące. Tarcie pomiędzy cząsteczkami powietrza oraz pomiędzy powietrzem a skrzydłem.