PytaniaShow Biznes

Czy wiesz, jak dobre CTA może uczynić cię bogatym? – GdanskTown.pl

Jesteś osobą prowadzącą kampanię marketingową i Twoim zadaniem jest teraz stworzenie reklamy i zaangażowanie w nią jak największej liczby potencjalnych klientów. Typowa sytuacja w pracy, prawda? Tak więc, co trzeba skupić się na jest crafting doskonały CTA lub Call to Action. Jest to podstawa marketingu, ponieważ będzie informować klientów wyraźnie o tym, czego mogą oczekiwać od reklamy.

Spróbuj sobie przypomnieć, kiedy ostatnio zapisałeś się na coś online lub kupiłeś coś, czego nie planowałeś. Zastanów się nad powodem, dla którego to zrobiłeś. Na pewno przypomnisz sobie, że każdy z takich zapisów lub zakupów był wynikiem wybitnego wezwania do działania. Zostałeś dokładnie przeprowadzony przez proces zakupu lub proces zapisania się z pomocą skutecznego CTA.

A najbardziej niesamowite jest to, że nie zauważyłeś tej strategii!

CTA: Co to jest?

Spróbuj zgadnąć, jak długi jest zakres uwagi przeciętnego człowieka.

Pół godziny?

Kwadrans?

Kilka minut?

Nie ma mowy! To jest 8 sekund! Nie przeczytałeś tego źle: osiem sekund i to wszystko!

Więc w tym ograniczonym czasie musisz złapać uwagę potencjalnych klientów w reklamie i zamienić tych klientów w leady. Brzmi niemożliwie, hah? Jednak jest to wykonalne. Trzeba tylko wiedzieć, jak poradzić sobie z tym prawidłowo. I to jest, gdzie dobry Call to Action będzie służyć Ci prawo.

Call to Action (CTA) to wielofunkcyjna zachęta i faktyczne narzędzie komunikacji marketingowej, które nakłania potencjalnych klientów do zrobienia czegoś. Najczęściej stosowane jest w formie linku lub specjalnego przycisku.

Po zapoznaniu się z najlepszymi praktykami i skutecznymi sposobami projektowania, pozycjonowania i formułowania CTA, możesz opracować strategię call-to-action dla swojej kampanii reklamowej.

CTA: Przydatne porady i wskazówki dla osób prowadzących kampanie marketingowe

Jakie jest najprostsze Call to Action, które przychodzi Ci do głowy? Na pewno jest to „Kup teraz!”. Jest ono najczęstsze, ale czy najbardziej skuteczne?

Oto wskazówki dla tych, którzy chcą wysyłać klientom wiadomości z frazami, które wywołają najbardziej pożądane reakcje.

1. Rozpocznij CTA od czasownika silnie rozkazującego

Przejdź bezpośrednio do swojego punktu! To, czego potrzebujesz, to poinformowanie odbiorców o Twoich oczekiwaniach i o tym, co chcesz, aby zrobili. Nie owijaj w bawełnę. Informacyjna i bezpośrednia wiadomość pozwoli ludziom zrozumieć, czego od nich wymagasz.

CTA strong verbs

strona internetowa e-commerce

Sklep, zamówienie, kupno, zakup itp.

promocja newslettera

subskrybowanie, pobieranie itp.

Kwestionariusz, ankiety

dowiedzieć się, wypełnić itp.

2. Wywołuj dreszcz emocji, wzruszenie i silne zainteresowanie

Nie możesz zaprzeczyć, że nudne rzeczy nigdy nie wywołają entuzjazmu u Twoich klientów. Daj im małego kopa i podekscytuj ich swoimi pomysłami! Spraw, by poczuli się trochę szczęśliwsi, bardziej pełni nadziei i entuzjazmu! Jeśli twój CTA jest „pobierz dzisiaj i uzyskać 20% off”, będzie zarówno pomóc im uzyskać pewne korzyści i dodać kolory do ich przeciętnego dnia.

Poza tym drobna zmiana symboli interpunkcyjnych może zdziałać magię. Wykrzyknik na końcu CTA może ogromnie zwiększyć zapał Twoich klientów do kliknięcia w Twoją reklamę. Mówisz „Zacznij planować wakacje już teraz!” i wywołujesz ogromne zainteresowanie i entuzjazm u osób, które jeszcze kilkanaście minut temu były zawinięte w pracy.

3. Nie zapomnij wyjaśnić!

Twoi odbiorcy muszą wiedzieć, co otrzymają, jeśli wykonają akcję, którą chcesz, aby zrobili. Muszą być świadomi wszystkich możliwych korzyści, jeśli pójdą za Tobą. Zwiększysz kliknięcia w swoją reklamę, jeśli Twoje CTA zawiera jasne wyjaśnienie, co w reklamie jest dobre dla klientów. Kiedy powiesz coś w stylu „Zadzwoń teraz, aby zaoszczędzić do 50%!”, albo „Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymać stały 10% rabat!”, Twoi odbiorcy nie tylko będą wiedzieli, czego od nich oczekujesz, ale także dlaczego powinni to zrobić.

Proste jak ABC: Formuły Skutecznych CTA

1. Zaoferuj coś za darmo

Łatwiej przekonasz osobę do swoich produktów lub usług, jeśli zaoferujesz jej jakieś dodatkowe rzeczy za darmo. Zauważ, że niesamowicie skuteczne CTA powinno zawierać czasownik z naciskiem na nagrodę. „Otrzymaj ebooka za darmo, jeśli zapłacisz teraz!

2. Przedstaw swój produkt jako rozwiązanie problemów

Spróbuj zrozumieć, co może powstrzymywać Twoich odbiorców przed osiągnięciem sukcesu. Oni rzeczywiście chcą osiągnąć wiele, ale na ich drodze stoi szereg przeszkód: kiepska praca, frustracja z powodu problemów zdrowotnych i tak dalej.

Najwyższy czas pomóc swoim potencjalnym klientom i przedstawić im swoje usługi lub produkty! „Pobierz książkę i naucz się błyskawicznie pisać skuteczne teksty!”

3. Zadawaj pytania i pokaż, że jesteś zainteresowany

Spraw, aby Twoje CTA było spersonalizowane! Pytaj swoich potencjalnych klientów o ich potrzeby, pragnienia, chęci i specjalne prośby. Używaj czasowników, które wzbudzają zainteresowanie odwiedzających Twoimi produktami. Skup się na ich planach, celach i zamierzeniach. „Potrzebujesz najmądrzejszego gadżetu w historii? Znajdź go w naszym sklepie już dziś w najlepszej cenie!”

4. Buduj zaufanie i wiarygodność

Wykorzystaj rekomendacje jakichś wpływowych osób, aby podkreślić zalety swojego produktu. Klienci muszą zrozumieć, po co powinni go używać, a Ty możesz polegać na wiarygodnych rekomendacjach i poradach. Takie CTA jak „Zobacz, dlaczego Julia Roberts myje włosy tylko tym szamponem!” działają naprawdę dobrze. Po pierwsze, wzbudzają zainteresowanie i ciekawość ludzi. Po drugie, pokazujesz, że Twój produkt jest godny zaufania i ludzie są bardziej skłonni go kupić.

5. Wykorzystaj referencje klientów w CTA

Jeśli klienci opowiadają, że ich doświadczenie współpracy z Tobą było satysfakcjonujące, jest to jedna z najbardziej przekonujących metod angażowania innych. CTA oparte na pozytywnych referencjach to świetna opcja. „Przekonaj się sam. To najlepszy produkt, jakiego kiedykolwiek używałem.”

CTA: Pozycjonowanie i projektowanie

Posiadanie przekonującego sformułowania nie wystarczy, aby CTA było naprawdę skuteczne. Musisz również zadbać o jego odpowiedni projekt i pozycjonowanie, aby podwoić efekt.

– Używaj kontrastujących kolorów czcionki, ponieważ są one znacznie bardziej skuteczne. CTA powinno się wyróżniać, aby odróżniać się od reszty strony internetowej.

– Znajdź najbardziej odpowiednią pozycję swojego CTA. Zobacz, czy CTA ma sens w wybranym kontekście.

– Sprawdź dwukrotnie, czy Twoje CTA jest adekwatne do treści strony internetowej.

– Strategicznie umieść kilka CTA na całej stronie.

CTA in Marketing: Kiedy i Gdzie

Komunikacja marketingowa nie jest już możliwa bez dobrych CTA. Możesz jednak zapytać, kiedy i gdzie najwłaściwiej jest je stosować. Twoje zainteresowanie jest zrozumiałe, ponieważ nawet najskuteczniejsze narzędzia mogą stracić swój efekt, jeśli zostaną użyte w nieodpowiedni sposób. Upewnij się, że Twoje CTA nie są zagracone i umieść je tak, aby były dobrze widoczne na blogach, stronach internetowych, a nawet w e-mailach.

Blog to świetna metoda na sprowadzenie nowych klientów i przekształcenie ich w potencjalnych leadów. Oznacza to, że skuteczne CTA będzie tutaj odpowiednie, aby polecić ofertę, niektóre powiązane treści lub pewne działania, które należy podjąć. Może to pomóc w realizacji strategii marketingowych i pomóc klientom w dokonywaniu wyborów i podejmowaniu decyzji o produktach. Dobrym pomysłem jest zakończenie każdego wpisu na blogu skutecznym CTA związanym z poruszanym tematem. Poza tym warto umieścić CTA w pasku bocznym bloga, aby Twoi goście mogli go łatwo zobaczyć. Użytkownik ma tylko 8 sekund uwagi, pamiętasz?

Możesz zamienić odwiedzających Twoją stronę w leady biznesowe, używając CTA na swojej stronie. Poproś ich o wypełnienie formularza, zaoferuj im darmową próbę swojego seminarium lub książki, zasugeruj zakup jakiegoś produktu lub promuj specjalne wydarzenie. Dobre CTA może pomóc Ci zrobić wszystko, aby przyciągnąć nowych klientów.

Skup się na kluczowym przesłaniu, które chcesz wysłać i zamień swój e-mail w wyjątkowe wezwanie do działania. Pisząc go, pamiętaj, że czytelnik tylko zeskanuje Twojego maila i powinien łatwo i szybko dowiedzieć się, co chcesz, aby zrobił.

Odnieś sukces w swoim marketingu dzięki skutecznym frazom CTA

Postawmy sprawę jasno.

Chcesz zdobyć jak najwięcej leadów, ponieważ ich zainteresowanie Twoimi produktami i Twoją działalnością prawdopodobnie zmieni ich w Twoich lojalnych klientów.

Musisz więc wybrać swoją grupę docelową i spróbować przykuć ich uwagę, a następnie kontynuować zaangażowanie.

Spróbujmy podsumować, które frazy w CTA mogą pomóc Ci osiągnąć cel i wygenerować pożądane leady.

Przykłady skutecznych CTA:

  • Wypróbuj za darmo przez dwa tygodnie.
  • Zrób pierwszy zakup z 30% zniżką!
  • Zarejestruj się bez konieczności posiadania karty kredytowej!
  • Pobierz poradnik i spraw, by Twój biznes odniósł sukces!

Możesz również utrzymać swój biznes rock-solid i pielęgnować przewody z wdrażaniem strategii email-marketingowych. Jednak, aby to zrobić, będziesz musiał zbudować swoją listę e-mailową z nowych odbiorców. Co może być lepsze dla zachęcenia odwiedzających Twoją stronę internetową i czytelników Twojego bloga do podania swoich adresów e-mail niż skuteczne Call to Action. Wtedy użytkownicy będą podawać swoje adresy e-mail na stronach docelowych lub bezpośrednio na stronie internetowej.

Przykłady skutecznych CTA:

  • Dołącz do naszej listy e-mailowej i otrzymuj najlepsze okazje i ekskluzywne oferty!
  • Zapisz się na naszego bloga i ucz się codziennie nowych sztuczek!
  • Zapisz się na biuletyn e-mailowy i bądź świadomy wszystkich najnowszych aktualizacji!

Wykorzystanie słów akcji w tekście przycisku CTA

Wciąż pamiętasz, że konwersja Twoich odwiedzających w leady może mieć miejsce tylko wtedy, gdy wciąż zachęcasz ich skutecznymi wezwaniami do działania, które zapewniają wskazówki i kierunek odwiedzającym.

Zatem główny nacisk powinien być położony na pierwszy czasownik. Spójrz na listę najbardziej przydatnych czasowników dla Twoich kampanii generowania leadów.

Napełnij odwiedzającego pozytywnymi emocjami i pomóż mu poczuć, że proces zapisywania się nie zajmie mu dużo czasu. Implikacja jest taka, że odwiedzający może po prostu kliknąć przycisk i uzyskać dostęp do pożądanych usług lub produktów. „Zapisz się na pierwszą próbę za darmo. Zacznij TERAZ!”

Zachęć odwiedzających i pomóż im uwierzyć, że mogą zacząć tworzyć coś innowacyjnego i użytecznego. Dostarcz im niezbędnych narzędzi i zapewnij, że mogą zrealizować swoje plany i osiągnąć wyznaczone cele. „Zbuduj społeczność, której potrzebujesz!”

Twój gość powinien unikać czegoś, gdyż to mu tylko zaszkodzi. Ty o tym wiesz i chcesz go ostrzec i zapobiec negatywnym konsekwencjom. „Przestań tracić czas i pieniądze na drogie, ale bezużyteczne strategie!”

Spraw, aby odwiedzający poczuli się jak faktyczni uczestnicy Twojej gry, część jakiejś firmy lub gigantycznego zespołu. „Dołącz do naszej nowej sieci!”

Powiedz swoim potencjalnym klientom, że tylko jedno kliknięcie dzieli ich od poznania sposobu wykonania jakiegoś zadania. „Odkryj, jak dokonać zakupu z 1-dniową dostawą!”

Wiedza to potęga. Zdobywanie nowej wiedzy daje większą władzę i kontrolę nad sytuacją. Mając zainteresowanie jakimś produktem, można podjąć świadomą decyzję tylko mając do dyspozycji wszystkie szczegóły. Pobudzaj ciekawość swoich klientów, oferując im możliwość poznania więcej. „Dowiedz się więcej o doskonałych dżinsach już teraz!” Nie zapomnij być konkretnym! Użycie zwrotu „dowiedz się więcej” będzie zbyt ogólnikowe i nieskuteczne, jeśli nie określisz przedmiotu tej nauki.

CTAs That Won’t Work: Extremes

Jeśli CTA jest zbyt słabe lub w ogóle go nie ma

Jednym z najgorszych błędów w uzyskiwaniu bezpośrednich odpowiedzi jest brak wezwania do działania i zakładanie, że potencjalni klienci zgadną, co chcesz, aby zrobili.

Jednym z błędów jest obfitość pływających elementów, które nie pozwalają użytkownikom skupić się i złapać przekazu. Innym częstym błędem jest słabe call to action, które nie podpowiada żadnych korzyści, nie próbuje rozwiązać problemów i nie pozwala użytkownikom zrozumieć, dlaczego powinni kliknąć w przycisk. „Wybierz swoją miejscowość z listy” I co z tego? Wezwanie do działania powinno być zniewalające i intrygujące, mające wiele do zaoferowania, a nie tylko do pożądania od innych.

Jeśli CTA jest zbyt mocne

Może się zdarzyć, że CTA jest prezentowane jako pop-up, który nie pozwala wejść na stronę dopóki nie podasz swojego maila. Służy to jako pay-wall i wcale nie wywołuje pozytywnych emocji. „Dołącz teraz!” Ten komunikat jest jasny, ale jednocześnie jeśli nie dołączę nie pozwolisz mi zobaczyć strony. Wtedy moją ewidentną reakcją w 90% takich przypadków będzie OK, nie ma problemu! Nie lubię takiej presji. Nigdy nie chciałbym być zmuszany do czegoś tylko dlatego, że się upierasz. Dlatego właśnie: Sorry, nie tym razem! To Call To Action jest zbyt silne i nie działa.

Na przestrzeni lat nastąpiło wiele zmian, a CTA zmieniają się nieustannie. Jednak ich główna idea i cel pozostają takie same.

Właściwa wiadomość powinna pojawić się we właściwym czasie dla właściwych osób.

Docelowo, optymalizując i testując potrzebne CTA, dowiesz się, które z nich działają dla Ciebie. W ten sposób wywrzesz wpływ dzięki spersonalizowanemu, przekonującemu wezwaniu do działania i uzyskasz szereg korzyści!

Czy dowiedziałeś się czegoś nowego o skutecznych CTA? Podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami!

Related Articles

Back to top button