Strona główna Show Biznes Dierks Bentley ma nowe marzenia

Dierks Bentley ma nowe marzenia

Dierks Bentley jest gotowy na święta. A Christmas Story-styl lampa nogi w oknie. Światła. Wielki Mikołaj, któremu, co ciekawe, brakuje głowy na ganku. Dobra, prawie gotowe. „Muszę to naprawić”, mówi Bentley w połowie grudnia przez Zoom, dając mi wirtualną wycieczkę po swoim podwórku. Jest też całoroczny sprzęt: bramka do piłki nożnej, kolekcja rowerów, która wydaje się niemożliwie duża dla pięcioosobowej rodziny, oraz siatka do pickleballa, sportu, który Bentley uprawia zarówno w domu, jak i w podróży. „To dlatego jestem mistrzem” – żartuje.

Pada deszcz, ale Bentley delektuje się tym małym odcinkiem spokojnego czasu, który ma przed sobą – ostatnie kilka miesięcy, zanim powróci z pierwszą partią nowej muzyki od 2018 r The Mountain. Większość pandemii spędził w Kolorado. Zrobił sobie przymusową przerwę. Został w domu. Holed up z żoną, trójką dzieci i trzema psami w ich domu o powierzchni 1200 stóp kwadratowych w Telluride. „Odłożyłem moją gitarę”, mówi o momencie, w którym jego kalendarz został wymazany wiosną 2020 roku. „I nie wyciągałem jej przez długi czas” Zamiast tego, wyszedł na zewnątrz. Wędrował, jeździł na rowerze i grał w hokeja na trawie. Poszedł na narty, zjazdowe i biegowe. Obejmował bezpieczeństwo, które mógł znaleźć w świeżym powietrzu. „Byłem tak zajęty nadrabianiem wszystkich rzeczy, które czuję, że przegapiłem w ciągu ostatnich 20 lat”

To nie był tylko sposób, aby poczuć się zajętym podczas okresu bezruchu. Doświadczenie to zasadniczo zmieniło sposób, w jaki Bentley i jego żona chcieli żyć po powrocie do Nashville, gdy szkoły zostały ponownie otwarte, a przemysł muzyczny zaczął ponownie tętnić życiem. „Nie chcę już żyć za płotami i bramami” – mówi Bentley. Para sprzedała swój poprzedni dom i zmniejszyła rozmiar, osiedlając się w nowym miejscu, które jest tylko przejażdżką rowerową od miejsca, w którym dzieci uczęszczają na zajęcia i kilka przecznic od całkiem dobrej kawiarni. „Wiedziałem, że chcę wrócić i być bardziej częścią społeczności i sąsiedztwa”

Gdzieś po drodze próbował zacząć album, swój dziesiąty. Ale pierwsze, a nawet drugie pełne próby nie przynosiły rezultatów. Zmienił skład zespołu, zrezygnował z kilku piosenek, napisał i nagrał kilka nowych, aż w końcu sam zajął się produkcją kolejnej partii wraz z Jonem Randallem, Rossem Coppermanem i Reidem Shippenem. „Ten trzeci raz”, mówi, „był po prostu magiczny” Gravel & Gold, zbiór 14 utworów, które świadczą o wszystkim, co Bentley tak dobrze robi w piosence, ukaże się 24 lutego.

W szeroko zakrojonej rozmowie 47-letni Bentley po raz pierwszy otwiera się na temat swojej nowej płyty, tego jak podchodzi do drogi i najtrudniejszych lat swojej kariery. Rozmowa została zredagowana dla jasności i długości.


ESQUIRE: Plotki o nowym albumie Dierksa Bentleya krążą już od jakiegoś czasu.

DIERKS BENTLEY: Zawsze wchodzę w nie idąc, „Czy jest łatwiejszy sposób, aby to zrobić?” To zawsze jest takie trudne. Waylon Jennings pewnego razu wyciął cały album z piosenek Jerry’ego Jeffa Walkera – czy mogę to zrobić? Czy mogę po prostu wyciąć kilka piosenek Hardy’ego? On jest teraz gorący. W przypadku tej płyty zacząłem od pisania prawie każdego dnia. Nie potrafiłem określić, dlaczego to nie było dokładnie tak, jak trzeba, ale nie czułem, że to jest to. Jako że jest to mój dziesiąty album, chciałem, żeby był to zbiór tradycyjnych rzeczy, trochę bluegrassu i oczywiście „komercyjnej”, z braku lepszego słowa, muzyki country, której byłem dużą częścią przez ostatnie dwadzieścia lat.

Niedługo po wydaniu

The Life of Pablo, Kanye West zatweetował, że nie podoba mu się miks na „Wolves”, a następnie naprawił go i ponownie załadował na platformy streamingowe. Teraz widzicie historie o Stranger Things twórcy wracający i edytujący stare odcinki z poprzednich sezonów. Jako artysta, skąd wiesz, kiedy coś nie jest w porządku i wymaga naprawy, a kiedy pogodzić się z faktem, że zawsze będzie coś, przy czym będziesz chciał majstrować we własnych kreacjach?

Jestem pod tym względem starą szkołą, na pewno. Chet Atkins, to legendarny producent w tym mieście, odpowiedzialny za The Nashville Sound, za wzięcie muzyki country i wprowadzenie jej do głównego nurtu na wiele sposobów. Celowo zostawiał błędy na płytach, ponieważ jako fan słuchasz tego i idziesz, „Co było przypadkiem? Czy to jest błąd, czy to jest geniusz?”

I ja też jestem temu winny. Billy Strings usłyszał jeden z miksów na naszej piosence „High Note” i napisał do mnie sms-a i powiedział: „Hej stary, czy na moim głosie jest trochę tunera? Nie chcę, żeby cokolwiek na nim było.” To przypomnienie, że jest w porządku kolorować trochę poza liniami…Ale wow, czy Kanye mógłby cofnąć się i ponownie edytować niektóre z jego komentarzy z ostatnich dwóch miesięcy?

  Które z poniższych środowisk zawierałoby skamieniałości?

Gdyby tylko chciał.

To chyba tam powinien skupić swoją energię.

COVID był najspokojniejszym okresem w twojej profesjonalnej karierze, odkąd zadebiutowałeś dwadzieścia-plus lat temu. I jestem pewien, że było wiele dni, kiedy szlifowałeś na drodze, że fantazjowałeś o posiadaniu tak wyczyszczonego harmonogramu.

Każdy piosenkarz country w moim wieku, nie przyznamy się do tego przed tobą, ale za kulisami podczas rozdawania nagród, [we] rozmawiają o tym, „Hej stary, naprawdę zastanawiam się, czy nie wziąć następnego lata wolnego.” Ale nie możesz. Nie możesz zdjąć nogi z pedału, bo następny facet lub dziewczyna wślizgnie się tam i zajmie twoje miejsce.

Czy to dało ci nową perspektywę na kalendarz wypełniający się z powrotem, teraz, kiedy jest w stanie?

Kiedy wróciłem do Nashville, byłem jak „Ok, jestem właściwie podekscytowany” Próbowałem wydostać się z Nashville przez 15 lat! Chciałem wrócić do Arizony i byłem trochę podminowany przy mojej żonie – „Chcę wrócić na zachód, mam dość bycia tutaj, brakuje mi klimatu, topografii…”

I bycie w małym sąsiedztwie z dobrymi sąsiadami i pieszą odległością do kawy to też duża część tego. Potrzebowałam zmiany. Potrzebowałem poczuć się bardziej częścią czegoś.

Słyszeliśmy, że robisz wiele stylów przez lata-bluegrass, pop country, honky tonky, humor – ale nie jestem pewien, czy kiedykolwiek słyszeliśmy, że robisz tak wiele stylów na raz, jak na Gravel & Gold. Czy były w Twojej karierze momenty, w których czułeś tę zewnętrzną presję, by wybrać jeden pas i trzymać się go?

  Oprogramowanie do zarządzania zapasami w magazynie Korzyści dla dzisiejszych operacji

Absolutnie. Zawsze chciałem być tym poważnym facetem od country. Jest taka piosenka, którą miałem na mojej pierwszej płycie o nazwie „Wish It Would Break” Była tak dobrze napisana i była w stylu „stone-cold country”. Kilka stacji ją polubiło. Podobała im się też piosenka „What Was I Thinking?” Pamiętam spotkanie z Mike’m Dunganem [now the Chairman and CEO of Universal Music Group Nashville] i miałem wydrukowane maile, że dyrektorom programowym podoba się „Wish It Would Break” On tylko spojrzał na mnie i zgodził się z tym. A potem pewna stacja w Seattle zaczęła grać „What Was I Thinking?” i to było to. [Ed: “What Was I Thinking?” became Bentley’s debut single, eventually landing at No. 1 on the Billboard Hot Country songs chart; it also cracked the Top 25 on the all-genre Billboard Hot 100 songs chart.]

Miałem w swojej karierze wiele momentów, w których byłem jak ta piosenka Gartha Brooksa, „Unanswered Prayers” Podobnie jak „Drunk on a Plane”, prawie nie umieściłem tego na płycie, bo chciałem być poważnym facetem z country. Ale to jest to kim jestem, czy mi się to podoba czy nie. Lubię się bawić.

Czy był taki moment w Twojej karierze, w którym czułeś prawdziwy niepokój związany z karierą, że może się ona skończyć?

Absolutnie. Naprawdę odrzuciłem wiele tras otwierających. Zamiast tego grałem w tych rockowych barach i klubach i robiłem szalone trasy. Raz zrobiliśmy 26 koncertów z rzędu. Byliśmy na zewnątrz 300 dni w roku. W 2006 roku byłem bezpośrednim supportem Kenny’ego Chesneya i każdy, kto miał taką pozycję – Keith Urban, Rascal Flatts, Gretchen Wilson – był ich wstępem do roli headlinera. Więc to jest moja szansa. A potem wyszedłem pod koniec 2007 i w 2008 roku i po prostu nie miałem odpowiedniej kolekcji piosenek. Pamiętam, że na pierwszym koncercie, który zagraliśmy było 7000 ludzi i to było wspaniałe uczucie. A kilka nocy później mieliśmy 6,000 ludzi i już nigdy nie było tak dobrze.

Skończyło się na tym, że wróciłem na trasę w 2009 roku i byłem aktem otwierającym z kimś i byłem po prostu tak rozczarowany tym wszystkim. To było takie niemuzyczne. Artysta, z którym byliśmy nie dawał nam czasu na próbę dźwięku. Pomyślałem: „Idę nagrać płytę bluegrassową” Zrobiłem tę płytę z moim przyjacielem Jonem Randallem i wróciłem w 2010 roku i miałem takich gości jak Luke Bryan, którzy mnie otwierali. Florida Georgia Line otwierała dla mnie. Ci goście byli tam po prostu zabójczy! Wychodziłem na scenę po nich z moimi bluegrassowymi albumami i singlami, które wydałem wcześniej… Nie miałem w swoim kołczanie strzał, aby wyjść tam i zmiażdżyć show. To były ciężkie lata.

Jak odbudowałeś swoją pewność siebie po takim odcinku?

Budujesz ją poprzez piosenki. Pamiętam, że widziałem artykuł, który był na Billboard magazyn z Jasonem Aldeanem na okładce i małym cytatem z Jasona, który mówił: „If you ain’t got the songs, you ain’t got shit” To naprawdę mnie dotknęło.

  14 bawełnianych sukienek do noszenia, gdy jest zbyt gorąco, by funkcjonować

Próbowałem napisać każdą piosenkę na każdym albumie. Myślałem, że słucham zewnętrznych piosenek, ale naprawdę nie byłem. I w latach ’07, ’08, ’09 byłem trochę zagubiony. Nieważne jak dobre były płyty, które tworzyłem z Brettem Beaversem i Lukiem Wootenem, po prostu nie miałem nic naprawdę do powiedzenia. Po śmierci mojego taty i narodzinach mojego syna, stąd wzięło się „Riser” i „I Hold On” i te piosenki, które miały dla mnie większe znaczenie. Miałem bazę, z której mogłem pisać.

brad paisley na koncercie

Bentley występuje w 2009 roku.

Larry Marano//Getty Images

Masz kilku ekscytujących gości na tym albumie. Powiedz mi o sparowaniu z Ashley McBryde przy „Cowboy Boots”

Lubię pracować z ludźmi, z którymi łatwo się pracuje. Pracowałem z Maren Morris; tego dnia sama przyszła do studia. A Kacey Musgraves przyszła tego dnia do studia sama – zupełnie sama. To samo z Ashley. Przyszła i ułożyła najpiękniejsze partie wokalne. Kazałem jej zaśpiewać to pięć razy, pewnie niepotrzebnie, ale jej głos był taki fajny.

Billy Strings jest jednym z najbardziej ekscytujących młodych talentów pracujących gdziekolwiek w muzyce. Uwielbiam, że ten album kończy się „High Note”, w którym występuje on.

Jestem wielkim fanem Billy’ego Stringsa. Grający na gitarze akustycznej Bryan Sutton, który gra na płytach wszystkich i jest legendą w swojej dziedzinie, zadzwonił do mnie pewnego dnia i zapytał, czy słyszałem o Billym prawdopodobnie jakieś sześć lat temu. Powiedział: „Musisz się nim zainteresować już teraz. Ten facet to przyszłość” A jego historia – mógłby być cały Netflix special o jego dzieciństwie. Czuję się szczęśliwy, że żyję w tej samej epoce, łapiąc go w tym, widząc wszystkie różne fazy, przez które już przeszedł i dokąd zmierza.

W każdym razie chciał być na „High Note”- pomyślałem, że to całkiem dobrze do niego pasuje, bo zwykle jest dość wysoki i naprawdę fajnie się z nim pracuje w studio. Przyszedł Sam Bush; byli tam Jerry Douglas i Bryan Sutton. W przypadku muzyki bluegrass jestem przede wszystkim fanem. Mam okazję grać ją od czasu do czasu. Mam dziś koncert w Station Inn.

Byłeś fanem bluegrassowych występów w The Station Inn przez dekady – i nie jest to naprawdę duże miejsce. Grając tam, muszę sobie wyobrazić, że to miła odmiana, móc zobaczyć każdą twarz w pokoju podczas koncertu.

To absolutnie przerażające, tak właśnie jest. Mam na myśli, że musisz zatrzymać się między każdą piosenką, aby dostroić banjo – lub ktoś musi. Musisz pracować nad swoimi umiejętnościami konferansjerskimi. Musisz opowiedzieć żart lub wymyślić historię na miejscu lub jest wiele cichych momentów.

Nowy album zazwyczaj oznacza nową trasę koncertową, a trasy koncertowe to ciekawa bestia, o której trzeba myśleć. Finansowo jest to kręgosłup życia każdego muzyka w tym momencie. Jest to również rzecz, która najbardziej szkodzi ich zdrowiu. Czy czujesz, że w tym momencie masz nad tym kontrolę, czy może jest coś w nowej serii koncertów, co sprawia, że czujesz się nieporęcznie?

Zawsze mówiłem, że chcę wyjść z tego całego szalonego przemysłu lepiej niż wszedłem w niego i nie ma powodu, dla którego nie powinniśmy. Niektórzy z naszych bohaterów nie mieli wyboru. Tacy faceci jak Johnny Cash, Waylon i George Jones – oni musieli sami prowadzić samochód, albo ktoś z zespołu musiał jechać na następny koncert. Oczywiście, że biorą tabletki. Staram się być tego świadomy, jakie mamy szczęście. I robiłem długie okresy trzeźwości. Nie lubię być uzależniony od alkoholu w codziennej egzystencji, a to może się tak skończyć. To staje się czymś, czego nie możesz robić. Staje się czymś, co musisz robić. „Muszę się napić, żeby wrócić do poziomu, żeby pójść na to meet & greet…” Musisz zarządzać tym wszystkim.

  Mariah Carey została pozwana przez autora piosenki country za "All I Want For Christmas Is You"

Kiedyś patrzyłem na moją karierę jako jedną część mojego życia, a potem na moje życie rodzinne jako osobną część mojego życia. Tak naprawdę jest to tylko jedno życie. Jeśli masz świetną karierę, ale twoje życie domowe jest do bani – lub twoje życie domowe jest dobre, ale twoje zdrowie jest okropne – nie wygrywasz. Jestem konkurencyjna i nie chodzi o wygranie bitwy, ale o wygranie wojny. Będę miał udaną karierę muzyczną, wspaniałą rodzinę i będę wspaniałym tatą. Mam prawie 50 lat, miałem już swój moment. Moim zadaniem jest upewnić się, że dostaną odpowiednią platformę, aby mogli gonić swoje marzenia i mieć swoje chwile.

Headshot of Madison Vain

Madison Vain

Madison Vain jest Digital Director w Esquire; pisarka i redaktorka mieszkająca w Nowym Jorku, wcześniej pracowała m.in Entertainment Weekly oraz Sports Illustrated.

Najchętniej czytane

Na co wskazuje igła kompasu?

Na co wskazuje igła kompasu?Igły kompasu wskazują kierunek linii pola magnetycznego, który jest zazwyczaj inny niż kierunek do geograficznego bieguna północnego.Jak pole magnetyczne Ziemi wpływa na kompas?Pole magnetyczne na powierzchni Ziemi Igła kompasu wskazuje w kierunku miejsca zwanego magnetycznym biegunem północnym. Pole magnetyczne jest bardzo przydatne w nawigacji. Chińczycy używali podstawowych kompasów już w 1100

Co oznacza połączenie glikozydowe 1/4?

Co oznacza wiązanie glikozydowe 1/4?Wiązanie 1,4-glikozydowe to kowalencyjne wiązanie pomiędzy grupą -OH na węglu 1 jednego cukru a grupą -OH na węglu 4 innego cukru. Jest to reakcja kondensacji, ponieważ uwalniana jest cząsteczka wody.Kiedy cząsteczki glukozy są połączone wiązaniem 1/4 rodzaj otrzymanego węglowodanu to?Dwie cząsteczki glukozy połączone są wiązaniem α-1,4-glikozydowym tworząc disacharyd maltozę.Który z poniższych

SEO i Blogowanie – Zrozum podstawowe pojęcia już teraz!

Blogerzy powinni zrozumieć różne aspekty związane z SEO, aby uzyskać skuteczne wyniki w przyszłości. Jeśli jesteś blogerem to ważne jest, aby rozważyć kilka ważnych wskazówek przed pójściem do pisania bloga SEO przyjazny. To nie jest łatwe do pisania bloga, ponieważ wymaga dobrego doświadczenia i wiedzy o SEO wskazówek. Musisz zebrać wskazówki SEO, a następnie można

Utwór „Break My Soul” Beyoncé wysyła świat na parkiet

Królowa Bey jest tutaj i przywiozła ze sobą taneczny utwór, który rozgrzewa nasze dusze. We wtorek (21 czerwca), Beyoncé opublikowała pierwszy singiel z jej...

Jakie typy ekosystemów są szczególnie narażone na zagrożenia wyginięcia ze strony gatunków introdukowanych?

Jakie typy ekosystemów są szczególnie narażone na zagrożenie wyginięciem ze strony wprowadzonych gatunków?Jeziora i wyspy są szczególnie narażone na zagrożenia wyginięciem ze strony wprowadzonych gatunków.Które z poniższych zagrożeń dla różnorodności biologicznej są bezpośrednim wynikiem wzrostu populacji ludzkiej i wykorzystania zasobów?Trzy największe proksymalne zagrożenia dla bioróżnorodności to utrata siedlisk, przełowienie i wprowadzenie gatunków egzotycznych. Pierwsze dwa

Jaki jest związek między polimerem a monomerem?

Jaki jest związek między polimerem a monomerem?Wszystkie monomery mają zdolność do tworzenia wiązań chemicznych z co najmniej dwoma innymi cząsteczkami monomeru. Polimery to klasa substancji syntetycznych składających się z wielokrotności prostszych jednostek zwanych monomerami. Polimery to łańcuchy o nieokreślonej liczbie jednostek monomerycznych.Który z poniższych elementów prawidłowo łączy monomer z jego makrocząsteczką?Aminokwasy są monomerem cząsteczki białka

Jakie formy nie zmieniają się w czasownikach zmieniających rdzeń?

Jakie formy nie zmieniają się w czasownikach odmieniających rdzeń?Boot. Zmiany trzonu czasu teraźniejszego nie dotyczą form nosotros i vosotros. Te dwie formy zachowują formę rdzenia bezokolicznika.Jakie są wszystkie czasowniki zmieniające rdzeń?Stem-Changing VerbsE zmienia się na IE. QUERER - chcieć. yo. quiero. nosotros. queremos. tú quieres. vosotros. queréis. él. quiere. ellos. quieren. O zmienia się na

Co oznacza, że granice mojego języka są granicami mojego świata?

Co oznacza, że granice mojego języka są granicami mojego świata? "Granice mojego języka oznaczają granice mojego świata." - Ludwig Wittgenstein. W potocznym wyobrażeniu język jest środkiem komunikacji; umożliwia nam pobieranie i przekazywanie informacji o świecie. Szczególna zdolność języka wydaje się być tym, co odróżnia człowieka od innych zwierząt.Czy nasz język ogranicza naszą wiedzę o świecie?Języki

Jak homologiczne struktury, takie jak kończyny przednie kręgowców, są dowodem na ewolucję?

W jaki sposób struktury homologiczne, takie jak kończyny przednie kręgowców, są dowodem na ewolucję?Obie stanowią dowód na ewolucję. Struktury homologiczne to struktury, które są podobne u spokrewnionych organizmów, ponieważ zostały odziedziczone po wspólnym przodku. Struktury te mogą, ale nie muszą pełnić tej samej funkcji u potomków. Kończyny przednie wszystkich ssaków mają taką samą podstawową strukturę

Pozostałe newsy