Strona główna Show Biznes Digiday+ Research: Buzz na bok, jak wydawcy i marketerzy naprawdę eksperymentują z...

Digiday+ Research: Buzz na bok, jak wydawcy i marketerzy naprawdę eksperymentują z blockchainem?

Jest to piąta część serii badawczej dotyczącej najpopularniejszych technologii wschodzących. Seria jest kontynuacją raportu, który opracował Digiday pięć lat temu aby odkryć, jak technologie, o których wcześniej informowano, ewoluowały i poznać nowe technologie, które pojawiły się od tego czasu. W tym segmencie przyglądamy się temu, jak wydawcy i marketerzy wykorzystują technologię blockchain.

Pomimo dużego szumu wokół niefunkcjonalnych spadków tokenów i inwestycji w kryptowaluty, technologia blockchain pozostaje daleko w tyle za innymi wschodzącymi technologiami w zakresie powszechnej adopcji. W rzeczywistości, ze wszystkich technologii wschodzących, które Digiday+ Research zbadał w tej serii, blockchain pozostaje najbardziej teoretyczny i spekulacyjny w swoim zastosowaniu.

NFT i kryptowaluty były gorącymi buzzwords w 2021 roku, z markami i wydawcami ramping up inwestycje i eksperymenty – lub przynajmniej płacąc wargi do zrobienia tego. Jednak pod koniec 2022 roku dzienna wielkość rynku NFT na Ethereum, platformie kryptowalutowej obsługującej większość NFT, była znacznie niższa niż w 2021 roku. Dzienna średnia wartość sprzedaży spadła z 178 milionów dolarów w sierpniu 2021 roku do zaledwie 90 000 dolarów do 29 listopada 2022 roku, według Statista.

A sama kryptowaluta doznała poważnego krachu rynkowego pod koniec ubiegłego roku, przy czym giełda kryptowalut FTX złożyła wniosek o upadłość w listopadzie. Rynek kryptowalut w ogóle ma tendencję do zmienności, ponieważ kryptowaluty są czysto spekulacyjne, poparte niewielką wartością wewnętrzną lub znaczącą regulacją. Słabnące zainteresowanie konsumentów kryptowalutami znalazło również odzwierciedlenie w trendach wyszukiwania Google, ponieważ wyszukiwania terminu „kryptowaluta” szybko rosły i spadały w latach 2020-2022 z coraz niższymi szczytami, zgodnie z analizą Digiday.

Spośród niewielkiego zestawu wydawców i marketerów, którzy rzeczywiście korzystają z technologii blockchain, większość znalazła najbardziej praktyczne zastosowania w NFT, a kryptowaluty zajęły trzecie miejsce pod względem rzeczywistego wykorzystania. Aby zwiększyć zainteresowanie konsumentów, niektórzy pierwsi adoptujący mają na celu uczynienie technologii bardziej dostępnymi i łatwymi w użyciu. Wydawcy włączają doświadczenia blockchain do wydarzeń na żywo, zamieniając bilety na wydarzenie w NFT, podczas gdy marketerzy mają nadzieję na demistyfikację sprzedaży NFT, pozwalając konsumentom używać kart kredytowych zamiast kryptowaluty do transakcji. Inni marketerzy dodają opcje płatności bitcoin dla transakcji na swoich stronach internetowych. Ale na całej linii, zarówno firmy, jak i konsumenci mają trudności ze znalezieniem prawdziwego celu dla tej technologii.

„Jeśli istnieje termin, który jest nadużywany bardziej niż AI, to prawdopodobnie jest to blockchain” – powiedział CTO Gannett Vincent Cirel. „Nie sądzę, aby ogół społeczeństwa na zewnątrz miał cokolwiek poza mglistym pojęciem o tym, jakie są niektóre przypadki użycia blockchain”.

Na potrzeby tego raportu Digiday+ Research przepytał 388 specjalistów z branży w organizacjach, w tym agencjach, markach, sprzedawcach detalicznych i wydawcach, aby odkryć, w jaki sposób obecnie wykorzystują technologie blockchain, takie jak NFT i kryptowaluty – i jak planują włączyć te technologie w przyszłości.

01

Najważniejsze ustalenia

  • Tylko 16% respondentów marketerów i wydawców inwestuje w blockchain lub korzysta z niego, co czyni go najbardziej teoretyczną technologią wschodzącą w serii Digiday. Ponad 70% stwierdziło, że w ogóle z niej nie korzysta.
  • Spośród tych, którzy używają blockchain, ponad połowa (51%) polega na sprzedawcach zewnętrznych, aby zbudować swoją technologię blockchain.
  • NFT są najczęściej używaną technologią blockchain, z 64% respondentów korzystających z nich. Przejrzystość łańcucha dostaw i kryptowaluty są drugim i trzecim najczęstszym zastosowaniem przy ponad 45% każdym. Bezpieczeństwo jest na ostatnim miejscu przy nieco ponad jednej trzeciej respondentów.
  • Wydawcy i marketerzy wykorzystują NFT głównie w celu generowania świadomości marki (81% respondentów). Na kolejnych miejscach plasuje się tworzenie nowych strumieni przychodów i pozyskiwanie nowych klientów.
  • Najczęstszym celem korzystania z kryptowalut są transakcje (wybrało to 58% respondentów), przy czym na pierwszym miejscu, podobnie jak w przypadku NFT, znajdują się również nowe strumienie przychodów, świadomość marki i pozyskiwanie klientów.
  • Targowiska NFT należące do stron trzecich (70%) i giełdy kryptowalut (45%) to platformy, z których marketerzy i wydawcy powszechnie korzystają, aby sprzedawać wirtualne dobra w zamian za płatności kryptowalutowe. Ale platformy własne i obsługiwane również plasują się wysoko, na drugim miejscu z wynikiem 60%.
  • Zarówno wydawcy, jak i marketerzy mają trudności ze znalezieniem praktycznych sposobów wdrażania technologii blockchain, przy czym większość (71%) twierdzi, że nie ma ona znaczenia dla ich działalności.

02

Potencjał Blockchaina nie został jeszcze wykorzystany, bo brakuje realnych zastosowań

Rozpatrywany obok innych technologii wschodzących, które Digiday zbadał w trakcie tej serii, takich jak sztuczna inteligencja oraz rzeczywistość rozszerzona i wirtualna, blockchain pozostaje w tyle za innymi technologiami wschodzącymi w zakresie powszechnego przyjęcia przez marketerów i wydawców. Tylko 16% respondentów z branży marketerów i wydawców inwestuje w blockchain lub korzysta z niego, a prawie trzy czwarte (72%) marketerów i wydawców stwierdziło, że w ogóle nie korzysta z tej technologii.

Adam Simon, dyrektor wykonawczy w IPG Media Lab, powiedział, że ten brak przyjęcia utrzymuje blockchain utknął w sferze w dużej mierze teoretycznej wyłaniającej się technologii, a nie takiej z powszechnym zastosowaniem. „NFT i technologie Web3 zyskały wiele uwagi, ale jeśli spojrzysz na rzeczywiste liczby, są one dość małe”, powiedział Simon. „Liczba osób, które aktywowały portfel kryptowalutowy, wynosi mniej niż milion osób”

Podstawowym powodem braku adopcji jest to, że firmy mają trudności ze znalezieniem rzeczywistych możliwości wykorzystania technologii poza tworzeniem buzzu poprzez jednorazowe wydarzenia, takie jak zrzuty NFT. NFT działają jak niedualny cyfrowy certyfikat własności dla dowolnego przypisanego zasobu cyfrowego. Łatwiej jest je sprzedawać konsumentom w formie cyfrowych dzieł sztuki lub przedmiotów kolekcjonerskich, ale utrzymanie zainteresowania konsumentów NFT jest czymś, z czym firmy wciąż eksperymentują, według Simona.

„Istnieją potencjalne długoterminowe interesujące zastosowania rzeczy takich jak tokenizowany dostęp – wykorzystując NFT na blockchainie, aby zapewnić dostęp do unikalnych doświadczeń”, powiedział. „Eksperymenty, które widzieliśmy do tej pory z tokenizowanym dostępem, były bardzo podobne do rzeczy, które można łatwo zbudować za pomocą tradycyjnych technologii, takich jak bilety”

„Mówiono o zmniejszeniu kosztów koordynacji i oferowaniu doświadczeń, które są unikalne dla kogoś, kto jest posiadaczem wielu NFT od różnych dostawców” – dodał Simon.

Kryptowaluta ma swoje własne trudy, z którymi musi się zmierzyć, jeśli chodzi o inwestycje biznesowe i zainteresowanie konsumentów. Niedawno przyjęła duży cios – zarówno pod względem finansowym, jak i pod względem postrzegania przez społeczeństwo. FTX, popularna giełda kryptowalutowa z siedzibą na Bahamach, upadła w listopadzie 2022 r. po tym, jak raport CoinDesk ujawnił, że firmie brakowało funduszy na pokrycie wypłat klientów. FTX ogłosił bankructwo 11 listopada, a założyciel i dyrektor generalny Sam Bankman-Fried ustąpił, ponieważ jego wartość netto spadła do prawie zera z prawie 16 miliardów dolarów. W grudniu 2022 roku Bankman-Fried został aresztowany pod ośmioma federalnymi zarzutami oszustwa i konspiracji po oskarżeniu o zorganizowanie planu oszukania inwestorów FTX.

Ogólnie rzecz biorąc, rynek kryptowalut ma tendencję do zmienności, ponieważ kryptowaluty są obecnie czysto spekulacyjne, poparte żadną nieodłączną wartością i żadnym federalnym organem zarządzającym, który jeszcze reguluje rynek. Podobnie wartość NFT może być nieprzewidywalna, ponieważ mają one tendencję do polegania na szumie, aby napędzać i podtrzymywać zainteresowanie konsumentów.

W przypadku firm, które znalazły powód do zainwestowania w technologię blockchain, większość polega na zewnętrznych sprzedawcach, aby zbudować swoje aplikacje technologiczne, przy czym nieco ponad połowa (51%) respondentów twierdzi, że korzysta z zewnętrznego dostawcy. Tylko około jedna czwarta (24%) wykorzystuje wewnętrzny zespół do budowania technologii blockchain – co jest prawdopodobne, biorąc pod uwagę jej złożoność i implikacje związane z bezpieczeństwem – a kolejne 25% korzysta z kombinacji dostawców wewnętrznych i zewnętrznych.

Decrypt Studios jest jednym z takich dostawców zewnętrznych, którzy pomagają zapewnić markom środki do bicia własnych NFT i produkcji innych produktów związanych z blockchainem. Studio jest własnością ramienia medialnego firmy inwestycyjnej blockchain ConsenSys Mesh i zostało otwarte w październiku 2021 roku. Skupia się na produkcji projektów wykorzystujących technologię blockchain i Web3 zarówno dla marek, jak i indywidualnych twórców, od dropów NFT po aktywacje związane z metaverse.

„Minting NFT nie jest dla słabego serca. Musisz zrozumieć rzeczy, które są endemiczne dla świata kryptowalut, że wiele osób wchodzących do [Web3] nie rozumie jeszcze”, powiedziała Alanna Roazzi-Laforet, CRO i wydawca w Decrypt Media i szef Decrypt Studios. „Jest tak wiele otwartych pytań w przestrzeni, a odpowiedzi wciąż się zmieniają. Pomagamy więc demistyfikować to wszystko”.

W innych przypadkach same marki inwestują w rozwiązania firm trzecich. Na przykład pod koniec ubiegłego roku Nike kupił studio sztuki cyfrowej RTFKT, które specjalizuje się w wirtualnych dropach produktów i NFT. Dzięki temu zakupowi Nike stała się pierwszą dużą firmą detaliczną, która nabyła firmę działającą w przestrzeni NFT, co być może sygnalizuje, że NFT i wirtualne zrzuty produktów mogą stać się ważniejszą częścią strategii cyfrowych sprzedawców detalicznych w przyszłości, pomimo pewnego sceptycyzmu po kryzysie.

03

Marketerzy, wydawcy przede wszystkim wykorzystują technologię blockchain do NFT

Chociaż wczesną obietnicą użyteczności biznesowej blockchaina było bezpieczne rejestrowanie transakcji między kupującymi i sprzedającymi – i rzeczywiście to pozostaje jego najbardziej gadaną zdolnością – najczęstszym powodem, dla którego marketerzy i wydawcy używają technologii blockchain, są NFT (według 64% respondentów). Przejrzystość łańcucha dostaw i zrównoważony rozwój (49%) oraz kryptowaluty (47%) zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce, przy czym prawie połowa respondentów wykorzystuje blockchain do tych celów. Tylko nieco ponad jedna trzecia respondentów znalazła powody do zastosowania blockchaina do szyfrowania i bezpieczeństwa, co czyni go najmniej powszechną użytecznością.

NFT wzrosły do tej pory na szczycie listy potencjalnych zastosowań, ponieważ zarówno wydawcy, jak i marketerzy mogą łatwo wprowadzać na rynek i sprzedawać NFT konsumentom jako cyfrowe dzieła sztuki lub przedmioty kolekcjonerskie, wysuwając na pierwszy plan aspekt najbardziej zrozumiały dla konsumentów. Marki zazwyczaj udostępniają jedyne w swoim rodzaju tokeny cyfrowe poprzez „zrzuty” w aplikacji lub na rynku NFT, wypuszczając je w ściśle określonym dniu i czasie oraz bijąc je w ograniczonych partiach.

Wartość NFT opiera się na tym, jak dobrze przedmiot jest odbierany przez osoby, które są skłonne go kupić, zwykle za pomocą kryptowalut, takich jak bitcoin. Gdy konsument zakupi NFT, ma cyfrowe prawa do odsprzedaży, dystrybucji lub licencji, jak uzna to za stosowne.

Niektóre firmy, takie jak marka odzieżowa PacSun, przeszły nawet na strategię marketingową digital-first, z naciskiem na NFT, wraz z innymi wyłaniającymi się technologiami, takimi jak AR i VR. Firma uruchomiła swoją pierwszą inicjatywę NFT w listopadzie 2021 roku, która skupiała się na jej klasycznym logo fali. W styczniu 2022 roku PacSun odsłonił własną serię NFT, nazwaną Pac Mall Rats.

„To nie jest tylko nowa kategoria, ale jest to ważna kategoria” – powiedział PacSun co-CEO Alfred Chang. „Będąc w stanie mieć produkty, skórki i inne elementy w świecie wirtualnym wraz ze światem fizycznym, myślę, że to po prostu rozszerza nasz zasięg detaliczny. Dla nas jest to ważne, że nie tylko uczestniczymy w tym dzisiaj, ale jest to coś, co absolutnie [need to] pozostać istotnym. Nasze oczekiwanie jest takie, że będziemy tuż obok również pod względem rozszerzania naszej oferty.”

Podczas gdy PacSun ma oko na zwiększenie wykorzystania NFT w przyszłości, szef działu experiential w Complex Networks, Neil Wright, powiedział, że zbyt mało marek pomyślało o tym, jak wykorzystać technologię poza wstępnymi eksperymentami.

„Wiele marek próbowało upuścić NFT jako reakcję na kolano na to, co się działo [in the marketplace], ale nie mieli długoterminowej strategii” – powiedział Wright. „Nie monetyzują tego NFT na rynku wtórnym, ponieważ naprawdę nie ma wartości, nie ma zachęty dla ludzi, aby chcieli go handlować”

  Jaki jest związek między użytecznością całkowitą a użytecznością krańcową wyjaśnij za pomocą wykresu?

Co godne uwagi, marki nie są w stanie uzyskać przychodów na rynku wtórnym, gdy NFT są odsprzedawane, ponieważ odsprzedaż zazwyczaj odbywa się na platformach innych niż te, które są własnością marki i są obsługiwane. Ponieważ NFT nie generują dożywotniego dochodu dla marek, marketerzy zazwyczaj wykorzystują zrzuty NFT, aby zwrócić uwagę na markę i zdolność firmy do korzystania z nowych technologii.

04

Przejrzystość łańcucha dostaw i kryptowaluty są następne w kolejce, ale bezpieczeństwo ma niski priorytet

Drugie najczęściej stosowane przez firmy zastosowanie technologii blockchain dotyczy przejrzystości łańcucha dostaw i zrównoważonego rozwoju. Ta forma technologii blockchain zapewnia odpowiedzialność i bezpieczeństwo w procesie produkcji — coś, co jest szczególnie ważne dla marek modowych jako sposób na lepszą weryfikację autentyczności materiału lub produktu.

W kwietniu 2021 roku konglomerat dóbr luksusowych LVMH, w połączeniu z Cartier i Prada, uruchomił globalny luksusowy blockchain, w którym użytkownicy mogą dodawać informacje o produkcie, gdy pokonuje on drogę od miejsca, w którym materiały są pozyskiwane do tworzenia gotowego produktu – otwierając w ten sposób okno do łańcucha dostaw firmy i umożliwiając konsumentom śledzenie całej podróży produktu.

Charakter blockchain oznacza, że nikt nie może zmienić żadnych informacji dodanych do księgi, a LVMH powiedział w oświadczeniu w tym czasie, „Celem jest zapewnienie konsumentom wysokiego poziomu przejrzystości i identyfikowalności w całym cyklu życia produktu.”

Pięć lat temu, gdy blockchain zaczął wchodzić w bardziej mainstreamowy wernakularny, odnosił się głównie do kryptowalut, takich jak bitcoin i Tether. Jednak w 2022 roku kryptowaluta jest tylko trzecią najczęściej używaną formą technologii blockchain, a 47% respondentów twierdzi, że używa blockchaina do kryptowalut i monet cyfrowych – głównie poprzez przyjmowanie ich jako płatności.

  W jaki sposób wakuola pomaga utrzymać homeostazę?

Wiele wczesnego szumu wokół kryptowalut ustąpiło nie długo po jego rozpoczęciu. Wartości kryptowalut wznosiły się przez pewien czas aż do początku 2018 roku, kiedy to bańka bitcoinowa pękła, a ceny spadły. W tym samym czasie publiczne postrzeganie technologii zaczęło erodować.

Wcześnie w dyskusjach na temat blockchain, bezpieczeństwo i decentralizacja były głównymi punktami sprzedaży również dla całego paradygmatu blockchain. Jednak większość firm nie wykorzystuje technologii w tym kontekście – lub przynajmniej w tym celu – przy czym mniej niż 35% respondentów twierdzi, że używa blockchaina do szyfrowania i korzyści bezpieczeństwa.

Kiedy Time uruchomił swój pierwszy NFT, decentralizacja i bezpieczeństwo były przednie dla wydawcy, ale CTO Time’a Bharat Krish zauważył, że firma musiała dostosować swoją strategię do przyszłej sprzedaży. „Weszliśmy w pierwszą zrzutkę myśląc, że musimy utrzymać ją otwartą i integracyjną, ale okazuje się, że w rzeczywistości był to efekt odwrotny” – powiedział Krish. „Trzymaliśmy go tak otwartego, że tylko kryptowaluty i ludzie, którzy mogli grać w system, mogli uczestniczyć. To dało nam ważną lekcję, że naprawdę musimy skupić się na podróży klienta od początku dla kogoś, kto jest nowicjuszem.”

Od tego czasu Time zmienił swoje podejście, aby położyć większy nacisk na wymaganie zaawansowanej rejestracji i weryfikacji użytkownika przed zakupem NFT, jednocześnie trzymając się zasad decentralizacji. „Wszystko, co zbudowaliśmy, jest w 80-90% zdecentralizowane” – powiedział Krish. „Celowo upewniliśmy się, że nie używamy scentralizowanych sposobów zarządzania bazami danych. Wszystko co robimy jest celowo zdecentralizowane, aby podążać za zasadami Web3.”

Ważne jest, aby podkreślić, że bezpieczeństwo i decentralizacja nie zawsze są celami samymi w sobie, ale mogą być cechą nieodłączną w niektórych innych przypadkach użycia blockchain. Tak więc, chociaż wyniki badania pokazują, że bezpieczeństwo nie jest głównym zastosowaniem końcowym respondentów, może być czynnikiem w innych zastosowaniach technologii blockchain, takich jak przejrzystość łańcucha dostaw, jak omówiono powyżej.

05

Marketerzy, wydawcy wykorzystują NFT do podnoszenia świadomości marki

Gdy marketerzy i wydawcy zanurzają palce w wodach NFT, robią to głównie w celu podniesienia świadomości o swoich markach. Większość respondentów (81%) stwierdziła, że wykorzystuje NFT do podnoszenia świadomości marki, podczas gdy ponad połowa (64%) wykorzystuje NFT jako nowy strumień przychodów. Pozyskiwanie nowych klientów i zwiększenie bezpieczeństwa były dla firm mniej ważnymi rezultatami.

Zrzuty NFT mogą być szybkim sposobem dla większych firm z dolarami na badania i rozwój, aby stworzyć przyciągające uwagę nagłówki i potencjalnie wygenerować nowe przychody w procesie. Strategia ta skupia się na wykorzystaniu momentów, w których marka ogłasza, że korzysta z technologii blockchain, a następnie faktycznie uwalnia NFT, aby zdobyć zainteresowanie, ale ma tendencję do zatrudniania jako krótkoterminowej strategii generowania świadomości publicznej, a nie jako długoterminowej strategii technologicznej.

W lipcu 2021 roku Campbell Soup Company wskoczył do gry NFT z cyfrowym zrzutem sztuki produktu nastawionym na zwiększenie świadomości marki i zakupów produktów po spadku sprzedaży konserw po pandemii. Firma wykorzystała zrzut, aby przypomnieć klientom o swoich najbardziej ikonicznych wizerunkach marki, w tym o czerwonych i białych etykietach puszek zupy, które Andy Warhol przywłaszczył w latach 60. ubiegłego wieku, aby stworzyć swoje słynne dzieło sztuki Campbell’s Soup Cans. Kolekcja NFT mogła zostać odkupiona na OpenSea, wiodącym rynku NFT, a dzieła sztuki sprzedawały się po około 0,39 ETH (Ether, równy 1 283,38 USD) w styczniu 2022 r. Campbell wykorzystał również spadek jako okazję do dalszego łączenia się z demografią tech-savvy millennial.

Magazyn Time, z drugiej strony, przyjął nieco inne podejście w swoim wykorzystaniu NFT – potencjalnie przekształcając krótkoterminową taktykę świadomościową w strategię długoterminową – poprzez podsycanie społeczności, w której obecne i przyszłe NFT będą utrzymywać wartość i cache. Wydawca zbudował swój kompleksowy biznes blockchain kawałek po kawałku. Wydawnictwo reprezentowało jedną z jedynych firm, które zdają się wykorzystywać technologię blockchain jako strategię długoterminową.

W marcu 2021 roku Time uruchomił swój pierwszy projekt NFT, trzyczęściową kolekcję zdigitalizowanych okładek magazynów z poprzednich dekad. Ta najlepiej sprzedająca się sprzedała się za równowartość 250 000 dolarów (135 ETH w tamtym czasie). Miesiąc później firma zaczęła akceptować kryptowaluty jako płatność zarówno za subskrypcje, jak i transakcje reklamowe. Tej jesieni Time uruchomił projekt TIMEPieces, który zrzesza entuzjastów kryptowalut w jeden klub oparty na Discordzie (który miał 40 000 członków społeczności w kwietniu 2022 r.) i etykietuje wszystkie swoje spadki NFT pod parasolem TIMEPieces.

Keith Grossman, który był prezesem Time, gdy Digiday z nim rozmawiał i jest teraz prezesem przedsiębiorstwa w MoonPay, powiedział, że strategia Time ma na celu długoterminowe zaangażowanie konsumentów. „To, czego nauczyliśmy się przez wszystkie wzloty i upadki, to znaczenie budowania społeczności” – powiedział Grossman. „To, że zrzuciliśmy te wszystkie NFT nie robi różnicy. To, co robi różnicę, to jak bardzo zarządzaliśmy społecznością. Nasza wspólnota nie polega na krótkoterminowym myśleniu”

„Społeczność dotyczy wartości, a my rajdujemy naszą społeczność wokół tych wartości każdego dnia” – dodał Grossman. „Uzasadnieniem jest to, że wierzymy, iż wartości tworzą wartość w czasie. Nasza zdolność do długiego myślenia o tym, co budujemy, pozwala ludziom myśleć i dbać o społeczność, którą budujemy przez dobre chwile w cyklu kryptowalutowym i trudne chwile w cyklu kryptowalutowym.”

Inni wydawcy widzą potencjalną wartość w przyszłym wykorzystaniu NFT i innych technologii blockchain, aby służyć wielu celom w tym samym czasie, takim jak zapewnienie dostępu do wydarzeń lub certyfikatów edukacyjnych przy jednoczesnym tworzeniu lojalności wobec marki. To nakładanie się w ramach zastosowań blockchain przypomina o opartych na bezpieczeństwie podstawach technologii i potencjale zastosowania tych korzyści w różnych zastosowaniach technologii.

Vadim Supitskiy, CTO w Forbes, powiedział, że widzi wiele potencjalnych zastosowań technologii blockchain wśród wydawców. „Jednym z głównych przypadków użycia jest dostęp – członkostwo, dostęp do wydarzeń na żywo, dostęp do metaverse” – powiedział Supitskiy. „Drugi to uwierzytelnianie – edukacja, certyfikaty, potwierdzenie, że ukończyłeś kurs. Dla wydawców może to być ocenianie, czytanie serii artykułów lub oglądanie serii filmów, które są zgłaszane na blockchainie.”

„Dla publikacji tworzy lojalność i zaangażowanie” – dodał. „Grywalizuje całe doświadczenie i daje użytkownikowi tę walidację, 'Hej, osiągnąłem to’ [The user] może potencjalnie dostać atuty za [activities] na stronie internetowej lub wewnątrz tego ekosystemu” Na razie jednak te zastosowania blockchain są w dużej mierze teoretyczne poza niektórymi wydawcami sporadycznie używającymi NFT jako uwierzytelnionych przepustek na wydarzenia.

06

Firmy mają nadzieję, że kryptowaluty zwiększą rozpoznawalność marki i przychody, ale jest to przedsięwzięcie w dużej mierze spekulacyjne

Kryptowaluta, choć jest bardziej ugruntowanym zastosowaniem blockchain niż teoretyczne zastosowania uwierzytelniania i certyfikacji wymienione powyżej, jest nadal w dużej mierze abstrakcyjna. Respondenci ankiety dla marketerów i wydawców powiedzieli, że ich najczęstszym celem przyszłego wykorzystania kryptowaluty są transakcje, przy czym nowe strumienie przychodów (50%), świadomość marki (47%) i pozyskiwanie nowych klientów (33%) również znajdują się na pierwszym miejscu, podobnie jak NFT.

Jednakże, jeśli chodzi o wykorzystanie kryptowalut w świecie rzeczywistym, przede wszystkim konsumenci zazwyczaj używają kryptowalut jako inwestycji spekulacyjnej. Kryptowaluty są tworzone, dystrybuowane, handlowane i przechowywane przy użyciu technologii blockchain, która służy jako księga cyfrowa, rejestrując i ułatwiając transakcje cyfrowe. Jest to obecnie jedyne mainstreamowe praktyczne zastosowanie kryptowaluty, natomiast odnotowane tu odpowiedzi ankietowe to cele marketerów i wydawców dotyczące jej przyszłego wykorzystania.

Kilka marek kosmetycznych dodaje opcje płatności bitcoinem za transakcje, co jest najczęstszym celem wykorzystania kryptowalut, przy czym prawie 60% respondentów badania wybrało to zastosowanie. Jest to również jedyny, który większość firm może łatwo wdrożyć.

W styczniu 2021 roku Wake Skincare, marka DTC z siedzibą w Wielkiej Brytanii, zaprojektowana dla konsumentów milenijnych i Gen-Z, rozpoczęła akceptację płatności kryptowalutowych, udostępniając opcje płatności bitcoin i ethereum za pomocą Coinbase w swojej kasie Shopify. Współzałożyciel Wake Alex Mavor powiedział, że widzi opcję płatności jako długoterminową strategię dla firmy.

„Powodem, dla którego chcieliśmy to zrobić, jest to, że inne marki kosmetyczne nie robiły tego”, powiedział Mavor. „Wiemy, że nie dostaniemy ładunku klientów, a może jakichkolwiek klientów, dziś płacących bitcoinem”

„Wiele osób w tej chwili używa go po prostu jako inwestycji” – dodał. „Ale rzecz w tym, że – ze wszystkimi technologiami – zawsze mówią, że zmiany zachodzą naprawdę powoli, a potem wszystkie naraz”

Wydawca Time postawił sobie za cel wykorzystanie aplikacji kryptowalutowych do tworzenia nowych strumieni przychodów i stymulowania świadomości marki, drugiej i trzeciej najczęściej wybieranej odpowiedzi przy około 50% respondentów każda. W kwietniu 2021 roku Time rozpoczął przyjmowanie bitcoinów (i 31 innych rodzajów kryptowalut) od płatnych subskrybentów poprzez partnerstwo z Crypto.com.

Maya Draisin, główny oficer marki w Time, powiedział, że podczas gdy obecni subskrybenci nie zostali poproszeni o przejście na opcje płatności kryptowalutowych, metoda pozwala firmie wprowadzić markę Time do rodzimych użytkowników kryptowalut i dać im dostępne opcje płatności – tym samym ustanawiając rurociągi do generowania nowych strumieni przychodów. Powiedziała, że ma nadzieję, że da to również obecnym subskrybentom, którzy są „ciekawi kryptowalut”, punkt wejścia, aby zobaczyć wykorzystanie kryptowalut w świecie rzeczywistym.

Chociaż nie jest to oferowana odpowiedź na ankietę, inne marki wykorzystują kryptowaluty do tworzenia lojalności marki. Lolli, platforma Rakuten-esque, daje porcje bitcoinów jako nagrody za zakupy online, a nie pieniądze. Podobnie jak NFT, takie wykorzystanie generuje buzz dla marki, a aplikacja zyskała trakcję, z ponad 1000 sprzedawców Lolli korzystających z programu. Alex Adelman, współzałożyciel Lolli, powiedział, że zachęty nie mają na celu skłonienia konsumentów do wydawania bitcoinów jeszcze teraz.

„Widzieliśmy to jako sposób na dystrybucję bitcoinów do większej liczby osób, sposób łatwiejszy przez to, że nie muszą być inwestorem, aby dostać się do bitcoinów”, powiedział Adelman. „Mogliby po prostu być kupującym, co jest czymś, co każdy [is].”

  Jakie siły przyczyniają się do powstania cyklu skalnego?

Podczas gdy kryptowaluta, podobnie jak inne obszary technologii blockchain, ma silne potencjalne zastosowania w zakresie bezpieczeństwa poprzez wykorzystanie kryptografii do zabezpieczenia transakcji, bezpieczeństwo miało bardzo niskie znaczenie dla respondentów badania. Tylko 11% respondentów stwierdziło, że ich celem jest wykorzystanie kryptowaluty ze względu na jej korzyści w zakresie bezpieczeństwa.

Simon z IPG Media Lab powiedział, że jednym z powodów braku zainteresowania może być konieczność zakładania przez użytkowników portfeli kryptowalutowych w celu ochrony ich waluty przed hakami. „Złożoność zakładania kryptowalut [wallet] jest największym blokiem konsumenckim, a niektóre ze złożoności rozciągają się na takie rzeczy jak bezpieczeństwo” – powiedział.

„Cały czas widzisz osoby o wysokim profilu, które teoretycznie wiedzą, co robią, które dostają swoje NFT phishing i tracą miliony dolarów, wszyscy, od celebrytów do ludzi, którzy są liderami w przestrzeni, padli ofiarą” – dodał Simon. „Konfiguracja i onboarding jest skomplikowany, ale bezpieczeństwo jest również skomplikowane. Dopóki nie będziemy mieli przyzwoitych odpowiedzi na obie te kwestie, pozostanie to niszowa technologia hobbystyczna.”

07

Rynki NFT i platformy owned-and-operated są najlepsze dla transakcji kryptowalutowych

Kiedy marketerzy i wydawcy określają, gdzie sprzedawać wirtualne przedmioty, takie jak cyfrowe dzieła sztuki, w zamian za kryptowaluty, większość zwraca się do rynków NFT. Siedemdziesiąt procent respondentów stwierdziło, że używa targowisk stron trzecich do sprzedaży wirtualnych dóbr za kryptowaluty i płatności oparte na monetach cyfrowych. Platformy własne i obsługiwane, w których niektóre firmy wprowadzają obecnie ramy dla tego, co może stać się szerszym zastosowaniem kryptowalut w przyszłości, są ich kolejnym najlepszym wyborem, na drugim miejscu z 60% respondentów.

Giełdy kryptowalut są znacznie rzadziej używane, przy czym mniej niż połowa (45%) respondentów twierdzi, że korzysta z giełd – prawdopodobnie dlatego, że tylko akceptują kryptowaluty, a nie tworzą je. Ale, co może nie jest zaskakujące, prawie jedna trzecia firm znajduje możliwości sprzedaży towarów w środowiskach gier, przy czym 30% respondentów sprzedaje produkty wirtualne za pośrednictwem gier online.

Najczęściej używane platformy, rynki NFT, takie jak OpenSea i Rarible, pozwalają firmom i osobom prywatnym wystawiać, sprzedawać i kupować NFT w zamian za kryptowaluty. Konsumenci mogą również odsprzedawać NFT innym kupującym na rynkach, a niektóre rynki NFT oferują możliwość bicia NFT również na platformach.

Magazyn Time postanowił nie tworzyć własnej platformy do sprzedaży swoich TIMEPieces NFT, zamiast tego udostępniając je za pośrednictwem rynku stron trzecich. Krish z Time’a powiedział, że rynki oferują wbudowaną bazę konsumentów.

„Nie musimy budować własnego rynku, ponieważ publiczność jest w rzeczywistości na rynkach takich jak OpenSea i Coinbase”, powiedział Krish. „Więc zajmujemy się tylko pierwotną mennicą, a następnie tworzymy naszą społeczność w ramach naszej kolekcji w ramach OpenSea dla sprzedaży wtórnej”

„Podróż z przejścia z pierwotnej mennicy do sprzedaży wtórnej jest również czymś, co jest częścią dożywotniej podróży klienta, którą zbudowaliśmy”, dodał Krish. „Doświadczenie użytkownika jest naprawdę ważne. (…) Chcemy się upewnić, że każdy, kto przychodzi, może być nowicjuszem i uczestniczyć w tym.”

Inne firmy odnajdują wartość w oferowaniu konsumentom możliwości korzystania z kryptowalut na swoich własnych i obsługiwanych platformach (60% respondentów). Strategia ta jest interesująca, biorąc pod uwagę, że większość respondentów stwierdziła, że przede wszystkim korzysta z usług stron trzecich w celu zbudowania swojej technologii blockchain. Jednak posiadanie teraz silnego systemu owned-and-operated może się opłacić w przyszłości.

  Co sprawia, że Ameryka jest gospodarką mieszaną?

Akceptując kryptowaluty na własnych platformach, firmy mogą potencjalnie ustawić się technologicznie teraz na to, co może stać się szerszym wykorzystaniem kryptowalut w przyszłości. Dodatkowo, akceptowanie płatności kryptowalutowych może zapewnić dostęp do nowych i młodszych grup demograficznych oraz do konsumentów, którzy mogą nie mieć dostępu do bardziej tradycyjnych metod płatności, takich jak konta bankowe i karty kredytowe.

Inną platformą, za pośrednictwem której wydawcy i marketerzy próbują dotrzeć do nowych grup konsumentów za pomocą transakcji kryptowalutowych, są gry online. Trzydzieści procent respondentów stwierdziło, że sprzedaje wirtualne dobra za kryptowaluty i płatności oparte na monetach cyfrowych w środowiskach gier.

Firmy, w tym wspomniany PacSun, sprzedawały NFT w ComplexLand 3.0, trzeciej iteracji wirtualnego festiwalu mody i muzyki, którego gospodarzem był m.in BuzzFeed’s Complex Networks w maju 2022 roku. ComplexLand sprzedawał także własne, stworzone przez artystów NFT w obrębie środowiska.

Wright z Complex Networks powiedział, że chociaż NFT były dostępne w wirtualnym środowisku, sprzedaż odbywała się na platformach stron trzecich. „W roku drugim nasza galeria NFT była w partnerstwie z Nifty Gateway, więc wszystko było kliknięciem out do rynku Nifty Gateway dla rzeczywistej transakcji”, powiedział Wright. „W tym roku nie byliśmy sztywni wobec jednego partnera. Pojawiło się tak wiele różnych rynków, że pracujemy z tym, co preferuje artysta lub współpracownik. Jeśli artysta zrzuca się na OpenSea, możemy się do tego dostosować.”

Wright powiedział, że sprzedawanie NFT w środowiskach gier ma podwójną wartość pomagania artystom w monetyzacji ich dzieł sztuki, jednocześnie wspierając rozwijającą się technologię Web3. „To jest naprawdę ważne, że cokolwiek robimy w ComplexLand, nawet jeśli nie dzieje się to w granicach miejsca, które stworzyliśmy, że wciąż to wspieramy”, dodał. „Technologia jest bardzo ważna dla tych wirtualnych światów i naprawdę chcemy pozostać kuratorami, przede wszystkim, czy to marki, czy artyści, a następnie być w stanie wspierać ich wszędzie tam, gdzie zachodzą ich transakcje”

08

Blockchain potrzebuje ulepszeń technologicznych, zanim wzrośnie adopcja

Pomimo nowych przedsięwzięć i eksperymentów marketerów i wydawców z NFT i kryptowalutami, większość respondentów badania nie znalazła jeszcze powodu, aby korzystać z technologii blockchain. Istotność biznesowa jest główną barierą dla adopcji firmy, przy czym większość respondentów (71%) twierdzi, że technologia nie jest istotna dla ich biznesu.

Spośród respondentów, którzy obecnie nie korzystają z technologii blockchain, ponad połowa stwierdziła, że nie inwestuje w tę technologię, ponieważ nie jest ona istotna dla ich firmy, a kolejne 16% procent wymieniło brak zainteresowania ze strony klientów.

Jeśli chodzi o NFT, to cyfrowe tokeny są często wykorzystywane do tworzenia natychmiastowego buzzu i świadomości wokół marki, ale firmy walczą o utrzymanie ciągłego zainteresowania konsumentów. Kolejnym wyzwaniem jest skłonienie odbiorców do dbania o nabywanie sztuki cyfrowej w postaci NFT. Niemożność powiązania wartości z pewnym poziomem własności obrazu, wideo lub innego zasobu cyfrowego ogranicza adopcję przez osoby, które nigdy wcześniej nie kupiły NFT lub nie zainwestowały w kryptowaluty.

Wright z Complex Networks powiedział, że znalezienie długoterminowego podejścia z dodatkowymi korzyściami dla użytkowników jest potrzebne, aby utrzymać uwagę konsumentów. „W krótkim okresie nie ma kapitału własnego ani użyteczności w rzeczywistej [NFT],” powiedział Wright. „Jeśli jesteś strategiczny o tym, jak go uruchamiasz, z punktu widzenia marki, możesz naprawdę zbudować głębokie połączenie ze swoją społecznością, która daje im skórę w grze do pewnego stopnia podejmowania decyzji. To jest najniższa bariera wejścia, dając im atuty”

Turner Sports próbował to zrobić, tworząc opartą na NFT grę w golfa o nazwie Blockletes, która daje graczom możliwość kupowania i zwiększania wartości swoich NFT. Yang Adija, svp of digital league business operations, growth and innovation at Turner Sports, powiedział, że atuty mogą pomóc w budowaniu społeczności wśród użytkowników oraz zwiększyć i podtrzymać długoterminowe zainteresowanie konsumentów.

„Jeśli posiadasz konkretny NFT lub cyfrowy kolekcjoner, otrzymujesz wtedy dostęp do innych aktywów medialnych … i tak stają się one programem nagród i biletem, który następnie posiadasz i masz dostęp do czegoś, co ma wartość”, powiedział Adija. „Ponieważ jesteś właścicielem tego, możesz to sprzedać lub dać komuś innemu dostęp do tego, i zarobiłeś to. To jest twoje i masz jurysdykcję”

Podejście Turner Sports jest podobne do zauważonego wcześniej podejścia magazynu Time do budowania społeczności – tutaj w ramach gry, a tam w ramach kultywowanej społeczności – tworzenia kontekstu, w którym NFT są wartościowe, oraz podtrzymywania tego kontekstu, aby NFT utrzymywały w nim wartość poza początkowym zakupem. Wysiłki firm mające na celu sprawienie, aby NFT miały znaczenie dla określonych grup użytkowników, w określonych środowiskach, nie opierając się przy tym na wewnętrznej wartości NFT, wydają się być zwycięską strategią.

Kryptowaluta stoi przed niektórymi z tych samych wyzwań co NFT pod względem braku zainteresowania konsumentów, w tym potrzeby bardziej powszechnego wykorzystania do transakcji w przeciwieństwie do spekulacji. Ale bardziej palącym problemem w tej chwili jest stabilność rynku.

Wraz z ostatnim upadkiem FTX, niektóre prominentne firmy zaczęły dystansować się od kryptowalut w całej rozciągłości. Na przykład podczas ostatniego listopadowego Fortnite Championship Series 2022 Invitational, TSM zakleił logo sponsora FTX. Zapytany o ten ruch, rzecznik Epic Games wskazał Digiday na warunki licencji firmy na wydarzenia publiczne, które ograniczają promocję sponsorów w wielu „ryzykownych” kategoriach, w tym kryptowalut.

Cirel z Gannett, z którym Digiday rozmawiał przed niedawnym krachem na rynku kryptowalut, powiedział, że może zobaczyć potencjał dla zwiększonego wykorzystania blockchain, jeśli branża może znaleźć sposób na przejście poza technologię omawianą teoretycznie i jeśli kryptowaluty zostały zawężone do kilku wybranych monet cyfrowych.

„Kiedy mówisz blockchain, ludzie automatycznie myślą o kryptowalutach, bitcoinie” – powiedział Cirel. „Jest całkiem jasne, że w miarę jak te rodzaje usług i produktów oraz domen stają się bardziej powszechne, że jakaś forma kryptowaluty jest absolutnym wymogiem, aby ułatwić gospodarkę. … Jedną z rzeczy, które branża i gracze w branży muszą rozwiązać, jest to, jak rozdzielić termin blockchain od utożsamiania go z kryptowalutą? Czy skończymy z setkami różnych? Nie sądzę, że jest to zrównoważona struktura”

Były prezes Time’a, Grossman, zgodził się, że sama technologia musi być mniej na czele dyskusji, a zamiast tego musi stać się wpleciona w codzienne życie ludzi, podobnie jak ewoluowały komputery. „Technologia w tej chwili prowadzi rozmowę, w sposób, w jaki w najwcześniejszych dniach przyjęcia PC, ludzie rozmawiali o swoich komputerach” – powiedział Grossman.

„To, co jest naprawdę ważne, to [blockchain] nie zostanie masowo przyjęty, dopóki technologia nie będzie niewidoczna, a ludzie nie będą używać terminu NFT” – dodał. „Jest w najwcześniejszym punkcie krzywej wczesnego przyjęcia, ale moglibyśmy zobaczyć, każdego dnia, tarcie usuwane z ekosystemu i masowe przyjęcie nadchodzi”

IPG Media Lab’s Simon powiedział, że doświadczenie użytkownika musi się poprawić, z większą decentralizacją. „Ludzie, którzy są teoretycznie przygotowani do zrobienia czegoś takiego jak posiadanie wielu NFT z wielu marek i odblokowanie doświadczeń, to wciąż bardzo mała liczba”, powiedział. „Jest dużo pracy do zrobienia po stronie doświadczenia użytkownika”.

„Sposób, w jaki te technologie są włączane do głównego nurtu, polega na tym, że są one wchłaniane przez platformy i właścicieli platform, które już mamy” – dodał. „Wiele z obietnicy decentralizacji wokół Web3 nie jest zagwarantowane, ponieważ decentralizacja ma tendencję do bycia całkiem nieprzyjazną dla konsumenta i użytkownika”

Aby technologia blockchain mogła zobaczyć zwiększoną adopcję marketerów i wydawców w przyszłości, dalsze innowacje do technologii prawdopodobnie będą musiały pochodzić od gigantów technologicznych, które mają fundusze i przepustowość, aby zainwestować w ulepszenia. W taki sam sposób, w jaki Meta nabyła producenta zestawów słuchawkowych VR i dewelopera Oculus VR w 2014 roku, a Samsung i Apple tworzą obiektywy kamer smartfonów kompatybilne z AR, inne firmy technologiczne będą musiały położyć fundamentalną infrastrukturę, aby technologia blockchain była łatwo dostępna, zanim marketerzy, wydawcy i konsumenci zwiększą jej wykorzystanie.

Tak więc, na razie, blockchain pozostaje w dużej mierze teoretyczną technologią wschodzącą.

Read More

Najchętniej czytane

6 najlepszych blenderów (2023), według kuchni testowej Bon Appétit

Najlepsze blendery potrafią wszystko - od blitzowania codziennego smoothie po przygotowanie dużej porcji masła orzechowego czy kruszenie kostek lodu do arbuzowej margarity. Ale jak...

Które ciało ustawodawcze ma konstytucyjne uprawnienia do potwierdzania prezydenckich nominacji i ratyfikacji traktatów?

Który organ ustawodawczy ma konstytucyjne uprawnienia do zatwierdzania prezydenckich nominacji i ratyfikacji traktatów?Senat ma wyłączne prawo do zatwierdzania tych nominacji prezydenta, które wymagają zgody, oraz do udzielania rad i zgody na ratyfikację traktatów.Która z poniższych rzeczy jest uprawnieniem władzy ustawodawczej rządu USA quizlet?Jakie są uprawnienia gałęzi legislacyjnej? uchwalanie ustaw, tworzenie projektów ustaw, oskarżanie urzędników i

Jakie role ekologiczne pełnią mchy?

Jakie role ekologiczne pełnią mchy?Na większą skalę mchy pełnią szereg funkcji, które pomagają ekosystemom działać efektywnie, takich jak filtrowanie i zatrzymywanie wody, stabilizowanie podłoża i usuwanie CO2' z atmosfery. Ludzie również wykorzystywali mchy z wielu powodów.Dlaczego wątrobowce, mchy i rogownice żyją w wilgotnym środowisku?Bryofity również potrzebują wilgotnego środowiska do rozmnażania. Ich oflagowane plemniki muszą pływać

Gdy atom litu Li traci elektron Atom staje się?

Kiedy atom litu Li traci elektron atom staje się?Explanation: Lit jest 3. pierwiastkiem układu okresowego o konfiguracji elektronowej . Pierwiastek ten straci 1 elektron tworząc (dodatni) jon.Kiedy atom traci elektron, czym się staje?Atom, który zyskuje lub traci elektron staje się jonem. Jeśli zyskuje elektron ujemny, staje się jonem ujemnym. Jeśli traci elektron, staje się jonem

5 ważnych wskazówek, które pomogą Ci rozpoznać Con SEO Expert

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest kluczową częścią udanego marketingu cyfrowego. Rosnące zapotrzebowanie na usługi SEO doprowadziło do wzrostu liczby specjalistów SEO w branży dzisiaj. Jednak nie każdy, kto twierdzi, że jest ekspertem SEO, dostarczy wyników, których szukasz. Niektóre agencje SEO oferują słabe usługi i można uzyskać żale na wielu stronach internetowych skarg konsumentów.SEO jest

Wszystko, co wiemy o potencjalnym drugim sezonie serialu „Adwokat Lincolna

Po pozornie długiej przerwie bez dobrego dramatu prawniczego, w którym moglibyśmy zatopić zęby, Prawnik z Lincolna przybył, aby rozwiązać ten problem. Dramat kryminalny skupia...

Skąd wiesz, że kasyno online, w którym chcesz się zarejestrować jest legalne?

Gdy każdy kolejny stan USA legalizuje działalność kasyna online, liczba nowych dostawców dostępnych dla użytkowników wzrasta i czasami trudno jest wiedzieć, które są legalne, a których należy unikać za wszelką cenę.Oczywiście, kiedy państwo zezwala na działalność kasyna online, udziela licencji wielu regulowanym markom, które mogą działać na tym obszarze. Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie one będą

8 najlepszych piosenek miłosnych 2022 roku (jak dotąd)

Ach, miłość. Spędziliśmy wieki pisząc o niej wiersze, prowadząc w jej imię wojny i śpiewając o niej niezliczone (i mam na myśli naprawdę niezliczone)...

Piotr Żyła ponownie zaatakowany przez byłą żonę

Piotr Żyła to skoczek, który zabłysnął nie tylko ze względu na sukcesy na skoczni, ale również swoje pozytywne nastawienie oraz śmieszne wypowiedzi....

Pozostałe newsy

6 najlepszych blenderów (2023), według kuchni testowej Bon Appétit

Najlepsze blendery potrafią wszystko - od blitzowania codziennego smoothie po przygotowanie dużej porcji masła orzechowego czy kruszenie kostek lodu do arbuzowej margarity. Ale jak...

Czym jest Cordyceps, czyli jadalny grzyb w „The Last of Us”?

Nie żeby was straszyć, ale grzyb zombie jest prawdziwy. Cordyceps, pomarańczowy, nitkowaty grzyb, rzeczywiście może zainfekować i kontrolować ciała niektórych robaków, takich jak mrówki,...

Dlaczego nazwy żywności dla psów są teraz tak popularne

Gnocchi, Tequila, Pickles. To lista pysznych rzeczy, ale także zbiór bardzo prawdziwych imion dla psów. Podczas gdy większość psów w Ameryce nadal nazywa się...

Świętuj Narodowy Dzień Tater Tot z Trailer Birds Hot Chicken

Nashville Hot Chicken Virtual Concept Offers Hot Tater Tot Deals Starting at Just $1, February 2ndDallas, TX (RestaurantNews.com) Przyjdźcie po niego, póki jest TOT!...

Naf Naf Middle Eastern Grill to Fan the Flame in Fort Mill

Szybko rosnący koncept fast-casual będzie gościł ceremonię przecięcia wstęgi 25 stycznia z ofertą dla pierwszych 50 gości w kolejce do jedzenia za darmoFort Mill,...