Member Exclusive

9 stycznia 2023 r | By Julia Tabisz

Ivy Liu

Chcesz podzielić się swoimi perspektywami na temat branży medialnej i marketingowej? Dołącz do panelu badawczego Digiday.

Niestety, cięcia personelu i zwolnienia są ostatnio na porządku dziennym – dla wydawców tak samo jak dla każdej innej branży. Jak wynika z danych Digiday+ Research, w ubiegłym roku wydawcy zmniejszyli liczbę pracowników, a czynnikiem sprawczym była prawdopodobnie gospodarka.

Wiemy już, że wśród wydawców brakuje pewności siebie, jeśli chodzi o przychody zmierzające do nowego roku. W ślad za tym, w grudniowym badaniu ponad 70 profesjonalistów z branży wydawniczej, Digiday stwierdził, że mniej wydawców dodało pracowników w zeszłym roku niż rok wcześniej, a wydawcy spodziewają się, że gospodarka będzie ciągnęła biznes do 2023 roku.

Odsetek wydawców, którzy powiedzieli, że ich pełnoetatowi pracownicy zwiększyli się, spadł z 58% w 2021 r. do 41% w 2022 r., Jak wynika z badania Digiday. Tymczasem odsetek wydawców, którzy powiedzieli, że ich personel zmniejszył się, skoczył do 29% w zeszłym roku, w górę z 19% rok wcześniej. Nieco mniej niż jedna trzecia wydawców (30%) stwierdziła, że ich pełnoetatowy personel pozostał bez zmian w 2022 roku, w porównaniu z 23% w 2021 roku.

Inną zauważalną różnicą między wynikami badania Digiday w 2022 i 2021 roku jest liczba wydawców, którzy powiedzieli, że ich personel znacznie się zwiększył. Prawie jedna czwarta respondentów (22%) powiedziała, że ich pełnoetatowi pracownicy znacznie wzrosli w 2021 roku, w porównaniu z zaledwie 12%, którzy powiedzieli to samo w 2022 roku. Podczas gdy odsetek osób, które stwierdziły, że ich personel znacznie się zmniejszył, utrzymywał się na stałym poziomie 4% między 2021 a 2022 rokiem, odsetek wydawców, którzy stwierdzili, że ich personel nieco się zmniejszył, wzrósł z 15% w 2021 roku do 25% w 2022 roku.

  Co poprawić w umiejętności czytania?

Te trendy w zatrudnieniu wydawców mają sens, gdy porównamy je z danymi Digiday na temat tego, jak czują się w gospodarce.

Badanie Digiday’a wykazało, że większość wydawców zgadza się, że gospodarka zaszkodziła wynikom ich firm w 2022 roku i że nadal będzie to robić w 2023 roku – co stanowi jedno z wyjaśnień spadku wzrostu liczby pracowników wydawców. Konkretnie, 62% wydawców zgodziło się, że gospodarka zaszkodziła ich firmom w zeszłym roku, a 59% zgodziło się, że zaszkodzi również w 2023 roku.

Najbardziej znacząca różnica między 2022 a 2023 rokiem jest tak naprawdę wśród respondentów, którzy nie zgadzają się, że gospodarka szkodzi ich firmom: 19% wydawców nie zgodziło się, że gospodarka zaszkodziła ich wynikom w 2022 roku, ale ten odsetek spadł do zaledwie 6%, gdy pomyśleli o tym roku.

Rozbijając dane jeszcze bardziej, okazuje się, że ani jeden respondent badania Digiday nie powiedział, że nie zgadza się zdecydowanie, że gospodarka zaszkodzi wynikom ich firmy w 2023 roku. Sześć procent nie zgodziło się zdecydowanie, że gospodarka zaszkodziła ich wynikom w 2022 roku.

Digiday Top Stories

  • Vice Media jest gotowe do sprzedaży reklam na Twitchu, zaczynając od programu Refinery29’s Good Game

    Grupa Vice Media ma nadzieję przekonać reklamodawców, że jej treści na Twitchu są warte zakupu.

  • Future zamyka biuro w Atlancie niecały rok po tym, jak zostało ogłoszone jako nowy hub produkcji wideo

    Future plc zamknął swoje biuro w Atlancie w stanie Georgia, pierwotnie ogłaszane jako nowy amerykański hub produkcji wideo, aby stworzyć więcej treści lifestylowych, domowych i rozrywkowych.

  • The Trade Desk próbuje wabić reklamodawców na CES za pomocą 'Galileo’ – oferty wykreślenia 'Otwartego Internetu’ bez ciasteczek

    Najnowsze narzędzie jest nastawione na łagodzenie bólu głowy reklamodawców fragmentacji, ale wydawcy są nadal rozdarte nad UID2.

  • Firmy medialne powoli stają się mniej białe, zdominowane przez mężczyzn, pokazują to statystyki Condé, WSJ, NYT, innych

    Zobowiązania podjęte przez szefów mediów w 2020 roku, aby poprawić różnorodność swoich pracowników, wydają się działać, ale wciąż pozostaje wiele wyzwań.

  • Jak bardzo wzrośnie commerce media dla agencji mediowych w 2023 roku?

    Holdingi i niezależne agencje pospieszyły się z budową jednostek commerce media – to nowa żyła przychodów, która wykorzystuje przypływ nowych sieci mediów detalicznych i firm e-commerce.