Jeśli zapytać wokół w małych firmach, okaże się, że średnia firma wydaje około 75.000 dolarów rocznie na marketing cyfrowy sam. Jeśli prowadzisz małą aptekę online, prawdopodobnie wydajesz tyle na swój całkowity budżet marketingowy apteki. Jednak z pomocą niektórych taktyk online, można rozciągnąć każdy dolar marketingowy trochę dalej.
Oto cztery taktyki, aby uzyskać jak najwięcej z wysiłków marketingowych apteki w tym roku.
- Załóż bloga
Jednym z najczęściej wyszukiwanych tematów w internecie jest opieka zdrowotna. Ludzie ciągle szukają sposobów na poprawę zdrowia, zadają pytania o objawy lub szukają interakcji leków. Ludzie są również patrząc na to, co ich inne opcje są, gdy są one przepisane drogie leki.
Kiedy zakładasz bloga, dostarczasz wiele wartości swoim potencjalnym klientom. Ludzie, którzy szukają produktów i usług takich jak twoje, będą chcieli uzyskać jak najwięcej informacji, jak mogą z wyprzedzeniem. Kiedy zaczynasz blog, możesz podzielić się istotnymi informacjami, badaniami i danymi, które pomagają konsumentom zdecydować, jakich produktów potrzebują.
Kiedy masz bloga, masz również szansę pochwalić się doświadczeniem swojej firmy. Rozmawiaj z konsumentami na ich poziomie i daj im znać, że obchodzą Cię ich problemy. Napisz o kwestiach, które dostajesz najwięcej pytań i odpowiedzieć na wszelkie opinie, które można dostać, aby pokazać, że słuchasz.
Wyszukiwarki oceniają strony, które mają aktywny blog wyżej niż strony bez bloga. Upewnij się, że aktualizujesz swój blog często. Jeśli pewien produkt jest w wiadomościach, skapitalizuj to, łącząc się z niektórymi z ostatnich badań lub obalić niektóre z mitów, które widziałeś w mediach.
- Buduj subskrybentów
Choć niektórzy nie zdają sobie sprawy z potęgi email marketingu, to wciąż jest to potężne narzędzie do bezpośredniego kontaktu z użytkownikami. Jeśli ludzie kupili Twoje produkty w przeszłości, rozmawiali z Tobą na targach lub zapisali się na aktualizacje, musisz zachować ich informacje w porządku. Narzędzia takie jak MailChimp są świetne do organizowania wszystkich subskrybentów, które gromadzą się i do kontaktu z nimi za naciśnięciem przycisku.
Po uzyskaniu zgody konsumentów na kontakt z nimi, możesz zacząć udostępniać informacje, które uznają za wartościowe. Zorganizować swoje listy w tak granularne grupowania, jak chcesz. Możesz nawet zorganizować między różnymi produktami zamówionymi, ponieważ masz już ich informacje
Jedna lista subskrybentów jest świetna i możesz ją zdobyć za pomocą swojego profilu w mediach społecznościowych. Jednak wiele list subskrybentów zapewnia, że jesteś w stanie kierować różne grupy z różnymi informacjami. W ten sposób będziesz w stanie zaoferować zniżki w całym kraju, gdy jest to potrzebne lub poinformować niektórych klientów o nowych produktach.
Nikt nie będzie już szukać informacji o aptece na żółtych stronach. Będą one iść do Twojej strony internetowej. Upewnij się, że masz wezwanie do działania na każdej stronie, która dostaje ludzi do wprowadzenia ich e-mail dla zniżek lub więcej informacji.
- Make Social Media Work For You
Chociaż możesz myśleć o mediach społecznościowych jako o miejscu na zdjęcia kotków i niemowląt, to w rzeczywistości jest to świetne medium do dzielenia się informacjami. Gdzie kiedyś publiczność dla mediów społecznościowych był college’u dzieci i nastolatków, ci ludzie dorośli i sieć poszerzyła. Istnieje więcej osób korzystających z mediów społecznościowych teraz niż którzy oglądają coś w telewizji lub słuchać radia, co oznacza, że jest to miejsce na rynku.
Różnica między marketingiem na mediach społecznościowych i innych rodzajów reklamy jest to, że niektóre taktyki nie będzie działać. Publiczność mediów społecznych jest bystry i widzi przez tych starych standardowych sposobów sprzedaży produktów. Nie są zainteresowani w nudnych taktyk sprzedaży i żądać czegoś nowego.
Musisz mieć hak na mediach społecznościowych, ale na szczęście ze sposobów, że kanały mediów społecznościowych obsługuje obrazy i wideo, to nigdy nie było łatwiejsze. Możesz produkować reklamy na swoim telefonie lub crowdsource’ować materiały na swój profil w mediach społecznościowych. W zamian za zniżki, możesz mieć prawdziwych ludzi mówiących o tym, jak twoje produkty im pomogły.
Firmy farmaceutyczne muszą chodzić po delikatnej linii, jeśli chodzi o przepisy HIPAA. Możesz podziękować swoim odbiorcom za dzielenie się swoimi historiami, ale często nie możesz potwierdzić ich warunków lub tego, do jakiego lekarza chodzą. Upewnij się, że działasz ponad prawem i możesz uzyskać wiele z mediów społecznościowych.
- Organizuj wydarzenia
Jednym z najlepszych sposobów, aby sprzedać swoją aptekę internetową jest tworzenie niektórych rzeczywistych wydarzeń. Chociaż może nie być zlokalizowany w pobliżu swojej bazy klientów, należy przynieść swoje produkty do nich, gdy tylko jest to możliwe. Kiedykolwiek ludzie mogą umieścić twarz za firmą, z natury rzeczy ufają jej bardziej.
Jeśli w pobliżu znajdują się targi zdrowia i wystawy handlowe, powinieneś w nich uczestniczyć. Zatrudnij kilku repów, którzy obsługują media społecznościowe i pojawiają się na twoim pasku. Niech regularnie zamieszczają historie na Instagramie i zdjęcia z innymi ludźmi z branży.
Znajdź główne rynki zdrowia i wyślij repów ze swojej apteki, aby uzyskać słowo na zewnątrz. Rozdaj kupony z unikalnymi kodami, aby zobaczyć, ile osób możesz dostać, aby przekształcić swoją rozmowę z nimi w sprzedaż.
Możesz zaoferować informacje o lekach, darmowe obcinaczki do tabletek lub organizery do tabletek z nazwą Twojej marki na nich. Wtedy, gdy będą szukać taniej oferty lub kanadyjskiej apteki, zwrócą się do ciebie.
Marketing apteki to wyzwanie
Jeśli zmagasz się ze swoją taktyką marketingową w aptece, nie jesteś sam. Wiele małych firm zmagało się z przejściem od zwykłego marketingu do marketingu internetowego. Na szczęście możesz przyjrzeć się przykładom, które działają i spróbować nauczyć się od tego, co robią inni ludzie, jeśli chcesz zacząć.
Jeśli chcesz zwiększyć swój ranking w wyszukiwarkach, sprawdź nasz przewodnik, aby uzyskać kilka wskazówek, aby zacząć.