PytaniaShow Biznes

Dlaczego AI jest przyszłością E-commerce? – GdanskTown.pl

eCommerce przeszedł długą drogę, a oprócz zapewnienia personalizacji i rekomendacji opartych na profilu – przyszłość eCommerce jest teraz w dużej mierze zależna od sztucznej inteligencji (AI). AI rewolucjonizuje branżę eCommerce, zwiększając doświadczenie użytkownika, zapewniając szczegółowy wgląd w celu lepszego podejmowania decyzji, oferując automatyzację i wiele więcej. W większości dzisiejszych platform zakupowych online, zasilane przez AI wsparcie klienta lub chatboty wyznaczają nowy standard interakcji B2C. Analityka danych oparta na AI pomaga w optymalizacji procesów firmowych, pomaga w utrzymaniu przewagi konkurencyjnej i zapewnia analizę predykcyjną.

Przedsiębiorstwa są obecnie mocno uzależnione od nieskończonych możliwości AI i jej zdolności do zapewnienia natychmiastowej inteligentnej analizy w dowolnym momencie. AI w eCommerce fundamentalnie zmieniła sposób, w jaki firma wchodzi w interakcje ze swoimi klientami i jak klienci postrzegają markę. Wszystko od znalezienia produktu, który podoba się klientowi, po wygenerowanie biletu do wsparcia – AI umożliwiło sklepom internetowym osiągnięcie wyżyn, które wcześniej nie były możliwe. Sztuczna inteligencja na e-rynku stała się koniecznością i to nie bez powodu. Oto kilka powodów, dla których AI jest przyszłością eCommerce.

Co AI może zrobić dla e-handlu?

AI może przynieść korzyści sklepom internetowym na więcej sposobów niż jeden. Od umożliwienia sklepom lepszego zrozumienia potrzeb klientów po urzeczywistnienie personalizacji, wiele można osiągnąć dzięki sztucznej inteligencji.

AI Empowers Smarter Interactions

Sklepy e-commerce mogą zoptymalizować swoją logikę wyszukiwania za pomocą sztucznej inteligencji i stworzyć asystentów wsparcia chatbot, którzy pomogą klientowi lepiej znaleźć produkty i odpowiedzi na zapytania. Conversational commerce to już teraźniejszość z umożliwieniem AI.

AI Makes Personalization Possible

Klienci doceniają oferty, które są tylko dla nich i posiadają produkty, które im się podobają. AI sprzyja personalizacji, śledząc różne punkty styku i tworząc dokładne profile, które mogą przewidzieć, która kampania lub oferta spodoba się Twoim klientom.

AI Removes the Guesswork

Wcześniej marketerzy musieli siedzieć i robić burzę mózgów na temat kolejnego wielkiego pomysłu, który natychmiast zwiększa ich przychody. Teraz, dzięki rekomendacjom zasilanym przez AI i analizie predykcyjnej, firmy mogą przewidzieć, co przyniesie kolejny kwartał i być lepiej przygotowane do jego obsługi.

Ograniczenie błędów ludzkich w zarządzaniu zapasami

Po przewidywaniu trendów i prognozowaniu zapotrzebowania, AI może pomóc firmom w utrzymaniu dokładnej ilości dostępnych produktów. AI optymalizuje doświadczenia zakupowe zarówno w Internecie, jak i w sklepie, wykorzystując trendy i wzorce do kierowania firmą w zakresie zarządzania zapasami i utrzymywania zapasów.

Co oznacza AI dla sklepu e-commerce?

AI oznacza więcej niż głębokie uczenie, rozpoznawanie mowy lub tekstu, automatyzację, chatboty i przetwarzanie w chmurze. Oznacza różnicę między pozostaniem konkurencyjnym na rynku, a uzyskaniem własnej przewagi konkurencyjnej i określonego udziału w rynku. Sztuczna inteligencja zapewnia przedsiębiorstwu internetowemu szereg niezastąpionych cech, takich jak:

Improves Customer Targeting with Analytics

Z pomocą modeli uczenia maszynowego Twoja firma może znaleźć kluczowe punkty, które wcześniej nie były brane pod uwagę. Po przeanalizowaniu, skąd pochodzi Twój potencjalny ruch, ich zainteresowań i trafności oraz zachowań zakupowych – AI umożliwia sklepom internetowym skuteczniejsze i bardziej osobiste targetowanie klientów.

Superior Fraud Detection

Wiele firm internetowych musi zmierzyć się z fałszywymi klientami, fałszywymi recenzjami i przejęciami oraz złą reklamą. Na szczęście AI pomaga firmom znaleźć prawdziwych od fałszywych i zablokować strony, które wysyłają złośliwy ruch do Twojego sklepu internetowego. Dodatkowo, dzięki analizie sentymentalnej, AI jest w stanie znaleźć prawdziwe obawy Twoich klientów. Sygnalizuje również klientów próbujących ominąć kontrole bezpieczeństwa lub próbujących wyłudzić płatności.

Chatboty to nowa obsługa klienta

Wiele sklepów eCommerce wykorzystuje dziś wyszukiwanie głosowe, a także rekomendacje systemowe, aby zapewnić swoim klientom bezproblemowe doświadczenie. Chatboty zapewniające obsługę klienta są teraz inteligentniejsze niż kiedykolwiek, wykorzystując przetwarzanie języka naturalnego (NLP), aby umożliwić klientom zadawanie różnych typów zapytań i otrzymywanie natychmiastowego wsparcia.

Virtual Assistant

Sklep eCommerce może teraz mieć swojego własnego wirtualnego asystenta AI, który pomaga kupującym uzyskać doświadczenie posiadania własnego konsultanta sprzedaży. Pomaga klientom znaleźć to, czego szukają niemal natychmiast, zapewnia ukierunkowane opisy i sprawia, że cały proces sprawdzania jest o wiele łatwiejszy. Z drugiej strony, pomaga firmom znaleźć potencjalnych klientów.

Pricing Optimization

AI może sugerować zmiany cen w oparciu o trendy popytu i podaży na rynku, jak również wykorzystując wzorce konsumpcji. Mając odpowiednie informacje, AI może pomóc każdemu sklepowi e-commerce znaleźć warte inwestycji promocje i rabaty, a także dynamicznie obliczyć optymalną cenę dla danej kategorii. Ze względu na te wszechstronne funkcje, AI umożliwia firmom internetowym podejmowanie mądrzejszych decyzji i utrzymywanie się na rynku.

Sztuczna inteligencja to teraźniejszość i przyszłość sklepów eCommerce. Dzięki AI, klienci i interakcje biznesowe zostały przedefiniowane na lepsze. Ci, którzy wykorzystują analitykę AI i jej dodatkowe możliwości, mogą pracować nad rozszerzeniem swojej działalności online, w skali krajowej lub międzynarodowej.

Related Articles

Back to top button