PytaniaShow Biznes

Dlaczego Google kocha Schema Markup i jak to zrobić – GdanskTown.pl

Schema markup jest jedną z najmniej wykorzystywanych form optymalizacji dla wyszukiwarek. Tylko 0,3 procent stron internetowych posiada kody znaczników. Google używa znaczników w 36,6 procentach wyników wyszukiwania, według badania Searchmetrics. Ta rozbieżność jest bardzo szkodliwa dla wysiłków SEO wielu firm.

About Schema Markup

Schema markup pozwala Google na wyświetlanie wizualnie atrakcyjnych fragmentów informacji dla swoich użytkowników.

To jest przykład wycinka informacji…

Why Google Loves Schema Markup and How to Do It

Prawdopodobnie widziałeś to podczas wyszukiwania czegokolwiek, co może zawierać zdjęcie i instrukcje.

Why Google Loves Schema Markup and How to Do It

Google zdecydowało się na wdrożenie rich-snippets z jednego powodu:

Chęć jak najszybszego dostarczenia informacji użytkownikom.

Wielokrotnie użytkownicy Google nie będą musieli klikać na stronę internetową. Mogą znaleźć odpowiedzi na swoje pytania bezpośrednio ze snippetu. Google wykonało swoje zadanie z powodzeniem.

Dlaczego więc schema markup?

Schema Markup dla przewagi konkurencyjnej

Większość ludzi ma błędne wrażenie, że jeśli ich treść będzie wyświetlana jako rich snippet, zyskają więcej kliknięć na swojej stronie.

TO JEST FAŁSZYWE.

Według badania Ahrefs, featured snippet otrzymał tylko 8,6% kliknięć. To, co dostaje najwięcej kliknięć, to strona internetowa wymieniona tuż pod nim.

Jeśli więc głównym celem Google jest dostarczanie użytkownikom informacji na własnej platformie, a rich snippet nie dostarcza najwięcej kliknięć, to dlaczego ktokolwiek miałby chcieć używać schema markup?

Kradnie kliknięcia konkurencji!

Pierwsza strona wymieniona w SERPach dostaje około 26% wszystkich kliknięć. Gdy używany jest rich snippet, otrzymuje tylko 19,6%.

Jeśli masz konkurenta w #1 miejscu w SERPach, czy nie chciałbyś ich wyprzedzić? Oczywiście, ale nie zawsze jest to łatwe, zwłaszcza jeśli mają wiele czynników, na które Google zwraca uwagę przy tworzeniu rankingu stron, takich jak:

  • Wiek strony
  • Wysokiej jakości, angażująca treść
  • Autorytet z wysokiej jakości backlinków
  • Niski współczynnik odrzuceń
  • Wiele stron na sesję
  • …etc.

Z niektórymi z tych czynników nie da się nic zrobić, ale możesz przesunąć się na miejsce #0 (featured snippet) w SERPach dzięki schema markup.

W ten sposób nie tylko zwiększasz klikalność, ale kończysz zabierając część ruchu, który miałby Twój konkurent, gdyby nie ta funkcja.

Dodatkowo, gdy Google używa snippet z Twojej strony, natychmiast określa, że Twoja strona jest godna takiej pozycji. To może poprawić rankingi w całej Twojej witrynie.

Badanie przeprowadzone przez Searchmetrics.com wykazało, że „domeny z integracją schematów faktycznie plasują się lepiej o średnio 4 pozycje w porównaniu do domen bez nich.”

Nie ma powodu, dla którego nie powinieneś oznaczać stron swojej witryny. Tracisz na ruchu i konwersji, jeśli tego nie zrobisz, i oczywiście pozwalając konkurentom dotrzeć do potencjalnych klientów jako pierwszym.

Więc, zaczynajmy!

Oznaczaj strony za pomocą Microdata

HTML5 umożliwił adnotowanie elementów HTML za pomocą znaczników, znanych również jako Microdata. Znaczniki te muszą być wstawione do ciała strony internetowej.

Pierwszym krokiem jest określenie „typu elementu” treści strony. Na przykład, może to być lokalizacja restauracji, przepis, recenzja lub specjalne wydarzenie.

Następnie można przejść do etapu tagowania, czyli oznaczania.

Umieść

z typem snippetów, które chciałbyś mieć, więc na przykład,

http://schema.org/event&gt

Schema.org ma listę wszystkich typów, których możesz użyć podczas oznaczania swoich stron.

Teraz masz już typ, więc musisz zidentyfikować właściwość. Znacznik do tego celu to:

Możesz użyć tego znacznika dla wszystkich innych informacji identyfikujących, zamieniając nazwę na to, czym jest:

2nd Annual Montauk Rock Concert

Adres:

http://schema.org/PostalAddress>

552 Picodillo Street

itemprop=”addressLocality”>Montauk, NY 11954

Tel: 631-555-5555p>

itemprop=”menu” href=”http://www.montaukrocks.com/menu”>Kliknij tutaj, aby zobaczyć harmonogram wydarzeń!

Rozpoczyna się:

itemprop=”openingHours”>Sobota o 11:00 AM

Jeśli nie masz ochoty na ręczne tagowanie swoich stron internetowych, możesz skorzystać z Google’s Structured Data Markup Helper. Wystarczy wybrać typ i podać adres URL strony, a następnie można skopiować i wkleić metadane do swojej witryny.

Oznaczanie strony za pomocą RDFa

RDFa to Resource Description Framework w atrybutach. Nie różni się to zbytnio od używania mikrodanych, ale trzeba trochę zmienić kod. Strona Schema.org zawiera wszystkie słowa, których należy użyć, więc pamiętaj, aby umieścić ją w zakładce i często się do niej odwoływać.

Aby określić, o czym jest Twoja strona, użyj

vocab=”http://schema.org/” typeof=”store”>.

Aby oznaczyć stronę, zacznij od nagłówka w ten sposób:

Następnie możesz przejść do określenia szczegółów:

property=”address” typeof=”PostalAddress”>

property=”description”>The Little Boutique for Littles

Adres:

property=”address” typeof=”PostalAddress”>

property=”streetAddress”>765 Lady Street

property=”addressLocality”>Manhattan, NY 10012

Tel: 212-555-5555

property=”menu” href=”http://www.littleboutique.com”>Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasze zasoby!

Jesteśmy otwarci:

property=”openingHours”>Mon-Sat 12pm – 6:00pm

property=”openingHours”>Sun: 11pm – 8pm

Jeśli dopiero przyzwyczajasz się do korzystania z danych strukturalnych, powinieneś użyć narzędzia do testowania danych strukturalnych Google, aby sprawdzić, czy nie ma żadnych błędów.

JSON-LD do oznaczania stron internetowych

JSON-LD to Javascript Object Notation for Linked Data. Google nie preferuje tego, ale niechętnie dodał wsparcie w 2013 roku. Google preferuje Microdata lub RDFa.

Po co używać tego, jeśli Google go nie kocha? Załatwia sprawę i nie musisz tagować całej strony internetowej. Kod zostaje w nagłówku.

Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie, że używasz JSON-LD z

Aby ustawić ustrukturyzowaną datę, nakreśl kod w ten sposób:

{

Umieść kod tutaj

}

Musisz powiedzieć robotowi, czego używasz do zdefiniowania słownictwa, więc to musi być w kodzie:

„@context”: http://schema.org,

Podobnie jak w przypadku Microdata i RDFa, musisz określić typ, ale tym razem tak:

„@type”: „store”,

Następnie możesz przejść do informacji o sklepie:

„name”: „Mały Butik”,

„description”: Butik dla Małych”,

Adres podajemy w nawiasach klamrowych:

„adres”: {

„@type”: „PostalAddress”,

„addressLocality”: „Manhattan, NY”,

„streetAddress”: 765 Lady Street

},

Godziny otwarcia to/l

„openingHours”:[

„Mo-Sa 12:00-21:30”

Su 13:00-20:00″

],

„telefon”: +212-555-5555

„menu”: http://www.littleboutique.com

}

Masz to! Strukturalny znacznik z JSON-LD.

Poznawanie znaczników schematu

Na początku wydaje się to skomplikowane, ale kiedy już zrozumiesz znaczniki i sposób ich użycia, może być używane jak druga natura podczas tworzenia strony internetowej. Kiedykolwiek zmiany są potrzebne, wszystko co musisz zrobić, to wejść i zmienić tekst na nim. Google będzie działać przez dane na jego następnego crawl i zaktualizować go w snippet.

Możesz również uzyskać pole wyszukiwania linków witryny za pomocą podobnych kodów i może dowiedzieć się więcej o tym, jak pokazać pole wyszukiwania linków witryny dla swojej witryny.

Zacznij używać powyższych kodów wraz z Schema.org lub użyj pomocnika Google. Następnie możesz sprawdzić kod za pomocą Google’s checker. Stamtąd usiądź wygodnie i śledź swoje wysiłki. Pamiętaj, że nie wszystkie strony internetowe z oznaczeniem Schema zostaną wybrane do rich snippet, więc bądź na bieżąco z naszym następnym blogiem o tym, jak zwiększyć szanse na to, że Google użyje twojego oznaczenia do umieszczenia twojej strony w SERPach.

Related Articles

Back to top button