„’Tis the season to be Mason!” wiwatuje Matthew Rhys, który brzmi wyraźnie radośniej – wręcz radośnie, naprawdę – niż podczas mojej ostatniej rozmowy telefonicznej z nim. To był sierpień 2020, AKA finał sezonu Perry MasonaKA druga fala pandemii. Jestem całkiem pewien, że rozmawialiśmy o hamburgerach przez mgłę mózgową, oboje, majacząc, gdy świętowaliśmy naszą sześciomiesięczną rocznicę w środku. Więc, dziwnie, słysząc Rhysa i jego cholernie dobry nastrój czuje się jak kamień milowy. Czy to prawda? Czy wolno nam zaglądać za ścianę i odważyć się znów czymś ekscytować?
Cóż Rhys, wraz z Perry Mason showrunner Michael Begler, z pewnością wydaje się tak myśleć. A czym dziś się ekscytujemy, co jest powodem dobrej nowiny i radości w poniedziałkowym popołudniowym telefonie? Jesteśmy tutaj, aby porozmawiać Perry Mason Sezon drugi. Już niedługo. W marcu. Do HBO. Kiedy ostatnio widzieliśmy serial dramatyczny, w którym Rhys gra prywatnego detektywa, który stał się prawnikiem w Los Angeles z czasów kryzysu, Mason w końcu miał na czym zawiesić tę elegancką fedorę. Mężczyzna zakończył brutalną sprawę. Miał swój wielki moment w sądzie. Na koniec tego wszystkiego, miał nawet coś, co Rhys nazywa „Aniołkami Charliego”, tworząc zespół z Paulem Drake’em i Della Street. Sezon drugi powinien być lekki, prawda?
Nope Jest jeszcze jedno morderstwo. Oto oficjalny logline, od HBO: „Miesiące po zakończeniu sprawy Dodsona, potomek potężnej rodziny naftowej zostaje brutalnie zamordowany. Kiedy prokurator udaje się do miejskich Hoovervilles, aby wskazać najbardziej oczywistych podejrzanych, Perry, Della i Paul znajdują się w centrum sprawy, która odkryje daleko idące spiski i zmusi ich do liczenia się z tym, co naprawdę oznacza bycie winnym.” Tym razem w obsadzie znaleźli się Rhys, Juliet Rylance, Chris Chalk, Diarra Kilpatrick, Eric Lange, Justin Kirk, Katherine Waterston, Hope Davis, Fabrizio Guido, Peter Mendoza, Mark O’Brien, Paul Raci, Jen Tullock, Jon Chaffin, Onahoua Rodriguez, Jee Young Han, Sean Astin, Tommy Dewey, Shea Whigham i Wallace Langham
’Tis the season to be Mason indeed. Zabierajmy się za to. Rhys i Begler są tutaj z waszym pierwszym spojrzeniem na Perry Mason Season Two, w skład którego wchodzą, ale z pewnością nie ograniczają się do: zabytkowego motocykla Harley Davidson, sprawy morderstwa i nowego zespołu, który już „bardzo się rozkleja”
Zdjęcia first look dzięki uprzejmości HBO i Merrick Morton.
„Myślę, że zastaniesz go drepczącego po wodzie – ale myślę, że to coś więcej” – mówi Matthew Rhys o tym, co zobaczymy, gdy ponownie spotkamy Perry’ego Masona. „On lekko po prostu próbuje utrzymać głowę i dowiedzieć się, czego to on chce w swoim życiu”
ESQUIRE: Słyszałem, że ten sezon rozgrywa się w 1933 roku – tym samym roku, w którym powstał Esquire. Czy to oznacza, że cała fabuła to Perry Mason próbujący pracować dla Esquire?
MATTHEW RHYS: Tak! To on dzwoni, idzie: „Hemingway nie może pisać dla kasy! Daj mi pracę!”
MICHAEL BEGLER: „Mam tyle opowiadań!” Po czym je czyta.
MR: Tak. Każdy odcinek to krótka historia, którą Mason wymyśla i wrzuca do Esquire.
Ostatnim razem, gdy rozmawiałem z tobą, Matthew, był sierpień 2020 roku, finał sezonu – wchodziliśmy w drugą falę pandemii. Czy możecie obaj powiedzieć mi, gdzie znajdowały się wasze głowy, gdy zaczynaliście budować nowy sezon?
MB: No, weszliśmy na pokład w marcu 2021 roku i od razu zaczęliśmy rozmawiać z Mateuszem na ten temat. Myślę, że [co-showrunner Jack Amiel] i ja zaczęliśmy nurkować w badaniach czasu i tego, co się działo – patrząc zwłaszcza na założenie Esquire jako nasz punkt wyjścia. Ale naprawdę, patrząc nie tylko na, OK, gdzie jest Perry w tym momencie, ale gdzie w tym momencie było Los Angeles?
To, co nas od razu uderzyło, to fakt, że był to najgorszy rok depresji w L.A. Naprawdę wzięliśmy to i pobiegliśmy z tym, ponieważ cała ta idea dwóch Los Angeleses – glamourous money side of the city, ale jest też ogromna ilość biedy. Pojawiają się te wszystkie Hoovervilles. Widzieliście ten świat w sezonie pierwszym, ale chcieliśmy go jeszcze bardziej zgłębić.
„Są te wszystkie Hoovervilles, które wyskakują”, mówi showrunner serialu Michael Begler o Los Angeles z 1933 roku. „Widzieliście ten świat w Sezonie Pierwszym, ale chcieliśmy zbadać to jeszcze bardziej”
Kiedy ostatni raz widzimy Perry’ego, żegna się z Alice, ma swój wielki moment w sądzie i pakuje tę niezwykle traumatyczną sprawę. Czego chce Perry, gdy zobaczymy go ponownie?
MR: Myślę, że kiedy zobaczymy go następnym razem w sezonie – poniekąd poruszyłeś coś tam – to widać Perry’ego, który nie do końca wie, czego chce. Myślę, że znalazł się w sytuacji, w której wszedł do systemu sądowego, systemu prawnego, z wieloma, cóż, być może..
MB: Trepidation, powiedziałbyś?
MR: Trepidation. Nie sądzę, że był jakiś wielki plan. Po prostu zobaczył, że ktoś został zdegradowany i pomyślał: „To jest złe” Potem znalazł się w sytuacji, w której, jak sądzę, rzeczywistość systemu prawnego i sądowego nieco się wokół niego rozbiła. Powiedział: „To bardzo wadliwy sposób na rozszyfrowanie między dobrem a złem” Myślę, że sprawa Emily Dodson zebrała wielkie żniwo.
Wydaje mi się, że on stąpa po wodzie, ale myślę, że to coś więcej. Próbuje utrzymać głowę i dowiedzieć się, czego chce w życiu. Jest trochę zagubiony, co jest prawdą, jak sądzę, w sezonie pierwszym. Zawsze jest outsiderem. Zawsze nie pasował nigdzie i myślę, że to samo dzieje się w sezonie drugim. Próbuje dowiedzieć się, czy to jest coś, co nie tylko chce robić, ale co może robić.
Masz rację. Perry, pod koniec sezonu, zyskuje więcej struktury w swoim życiu, łączy się z zespołem Delli i Paula w biurze. Ale wydaje się też, że zadaje sobie więcej pytań w miarę upływu czasu.
MR: Tak, tak. Bardzo dużo. To te duże zmiany w życiu dają mu te wielkie pytania i sprawiają, że czasami patrzy w głąb siebie.
MB: Spotyka się z tą teorią Hamiltona Burgera, która mówi, że nie ma prawdziwej sprawiedliwości. Jest tylko iluzja sprawiedliwości. Myślę, że to ciąży na umyśle Perry’ego przez cały sezon. O co w tym wszystkim chodzi? Poprzez tę sprawę, badając to i próbując znaleźć na to odpowiedź
„Gdzie faktycznie znajdziesz ich ponownie w Sezonie Drugim jest to, że bardzo mocno dryfują od siebie,” Rhys mówi o Delli, Paulu i nowo znalezionym zespole Perry’ego.
Czy może mi pan powiedzieć coś o nowej sprawie?
MB: To, co powiem, to to, że naprawdę zajmuje się, jak powiedziałem wcześniej: jak wygląda sprawiedliwość dla ludzi ze środkami i władzą, kontra ci, którzy nie mają nic? To sprawa o morderstwo, ale okoliczności… Nie chcę zdradzać zbyt wiele.
Nie, to jest idealne. Jak będzie wyglądał zespół Perry, Della, Paul?
MR: Myślę, że to, co jest świetne dramaturgicznie, to fakt, że wyobrażasz sobie, że – szczególnie biorąc pod uwagę koniec Sezonu Pierwszego, właśnie tworzącego ten moment Aniołków Charliego – tam, gdzie faktycznie znajdujesz ich ponownie w Sezonie Drugim, są bardzo zdryfowani. Praca, której Perry nie obiecywał, ale na pewno miał nadzieję, że Paul ją wykona, nie okazuje się owocna. Paul czuje się urażony, ponieważ wiele poświęcił, by dołączyć do zespołu Perry’ego. Perry czuje się bardzo rozczarowany tym, co robi. Myślę, że to bardzo frustruje Dellę. Stara się pozostać siłą napędową, próbując utrzymać ich wszystkich nie tylko na powierzchni, ale także utrzymać swoje własne ambicje na powierzchni, podczas gdy Perry zdaje się nieco oddalać od mandatu
Patrząc na te zdjęcia, muszę cię zapytać, Matthew: czy to ty jeździsz na zabytkowym motocyklu Harley Davidson?
MR: To ja! To ja robię akrobacje. Moja własna emocjonalna praca. Ale to był bardzo, bardzo łatwy motocykl do jazdy. Było wprowadzenie do oryginalnego Harleya Davidsona, który koordynator kaskaderów był jak, „OK, więc musisz nacisnąć tę dźwignię, a następnie włączyć sprzęgło tam w tym momencie.” Wszyscy szybko zdali sobie sprawę, że nie ma mowy na zielonej ziemi Boga, że kiedykolwiek to się stanie, więc zmodyfikowali go i przekształcili w bardzo drogi motocykl elektryczny.
Tak, to jest Rhys, wyglądający niebezpiecznie, jakby wypadł z Top Gun: Prequel. „To ja! To ja wykonuję akrobacje. Moja własna emocjonalna praca” – mówi.
Chcę przeprowadzić wywiad z tą osobą, gdy wyjdzie sezon.
MR: Zasługuje na wywiad, bo też byli tacy: „Czy da się to zrobić w miesiąc?” On odpowiadał: „Nie bardzo, nie! Ale spróbuję.” Zrobił to. Zrobił. Jest jednym z tych mechanicznych geniuszy. Mówi: „Rozebrałem ten elektryczny rower na części i odbudowałem go w starym Harleyu Davidsonie”
Jeez.
MR: To, co bardzo mi się podobało w chodzeniu na lokacje, wiele razy, zwykle starsi chłopcy podchodzili i mówili: „Czy to Harley z 1930, ’31 roku?” A ja mówię: „Tak, to jest to” A oni na to: „Dlaczego nie robi hałasu?” A ja na to: „Bo ma wielki akumulator w zbiorniku paliwa” Spotkasz się z podzieloną reakcją. 50% obrzydzenia, i 50% podziwu dla tego, jak został zmieniony.
Coś mnie ominęło w nowym sezonie?
MR: Pomyślę o tym. Michael, czy masz właśnie w głowie – tylko używając jednej linijki – co lub pierwszy teaser tego sezonu będzie?
MB: O Jezu.
MR: Piszesz!
MB: Wiem, wiem. O mój Boże. Myślałem o tym przez całą jazdę dziś rano. Powiedziałbym, że w pierwszym sezonie tak bardzo zajmowaliśmy się kościołem i skorumpowaną policją – i naprawdę chcieliśmy to rozbudować. Więc myślę, że gramy z większą paletą [now]. Ale jednocześnie… używamy drobniejszego pędzla.
MR: Wow.
ESQUIRE W takim razie wszystko w porządku!
MR: Kradnę to.
Ta treść jest importowana z OpenWeb. Możesz być w stanie znaleźć tę samą treść w innym formacie, lub możesz być w stanie znaleźć więcej informacji, na ich stronie internetowej.