Śmierć unosiła się nad Yellowstone przez cały sezon, jak muchy nad śladami. Najpierw były wilki – najwyraźniej duchowe zwierzę Kayce Dutton, której wizja z sezonu 4. sygnalizowała „koniec nas” – zastrzelone na ranczu w Yellowstone. Potem były słowa Ripa, jego nagła przepowiednia, że wstąpienie Johna Duttona na tron gubernatora zmieni go w Nerona, rzymskiego cesarza, który obserwował (a może nawet spowodował) spalenie Rzymu. Potem były wszystkie retrospekcje z Ripem i Beth, które trwały do odcinka 8 i zdają się sygnalizować więcej nadchodzącej tragedii. I w końcu, w finale połowy sezonu, bohaterowie przerwali grę wstępną i po prostu poszli do przodu i powiedzieli to – zabójcy, potrzebujemy zabójców.
Odcinek 8 kończy się dwoma przeciwnymi obozami: Beth i John vs. Jamie i Sarah – co tak naprawdę jest tylko Beth vs. Jamie. Rodzeństwo kłóci się już od pięciu sezonów w prawdopodobnie najdłuższej i najbardziej suchej rywalizacji w historii telewizji. Ta rywalizacja w końcu osiąga punkt „gówno albo zejdź z planu”, gdzie jedynym zakończeniem jest zabicie jednego przez drugiego i uwolnienie nas wszystkich od tej narracyjnej niedoli.
Beth konfrontuje się z Johnem na temat zabrania Jamiego, największego zagrożenia dla rodziny, pomimo tego, że jest jedyną osobą zdolną do uratowania rancza, na „stację kolejową”, czyli zabicia go. W tym samym czasie Jamie rozmawia z Sarą na temat połączenia Beth za pomocą pewnych „firm, które robią tego typu rzeczy” (Sigh. Groan.)
Po długim oczekiwaniu, Yellowstone wydaje się w końcu ustawiać endgame, z Jamie lub Beth (lub obiema) wychodzącymi z serialu.
Fani online mają swoje własne teorie na temat dokładnej sekwencji tego endgame, która obejmuje również kilka peryferyjnych elementów, a mianowicie Rip.
A także Summer Higgins (Piper Perabo).
Na Reddicie jeden z komentatorów przedstawił taką oto prognozę: „Z Piper Perabo tkwiącą tam w areszcie domowym, czuję, że ten hit[man] który nadchodzi, zabije ją myśląc, że jest Beth”
Albo jak zażartował inny komentator, nawiązując do teatralnej zasady dramaturga Antona Czechowa, że wszystkie elementy opowieści powinny być wykorzystane – powszechnym przykładem jest pistolet pokazany na płaszczu w pierwszym akcie, który później zostaje wystrzelony – Summer reprezentuje „hippisa Czechowa” Po co umieszczać ją w opowieści, jeśli nie będzie z niej żadnego pożytku? No właśnie, to jest jej pożytek.
Kolejność zabijania szłaby wtedy tak: hitman zabija Summer; Jamie wzywa zwycięstwo; a potem Beth lub Rip zabija Jamiego. Jest jeszcze kilka elementów nieuwzględnionych, jak John, który lubi Summer i być może powstrzymuje Beth przed zabiciem Jamiego. Ale kto wie. Jakkolwiek ta rywalizacja się skończy, prawdopodobnie będzie głupia – więc każde przypuszczenie jest dobrym przypuszczeniem.
Jest też miejsce na teatr, z Summer pojawiającą się w pobliżu, by faktycznie uratować Beth; ta dwójka już zaczyna godzić swoje różnice.
Umieszczenie Summer w domu podczas tej nadchodzącej wojny, jednak wydaje się być ważnym elementem. Więc zwróćcie na to uwagę.
Miejmy nadzieję, że uda nam się przynajmniej zakończyć serial bez siedzenia przez kolejną scenę kolacji. W tym momencie jest nam obojętne, kto zginie.
Joshua St. Clair
Asystent redaktora
Joshua St Clair jest asystentem redaktora w Men’s Health Magazine.
Ta treść jest importowana z OpenWeb. Być może będziesz w stanie znaleźć tę samą treść w innym formacie, lub możesz znaleźć więcej informacji, na ich stronie internetowej.
TV
Reklama – Continue Reading Below
Advertisement – Continue Reading Below