9 stycznia 2023 r | Przez Liz Flora

Ta historia została pierwotnie zgłoszona i opublikowana na naszej siostrzanej stronie, Glossy.

Na tegorocznych targach Consumer Electronics Show w Las Vegas urządzenia upiększające po raz kolejny dołączają do inteligentnych telewizorów, laptopów i robotów domowych na parkiecie konwentu.

Dzięki dużym firmom, w tym Grupie L’Oréal i Amorepacific, regularnie odsłaniającym nowe technologie, obecność beauty tech pozostaje stała na corocznym wydarzeniu Consumer Technology Association. Odbywające się w dniach 5-8 stycznia, tegoroczne pokazy zwracają uwagę na premiery kosmetyczne, które wykorzystują technologię AI, aby wykorzystać tematy, w tym spersonalizowane mieszanie produktów i skomputeryzowaną aplikację makijażu.

Konglomerat K-beauty Amorepacific otrzymał nagrodę CES Innovation Award po raz czwarty z rzędu w tym roku za dwie swoje premiery skupione na spersonalizowanych produktach. Jego Authentic Color Master by Tonework pozwala użytkownikom skanować swoją twarz. Wykorzystując technologię rozpoznawania twarzy AI, może on stworzyć spersonalizowany podkład i odcienie ust za pomocą swoich robotycznych ramion. Tymczasem urządzenie Cosmechip do użytku domowego tworzy spersonalizowaną pielęgnację skóry, pozwalając użytkownikom na wprowadzanie suchych „żetonów” ze składnikami pielęgnacyjnymi i wodą do urządzenia, aby stworzyć produkty do pielęgnacji skóry na miejscu.

„Globalni klienci tworzą obecnie trendy 'hiperpersonalizacji’ i 'me-centric’, a rynek bespoke beauty ma ogromny potencjał wzrostu wspierany przez niezwykły rozwój technologii beauty” – powiedział Park Youngho, szef Amorepacific’s R&I Center.

Premiery CES Grupy L’Oréal, w międzyczasie, skupiają się na automatycznej aplikacji makijażu z dwoma prototypami ogłoszonymi 3 stycznia. Ręczne urządzenie HAPTA firmy oferuje skomputeryzowaną aplikację szminki dla osób z ograniczoną mobilnością dłoni i ramion.

„Dla L’Oréal przyszłość piękna jest inkluzywna. A ta przyszłość stanie się bardziej dostępna dzięki technologii” – powiedział Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny Grupy L’Oréal, w oświadczeniu dotyczącym urządzenia.

  Javascript Frameworks: Trendy w 2021 r

Technologia zastosowana w urządzeniu została stworzona przez należącą do Alphabet Inc. firmę Verily zajmującą się technologiami zdrowotnymi. Po raz pierwszy została ona stworzona przez Verily dla firmowych naczyń do spożywania posiłków Liftware, które zostały zaprojektowane tak, aby automatycznie stabilizować się, gdy są używane przez osoby z drżeniem rąk i ograniczoną mobilnością. Aplikator do szminki wykorzystuje te same inteligentne kontrole ruchu i zapewnia konfigurowalne przystawki, aby poprawić zakres ruchu.

Firma wydała również prototyp do aplikacji makijażu brwi o nazwie Brow Magic. Użytkownicy skanują swoją twarz za pomocą należącej do L’Oréal aplikacji AI beauty Modiface i wybierają kształt, grubość i efekt swoich idealnych brwi. Następnie mogą przyłożyć urządzenie do twarzy, gdzie 2400 dysz „drukuje” 1200 kropli na cal makijażu brwi, aby stworzyć swój wygląd. Dzięki technologii opracowanej przez Prinker, firmę zajmującą się tworzeniem nietrwałych tatuaży, makijaż brwi można zmyć zwykłym środkiem do demakijażu.

Niektóre prototypy kosmetyczne odsłonięte na CES trafią na rynek. Grupa L’Oréal udostępni swoje urządzenie HAPTA za pośrednictwem Lancôme w tym roku, a narzędzie Brow Magic „ma zostać wprowadzone na rynek w 2023 roku”, zgodnie z komunikatem prasowym firmy.

Amorepacific, w międzyczasie, wdrożył wiele technologii CES-unveiled w sklepach przez lata. Klienci mogą już wypróbować technologię Tonework w lokalizacjach sklepowych w Seulu, w tym w salonie Laneige w dzielnicy handlowej Myeongdong, w sklepie Etude w Sinchon, w futurystycznym flagowym sklepie Amore Seongsu i w siedzibie Amorepacific. Park powiedział, że firma koncentruje się na „poszerzaniu punktów kontaktu z klientem dla usług dostosowywania, we współpracy z naszymi markami”

Prototypy CES, które trafiają na rynek, spotkały się z mieszanymi wynikami. Procter & Gamble’s $ 600 Opte aparat do pielęgnacji skóry, na przykład, zamyka swoją działalność po trafieniu na rynek w 2020 roku. Po raz pierwszy zaprezentowane jako prototyp na targach CES dwa lata wcześniej, Opte początkowo otrzymało szum jako zwycięzca CES 2020 Innovation Award, wielu nagród Allure Best of Beauty i nagrody Time Best Inventions.

  Alexis Bledel nie wróci do "The Handmaid's Tale"
  Co się stanie, gdy przestaniesz przyjmować Abilify?

Strona internetowa Opte stwierdza, że firma „postanowiła wstrzymać” swoją działalność, a jej zestawy do uzupełniania serum o wartości 99 USD będą dostępne do 15 stycznia 2023 roku. Konto marki na Instagramie otrzymuje komentarze od wściekłych konsumentów, którzy zapłacili sowitą cenę za gadżet. Jeden z komentatorów zauważył, że właśnie kupili urządzenie w zeszłym roku, a inny stwierdził, że „to nie jest w porządku”, aby zakończyć wkłady, ponieważ „to drogie narzędzie”

Grupa L’Oréal, która uruchamia prototypy na CES od czasu założenia swojego Globalnego Inkubatora Technologicznego w 2012 roku, wprowadziła również na rynek produkty z poprzednich lat. Jego 299 dolarów YSL Beauty custom lipstick maker jest wymieniony na stronie marki, ale nie jest obecnie dostępny w sprzedaży. System MaskID firmy Neutrogena do spersonalizowanych masek arkuszowych, w międzyczasie, został odsłonięty na CES w 2019 roku i ustawiony na la