Strona główna Show Biznes Game Changers | Gonzalo Banki Martínez

Game Changers | Gonzalo Banki Martínez

Rozmawiamy ze współorganizatorem Level UY Game Dev Summit o jego wysiłkach na rzecz wspierania i podnoszenia kolegów twórców gier w Urugwaju

GamesIndustry.biz Game Changers to seria profili grup i osób idących na łatwiznę, by uczynić branżę gier lepszym miejscem. Wywiady obejmują ludzi z całego świata, którzy pomagają poprawić warunki i nastawienie do różnorodności, sprawiedliwości, integracji, dostępności, zdrowia psychicznego i nie tylko. Więcej wywiadów z Game Changers można przeczytać tutaj.

Zapisz się do GI Daily tutaj, aby otrzymywać największe wiadomości prosto do swojej skrzynki pocztowej

Jak wiele narodów na całym świecie, Urugwaj ma rozwijającą się scenę rozwoju gier, dążącą do uznania przez resztę świata. W ostatnich latach scena ta stała się bardziej zorganizowana i widoczna, z większym wsparciem oferowanym deweloperom – w dużej mierze dzięki Gonzalo Banki Martínezowi.

Martínez mówi, że pivoted do kariery w tworzeniu gier w 2016 roku i zaczął pracować, aby wspierać swoich kolegów markerów gier krótko po tym. Pochodzący z Urugwaju, Martínez wyjaśnia m.in GamesIndustry.biz że jego praca na rzecz pomocy lokalnym deweloperom wyrosła z konieczności.

W 2017 roku kolega poprosił go o współorganizację Level UY Game Dev Summit, uważanego za jedno z kluczowych wydarzeń dla urugwajskiej branży gier. Jego celem jest podkreślenie projektów dla deweloperów poszukujących wydawców.

Prowadzony przez Urugwajską Izbę Twórców Gier Wideo (CAVI), Level UY również zwraca uwagę na lokalny przemysł gier dla międzynarodowego zainteresowania i przyszłych partnerów biznesowych.

Martínez wyjaśnia, że praca ta jest niezbędna, ponieważ wielkość kraju sprawia, że poszukiwanie partnerów biznesowych i publikowanie jest czymś w rodzaju wyzwania.

„Problem, który mamy, i to nie tylko z Ameryką Łacińską, [is] jesteśmy mali” – wyjaśnia. „Jesteśmy mniejsi niż Argentyna i Brazylia, z populacją liczącą trzy miliony. To sprawia więc, że trudniej jest znaleźć wydawców zainteresowanych przyjazdem na imprezy czy zdobyć fundusze dla lokalnych deweloperów.

Głównym problemem, jaki mamy, jest to, że podróżowanie na wydarzenia jest bardzo drogie. Na przykład, [going to] GDC, musielibyśmy zapłacić trzy miesięczne wynagrodzenie

„Nawet znalezienie [local] wolontariuszy jest trudne, ponieważ jest nas tylko tylu. Zdobycie ludzi na międzynarodowe wydarzenia jest głównym wyzwaniem, które mamy.”

Martínez dodaje: „Głównym problemem, jaki mamy, jest to, że podróżowanie na wydarzenia jest bardzo drogie. Na przykład, [going to] GDC, musielibyśmy zapłacić trzy miesięczne wynagrodzenie. Bariera językowa [is another challenge that we have].”

On i jego koledzy spędzili lata zajmując się tym wyzwaniem pomagając finansować podróże i utrzymywać stoisko dla urugwajskich twórców gier na światowych imprezach – z jedną w szczególności, która jest powodem do dumy dla Martíneza.

  Czy kury mogą umrzeć od znoszenia jaj?

„Dwa lata temu uruchomiliśmy to urugwajskie stoisko na GDC, gdzie mamy delegację 10 studiów, które idą ze swoimi projektami i pitchami, aby uzyskać publikację. To coś, co nigdy nie sądziliśmy, że uda nam się osiągnąć. Ale zrobiliśmy to dzięki pomocy Urugwaju XXI i jesteśmy z tego bardzo dumni” – wyjaśnia.

Martínez expounds further, „Jesteśmy tak mali, że dla wydawcy kosztowne jest przyjechać tutaj i spotkać 10 lub 20 twórców gier, kiedy mogą pojechać do Argentyny i spotkać 50 lub więcej twórców gier.

„W Argentynie podczas września odbędzie się expo dla twórców gier o nazwie EVA. Na tej imprezie będzie wielu wydawców. Kiedy chcemy sprowadzić wydawców do nas, jest to trudniejsze. Oni wolą jechać do Argentyny, bo mają tam potencjalnie więcej deweloperów.”

Stworzyliśmy [this program] , gdzie dziesięć pracowni ma miesiąc warsztatów z ekspertami, aby przygotować swój pitch i prezentacje

Nie tylko z uczestniczeniem w wydarzeniach i przyciąganiem wydawców mają problemy urugwajscy deweloperzy. Martínez był również pomocny w oferowaniu wskazówek i mentoringu w wielu innych dziedzinach.

„Stworzyliśmy [this program] , gdzie dziesięć pracowni ma miesiąc warsztatów z ekspertami, aby przygotować swój pitch i prezentacje” – wyjaśnia Martínez.

„Następnie kontaktujemy się z wydawcami globalnie poprzez zoom, a wszystkie studia pitchują swoje gry na całym świecie. Bez problemu wydawców gier, którzy nie przyjeżdżają do nas. Robiliśmy to przez trzy lata i będziemy kontynuować w tym roku.”

Jego praca na rzecz wspierania urugwajskich twórców gier polega na noszeniu wielu kapeluszy, jednocześnie żonglując własnymi projektami gier. Martínez wyjaśnia, że jest to praca na pełen etat, przez cały rok i co zrozumiałe, wymaga dużo pracy.

  Nasze 5 Zabójczych Błędów Email Marketingu, których należy unikać!

Zauważa: „Zwykle pracuję od dziewiątej do szóstej, ale czasami mam spotkania w środku [of the day] z ministerstwem, rządem czy Urugwajskim Stowarzyszeniem Twórców Gier. Czasami muszę pracować w nocy, bo miałem trudny dzień w moim studiu. Myślę, że to dużo czasu, zwłaszcza gdy jesteśmy blisko końca roku”

Jednak te wysiłki były owocne i przyniosły rezultaty dla deweloperów, zarówno nowych, jak i starych. W rezultacie dotacje i finansowanie stały się dostępne dla twórców gier w Urugwaju, aby pomóc ich karierze.

Martínez zauważa: „Mamy dwa granty. Jeden wynosi 30 000 dolarów i jest przyznawany dwóm firmom na wykonanie pionowego wycinka ich projektu gry, dostarczany przez Ministerstwo Przemysłu Urugwaju.”

Ciężko pracujemy, aby utrzymać te dotacje co roku dla branży gier

„Drugi z nich jest na 6,500 dolarów i jest przyznawany czterem osobom, które dopiero zaczynają. Nie muszą więc mieć firmy, aby ubiegać się o grant.”

Kontynuuje: „Ciężko pracujemy, aby utrzymać te dotacje każdego roku dla przemysłu gier. Cały czas staramy się poprawić tę kwotę. Wiemy, że 6,500 dolarów to nic przy tworzeniu gry, to bardzo mała pomoc.

  Która z poniższych form jest formą konkurencji niecenowej?

„Każde spotkanie z rządem zajmuje czas. Zazwyczaj mamy też jednego z członków zarządu Urugwajskiego Stowarzyszenia Twórców Gier, który ma dokonać oceny, więc musi zagrać we wszystkie gry, co zajmuje dużo czasu.”

Dzięki Latin America Video Games Federation, przyznają również dziesięć stypendiów na coroczny udział w GDC.

Jeśli chodzi o demografię urugwajskich twórców gier, którym pomaga, Martínez wyjaśnia, że wahają się oni od studentów do długoletnich twórców gier.

„Są ludzie w każdym wieku” – mówi. „W przypadku Uruguayan Game Awards mamy kategorię dla studentów. Jeśli ktoś robi grę, może ubiegać się o nagrodę i otrzymać 1000 dolarów, aby móc dalej pracować nad projektem.

„Zaczynałem w tworzeniu gier w wieku 30 lat, więc nie ma.. [specific] wieku, by zacząć. Znam jednak ludzi, którzy są starsi [who are also] właśnie zaczynają. Mamy tu kilka karier, które uczą tworzenia gier i to jest dobry sposób, aby dostać się do [industry].”

My nie skupiamy się na tej barierze językowej. Zawsze pomagamy tym, którzy nie mogą się porozumieć z pośrednikami

Martínez podkreśla też inną przeszkodę, z którą borykają się deweloperzy w Urugwaju: język. Przyznaje, że mówienie po angielsku pomogłoby w staraniach o wydawców, ale zauważa, że są ludzie, którzy pomagają studiom i twórcom gier w komunikacji.

Wyjaśnia: „Nie jesteśmy nastawieni na tę barierę językową. Zawsze pomagamy tym, którzy nie mogą się porozumieć poprzez pośrednictwo. Na przykład, jeśli jest jakieś wydarzenie tutaj w Urugwaju, jeśli mówca mówi po angielsku, tłumaczymy, używamy tłumaczy i tak dalej.

„Zazwyczaj zachęcamy ludzi do nauki angielskiego. Nawet jeśli znasz angielski, ja mówię po angielsku, ale kiedy zaczynam mówić, denerwuję się i mogę mieć problemy z zapamiętaniem niektórych słów. Trudno jest przełożyć swoje pomysły na inny język. Mogę sprzedawać moje gry o wiele lepiej po hiszpańsku niż po angielsku”

Patrząc w przyszłość, Martínez mówi, że jego celem jest zwiększenie wsparcia i widoczności dla twórców gier w Urugwaju.

„Chciałbym więcej możliwości podróżowania dla delegacji na takie wydarzenia jak Gamescom. Właśnie zaczęliśmy pracować nad ustaleniem, jak to zrobić. [However] nie mamy jeszcze na to środków” – mówi.

„Tak więc, więcej inicjatyw byłoby świetne. Ale powinniśmy pracować ciężej, aby pomóc deweloperom, którzy chcą zakończyć swoje projekty w tym roku.”

Zapisz się na GI Daily tutaj, aby otrzymywać największe wiadomości prosto do swojej skrzynki odbiorczej

Read More

Najchętniej czytane

Kiedy wilki polują na wydry na tej alaskańskiej wyspie, cierpią jelenie

Ten artykuł pierwotnie pojawił się naHakai Magazine,internetowa publikacja o nauce i społeczeństwie w ekosystemach przybrzeżnych. Przeczytaj...

Fani White Lotus chcą wiedzieć, co się stało między Ethanem i Daphne

Ta historia zawiera spoilery dot finału sezonu drugiego The White Lotus.Wśród wielu oszałamiających scen w finale ostatniej nocy The White Lotus, Rozmowa Daphne i...

Kolejne ataki na sieć energetyczną: 14 000 osób straciło prąd w Waszyngtonie, po tym jak zaatakowano stacje w Karolinie Północnej i Oregonie

Topline Kluczowe fakty Departament Szeryfa Hrabstwa Pierce otrzymał telefon tuż przed godziną 5:30 w niedzielę, zgłaszając włamanie do podstacji Tacoma Public Utilities...

W którym etapie mejozy dochodzi do rozdzielenia chromosomów homologicznych?

W którym etapie mejozy dochodzi do rozdzielenia chromosomów homologicznych?anaphaseNa jakim etapie mejozy następuje losowe wyrównanie?metaphaseCzy chromosomy homologiczne występują w mejozie I czy w mejozie II?Mejoza II rozpoczyna się od dwóch haploidalnych komórek rodzicielskich, a kończy się czterema haploidalnymi komórkami córkami, zachowując liczbę chromosomów w każdej komórce. Homologiczne pary komórek są obecne w mejozie I i

Gotuję po drodze przez książkę kucharską Stephena Kinga

Kilka Octobers temu, cieszyłem się tym, co uważałem za kwintesencję Stephen King dining experience. Miało to miejsce w Dysart's Truck Stop and Restaurant, kilka...

KINGWEAR KW88 3G Smartwatch: Najdoskonalszy Smartwatch w okolicy!

Smartwatche stają się kolejną, po smartfonach, ważną częścią naszego cyfrowego życia. Wiele znanych firm wchodzi na rynek smartwatchy, KingWear jest również jedną z nich. Wcześniej firma wprowadziła wysokiej klasy Android Product i w serii tego firma wprowadziła Smartwatch KINGWEAR KW88. Firma złożyła obietnicę, że jest inny niż wszystkie smartwatche, cóż, jak to jest. Dziś zrecenzujemy

Sposoby na zatrudnienie właściwej firmy SEO

Istnieje wiele stresujących sytuacji, z którymi właściciel firmy musi sobie regularnie radzić. Aby sprostać tym wyzwaniom, właściciel firmy będzie musiał znaleźć sposób na zarządzanie każdym aspektem swojej firmy.Jedną z najważniejszych rzeczy, na których musi się skupić właściciel firmy jest ich marketing i jego sukces. Najlepszym sposobem, aby uzyskać sukces szukasz, gdy próbuje uzyskać ekspozycję w

Przypominamy: Kristen Bell nie jest właściwie pokryta tatuażami

Źródło obrazu: Getty / Bruce GlikasKristen Bell nie ma na razie żadnych znanych tatuaży.Ludzie zaczęli spekulować na temat jej tuszu na ciele po tym,...

Które atomy mogą mieć wielokrotne wiązania kowalencyjne?

Które atomy mogą mieć wielokrotne wiązania kowalencyjne?Dwutlenek węgla jest kolejnym przykładem związku zawierającego wiązanie wielokrotne. Węgiel może reagować z tlenem tworząc dwutlenek węgla. Węgiel ma cztery elektrony walencyjne, a tlen ma ich sześć. Węgiel może dzielić dwa ze swoich elektronów walencyjnych z każdym z dwóch atomów tlenu, tworząc dwa wiązania podwójne.Czy atomy mogą tworzyć wielokrotne

Dlaczego temperatura wrzenia h20 jest wyższa niż H2S?

Dlaczego temperatura wrzenia h20 jest wyższa niż H2S?Woda ma wyższą temperaturę wrzenia niż siarkowodór. Atrakcje międzycząsteczkowe pomiędzy cząsteczkami wody są silniejsze niż cząsteczki H2S ze względu na wiązanie wodorowe w H2O spowodowane wysoką elektroujemnością i małymi rozmiarami atomu tlenu.Dlaczego woda ma wyższą temperaturę wrzenia niż H2S H2Se i H2Te?H2S, H2Se i H2Te wykazują dipolowo-dipolowe siły

Jak obliczyć wariancję efektywności zmiennych kosztów ogólnych?

Jak obliczyć wariancję wydajności zmiennych kosztów ogólnych?Wzór na tę wariancję to:(standardowa liczba godzin dozwolonych na produkcję - rzeczywista liczba godzin wykorzystanych) × standardowa stawka absorpcji kosztów ogólnych na godzinę (stałych lub zmiennych).Jaką kwotę stanowi wariancja wydajności zmiennych kosztów ogólnych?Wariancja efektywności zmiennych kosztów ogólnych jest miarą wpływu na standardowe zmienne koszty ogólne z powodu różnicy pomiędzy

Pozostałe newsy

  Co jest najczęstszą przyczyną specjacji allopatrycznej?

Kiedy wilki polują na wydry na tej alaskańskiej wyspie, cierpią jelenie

Ten artykuł pierwotnie pojawił się naHakai Magazine,internetowa publikacja o nauce i społeczeństwie w ekosystemach przybrzeżnych. Przeczytaj...

Przyjęcie EV nie zmniejszy kosztów energii dla wszystkich amerykańskich rodzin

Elektryfikacja pojazdów to ważny krok w kierunku dekarbonizacji sektora transportu, największego źródła emisji gazów cieplarnianych (GHG)...

Hive ransomeware wyłudził od ofiar 100 mln dolarów. DOJ właśnie się odegrał.

Urzędnicy federalni ogłosili w czwartek wyniki wielomiesięcznej kampanii infiltracyjnej przeciwko dużej międzynarodowej grupie ransomware o nazwie...

Najlepsze rady dotyczące bezpieczeństwa dla każdego początkującego stolarza

Obróbka drewna jest zabawą, spełniającym hobby dla wielu ludzi, ale może być również niebezpieczna. Zawsze, gdy...