Gdzie jest teraz były dyrektor generalny Abercrombie, Mike Jeffries

Dudniące basy. Ostra, niepowtarzalna woda kolońska. Tłuszcz na desce do krojenia wzdłuż ciemnych ścian. Jeśli kiedykolwiek wszedłeś do sklepu Abercrombie & Fitch w centrum handlowym w okresie od końca lat 90. do połowy XXI wieku, nie możesz tego zapomnieć. Nic innego nie było takie jak to. I było to zamierzone – każdy szczegół został zaaranżowany przez ówczesnego dyrektora generalnego Mike’a Jeffriesa, który stał za ekskluzywnym, „ogólnoamerykańskim” klubem dla fajnych dzieciaków. Jak pokazuje nowy film dokumentalny Netflixa White Hot: The Rise and Fall of Abercrombie & Fitch, wszystko działało i to dobrze. Dopóki nie przestało.

Mike Jeffries został dyrektorem generalnym Abercrombie & Fitch w 1992 roku i przekształcił markę w to, czym była w czasach swojej świetności – głośną, preppy, rasową i bardzo białą. „Wielu ludzi nie przynależy [in our clothes] i nie może przynależeć” – powiedział Jeffries w wywiadzie z 2006 roku . „Czy jesteśmy wykluczający? Absolutnie.” W nowym dokumencie Netflixa opisano, jak przez lata firma była uwikłana w skandal za skandalem, od kontrowersji wokół rasistowskich koszulek z grafikami w 2002 roku po proces o dyskryminację przy zatrudnianiu pracowników w 2003 roku, który został rozstrzygnięty w następnym roku na kwotę 40 milionów dolarów. Sprzedaż spadała przez 11 kwartałów z rzędu, zanim prezes Mike Jeffries ostatecznie ustąpił w grudniu 2014 roku, rok po tym, jak został pozbawiony funkcji prezesa.

Mike Jeffries w 2012 r. w Paryżu.

BERTRAND GUAYGetty Images

Mike Jeffries, który ma obecnie 77 lat, od czasu swojego odejścia z firmy nie próżnował. W 2016 roku wystawił swoją kamienicę na wschodnim Manhattanie za sprzedaż za 19,5 miliona dolarów, a w 2017 roku wystawił ją ponownie na sprzedaż za 16 milionów dolarów. Rok później dom został ostatecznie sprzedany za 12,9 miliona dolarów, a od tego czasu w Internecie nie ma po nim śladu. Chociaż od czasu jego odejścia Abercrombie pozbył się swojego logo, rozszerzył asortyment rozmiarów i odbudował swój wizerunek pod nowym kierownictwem, spuścizna Jeffriesa nie może zostać całkowicie zapomniana. Mamy nadzieję, że gdziekolwiek się dziś znajduje, mocno pachnie Abercrombie Fierce.

Ta zawartość jest tworzona i utrzymywana przez osobę trzecią, a następnie importowana na tę stronę, aby ułatwić użytkownikom podawanie adresów e-mail. Więcej informacji na temat tej i podobnej zawartości można znaleźć na stronie piano.io

Exit mobile version