Horyzont Zakazany Zachód
Horizon Forbidden West dostało w tym roku nominację do całkiem sporej liczby Game Awards, ale zostało zamknięte we wszystkich kategoriach, często przez swojego rywala z PlayStation, God of War Ragnarok, co nie jest wielkim zaskoczeniem.
Horizon Forbidden West zdobyło jednak właśnie doroczną nagrodę, o którą pewnie bym się pokłócił powinien być kategoria na The Game Awards, Best Graphics for 2022, podana tutaj przez jedno miejsce, które z pewnością nadaje się do jej oceny, Digital Foundry.
Digital Foundry zamieściło swój najnowszy filmik z nagrodami, koronujący Horizon Forbidden West, jako zwycięzcę:
Horizon Forbidden West znalazł się tam obok dwóch innych gier PlayStation, Gran Turismo 7 i The Last of Us Remake, a także The Callisto Protocol i Portal RTX. Żadnych gier na Xboxa, bo cóż, Xbox prawie nie wydał nic ekskluzywnego w tym roku, a żadnych gier na Nintendo, bo cóż, nie mają one dokładnie mocy obliczeniowej, by konkurować w kategoriach „Najlepsza grafika”, poza stylizowanymi animacjami. I podejrzewam, że God of War Ragnarok nie znalazł się na liście z powodu poświęceń, które musiały być dokonane, aby uczynić go cross-genowym. Horizon też był cross-genowy, ale wykonał ogólnie lepszą robotę, jak się wydaje.
O ile rzeczywiście uważałem, że Horizon wypadł słabo w kilku miejscach jako gra, to jego oprawa wizualna z pewnością nie była jednym z tych miejsc. Horizon Forbidden West, oprócz wspaniałych, kolorowych krajobrazów, które sprawiły, że pierwsza gra była jedną z najlepiej wyglądających w historii, podniósł swoją zdolność do renderowania występów NPC w sposób, którego naprawdę nigdy wcześniej nie widziałem w grze. Były to najlepiej wyglądające, najlepiej uchwycone postacie niezależne, jakie kiedykolwiek widziałem w grze wideo, bez wyjątku, co dotyczyło nie tylko głównych bohaterów, ale nawet pojedynczych postaci niezależnych, z którymi można było wejść w interakcję tylko raz lub dwa razy. W skrócie, mówię, że jest to nagroda zasłużona.
Horizon Forbidden West
Czy zatem „Najlepsza grafika” powinna być kategorią na The Game Awards? Moim zdaniem tak, chociaż niektórzy mogą powiedzieć, że to faworyzuje wielkie budżetowe gry AAA. The Game Awards ma Best Art Direction, które w tym roku przypadło Eldenowi Ringowi, ale to zupełnie inna kategoria niż Best Graphics, która jest bardziej techniczną nagrodą i moim zdaniem jest na tyle odrębna, że powinniśmy mieć obie. To znaczy, jeśli mamy mieć pięć nagród esportowych przyznawanych w 45 sekund i rzeczy takie jak „Games for Change”, to czuję, że Najlepsza Grafika powinna być gdzieś tam. Na razie jednak Horizon Forbidden West powinno być zadowolone z wygranej Digital Foundry.
Follow me na Twitterze, YouTube, Facebook oraz Instagram. Zapisz się na mój darmowy cotygodniowy newsletter content round-up, Bóg się kręci.
Odbierz moje powieści science-fiction the Seria „Herokiller oraz Trylogia „Earthborn.