
Aaron RapoportGetty Images
Kiedy myślisz o popularnych gwiazdach lat 80-tych, prawdopodobnie natychmiast przychodzą Ci na myśl jasnoczerwone włosy i uśmiechnięta twarz Molly Ringwald. Aktorka zyskała status ikony po zagraniu w klasycznych filmach Johna Hughesa o dojrzewaniu, takich jak The Breakfast Club, Pretty in Pink i Sixteen Candles.
Po zdobyciu sławy jako część słynnej paczki Brat Pack, Molly wystąpiła w niezliczonej ilości seriali telewizyjnych, wystąpiła na Broadwayu, wydała album, a nawet napisała dwie książki. Talent gwiazdy naprawdę obejmuje dekady i branże, co sprawia, że nie sposób o niej „zapomnieć”.
1 of 43
1979: Jej debiut telewizyjny
Pierwszy występ telewizyjny Molly miał miejsce w 1979 roku, kiedy miała zaledwie 11 lat. Grała Molly Parker w Diff’rent Strokes.
2 of 43
1979: „The Facts of Life
Dzięki pamiętnemu portretowi Molly Parker – spunky, feministycznej postaci – w Diff’rent Strokes, została obsadzona w spin-offie serialu, The Facts of Life.
3 of 43
1982: Pierwszy film fabularny
Molly zadebiutowała w filmie fabularnym w 1982 roku, Burza, w reżyserii Paula Mazursky’ego (na zdjęciu po prawej). W adaptacji Szekspira aktorka zagrała drugoplanową rolę Mirandy, a za swój występ została nawet nominowana do Złotego Globu.
4 of 43
1984: „Sixteen Candles
Przełomową rolą Molly była rola w filmie Sixteen Candles z 1984 roku, gdzie zagrała nastolatkę, której rodzice zapominają o jej 16 urodzinach. Reżyser John Hughes początkowo planował zrobić The Breakfast Club swój debiut reżyserski. Jednak po zobaczeniu zdjęcia głowy Molly, napisał Sixteen Candles i oparł go wokół postaci, którą wyobrażał sobie jako jej zdjęcie głowy.
5 of 43
1984: The Brat Pack
Po występie w Sixteen Candles (1984), Molly stała się znana jako członek Brat Pack – grupy aktorów, którzy wspólnie występowali w znaczących filmach w latach 80. Molly powiedziała jednak NPR, że ze względu na swój wiek, tak naprawdę nie zadawała się z grupą. „Byłam, tak jakby, jedyną osobą, która naprawdę była w wieku, w którym grałam, a większość innych była już w wieku 20 lat” – powiedziała Molly. „Więc, wiesz, nie było tak naprawdę dużo spędzania czasu, przynajmniej z mojej strony”.
6 of 43
1985: „The Breakfast Club
Molly wystąpiła w filmie Johna Hughesa The Breakfast Club w 1985 roku, który okazał się sukcesem krytycznym i komercyjnym – Entertainment Weekly umieścił go nawet na pierwszym miejscu swojej listy „Najlepszych filmów o szkołach średnich” Kultowy film z lat 80. uchwycił nastolatków w tamtym okresie w bezprecedensowy sposób. „Jego darem było tworzenie historii, postaci i prawd o byciu nastolatkiem, i spełnianie ich w sposób, w jaki nikt wcześniej tego nie robił” – powiedziała Molly w mowie hołdowniczej dla Hughesa.
7 of 43
1985: Behind the Scenes
Molly Ringwald i Anthony Michael Hall (jej współgwiazda w Sixteen Candles i The Breakfast Club), oboje mieli po 17 lat w czasie kręcenia filmu, byli najmłodszymi aktorami w grupie. Umawiali się przez krótki czas i od tego czasu pozostali przyjaciółmi. „Ona jest wspaniała, wielka dama,” powiedział Anthony w wywiadzie dla Page Six. „Jesteśmy przyjaciółmi od tamtej pory i widywałem ją przez lata”.
8 of 43
1985: Współczesny „Romeo i Julia
Przechodząc z powrotem do telewizji, Molly wystąpiła w filmie telewizji ABC, Surviving: A Family Crisis, z Zach Galligan (po prawej) i River Phoenix w 1985 roku. Film był współczesną adaptacją Romea i Julii i badał poważniejsze tematy, w tym samobójstwa nastolatków.
9 of 43
1986: Nagrody za całokształt twórczości (Lifetime Achievement Awards)
Jako wschodząca gwiazda, Molly wzięła udział w 14. dorocznym rozdaniu nagród AFI za całokształt twórczości w 1986 roku, honorując legendarnego filmowca Billy’ego Wildera.
10 of 43
1986: „Pretty in Pink
Molly wystąpiła w Pretty in Pinkrok po The Breakfast Club, podczas była jeszcze w szkole średniej. Podobnie jak w przypadku Szesnastu świeczek, John Hughes napisał jej Pretty in Pink rolę specjalnie dla niej. Film koncentruje się na Andie, która próbuje poruszać się w kręgach społecznych szkoły średniej. Ten romantyczny film stał się numerem jeden w box office i był jej ostatnim filmem z Johnem Hughesem.
11 of 43
1986: Muza Johna Hughesa
Kariera Molly poszybowała w górę po pojawieniu się w kultowych filmach Hughesa z lat 80-tych – wiele z tych ról zostało napisanych specjalnie dla niej. Rozważając ich związek, Molly powiedziała Vogue że Hughes był niepodobny do żadnego innego reżysera, którego kiedykolwiek spotkała. „Naprawdę kliknęliśmy i dogadaliśmy się prawie natychmiast”, powiedziała. „Byłam dość introwertyczna, ale on po prostu miał we mnie tyle zaufania, do tego stopnia, że czułam, że mogę zrobić wszystko.”
12 of 43
1986: 58. rozdanie nagród Akademii Filmowej
Molly pojawiła się na 58. rozdaniu Oscarów nie jako nominowana, ale jako prezenterka nagrody za „Najlepsze efekty wizualne”, którą otrzymał film Kokon.
13 of 43
1987: Premiera „Some Kind of Wonderful
Chociaż John Hughes chciał, aby Molly wystąpiła w jego kolejnym filmie, Some Kind of Wonderful, odrzuciła go, ponieważ uważała, że jest zbyt podobny do jej poprzednich ról u Hughesa. Jednak nadal uczestniczyła na premierze u boku Adama Horovitza z Beastie Boys.
14 of 43
1987: „The Pick-Up Artist
Molly wystąpiła u boku Roberta Downeya Jr. w filmie The Pick-Up Artist z 1987 roku, w reżyserii Jamesa Tobacka. Komedia romantyczna była pierwszą główną rolą Molly w filmie fabularnym, którego reżyserem nie był John Hughes.
15 of 43
1987: 59th Academy Awards (Nagrody Akademii)
Molly pojawiła się na 59. rozdaniu Oscarów wraz ze swoim ówczesnym partnerem, Adamem Horovitzem, jako prezenterka w kategorii „Najlepszy montaż filmowy” Molly i Adam poznali się na planie filmu The Pick-Up Artist, i umawiali się przez około rok.
16 of 43
1988: Co-Stars Again
W 1988 roku Molly ponownie wystąpiła u boku Andrew McCarthy’ego w dramacie o dojrzewaniu, Fresh Horses. Wcześniej duet wystąpił razem w Pretty in Pink, nad którego obsadzeniem Molly ciężko pracowała. „Wydawał się typem faceta, w którym Andie by się zakochała, ponieważ Andie nie różniła się ode mnie, a ja uważałam, że Andrew jest naprawdę uroczy,” Molly powiedziała Vogue.
17 of 43
1988: „For Keeps
Molly wystąpiła w kolejnym dramacie o dojrzewaniu w szkole średniej w filmie For Keeps? Rwydanym w 1988 roku – i uważanym za jej ostatni film dla nastolatków – Molly zagrała w nim licealistkę, która zachodzi w ciążę w ostatniej klasie. Za tę rolę została nominowana do nagrody „Ulubiona aktorka filmowa” w Kids’ Choice Awards i zdobyła nagrodę „Najlepsza aktorka” na Festiwalu Filmowym w Paryżu.
18 of 43
1990: Nowy Kierunek
W latach 90-tych Molly zaczęła odchodzić od ról coming-of-age, z których stała się znana. Po odrzuceniu głównej roli w Ghost i Pretty Woman, Molly postanowiła przenieść się do Francji w poszukiwaniu nowego materiału i doświadczeń. „Nigdy nie czułam, że mogę popełniać błędy i być śmieszna tutaj”, powiedziała LA Times. „Pojechałam do Paryża, żeby to zrobić”.
19 of 43
1990: The Tonight Show
Jej czas we Francji obejmował doskonalenie języka francuskiego, grę w kilku francuskich filmach, a nawet poślubienie swojego pierwszego męża: Valery Lameignère (więcej o tym później). Pojawiła się również w The Tonight Show w 1990 roku, aby promować jeden ze swoich dwóch amerykańskich filmów, które zostały wydane w tym roku, Strike It Rich i Betsy’s Wedding.
20 of 43
1994: „The Stand
Molly wystąpiła w miniserialu adaptującym klasyczną powieść Stephena Kinga, The Stand, w 1994 roku. Apokaliptyczna historia została zaadaptowana dla telewizji przez samego Stephena Kinga, który miał nawet niewielką rolę w serialu.
21 of 43
1995: A Darker Direction
Następnie aktorka wystąpiła w thrillerze z 1995 roku, Malicious. Zagrała obsesyjną studentkę college’u, która po przelocie zakochuje się w graczu baseballowym i nie chce zostawić go w spokoju. Rola ta była nowym kierunkiem od zwykłego słodkiego, nastoletniego wizerunku Molly – co film wykorzystał do promocji. Jeden z tagów brzmiał: „Molly wróciła … i nie jest już słodką szesnastką!”
22 of 43
1995: Magazyn „Movieline
Molly wzięła udział w przyjęciu w Nowym Jorku, aby uczcić swoją okładkę w numerze „Hollywood Style” magazynu Movieline. Wydanie zawierało obszerny profil dotyczący jej życia osobistego i kariery, zatytułowany „Sixteen Candles in the Wind.”
23 of 43
1995: Fashion Week
Molly próbowała swoich sił w modelingu podczas Fall Fashion Week w Bryant Park w 1995 roku. Chodziła dla najnowszej linii projektantki Cynthii Rowley w pokazie, który był transmitowany na jumbotronie na Times Square.
24 of 43
1996: 48. nagrody Emmy (Primetime Emmy Awards)
Po krótkim występie w sitcomie ABC Townies, Molly wzięła udział w 48th Primetime Emmy Awards w 1996 roku.
25 of 43
1999: „Nauczanie pani Tingle
Molly pozowała z młodą Katie Holmes na czerwonym dywanie z okazji premiery ich filmu, Teaching Mrs. Tingle. Portretowała młodą nauczycielkę w mrocznej komedii.
26 of 43
1999: Molly wychodzi za mąż
W 1999 roku Molly poślubiła swojego partnera Valery’ego Lameignère’a, francuskiego pisarza, którego poznała mieszkając i pracując we Francji. Oboje powiedzieli sobie „tak” w Bordeaux we Francji – gdzie spędzali dużo czasu – i rozwiedli się w 2002 roku.
27 of 43
2002: Broadway on Broadway
W 2001 roku Molly zaczęła odkrywać scenę teatralną w Nowym Jorku, do którego przeprowadziła się w 2002 roku. Wystąpiła w off Broadwayowskim spektaklu Jonathana Larsona tick, tick … BOOM!, a przede wszystkim wystąpiła jako Sally Bowles w broadwayowskim Cabaret przez około sześć miesięcy.
28 of 43
2002: „Zaczarowany kwiecień
Następnie Molly wystąpiła w Enchanted April na Broadwayu wraz ze znanymi aktorkami Dagmarą Dominczyk, Jayne Atkinson i Elizabeth Ashley. Jednak Molly występowała w tym spektaklu przez niecałe trzy miesiące, zanim odeszła z powodu ciąży z córką.
29 of 43
2003: Pierwsza córka Molly
Molly urodziła swoją pierwszą córkę, Matyldę, w 2003 roku ze swoim obecnym partnerem Panio Gianopoulosem – pisarzem i redaktorem książek. Oboje pobrali się w 2007 roku. „Jestem siedem lat młodszy od niej, więc oczywiście znałem ją i lekko się zadurzyłem” – powiedział Gianopoulos dziennikarzom na premierze jednego z filmów aktorki. „Ale byłem mały, miałem jakieś dziesięć lat. Teraz jestem w niej bardzo zadurzony!”
30 of 43
2004: Powrót na Broadway
Po urodzeniu córki Molly powróciła na scenę w off Broadwayowskiej produkcji Modern Orthodox. Wystąpiła u boku Jasona Biggsa (po lewej) i Craiga Bierko (po prawej) w komediowym przedstawieniu o wpływie postaci Jasona na świeckie żydowskie małżeństwo.