In-N-Out, kalifornijska sieć fast-foodów z kultową publicznością, ogłosiła 10 stycznia, że planuje ekspansję na wschód. Fani zostali spaleni wcześniej, ale tym razem jest to na poważnie. Jak po raz pierwszy donosi Restaurant Dive, firma rozpocznie swoją ekspansję poprzez budowę „biura na terytorium wschodnim” we Franklin, Tennessee. Ogłoszenie jest ogromne dla miłośników In-N-Out w całym kraju, ale nie ekscytuj się zbytnio – pierwsza restauracja z ekspansji, która ma się znajdować w Nashville, nie zostanie otwarta do 2026 roku. Więc nie, nie można faktycznie zamówić hamburgery z firmy w nowym biurze Tennessee.
In-N-Out, który po raz pierwszy otworzył się w 1948 roku jako skromne stoisko z burgerami w Baldwin Park w Kalifornii, od dawna jest synonimem stanu. Zbudował reputację wokół swoich świeżych składników, konfiguracji posiłków poza menu, jeśli wiesz, że wiesz, i niezwykle kultowych fanów. Setki osób ustawiły się w kolejce na otwarcie In-N-Out w Teksasie w 2011 roku, a jedna rodzina, w ramach imponującego przywiązania do frytek w zwierzęcym stylu, odbyła nawet podróż, aby odwiedzić każdą z lokalizacji.
Ale nie wszyscy uważają, że In-N-Out to najwspanialsza rzecz, jaka kiedykolwiek przydarzyła się burgerowi. Wielu uznało sieć za „przereklamowaną” Firma ma również swój sprawiedliwy udział w kontrowersjach, ostatnio, gdy jedna lokalizacja odmówiła egzekwowania mandatu za maskę podczas pandemii. Jej bardzo widoczne chrześcijańskie i konserwatywne powiązania również wzbudziły pewne wątpliwości: In-N-Out otrzymało wiele uwagi za datki na republikańskie kampanie polityczne i za ukradkowe drukowanie wersetów biblijnych na swoich opakowaniach drobnym drukiem.
Pomimo pewnych negatywnych uwag, In-N-Out kontynuował rozwój przez lata. Sieć podjęła inne próby ekspansji w przeszłości, przenosząc się tak daleko na wschód, jak jej ekspansja w Teksasie w 2011 roku, ale Lynsi Snyder, dziedziczka In-N-Out i prezes firmy, nie wydawała się chętna do większej ilości – aż do niedawna. „Nie widzę nas rozciągniętych na całe Stany Zjednoczone. Nie widzę nas w każdym stanie” – powiedziała w wywiadzie z Forbesem w 2018 roku. Ale w tym tygodniu w komunikacie prasowym Snyder przyznał, że fani In-N-Out rozciągają się na cały kraj. „Przez wiele lat słyszeliśmy prośby od naszych klientów z Tennessee, aby rozważyć otwarcie lokalizacji w ich pobliżu, dalej na wschód niż kiedykolwiek byliśmy” – powiedziała. Chociaż zajęłoby to lata, otwarcie In-N-Out w Tennessee mogłoby być sygnałem, że ukochana sieć burgerów będzie nadal przemieszczać się po USA.
Z 385 lokalizacjami In-N-Out, sieć nie jest w żaden sposóblokalna, ale ekspansja na Wschodnie Wybrzeże prawdopodobnie przyniosłaby własne wyzwania. Czy marka byłaby w stanie odtworzyć swój kultowy urok tak daleko od domu? Czy nowojorska sałata i pomidory mogą się równać z tym, co oferuje Kalifornia?! Dziś (no dobra, 2026) Tennessee, jutro… świat?