17 stycznia 2023 r | By Kayleigh Barber

Ivy Liu

Subskrybuj: Apple Podcasts – Stitcher – Spotify

Wielu wydawców przestawiło się w zeszłym roku na krótką formę wertykalnego wideo, ponieważ platformy nadały priorytet tym formatom treści w swoich algorytmach. Betches Media zainwestowało jednak więcej w swoją strategię social-first content, którą ma od czasu powstania w 2011 roku, według współzałożycielki i dyrektorki generalnej Aleen Dreksler, aby nadal docierać do swoich odbiorców, głównie kobiet z pokolenia millenialsów i Gen Z.

Wydaje się, że opłaciło się to w 2022 roku, pomimo tego, jak wymagający był rynek reklamowy dla wielu wydawców. Betches Media odnotował 40% wzrost przychodów rok po roku, według Davida Spiegela, niedawno mianowanego dyrektora ds. Przychodów, który dołączył do firmy w lipcu ubiegłego roku, który nie podał konkretnych liczb.

Pomimo posiadania długiej historii produkcji krótkiej formy pionowego wideo, Dreksler i Spiegel obaj powiedzieli w najnowszym odcinku Digiday Podcast, że jest więcej nauki, która musi zostać wykonana, szczególnie na wschodzących platformach, takich jak YouTube Shorts – co było szczególnie pomocne w uruchomieniu przez firmę podcastów wideo.

Poniżej znajdują się najważniejsze fragmenty rozmowy, które zostały lekko zredagowane i skondensowane dla jasności.

Wzrostowy biznes w warunkach gorszej koniunktury

Spiegel: Wychodząc z pandemii, organicznie urośliśmy w tempie annualizowanym około 35% rok do roku. [In 2022]…my.. [finished] ponad 40% wzrostu rok do roku. I jak patrzymy na [20]23, nadal widzimy podobną trajektorię wzrostu.

Sprowadza się to do kilku rzeczy. Kiedy czytasz o trendach w ekosystemie… IAB [is reporting that] rynki będą rosły w przyszłym roku o 6% zamiast 9%, a główne [categories] które upadną, to telewizja linearna. Myślę, że to samo dzieje się w przypadku publikacji cyfrowych.

Jeśli jesteś masywnie skalowanym wydawcą, który ma bardzo duży procent swojego biznesu związanego z bezpośrednim wyświetlaniem, to jest to ryzykowne, prawda? Są łatwiejsze sposoby, aby to zrobić. Zwłaszcza jeśli jesteś niezróżnicowany, co niestety, ponieważ spędziliśmy ostatnie 20 lat w internecie goniąc za skalą za wszelką cenę i w wydawnictwie cyfrowym, stwarza to duże ryzyko.

  Jaki jest przykład dziedziczenia związanego z płcią?

Jest wiele kamieni, które wciąż są nie do odwrócenia, tak się składa, że większość marketerów jest w naszej demografii [and] większość z nich, jak się dowiaduję, jest naszymi fanami, [but] nie patrzyli na nas z perspektywy biznesowej. Więc jeśli uda nam się połączyć te kropki, to jest tam ogromna szansa. I dlatego przewiduję wzrost, nie tylko na podstawie dominacji na rynku lub trendów historycznych, ale nadal jestem w rozwijającym się biznesie. I nawet w warunkach niepewności gospodarczej, rozwijający się biznes wciąż ma niesamowite możliwości rozwoju.

Brak konieczności pivotu do krótkiej formy wertykalnego wideo

Dreksler: Nie wydaje mi się, żebyśmy kiedykolwiek odeszli od krótkiej formy wideo. Testowaliśmy długą formę i oczywiście jest to o wiele większa inwestycja w długą formę, więc wróciliśmy do niej wcześniej, ponieważ wiemy, jak tworzyć treści dla naszych odbiorców w krótkiej formie. To przychodzi nam bardzo, bardzo naturalnie. I jeśli w ogóle, to rozumiemy, jaki rodzaj treści ma sens dla formy krótkiej, a jaki dla długiej, a są one różne. I to jest klucz do strategii. Zamierzamy kontynuować serializację wielu naszych krótkich form.

Spiegel: To nie jest firma, która wychodzi z podstawowego biznesu, jakim jest monetyzacja gigantycznego YouTube’a lub mówienie, że mamy kanał CTV, którego nikt tak naprawdę nigdy nie oglądał. Ale to, co zrobili, to organiczne zaangażowanie widzów od pierwszego dnia. I krótkie formy pionowe skecze były rdzeniem działalności dla trochę teraz.

  Jaki jest przykład dziedziczenia związanego z płcią?

If we can give [our audience] coś, co jest niesamowicie zabawne, w mniej niż 60 sekund, to podzielą się tym z innymi znajomymi, wślizgnie się to na czat grupowy. I to jest to, co chcemy zrobić. Myślę, że jest to niesamowity środek marketingowy dla naszej marki i świetny środek monetyzacji, ponieważ używamy tej samej wrażliwości [and] ten sam zespół, kiedy pracujemy z partnerami marki.

  Właściwy klucz do właściwego zadania

Testowanie wód YouTube’a

Spiegel: W październiku przynieśliśmy [the podcast] „U Up?” na YouTube i to był nasz pierwszy raz, kiedy robiliśmy wideo podcast w studio na kanale. I to wzrosła do prawie 6.000 subskrybentów organicznie w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To, jak sądzę, odgrywa rolę w naszej strategii Short, ponieważ podczas gdy publikujemy długie, jeśli nie pełne, odcinki „U Up?”, robimy również wiele Shortów z programu, aby dostać się do kanału i zacząć promować go pod tym kątem. Rozprowadzamy też nasze treści skitów po platformach i myślę, że wciąż jesteśmy w fazie uczenia się, jeśli chodzi o to, co tam działa. Nie sądzę, żeby ktokolwiek rozgryzł algorytm Shorts inaczej niż TikTok lite, a jeśli uda nam się wykorzystać i zbudować skalę oraz znaczenie w tym algorytmie, to możemy mieć przewagę nad konkurencją, gdy włączą monetyzację.