PytaniaShow Biznes

Jak marketerzy mogą zmaksymalizować sprzedaż sezonową (jak Diwali) dzięki danym – GdanskTown.pl

Od niedawna indyjscy konsumenci mają najlepsze czasy, jeśli chodzi o zakupy online, ponieważ główne firmy handlu elektronicznego nadal walczą ze sobą (i spychają ceny na najniższy poziom), organizując takie imprezy jak Wielki Festiwal Indyjski Amazon i Big Billion Day Flipkart.

Nie powinniśmy jednak zapominać, że handel internetowy dopiero raczkuje w Indiach. Przychody z handlu elektronicznego stanowią mniej niż 5% całego rynku detalicznego.

Diwali pozostaje więc nadal największą siłą napędową sprzedaży w Indiach – i dotyczy to transakcji offline, online, B2B, B2C i wszelkich innych.

Z firmami internetowymi wszystkich rozmiarów właśnie kończącymi swoje oferty Diwali (i miejmy nadzieję, że nadal liczą pieniądze) nadszedł czas na podsumowanie tego, jak udane były twoje kampanie marketingowe i jakie lekcje możesz z nich wyciągnąć – aby być lepiej przygotowanym w przyszłym roku!

Wielu marketerów ma tendencję do wierzenia, że wszystko zależy od budżetu. Chociaż zazwyczaj ma sens, że im więcej pieniędzy rzucisz na kampanię, tym lepsze zyski uzyskasz, terminowe i użyteczne dane mogą zmienić grę i uzyskać wykładniczy ROI dla tego samego budżetu.

Cyfrowy marketing i pakiet narzędzi analityki biznesowej SEMrush wydał kilka bardzo przydatnych danych w postaci Diwali/Holiday Marketing Guide kilka dni temu. Przewodnik ten zawierał spostrzeżenia kluczowe dla SEO, PPC, mediów społecznościowych i marketingu treści, które mogą okazać się instrumentalne dla marketerów w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej w planowaniu i realizacji kampanii świątecznych o wysoką stawkę.

Przyjrzyjmy się, jak analityka dużych danych i spostrzeżenia ekspertów z SEMrush mogą pomóc nam stworzyć strategię marketingową, która będzie nas utrzymywać w każdym Diwali, z zaledwie kilkoma zmianami w naszej taktyce. Kluczem jest tu trzymanie się podstaw i podążanie do przodu krok po kroku.

  1. Jakie czynniki mają znaczenie w tym sezonie?

Podczas każdej corocznej lub sezonowej okazji, takiej jak Diwali, istnieją pewne trendy, które mają znaczenie bardziej niż inne. Są zobowiązani do pewnych modów, niektóre „w rzeczy” i „najnowsze” produkty, które konsumenci chcą lap up w wysiłku, aby być postrzegane jako „cool” wśród swoich przyjaciół i rodziny.

Oczywiście, wraz z tymi nowymi słowami kluczowymi, modami i dziwacznymi produktami, pojawią się zwykłe rzeczy, na których marketerzy mogą polegać – są to krowy biznesu, na których opiera się samo wydarzenie. Dla Diwali, produkty dostające pewny wzrost sprzedaży będzie światła, krakersy, odzież, słodycze i prezenty, podczas gdy trendy terminy używane online będzie związane z pozdrowieniami, obrazy, zakupy oferty i rabaty.

Jak więc zyskałbyś więcej kontekstu do tych trendów, abyś mógł pozostać na szczycie każdego roku? Możesz zacząć od przeprowadzenia szczegółowych badań słów kluczowych na te terminy.

Sposób, aby przejść o tym jest zacząć od terminów, które są znane, a następnie użyć narzędzi, takich jak SEMrush Keyword Magic, aby znaleźć ściśle powiązane semantyczne terminy, które mogą być używane w tym samym kontekście. Możesz wyciągnąć dane dla różnych czasów (jak okresy niskiej i wysokiej sprzedaży) i zobaczyć historyczne wahania w wyszukiwaniach. To pomoże Ci oszacować ilość wysiłków, które musisz włożyć w targetowanie tych słów kluczowych.

How Marketers Can Max Out Seasonal Sales (like Diwali) with Data

  1. Która nisza jest najbardziej dochodowa?

Jednym z najczęstszych błędów marketerów jest promowanie tylko swoich najlepiej sprzedających się produktów w każdym sezonie, come what may. Podczas gdy ty potrzebujesz spójnej strategii, aby sprzedawać swoje najbardziej dochodowe produkty, powinieneś powstrzymać się od robienia założeń co do tego, co ludzie chcą kupić. Z ilością danych o sprzedaży, które są dostępne dzisiaj, nie ma powodu, aby nie prowadzić wystarczającej ilości badań przed zalaniem rynku z pre-set kampanii.

Na przykład, dane z Boston Consulting Group mówią nam, że elektronika użytkowa jest niszą, w której odbywa się maksymalna sprzedaż w sektorze ecommerce.

How Marketers Can Max Out Seasonal Sales (like Diwali) with Data

Jednak dane SEMrush mówią, że faktycznie bardzo tanio jest reklamować się dla Elektroniki w przeciwieństwie do Edukacji, Ubezpieczeń, Telekomunikacji czy nawet Podróży.

How Marketers Can Max Out Seasonal Sales (like Diwali) with Data

Ponownie, dane BCG pokazuje, że penetracja do niszy żywności jest bardzo niska, ale wszyscy wiemy, jak to się szybko zmienia z aplikacji, takich jak Zomato i Swiggy, że znajdziesz na praktycznie każdy telefon.

To podkreśla znaczenie danych kontekstowych w czasie rzeczywistym, które pomagają nam podejmować terminowe decyzje, jak i gdzie wydać nasze budżety marketingowe i reklamowe.

  1. Czego chcą Twoi klienci?

Zrozumienie zachowań odbiorców jest kluczowe, jeśli chcesz ostatecznie przekonać ich do zakupu u Ciebie.

W tym celu musisz najpierw wiedzieć jak podchodzą do zakupu towarów lub usług.

W Indiach, w przeciwieństwie do rynków rozwiniętych, takich jak USA czy Wielka Brytania, smartfon jest głównym urządzeniem służącym do robienia zakupów, które konsumenci wykorzystują do uzyskania dostępu do Internetu, badania marek i produktów, pozyskiwania i czytania opinii, a w końcu do dokonania zakupu.

How Marketers Can Max Out Seasonal Sales (like Diwali) with Data

Oznacza to, że musisz nadać priorytet swojemu przekazowi marki, funkcjonalności zakupów i metodom płatności dla urządzeń mobilnych w stosunku do wersji desktopowej. Musisz mieć pewność, że nie tracisz mimowolnie sprzedaży na urządzeniach mobilnych lub nie odtrącasz klientów tylko dlatego, że nie znasz ich zwyczajów i preferencji związanych z przeglądaniem stron internetowych.

  1. Co robi Twoja konkurencja?

Wystarczy spojrzeć na publiczną bitwę między Amazonem a Flipkartem, aby wiedzieć, jak ważne jest uważne obserwowanie konkurencji i wyprzedzanie każdego jej ruchu. Jest to tym bardziej ważne, jeśli jesteś małą firmą, bo nigdy nie wiadomo, kiedy zostaniesz utopiony przez ogromny splurge reklamowy od giganta w swojej branży.

Wywiad konkurencyjny i analityka internetowa wchodzą tu w grę. Musisz użyć każdego kawałka danych, które przychodzi na swój sposób, aby przeformułować swoją strategię. W marketingu cyfrowym przekłada się to na monitorowanie metryk i benchmarków konkurencji, które pomogą Ci zbliżyć się do Twoich celów biznesowych.

SEMrush zwraca istotne dane o tym, jak Twoi konkurenci realizują kampanie content marketingowe, SEO, PPC i social media, w tym

  • Słowa kluczowe, na które pozycjonujesz się w porównaniu z Twoją konkurencją
  • Liczba backlinków, które posiadają Twoje artykuły w porównaniu z artykułami konkurencji
  • Ruch, jaki uzyskują Twoi konkurenci z różnych źródeł, kanałów i mediów online
  • Treści Twojej konkurencji osiągają najlepsze wyniki pod względem udziałów, linków i kliknięć
  • Dokładne komunikaty, których używa Twoja konkurencja w swoich reklamach Google

How Marketers Can Max Out Seasonal Sales (like Diwali) with Data

  1. Jak sprawić, by Twój plan był niezawodny?

Podczas sezonów świątecznych, takich jak Diwali, czas i zasoby dostępne dla Ciebie są bardzo, bardzo ograniczone. Dodaj do tego skalę zaangażowanych budżetów, a możesz być pewien, że jeden mały błąd może okazać się ogromną katastrofą dla Twojego biznesu.

Skorzystam z okazji, aby powtórzyć znaczenie danych – dane na temat twojego rynku, klientów, konkurencji, własnego biznesu, branży i ewolucji technologii w ogóle – wszystkie te muszą być uwzględnione podczas tworzenia swojego niezawodnego planu marketingu cyfrowego dla ograniczonych czasowo lub sezonowych okazji.

Podczas gdy monitorujesz sprzedaży lub świadomości marki jesteś coraz z reklamy, trzeba również uważnie obserwować kwotę jesteś wydatków, aby uzyskać te wyniki. Bardziej granularne dane można zgromadzić, tym mniej szans masz na marnowanie żadnej części budżetu.

How Marketers Can Max Out Seasonal Sales (like Diwali) with Data

Over to you

Każdy Diwali, właściciele firm niezmiennie stają przed tym samym pytaniem: Jak wyróżnić się z całego szumu marketingowego i sprzedawać produkty, które faktycznie dostarczają wartość naszym klientom? Rozwiązaniem nie jest ślepo spieszyć się do szału i wylać cały swój budżet reklamowy do losowej kampanii, że intuicyjnie lubi. Najlepiej jest polegać na twardych danych i wywiadu konkurencyjnego do tworzenia skutecznych treści i reklam, które będą odwoływać się bezpośrednio do swoich klientów.

Ponownie statystyki, dane i taktyki w SEMrush’s Diwali Marketing Guide dadzą Ci wystarczająco dużo strategicznych informacji na temat planowania i realizacji sezonowych kampanii marketingowych rok po roku. Czekam na Twoje przemyślenia, wskazówki i triki w komentarzach poniżej.

Related Articles

Back to top button