Strona główna Pytania Jak marketerzy mogą zwiększyć sprzedaż sezonową (jak Diwali) dzięki danym

Jak marketerzy mogą zwiększyć sprzedaż sezonową (jak Diwali) dzięki danym

Od niedawna indyjscy konsumenci mają najlepsze czasy, jeśli chodzi o zakupy online, ponieważ główne firmy handlu elektronicznego nadal walczą ze sobą (i spychają ceny na najniższy poziom), organizując takie imprezy jak Wielki Festiwal Indyjski Amazon i Big Billion Day Flipkart.

Nie powinniśmy jednak zapominać, że handel internetowy dopiero raczkuje w Indiach. Przychody z handlu elektronicznego stanowią mniej niż 5% całego rynku detalicznego.

Diwali pozostaje więc nadal największą siłą napędową sprzedaży w Indiach – i dotyczy to transakcji offline, online, B2B, B2C i wszelkich innych.

Z firmami internetowymi wszystkich rozmiarów właśnie kończącymi swoje oferty Diwali (i miejmy nadzieję, że nadal liczą pieniądze) nadszedł czas na podsumowanie tego, jak udane były twoje kampanie marketingowe i jakie lekcje możesz z nich wyciągnąć – aby być lepiej przygotowanym w przyszłym roku!

Wielu marketerów ma tendencję do wierzenia, że wszystko zależy od budżetu. Chociaż zazwyczaj ma sens, że im więcej pieniędzy rzucisz na kampanię, tym lepsze zyski uzyskasz, terminowe i użyteczne dane mogą zmienić grę i uzyskać wykładniczy ROI dla tego samego budżetu.

Cyfrowy marketing i pakiet narzędzi analityki biznesowej SEMrush wydał kilka bardzo przydatnych danych w postaci Diwali/Holiday Marketing Guide kilka dni temu. Przewodnik ten zawierał spostrzeżenia kluczowe dla SEO, PPC, mediów społecznościowych i marketingu treści, które mogą okazać się instrumentalne dla marketerów w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej w planowaniu i realizacji kampanii świątecznych o wysoką stawkę.

Przyjrzyjmy się, jak analityka dużych danych i spostrzeżenia ekspertów z SEMrush mogą pomóc nam stworzyć strategię marketingową, która będzie nas utrzymywać w każdym Diwali, z zaledwie kilkoma zmianami w naszej taktyce. Kluczem jest tu trzymanie się podstaw i podążanie do przodu krok po kroku.

  1. Jakie czynniki mają znaczenie w tym sezonie?

Podczas każdej rocznej lub sezonowej okazji, takiej jak Diwali, istnieją pewne trendy, które mają znaczenie bardziej niż inne. Są zobowiązani do pewnych modów, niektóre „w rzeczy” i „najnowsze” produkty, które konsumenci chcą lap up w wysiłku, aby być postrzegane jako „cool” wśród swoich przyjaciół i rodziny.

Oczywiście, wraz z tymi nowymi słowami kluczowymi, modami i dziwacznymi produktami, pojawią się zwykłe rzeczy, na których marketerzy mogą polegać – są to krowy biznesu, na których opiera się samo wydarzenie. Dla Diwali, produkty dostające pewny wzrost sprzedaży będzie światła, krakersy, odzież, słodycze i prezenty, podczas gdy trendy terminy używane online będzie związane z pozdrowieniami, obrazy, zakupy oferty i rabaty.

Jak więc zyskałbyś więcej kontekstu do tych trendów, abyś mógł pozostać na szczycie każdego roku? Możesz zacząć od przeprowadzenia szczegółowych badań słów kluczowych na te terminy.

  7 punktów SEO, na których należy się skupić, aby odnieść wielki sukces

Sposób, aby przejść o tym jest zacząć od terminów, które są znane, a następnie użyć narzędzi, takich jak SEMrush Keyword Magic, aby znaleźć ściśle powiązane semantyczne terminy, które mogą być używane w tym samym kontekście. Możesz wyciągnąć dane dla różnych okresów (jak okresy niskiej i wysokiej sprzedaży) i zobaczyć historyczne wahania w wyszukiwaniach. To pomoże Ci oszacować ilość wysiłków, które musisz włożyć w targetowanie tych słów kluczowych.

  1. Która nisza jest najbardziej dochodowa?

Jednym z najczęstszych błędów marketerów jest promowanie tylko swoich najlepiej sprzedających się produktów w każdym sezonie, come what may. Podczas gdy ty potrzebujesz spójnej strategii, aby sprzedawać swoje najbardziej dochodowe produkty, powinieneś powstrzymać się od robienia założeń co do tego, co ludzie chcą kupić. Z ilością danych o sprzedaży, które są dostępne dzisiaj, nie ma powodu, aby nie prowadzić wystarczającej ilości badań przed zalaniem rynku z pre-set kampanii.

Na przykład, dane z Boston Consulting Group mówią nam, że elektronika użytkowa jest niszą, w której odbywa się maksymalna sprzedaż w sektorze ecommerce.

Jednak dane SEMrush mówią, że faktycznie bardzo tanio jest reklamować się dla Elektroniki w przeciwieństwie do Edukacji, Ubezpieczeń, Telekomunikacji czy nawet Podróży.

Ponownie, dane BCG pokazuje, że penetracja do niszy żywności jest bardzo niska, ale wszyscy wiemy, jak to się szybko zmienia z aplikacji, takich jak Zomato i Swiggy, że znajdziesz na praktycznie każdy telefon.

To podkreśla znaczenie danych kontekstowych w czasie rzeczywistym, które pomagają nam podejmować terminowe decyzje, jak i gdzie wydać nasze budżety marketingowe i reklamowe.

  1. Czego chcą Twoi klienci?

Zrozumienie zachowań odbiorców jest kluczowe, jeśli chcesz ostatecznie przekonać ich do zakupu u Ciebie.

W tym celu musisz najpierw wiedzieć jak podchodzą do zakupu towarów lub usług.

  Dlaczego moje PS4 mówi o podłączeniu urządzenia pamięci masowej USB, które zawiera aktualizację?

W Indiach, w przeciwieństwie do rynków rozwiniętych, takich jak USA czy Wielka Brytania, smartfon jest głównym urządzeniem służącym do robienia zakupów, które konsumenci wykorzystują do uzyskania dostępu do Internetu, badania marek i produktów, pozyskiwania i czytania opinii, a w końcu do dokonania zakupu.

Oznacza to, że musisz nadać priorytet swojemu przekazowi marki, funkcjonalności zakupów i metodom płatności dla urządzeń mobilnych w stosunku do wersji desktopowej. Musisz mieć pewność, że nie tracisz mimowolnie sprzedaży na urządzeniach mobilnych lub nie odtrącasz klientów tylko dlatego, że nie znasz ich zwyczajów i preferencji związanych z przeglądaniem stron internetowych.

  1. Co robi Twoja konkurencja?

Wystarczy spojrzeć na publiczną bitwę między Amazonem a Flipkartem, aby wiedzieć, jak ważne jest uważne obserwowanie konkurencji i wyprzedzanie każdego jej ruchu. Jest to tym bardziej ważne, jeśli jesteś małą firmą, bo nigdy nie wiadomo, kiedy zostaniesz utopiony przez ogromny splurge reklamowy od giganta w swojej branży.

  Kim jest pracownik recepcji w hotelu?

Wywiad konkurencyjny i analityka internetowa wchodzą tu w grę. Musisz użyć każdego kawałka danych, które przychodzi na swój sposób, aby przeformułować swoją strategię. W marketingu cyfrowym przekłada się to na monitorowanie metryk i benchmarków konkurencji, które pomogą Ci zbliżyć się do Twoich celów biznesowych.

SEMrush zwraca istotne dane o tym, jak Twoi konkurenci realizują kampanie content marketingowe, SEO, PPC i social media, w tym

  • Słowa kluczowe, na które pozycjonujesz się w porównaniu z Twoją konkurencją
  • Liczba backlinków, które posiadają Twoje artykuły w porównaniu z artykułami konkurencji
  • Ruch, jaki uzyskują Twoi konkurenci z różnych źródeł, kanałów i mediów online
  • Treści Twojej konkurencji osiągają najlepsze wyniki pod względem udziałów, linków i kliknięć
  • Dokładne komunikaty, których używa Twoja konkurencja w swoich reklamach Google
  1. Jak sprawić, by Twój plan był niezawodny?

Podczas sezonów świątecznych, takich jak Diwali, czas i zasoby dostępne dla Ciebie są bardzo, bardzo ograniczone. Dodaj do tego skalę zaangażowanych budżetów, a możesz być pewien, że jeden mały błąd może okazać się ogromną katastrofą dla Twojego biznesu.

Skorzystam z okazji, aby powtórzyć znaczenie danych – dane na temat twojego rynku, klientów, konkurencji, własnego biznesu, branży i ewolucji technologii w ogóle – wszystkie te muszą być uwzględnione podczas tworzenia swojego niezawodnego planu marketingu cyfrowego dla ograniczonych czasowo lub sezonowych okazji.

Podczas gdy monitorujesz sprzedaży lub świadomości marki jesteś coraz z reklamy, trzeba również uważnie obserwować kwotę jesteś wydatków, aby uzyskać te wyniki. Bardziej granularne dane można zgromadzić, tym mniej szans masz na marnowanie żadnej części budżetu.

Over to you

Każdy Diwali, właściciele firm niezmiennie stają przed tym samym pytaniem: Jak wyróżnić się z całego szumu marketingowego i sprzedawać produkty, które faktycznie dostarczają wartość naszym klientom? Rozwiązaniem nie jest ślepo spieszyć się do szału i wylać cały swój budżet reklamowy do losowej kampanii, że intuicyjnie lubi. Najlepiej jest polegać na twardych danych i wywiadu konkurencyjnego do tworzenia skutecznych treści i reklam, które będą odwoływać się bezpośrednio do swoich klientów.

Ponownie statystyki, dane i taktyki w SEMrush’s Diwali Marketing Guide dadzą Ci wystarczająco dużo strategicznych informacji na temat planowania i realizacji sezonowych kampanii marketingowych rok po roku. Czekam na Twoje przemyślenia, wskazówki i triki w komentarzach poniżej.

Najchętniej czytane

Jedzenie bogatych nie powinno być tak satysfakcjonujące

Zwrot "jeść bogatych" powszechnie przypisuje się filozofowi Jean-Jacques'owi Rousseau, który podczas Rewolucji Francuskiej krypto ostrzegał: "Kiedy ludzie nie będą mieli już nic do jedzenia,...

Co to jest Prawo zachowania energii łatwe definicja

Co to jest prawo zachowania energii łatwa definicja?: zasada w fizyce: całkowita energia izolowanego systemu pozostaje stała bez względu na jakiekolwiek zmiany wewnętrzne, przy czym energia znikająca w jednej formie pojawia się ponownie w innej. - Zwana również pierwszym prawem termodynamiki, prawem zachowania energii.Na czym polega prawo zachowania energii podaj konkretny przykład?Prawo zachowania energii Definicja

Co oznacza rth dla łuków?

Co oznacza rth dla łuków?Ready To HuntKtóry łuk na niedźwiedzie jest najlepszy?Recenzje najlepszych łuków bloczkowych na rok 2021 - Nasze najlepsze wyboryBear Archery Cruzer G2: Doskonała wszechstronność w przystępnej cenie. Escalade Sports Bear Archery Species RTH: Najlepszy dla miłośników polowań. Diamond Carbon Knockout: Najlepszy dla kobiet. Bear Archery BR33 Hybrid: Doskonała gotowa do strzelania oferta

Jaka jest standardowa stawka robocizny bezpośredniej za godzinę?

Jaka jest standardowa stawka robocizny bezpośredniej na godzinę?Koszt godzinowy pracy bezpośredniej wynosi 9 dolarów za godzinę, a standardowy czas pracy bezpośredniej wynosi dwie godziny. Całkowity koszt godzinowy pracy bezpośredniej to dwie godziny pomnożone przez 9 dolarów za godzinę, czyli 18 dolarów, aby wyprodukować jedną jednostkę. Standardowa cena pracy bezpośredniej przy produkcji 30 sztuk po 18

Która z poniższych cech jest charakterystyczna dla diety typu fad?

Która z poniższych cech jest charakterystyczna dla diety typu fad?Zazwyczaj dieta typu "fad" posiada niektóre lub wszystkie z następujących cech: Obiecuje szybkie rozwiązanie.Promuje "magiczne" pokarmy lub ich kombinacje.Sugeruje, że jedzenie może zmienić chemię ciała.Wyklucza lub poważnie ogranicza grupy żywności lub składniki odżywcze, takie jak węglowodany.Ma sztywne zasady, które skupiają się na utracie wagi.Czym są diety

Kto powiedział, że im więcej się pocisz na treningu, tym mniej krwawisz w walce?

Kto powiedział, że im więcej się pocisz na treningu, tym mniej krwawisz w walce?Norman SchwarzkopfJakie jest znaczenie słowa "Im więcej się pocisz w pokoju, tym mniej krwawisz na wojnie"?Im większe przygotowanie, tym większa zdolność do radzenia sobie z przeciwnościami i tym silniejsze partnerstwo, które się rozwija. Z tego powodu piloci myśliwców często powtarzają: "Im więcej

Wskazówki, jak złożyć swój nikotynowy upłynniacz Vape

Vape liquidizer może być świetną inwestycją, nie tylko dla nowicjusza, który dopiero zaczyna próbować wspaniałego świata waporyzacji e-liquidu, ale także dla bardziej doświadczonego użytkownika, który chce mieć absolutną kontrolę nad swoim własnym doświadczeniem waporyzacji. Vape liquidizery nie są podobne do typowych waporyzatorów, ponieważ nie wymagają żadnej konserwacji. Po prostu demontuje się je po użyciu, a

Dlaczego nazywa się ją ciemną energią?

Dlaczego nazywa się to ciemną energią?Odpowiedzią wydaje się być to, co naukowcy nazwali ciemną energią. Obecnie ciemna energia jest całkowitą tajemnicą. W rzeczywistości, tak właśnie otrzymała swoją nazwę - ciemna energia odnosi się do faktu, że jakieś coś musi wypełnić rozległe przestrzenie wszechświata, aby móc sprawić, że przestrzeń przyspiesza w swojej ekspansji.Czy ciemna materia i

Co przedstawiają dłuższe dzioby u pluskwiaków mydlanych?

Co oznaczają dłuższe dzioby u pluskwiaków mydlanych?Żerowanie. Pluskwy borówki mydlanej żywią się nasionami roślin okrytonasiennych, używając dziobowatej struktury do przebicia lub dotarcia do wnętrza owocu zawierającego nasiona. Jeżeli sapind ma owoce z nasionami, które leżą bardzo głęboko w owocu, pluskwiaki borówkowe żyjące na tej roślinie będą miały bardzo długie dzioby by dotrzeć do tych nasion.Który

Jakie są niektóre rzeczy, które pracodawca powinien zrobić, aby zapobiec upadkom pracowników i wypadkom przy użyciu przenośnych drabin w miejscu pracy?

Jakie działania powinien podjąć pracodawca, aby zapobiec upadkom i wypadkom pracowników korzystających z przenośnych drabin w miejscu pracy?Istnieje kilka rzeczy, które pracodawca może zrobić, aby zapobiec upadkom i wypadkom pracowników korzystających z przenośnych drabin.... Odpowiedź: używać odpowiednich schodów do każdego zadania.konserwować schody.sygnalizować miejsca, w których używana jest drabina.przestrzegać ustalonych procedur bezpieczeństwa przy korzystaniu ze schodów.Czym

Pozostałe newsy

  Ten samoopalacz za 14 dolarów robi furorę, bo działa cuda na ciemnej skórze

Jedzenie bogatych nie powinno być tak satysfakcjonujące

Zwrot "jeść bogatych" powszechnie przypisuje się filozofowi Jean-Jacques'owi Rousseau, który podczas Rewolucji Francuskiej krypto ostrzegał: "Kiedy ludzie nie będą mieli już nic do jedzenia,...

Yellowstone Season 5, Episode 3 Takes a Moment of Reflection

Kiedy Yellowstone powrócił na sezon piąty, obiecał nowy teren dla rodziny Duttonów w stolicy - walkę z urzędnikami państwowymi, ustalanie nowych zasad i...

Wszystkie gwiazdy, z którymi Madelyn Cline spotykała się przez lata

"Outer Banks" Aktorka Madelyn Cline pnie się po hollywoodzkiej drabinie i nie wykazuje oznak spowolnienia. Jest najnowszym dodatkiem do serialu Netflixa "Glass Onion:...

The Rock mówi, że chce być następnym Jamesem Bondem

Dwayne "The Rock" Johnson to wielki człowiek. I robi duże filmy. Więc, dlaczego nie chciałby zagrać jednej z największych ról w historii przemysłu filmowego...