Strona główna Pytania Jak przeprowadzić analizę konkurencji dla Twojej kampanii SEO

Jak przeprowadzić analizę konkurencji dla Twojej kampanii SEO

SEO jest jedną z najważniejszych strategii stosowanych przez firmy w celu zapewnienia ciągłego wzrostu. Nie tylko może poprawić rankingi wyszukiwania Twojej strony, ale także zwiększyć ruch organiczny. Prawie 30% całego ruchu na stronie to ruch organiczny. Stanowi on również 20%-25% konwersji.

Jednak zanim zaplanujesz strategie SEO, musisz przeprowadzić dokładną analizę konkurencji. Z pomocą spostrzeżeń, które zbierasz z tej analizy, możesz zrozumieć silne i słabe nerwy swoich konkurentów. I to również pomoże Ci zaprojektować własne strategie SEO odpowiednio.

Decydowanie o parametrach, które należy wykorzystać do analizy konkurencji może być trudnym zadaniem. Ponadto, istnieje wiele narzędzi SEO dostępnych dla analizy konkurencji. I trzeba dowiedzieć się, które z nich byłyby najbardziej odpowiednie dla Ciebie.

To może brzmieć dość zniechęcająco. Ale nie martw się. W tym artykule omówimy, jak przeprowadzić analizę konkurencji w bardzo prostych krokach.

1. Identify Keywords

Identyfikacja słów kluczowych musi być pierwszym krokiem do analizy konkurencji. Badania słów kluczowych pomogą Ci zrozumieć, co Twoi konkurenci są do, z perspektywy SEO.

Ale jak przeprowadzić badanie słów kluczowych? Nie ma potrzeby się martwić, wystarczy wykonać kroki wyjaśnione poniżej.

Krok 1: Rozpocznij proces od sporządzenia listy wszystkich możliwych tematów istotnych dla Twojego biznesu. Zawęź listę do 5-10 tematów, które uważasz za najważniejsze.

Krok 2: Następnie zacznij notować słowa kluczowe związane z tymi tematami. Upewnij się, że szukasz słów kluczowych, które są ważne, aby zwiększyć swoje rankingi w SERPach. Pomyśl o tych, których Twoi docelowi odbiorcy prawdopodobnie użyją do wyszukiwania Twoich usług i produktów.

Krok 3: Upewnij się, że masz dobrą mieszankę terminów głównych i słów kluczowych o długim ogonie. Podczas gdy krótkie terminy mogą generować większe ilości, słowa kluczowe o długim ogonie mogą generować wysokiej jakości ruch dla Twojej witryny. Tak więc, zrównoważony mix słów kluczowych pomoże Ci osiągnąć swoje cele SEO.

Krok 4: Sprawdź rankingi konkurencji z Twoją listą słów kluczowych. To świetnie, jeśli Twoi konkurenci używają tych samych słów kluczowych. Oznacza to, że może to poprawić Twój ranking, jak również. Ale nie zaniedbuj słów, których Twoi konkurenci nie używają. To może pomóc Ci w rankingu powyżej konkurencji.

Krok 5: Istnieje wiele darmowych narzędzi, które można wykorzystać do znalezienia i identyfikacji słów kluczowych. Główną zaletą korzystania z Google Keyword Planner jest to, że zbiera wszystkie dane bezpośrednio z Google.

Źródło obrazu – Google

2. Zidentyfikuj konkurentów

Do tej pory, musisz mieć listę odpowiednich słów kluczowych z tobą. Teraz nadszedł czas, aby szukać, znaleźć i stworzyć listę swoich konkurentów. Wprowadź słowa kluczowe w wyszukiwarkach takich jak Yahoo, Google lub Bing. Następnie stwórz listę stron internetowych istotnych dla Twojej branży, które pojawiają się w top 10 wyników.

  Modern Agile Metrics: What Should We Measure in Software Quality

Aby zidentyfikować swoich konkurentów, musisz przeanalizować te strony. Upewnij się, że masz dobrą mieszankę konkurentów z wyszukiwania online i bezpośrednich konkurentów biznesowych.

Istnieje wiele narzędzi dostępnych do analizy konkurencji.Całkowity ruch i słowa kluczowe są najważniejszymi parametrami, które należy wykorzystać w tej analizie.

3. Analiza i śledzenie słów kluczowych konkurentów

Po zidentyfikowaniu swoich najlepszych konkurentów, musisz przeanalizować ich profile. Zacznij analizować swoich konkurentów za pomocą metryk takich jak autorytet domeny, wiek domeny, linki przychodzące, prędkość linków, udziały społeczne itp. Narzędzia takie jak Alexa i Link Research Tools są jednymi z najlepszych narzędzi do analizy stron internetowych.

Źródło obrazu – Alexa

Można również użyć bezpłatnych narzędzi śledzenia rankingu, takich jak PRT i Tiny Ranker, aby utrzymać stałe śledzenie swoich konkurentów rankingów i & uzyskać kompleksowe raporty dla tego samego. To nie tylko pomóc w śledzeniu pozycji marki online, ale również dodać do sugestii słów kluczowych, które jest czynnikiem krytycznym w sobie.

Śledzenie konkurencji toruje drogę do odkrycia najnowszych trendów na rynku i pomaga w konsolidacji własnej pozycji, jeśli mierzone prawidłowo.

A. Backlink Research

Jakość backlinków jest ważnym aspektem rankingowym. Linki przychodzące do twojej strony pomagają budować zaufanie w umysłach twoich odbiorców. Jeśli strony o wysokim autorytecie i jakości linkują do twojej strony, wskazuje to, że twoja strona jest istotna i zawiera wysokiej jakości treść. To daje większą szansę na zabezpieczenie najwyższych pozycji w SERPach.

  HBO's "The Baby" czyni horror politycznym dzięki przerażającemu zakończeniu

Istnieją różne narzędzia, za pomocą których można analizować linki witryny konkurenta. OpenLinkProfiler i Monitor Backlinks to niektóre znane narzędzia wykorzystywane do analizy backlinków.

Źródło obrazu – Monitor Backlinks

Nie musisz się martwić, jeśli znajdziesz jakieś 20 000 linków w raporcie linków Twojego konkurenta. Same liczby nie oznaczają, że są one najlepsze w Twojej niszy. To jakość, która obezwładnia.

Musisz jednak zwiększyć liczbę linków przychodzących, aby utrzymać się w konkurencji. Przejrzyj raport linków konkurencji, przeskanuj w poszukiwaniu nowych możliwości i szans dla własnej strony.

B. Social Media Profiles

Nie można ignorować wpływu mediów społecznościowych na SEO. Dobrze zaplanowana kampania w mediach społecznościowych pomaga markom w budowaniu relacji i dobrze angażować się w relacje z klientami. Pomagają również w marketingu i zwiększaniu zasięgu i świadomości marki.

Dowiedz się więc, czy Twoi konkurenci wykorzystują platformy social media do promocji. W tym samym czasie, ty też powinieneś zaplanować kilka kampanii w mediach społecznościowych dla swojej marki.

  HBO's "The Baby" czyni horror politycznym dzięki przerażającemu zakończeniu

Możesz użyć narzędzi takich jak Likealyzer, aby sprawdzić aktywność Twojego konkurenta w mediach społecznościowych, takich jak wskaźnik zaangażowania, akcje społeczne itp.

Źródło obrazu – Likealyzer

C. Audyt treści

Strona internetowa ma szansę na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, jeśli niesie przydatne, istotne i doskonałe jakościowo treści. Dla tego samego, musisz mieć dokładny plan audytu treści dla swojej witryny, jak również dla konkurencji. Parametry takie jak liczba słów, unikalność, media i linki wychodzące muszą być brane pod uwagę podczas analizy treści.

Możesz użyć narzędzi takich jak WebConfs lub Small SEO Tools, aby sprawdzić gęstość słów kluczowych na stronie konkurencji.

Sprawdź, czy Twoi konkurenci używają w swoich treściach filmów i obrazów. Używanie większej ilości filmów i obrazów zwiększa doświadczenie użytkownika. Ponadto, linki wychodzące poprawiają wiarygodność treści i relacje z docelowymi odbiorcami.

Źródło obrazu – Małe Narzędzia SEO

Sprawdź więc, czy Twoi konkurenci używają jakichkolwiek linków wychodzących, czy nie. A jeśli nie używają żadnych, złap okazję i użyj ich na swojej stronie.

D. Określanie autorytetu domeny

Określenie autorytetu domeny witryny Twojego konkurenta jest jednym z kluczowych aspektów analizy konkurencji. Analiza ta pomoże Ci ustalić realistyczne i praktyczne cele dla Twojej własnej witryny.

Możesz użyć Open Site Explorer, aby poznać autorytet domeny swojej konkurencji. To narzędzie dostarczy Ci szczegółowych informacji i danych na temat KPI takich jak page authority, domain authority, social metrics itp.

Źródło obrazu – Moz Open Site Explorer

4. Porównaj się ze swoją konkurencją

Kiedy już w pełni zrozumiesz swoją konkurencję, musisz porównać się z nią. Musisz zrozumieć, co u nich działa, a co nie. W ten sposób dowiesz się, które strategie warto wdrożyć.

Dzięki porównaniu poznasz mocne i słabe strony konkurencji, a także swoje własne. Dokładna analiza konkurencji tworzy fundamenty dla Twoich strategii SEO.

Final Thoughts

Ta analiza pomoże Ci odkryć Twoje mocne strony, dzięki czemu będziesz mógł szybko się rozwijać. Analiza konkurencji daje Ci możliwość uczenia się na podstawie porażek i sukcesów Twoich konkurentów. Te nauki przydają się i mogą pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji. W oparciu o raport z analizy konkurentów, stwórz ramy dla swoich strategii SEO i obserwuj rozwój swojego biznesu.

Czy możesz wymyślić inne sposoby na przeprowadzenie analizy konkurencji dla SEO? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

Najchętniej czytane

Jak oglądać The Last of Us

Czy zacząłeś The Last of Us jeszcze? A może wolicie nie cierpieć z powodu koszmarów w niedzielne wieczory? Tak czy inaczej, wiedzcie, że jest...

Theo James otworzył się na temat swojego 'ogromnego’ protetycznego penisa w White Lotus

Biały Lotos gwiazda Theo James ujawniła, że jego scena nagości z Epizodu 1 miała być początkowo "bardziej graficzna"Dołączając do hitowego serialu HBO na sezon...

Co było konsekwencją zamieszek na placu Haymarket Brainly?

Co było konsekwencją zamieszek na Haymarket Square Brainly?4 maja 1886 roku wiec protestu robotniczego w pobliżu chicagowskiego Haymarket Square przerodził się w zamieszki po tym, jak ktoś rzucił w policję bombą. W wyniku przemocy tego dnia zginęło co najmniej osiem osób. Pomimo braku dowodów przeciwko nim, ośmiu radykalnych działaczy robotniczych zostało skazanych w związku z

61 Matek i córek celebrytów w tym samym wieku

Getty ImagesOd partnerki Reese Witherspoon w zbrodni Avy Phillippe do mini-me Cindy Crawford Kaia Gerber, łatwo jest dostrzec podobieństwo między tymi parami matka-córka teraz...

Małgorzata Rozenek jednak nie poprowadzi kultowego programu TVN

W czerwcu otrzymaliśmy informacje o masowych odejściach gwiazd TVN-u odpowiedzialnych za prowadzenie programu śniadaniowego „Dzień Dobry TVN”. Z...

Kiedy prezydent Johnson naruszył ustawę o sprawowaniu urzędu (Tenure of Office Act)?

Kiedy prezydent Johnson naruszył ustawę Tenure of Office?Izba Reprezentantów USA głosuje nad 11 artykułami impeachmentu przeciwko prezydentowi Andrew Johnsonowi, z których dziewięć powołuje się na usunięcie przez Johnsona sekretarza wojny Edwina M. Stantona, co stanowiło naruszenie Tenure of Office Act. Głosowanie Izby uczyniło prezydenta Johnsona pierwszym prezydentem, który został postawiony w stan oskarżenia w historii

Co pokazuje wykres możliwości produkcyjnych?

Co pokazuje wykres możliwości produkcyjnych?Krzywa możliwości produkcyjnych (PPC) to model używany do pokazania kompromisów związanych z alokacją zasobów pomiędzy produkcję dwóch dóbr. PPC może być wykorzystana do zilustrowania koncepcji niedoboru, kosztu alternatywnego, efektywności, nieefektywności, wzrostu gospodarczego i skurczów.Co pokazuje nachylenie PPC?Nachylenie PPC pokazuje stosunek między stratą produkcji a zyskiem produkcji. Nachylenie krzywej możliwości produkcyjnych to

Jakie są dwa główne rodzaje systemów zarządzania wiedzą quizlet?

Jakie są dwa główne rodzaje systemów zarządzania wiedzą quizlet? Systemy zarządzania wiedzą w skali całego przedsiębiorstwa. Systemy pracy z wiedzą (KWS) Inteligentne techniki.Jaka jest przewaga zarządzania wiedzą nad zarządzaniem informacją?Zarządzanie informacją dotyczy zarządzania zasobami informacyjnymi organizacji w celu poprawy wyników organizacji, natomiast zarządzanie wiedzą dotyczy procesów tworzenia pozyskiwania, przechwytywania, dzielenia się i wykorzystywania wiedzy w

Czy cytrynian magnezu zmienia stolec na płynny?

Czy cytrynian magnezu zmienia stolec w płyn?Kiedy stolec rzeczywiście wyjdzie z okrężnicy, istnieje również szansa, że będzie luźny lub wodnisty. Biegunka jest powszechna po zażyciu cytrynianu magnezu. Te skutki uboczne są zazwyczaj łagodne i nie stanowią poważnego zagrożenia dla zdrowych osób.Ile wody powinienem wypić po zażyciu cytrynianu magnezu?Picie 8 uncji wody po zażyciu cytrynianu magnezu

Co jest prawdą o wiązaniach metalicznych?

Co jest prawdą o wiązaniach metalicznych?Wiązanie metaliczne to dzielenie wielu oderwanych elektronów pomiędzy wiele jonów dodatnich, gdzie elektrony działają jak "klej" nadając substancji określoną strukturę. Jest ono w przeciwieństwie do wiązania kowalencyjnego lub jonowego. Metale mają niską energię jonizacji. Dlatego elektrony walencyjne mogą być delokalizowane w całym metalu.Które stwierdzenie jest poprawne dla wiązania metalicznego?Odpowiedź. Wiązania

Pozostałe newsy

  James Caan: What I've Learned

Jak oglądać The Last of Us

Czy zacząłeś The Last of Us jeszcze? A może wolicie nie cierpieć z powodu koszmarów w niedzielne wieczory? Tak czy inaczej, wiedzcie, że jest...

Przedstawiamy Bassa Reevesa, kolejny spinoff Yellowstone

Jeśli nie sądziliście, że np Yellowstone extended universe of shows could get any more confusing, well, you would lose that bet today. Poznaj 1883:...

That ’90s Show Season 2 Could Feature a Love Triangle

That '90s Show właśnie wylądował na Netflixie - i nostalgiczni fani już mają nadzieję na drugi sezon. Szczerze mówiąc, nie dziwimy się im. Nowy...

Only Death Could Silence David Crosby

Jest rok 2018 i piszę profil Davida Crosby'ego, prowadząc do mojego wywiadu z nieżyjącym już singer-songwriterem, szelki. Nie mam pojęcia, czego się spodziewać. Jednym...

Najbardziej oczekiwane seksowne seriale 2023 roku

Przyznam się: Oglądam zdecydowanie za dużo telewizji, nawet jak na dziennikarza rozrywkowego. Od sitcomów z lat 90-tych, przez komedie szkolne, po dystopijne dramaty -...