Jak skutecznie promować produkty lub usługi online – GdanskTown.pl
Stworzenie nowego produktu lub usługi wymaga wiele pracy. Uruchomienie i wypromowanie go wśród potencjalnych klientów jest jeszcze trudniejsze. Możesz stworzyć najlepszy produkt na świecie, ale jeśli go nie wypromujesz, przegapisz wiele okazji do dokonania sprzedaży.
Możesz wykorzystać zdjęcia i filmy do promocji swoich produktów, zwiększenia zaangażowania klientów i zwiększenia sprzedaży. Prawie 62% konsumentów jest skłonnych kupić produkt, który ma zorientowane na klienta filmy i obrazy. Jeśli chcesz uniknąć strat, oto jak skutecznie promować swoje produkty lub usługi online.
Give Exclusive Offers
Daj swoim lojalnym klientom ekskluzywne oferty produktów. Oni będą kupować i promować produkty w swoich sieciach – przyciągając więcej sprzedaży. Możesz dać próbki produktu, podglądy, wycieczki online lub zaproszenia na imprezy związane z wprowadzeniem produktu.
Oferuj również lojalnym klientom darmowe próbki swoich produktów lub usług, a następnie poproś o opinie. Około 77% konsumentów preferuje marki, które proaktywnie zapraszają i akceptują opinie klientów. Dawanie ekskluzywnych ofert swoim lojalnym klientom poprawia zaangażowanie klientów i zwiększa ich lojalność wobec marki – a oba te czynniki są ważne dla rozwoju biznesu.
Run Social Media Contests
Chcesz połączyć się z większą ilością klientów i wypromować swój biznes? Uruchom konkursy mediów społecznościowych. Te konkursy są zabawne i tworzą środowisko dla Ciebie, aby połączyć się z nowymi klientami i dokonać sprzedaży.
Konkursy w mediach społecznościowych mają współczynnik konwersji około 34%-wyższy niż większość typów konkursów. Twórz konkursy na Facebooku lub Instagramie, a następnie zaoferuj zwycięzcom nagrody – darmowe produkty lub usługi.
Stwórz buzz we wszystkich swoich kanałach marketingowych, w tym w newsletterach e-mailowych i na swojej stronie internetowej. Jeśli jesteś właścicielem firmy dealerskiej, prowadź konkursy na zdjęcia samochodów i ogłaszaj, że będziesz dawał nagrody, takie jak darmowa wymiana oleju lub opony na całe życie. Ta oferta może generować emocje i zwiększać zaangażowanie na Twoich sieciach społecznościowych.
Offer Special Introductory Deals
Zamiast publicznie ogłaszać swój nowy produkt lub usługę na rynku – co może nie mieć wielkiego wpływu – dlaczego nie zaoferować go jako części oferty wstępnej? Możesz:
- Dawać polecającym prezenty
- Jeśli prowadzisz program lojalnościowy, podwaj punkty
- Oferować oferty typu „kup jeden, kup jeden”
- Dawaj kupon lub voucher przy każdym zakupie swojego produktu lub usługi
- Obniż cenę pakietu swoich produktów
- Udzielanie rabatów cenowych
Niezależnie od tego, jaki produkt lub usługę promujesz, przypomnij swoim klientom, że te wstępne oferty są wrażliwe na czas – będą trwały krótko. Stworzy to pilną potrzebę zakupu, zwłaszcza dla klientów z ograniczoną siłą nabywczą.
Leverage Email Marketing
Email marketing jest opłacalnym sposobem promocji produktów i usług. Prawie 76% abonentów poczty elektronicznej kupiło kiedyś produkt lub usługę wyłącznie na podstawie wiadomości e-mail marketingowej – oto siła poczty elektronicznej. To dostaje słowo szybko.
Wykorzystaj swoją listę subskrybentów do sprzedaży produktów i promocji swojego biznesu. Możesz uruchomić kampanię e-mail marketingową lub wysyłać regularne biuletyny e-mail z nowymi ofertami. Email marketing jest najlepszym sposobem na połączenie się z klientami i ma wyższe współczynniki konwersji niż media społecznościowe. W rzeczywistości, e-mail jest 40 razy bardziej skuteczny w pozyskiwaniu nowych klientów niż Twitter lub Facebook.