We współczesnej przestrzeni internetowej wyszukiwarki mają ogromny wkład w jej efektywność. Wyszukiwarki pomagają w gromadzeniu najbardziej istotnych informacji związanych z wyszukiwaniem użytkownika. Jak sieć online jest coraz większa, stało się priorytetem wyszukiwarek do kategoryzacji wszystkich stron internetowych według ich zawartości, tak, że użytkownik może wydobyć odpowiednie informacje z najbardziej dokładnych stron zgodnie z jego preferencjami. Ale wiemy, że kategoryzacja nie jest wystarczająca, ponieważ istnieje wiele stron internetowych, które fałszują swoje zasoby treści za pomocą niepowiązanych i losowych popularnych tagów, aby zwiększyć ich zasięg witryny do użytkowników.
To tworzy ogromne zapotrzebowanie na Search Engine Optimization (SEO) techniki, która działa z synchronizacji do algorytmów wyszukiwania. Jej jedynym celem jest nadanie priorytetu stronom internetowym zgodnie z ich zawartością opartą na określonych parametrach i zwiększenie ruchu z bezpłatnych, organicznych, naturalnych lub redakcyjnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach. Algorytmy te stały się wystarczająco potężne, aby odróżnić fałszywe i prawdziwe treści, czyniąc przestrzeń internetową bardziej przyjazną dla użytkowników.
Zróbmy szybki przegląd 4 podstawowych parametrów, na podstawie których działa algorytm wyszukiwania:-
- Zawartość strony internetowej.
- Trafność linku URL z treścią.
- Liczba linków z innych stron powiązanych z daną stroną, uzasadniających jej wiarygodność.
- Reputacja witryny na podstawie opinii użytkowników i innych źródeł badań.
SEO Process
Siedem kroków niezbędnych do systematycznego wdrażania SEO to:
- Badanie i analiza- badanie i analiza treści i linków strony jest czynnikiem kluczowym. Obejmuje on analizę crawl rate, wyszczególnienie wewnętrznych i zewnętrznych stron linkujących do Twojej witryny oraz otrzymywanie powiadomień dla określonych wyników wyszukiwania.
- Identyfikacja możliwości słów kluczowych- następnym krokiem jest użycie skutecznych narzędzi do badania słów kluczowych, dzięki którym można określić ich trend i znaczenie, znaleźć rynki pokrewne, uplasować się dobrze w wyszukiwarkach dla określonych tematów, aby kierować ruch do witryny i promować swoje produkty lub usługi poprzez zwiększenie efektywności marketingu.
- Kodowanie i wdrażanie na miejscu- HTML to kod używany do tworzenia stron internetowych. Wyszukiwarki zbierają sygnały rankingowe z określonych elementów HTML, w kodzie. Tak więc, ważne jest, aby dokonać niezbędnych modyfikacji w kodzie, aby zwiększyć widoczność witryny. Niektóre z krytycznych parametrów do sprawdzenia to: – HTML title tag, meta description tag, structured data oraz tagi nagłówka.
- Copywriting i wdrożenie- Wymogiem skutecznego copywritingu jest budowanie silnych linków i dynamicznych treści, tak aby odwiedzający mogli łatwo skanować treść. Tworzenie zgrabnego nagłówka i podtytułu jest ważne, a jego adekwatność do treści jest koniecznością. Łatwe słowa i grafika pomagają w poprawie ogólnej wydajności strony internetowej, aby przekazać jej znaczenie treści do odwiedzających w krótkim czasie.
- Szybkość i wydajność strony- Ten krok obejmuje wdrożenie kompresji strony, optymalizację kodu i obrazu, zmniejszenie przekierowań do innych linków, wykorzystanie sieci dystrybucji treści (CDN), poprawę buforowania przeglądarki i czasu odpowiedzi serwera.
- Marketing i Link Building- Jest to ważny krok w procesie SEO, który skupia się na utylizacji zepsutych linków, budowaniu referencji i stosowaniu skutecznych infografik. Dla link buildingu, wpływając na gościnne blogowanie i poprawiając wybitne recenzje blogerów są koniecznością.
- Raport o rankingach i śledzenie- Jako ostatni krok musisz stale śledzić ranking swojej strony i wprowadzać niezbędne modyfikacje, aby uniknąć sytuacji, w której strona staje się przestarzała.
Wdrażając ten proces SEO na swojej stronie internetowej, można zwiększyć jej widoczność w sieci, a tym samym konwersji użytkowników do bazy klientów dla swoich produktów i usług. Liczne SEO firma LA ma doświadczenie w zwiększaniu przychodów stron internetowych.
SEO Techniques
Istnieją 3 rodzaje technik SEO –
- White Hat SEO Technique- Ta technika dostaje ruch na stronie w legalny i zatwierdzony sposób przez wyszukiwarkę. Zapewnia, że treść w wyszukiwarce indeksuje się i jest indeksowana.
- Black Hat SEO Technique- Technika ta zwiększa ruch na stronie poprzez oszustwo, które jest nieetyczne dla wyszukiwarek. Wykorzystuje ona ukryty tekst, w postaci tekstu pokolorowanego dokładnie tak samo jak tło, w niewidocznym podziale lub umieszczonego poza ekranem. Inna technika daje zupełnie inną stronę w zależności od żądania strony przez użytkownika lub wyszukiwarkę. Ta technika to cloaking.
- Gray Hat SEO Technique- Taka technika wykorzystuje metody pozwalające na uniknięcie kary, ale nie działa na rzecz najlepszej treści dla użytkowników. Stosuje się ją w celu poprawy pozycji w wyszukiwarkach.
Benefits of SEO
Istnieje wiele sposobów na poprawę widoczności strony internetowej za pomocą SEO. Obejmuje to dostarczanie użytkownikowi istotnych informacji, powiązanych zdjęć lub filmów do wspierania tekstu, łatwych w nawigacji stron internetowych lub konfiguracji strony przyjaznej dla urządzeń mobilnych. Wszystko to prowadzi do lepszego doświadczenia użytkownika. Skutkuje to większą liczbą kliknięć, większą liczbą leadów, a co za tym idzie wyższym współczynnikiem konwersji. Na to właśnie zwracają uwagę wyszukiwarki, poprawiając tym samym ranking wyszukiwania. Konwencjonalne cold calling często skutkuje niższymi współczynnikami konwersji. SEO prowadzi, gdy klient dokonuje rzeczywistego badania produktu lub usługi, samodzielnie bez żadnej interwencji ze strony firmy, powoduje wyższą konwersję.
Użytkownicy mają już w głowie ustawione swoje konkretne zapotrzebowanie. Dobry ranking strony internetowej w dowolnej wyszukiwarce może zagwarantować wyższy współczynnik konwersji. Wraz ze wzrostem znajomości marki przez klientów oraz wzrostem ich wiedzy na temat produktów lub usług, istnieje doskonała możliwość zamknięcia transakcji przez klientów w biznesie. SEO obniża koszty tradycyjnej reklamy. Jeśli firma jest już na wyższej pozycji w rankingu, nie musi inwestować w PPC.
Po przeprowadzeniu lokalnego researchu istnieje duża skłonność klientów do odwiedzenia lokalnego sklepu lub sklepu. Więc SEO pomaga również w tym przypadku, ponieważ zwiększa widoczność witryny w wyszukiwaniach online. SEO buduje również wiarygodność marki, świadomość marki w dłuższej perspektywie. Ogólnie rzecz biorąc SEO zawsze zapewnia przewagę stronie internetowej w przestrzeni internetowej.
Recent Statistics regarding SEO
Według raportów z 2016 roku, 45% właścicieli małych i średnich firm w USA posiada obecność cyfrową istotną dla ich firm, a około 43% wspomniało, że jest ona ważna. Według 77% właścicieli MŚP obecność cyfrowa pomaga w zwiększaniu bazy klientów. Około 63% z nich uzasadnia, że obecność cyfrowa może również poprawić wizerunek firmy. W przyszłości 60% właścicieli małych i średnich firm planuje zainwestować w nową stronę internetową lub ulepszyć tę, którą już posiadają, aby zwiększyć swoją obecność na rynku cyfrowym.