PytaniaShow Biznes

Jak zbudować biznes, który przetrwa 100 lat – GdanskTown.pl

Coraz więcej osób rzuca pracę, aby zostać przedsiębiorcą. Jednak większość startupów nie przetrwa dłużej niż 5 lat z powodu konkurencji, zakłóceń spowodowanych przez technologię i problemów z przepływem gotówki. Według badań, tylko 50% małych firm przekracza granicę pięciu lat.

Jak więc stworzyć udany biznes, który wytrzyma próbę czasu i będzie przekazywany kilku pokoleniom? Oto wspaniałe wskazówki dotyczące budowania biznesu, który przetrwa 100 lat.

Diversify

Kiedy ludzie mówią o potężnych firmach, które zamknęły się po długim okresie dominacji, Kodak jest na szczycie listy. Ta warta miliony dolarów firma rozpadła się, gdy popularna stała się fotografia cyfrowa, wypierając aparaty analogowe i klisze do odbitek.

Jeśli firma nie zdywersyfikuje się, niewielka zmiana w zachowaniu konsumentów może doprowadzić do jej upadku. Przyjmij różnorodność i oferuj różne produkty i usługi. Kiedy dywersyfikujesz, zwiększasz swoje strumienie dochodów. Miej więcej opcji niż konkurencja, aby wyróżnić swoją markę.

Adaptability is Key

Zmiany są nieuniknione i musisz zmieniać się wraz ze zmianami trendów biznesowych. Twój produkt może być kochany przez konsumentów dzisiaj, ale co jeśli staje się przestarzały pięć lat w dół linii? Nikt nie myślał, że pięćdziesiąt lat temu nie będziemy potrzebować maszyn do pisania.

Jeśli pojawia się nowa technologia, trend lub technika, udoskonalaj swoją ofertę, aby dopasować ją do nowego popytu. Wykorzystaj technologię, aby dostosować się do zachowań konsumentów i nadążyć za trendami w branży. Na przykład, możesz zautomatyzować procesy biznesowe, aby lepiej służyć klientom.

Nadążanie za technologią i trendami może być kosztowne, więc przed wydaniem pieniędzy dowiedz się, jaki jest zwrot z inwestycji. Jeśli inwestycja jest tego warta, możesz wykorzystać swoje oszczędności, uzyskać kredyt lub pożyczyć pieniądze. Krótkoterminowe pożyczki, takie jak kredyty na tytuł samochodu, mogą zapewnić gotówkę, której potrzebujesz, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.

Be Prudent

Mądrzy przedsiębiorcy patrzą w przyszłość, przewidują przyszłe zmiany i przygotowują się do nich. Nie czekają na nadejście zmian, aby zareagować. Przygotowują swoje jednostki i zespoły do zmian.

W swoim wykładzie TED o tym, jak zbudować biznes, który przetrwa 100 lat, Martin Reeves opisuje roztropność jako” zdolność do wykrywania i reagowania na każde najdrobniejsze zagrożenie i pamiętania o poprzednim zagrożeniu.”

Embrace Modularity

Jeśli firma jest podzielona na różne moduły i katastrofa uderza w jeden z nich, reszta pozostaje na swoim miejscu. Embracing modularity polega na podzieleniu firmy na różne wydziały. Na przykład niektóre firmy naftowe i gazowe dzielą swoje operacje, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na zieloną energię. Coca-Cola również przyjęła modularność i utworzyła nowe sektory, które zaspokajają rosnące zapotrzebowanie na zdrowsze napoje. Modularność buduje odporność firmy.

Don’t Be a Loner

Najdłużej działające firmy nie robią tego same. Współpracują z innymi firmami i społecznościami lokalnymi. Jeśli chcesz, aby Twoja firma przetrwała próbę czasu, buduj silne relacje z markami i ludźmi, którzy mają znaczenie.

Oddaj się lokalnej społeczności i sponsoruj organizacje charytatywne oraz lokalne wydarzenia sportowe. Nawiąż też kontakty z innymi założycielami firm, abyście mogli się nawzajem pilnować. Krótko mówiąc, zbuduj zdrowy ekosystem biznesowy, który skupia się na zrównoważonym rozwoju i przemawia do wszystkich.

Related Articles

Back to top button