Co się stanie, gdy umieścisz dwie wokalne potęgi w jednym pomieszczeniu? Przywołują one tłum do stóp. 19 października publiczność na „The Jennifer Hudson Show” została uraczona wspaniałym występem Jennifer Hudson i Adama Lamberta. Po tym, jak Lambert skończył opowiadać historię o tym, jak wraz z gitarzystą Queen Brianem Mayem wykonali improwizowany cover „Nessun Dorma” („Let No One Sleep”) z klasycznej opery Giacomo Pucciniego „Turandot”, Hudson zasugerowała, by poddali próbie własne umiejętności wokalne. „Czy możemy zrobić trochę tego teraz?” Zapytał Hudson, zanim Lambert odpowiedział: „Tak, zróbmy to!”
„To prawie niemożliwe, aby zaśpiewać tę piosenkę w tej samej tonacji. Ale sposób, w jaki tam wstałeś, tylko ty mógłbyś zrobić coś takiego”
Z pianistą Michaelem Orlandem na fortepianie, absolwenci „American Idol” podnieśli swoje mikrofony i dostarczyli wstrząsający salą występ, demonstrując niesamowitą kontrolę wokalną, gdy belted out wersy po włosku z dziesięciolecia melodii. „Guardi le stelle / Che tremano d’amore / E di speranza. / Ma il mio mistero e chiuso in me / Il nome mio nessun saprá!” śpiewali, co tłumaczy się na „Spójrz na gwiazdy / Które drżą z miłości / I z nadziei / Ale moja tajemnica jest zamknięta we mnie / Nikt nie pozna mojego imienia!”
„Czy to się wam podobało? Czy zrobiliśmy to dobrze?” Hudson zapytał na koniec występu nad dźwiękiem ryczących oklasków. „The range on this man [Lambert] jest szalony. Wiesz, kiedy robisz utwory operowe – jakikolwiek utwór – masz dwa zakresy. Masz męskiego wokalistę i żeńskiego wokalistę. To prawie niemożliwe, żeby zaśpiewać utwór w tej samej tonacji. Ale sposób, w jaki się tam dostałeś, tylko ty mogłeś zrobić coś takiego. Musicie dać temu człowiekowi trochę uznania”
Od czasu wzrostu popularności w latach 90. „Nessun Dorma” jest uważana przez społeczność operową za jedną z najtrudniejszych arii do wykonania na scenie. Techniczne wymagania dotyczące wykonania tego utworu obejmują utrzymanie wydłużonych nut na wysokim poziomie i głośności. „Jeśli przesadzisz z głośnością, będzie to trudne, to właśnie tam potrzebna jest technika wokalna, aby nie dawać z siebie zbyt wiele” – powiedział gwiazda opery Yonghoon Lee w wywiadzie z 2015 roku dla The Sydney Morning Herald. Dodał: „Jeśli masz dobrą technikę, dobrą pozycję i dobrą kontrolę oddechu, nuta przychodzi automatycznie, musisz jej tylko zaufać. Jeśli nie ufasz, nie uzyskasz pięknego dźwięku z dużą ilością rezonansu.”
Sama piosenka ma być emocjonalna, dramatyczna i zaśpiewana z pewnością siebie, co jest dokładnie tym, co Hudson i Lambert dostarczyli. Obejrzyjcie ich oszałamiające wykonanie powyżej.