Strona główna Show Biznes Jeśli nie jest to lejek sprzedażowy, to co nim jest?

Jeśli nie jest to lejek sprzedażowy, to co nim jest?

Zobaczyć coś – polubić coś – chcieć coś – kupić coś.

Tak właśnie ludzie robią zakupy.

Marketerzy znają to jako „lejek sprzedaży”. Koncepcja ta ma różne nazwy i być może dodatkowy element lub dwa, ale działa całkiem podobnie od czasu, gdy koncepcja ta została po raz pierwszy opisana – pod koniec lat 19th wiek.

Pojawienie się AI i lawina danych zniekształciły kształt lejka. Skoro nie ma on już kształtu lejka, to co nim jest? Są tam różne opinie na ten temat.

Pomyśl o pajęczej sieci

Ryan Brock, chief solution officer w platformie strategii marketingowej DemandJump, nie widzi już lejka.

Począwszy od 2012 roku, Brock zdał sobie sprawę, że koncepcja lejka nie ma sensu. Tworzył osobne kampanie marketingowe dla każdej persony, opracowując konkretne treści, które zaznaczały zainteresowanie klienta na górze, w środku i na dole lejka. „Próbowałem przesuwać ludzi wzdłuż tego, co zakładałem, że jest podróżą”

Klienci żyli w erze Internetu od dłuższego czasu, zauważył Brock. „Ludzie uczą się na wiele różnych sposobów” – powiedział. To właśnie wtedy zauważył, że sposób, w jaki ludzie dokonywali zakupów, bardziej przypominał pajęczynę niż podróż w dół lejka.

„Pajęczyna jest zbudowana tak, że pająk może przejść z każdego miejsca do każdego” – powiedział Brock. Spójrz na zachowanie klienta w zakresie wyszukiwania, spójrz na kontekst jego wyszukiwania, spójrz na rekomendacje Google, a zauważysz, że te same słowa, terminy i tematy będą pojawiać się cały czas. To tworzy „punkty zwrotne” pomiędzy Twoim rozwiązaniem a ich wyszukiwaniem. Klient może rozpocząć swoje poszukiwania w dowolnym miejscu w sieci, ale Ty wiesz, gdzie te nitki sieci łączą się ze sobą – wyjaśnia Brock.

AI, w połączeniu z wyszukiwaniem, tylko przyspieszy tę podróż. W przypadku prostej odpowiedzi na pytanie, pierwsza odpowiedź może być wystarczająco dobra. Pojawia się tu problem zaufania. „Ryzykujesz [getting] błędną informację, ale oszczędzasz czas” Powiedział Brock.

Połączenie AI / wyszukiwania nie może zrozumieć kultury lub zrozumieć kontekstu, który jest „zbyt unikalny”, ale może być używany do odkrywania złożonych tematów i jest zorientowany na badania, zauważył Brock, jeśli zależy ci na badaniu doświadczenia klienta.

Kop głębiej: Czym jest sales enablement i jak te platformy pomagają zniwelować przepaść między marketingiem a sprzedażą?

Wszyscy nadal nazywają to „lejkiem

„Istnieje 77 000 różnych ścieżek do zakupu” – powiedział Don Simpson założyciel platformy inteligencji sprzedaży Lift AI. „Staramy się używać lejka, ponieważ to jest to, do czego wszyscy są przyzwyczajeni”

  W jaki sposób fotosynteza i oddychanie są procesami uzupełniającymi?

Simpson zajmuje się sprzedażą B2B, często charakteryzującą się rocznym cyklem sprzedaży przerywanym dużą ilością badań klienta. Istnieje wiele różnych podróży klienta, które muszą być śledzone, „od początkowego czasu, w którym klient pojawia się na powierzchni, aż do procesu sprzedaży”, powiedział. „Próbujemy zobaczyć podróż klienta i przewidzieć prawdopodobieństwo konwersji”

Lift AI robi tę analizę na poziomie strony internetowej. To, jak ludzie angażują się w materiały online, może świadczyć o tym, co zrobią dalej. Strona internetowa klienta jest traktowana jako „narzędzie intencji kupującego” Simpson powiedział. „Śledzimy ją od pierwszej wizyty do zamknięcia sprzedaży. Przewidujemy konwersję w czasie rzeczywistym”

Dane zdobyte dzięki modelowaniu Lifts AI mogą zostać wprowadzone do narzędzia do śledzenia sprzedaży. „Możesz bawić się (danymi) i budować na tej podstawie modele z różnym skutkiem.” Powiedział Simpson. Opracowanie i śledzenie tej świadomości sytuacyjnej na stronie internetowej doprowadziło do zwiększenia sprzedaży o rząd wielkości.

Marketerzy muszą włożyć „to, co uważają za ważne”, powiedział Simpson. Dokładność modelu jest znakiem, że marketer jest na dobrej drodze. Jeśli ten wskaźnik jego 85-90%, to jest „dokładny”, wyjaśnił Simpson. „Ciągle tweakujesz i udoskonalasz, aż uzyskasz dokładność”

  W jaki sposób fotosynteza i oddychanie są procesami uzupełniającymi?

Lejek? Tak, ale ciemny lejek

Dla Latane Conant, CMO w platformie ABM 6sense, lejek wciąż istnieje. „Czuje się miło, czuje się schludnie i jest zorganizowany. Ale to nie jest nasza rzeczywistość.” Wraz z przejściem na digital buying, otrzymujemy „The dark funnel”.

„[B]uyers robią swoje badania anonimowo, zamiast poprzez rozmowę ze sprzedawcą. Nadal pokazują sygnały o tym, gdzie są w podróży zakupowej, ale teraz te sygnały dzieją się poza zasięgiem wzroku” – powiedział Conant.

Na przykład, tylko trzy procent odwiedzających wypełni formularz, zauważył Conant. Reszta z nich przechodzi niezauważona, chyba że de-anonimizacja. „Jednak tylko 26% organizacji B2B faktycznie de-anonimizuje ten ruch” – powiedział Conant.

„Prawda jest taka, że podróż zakupowa nigdy nie była liniowa. Kupujący nie postępują zgrabnie z jednego etapu do następnego”, kontynuował Conant. „Kupujący mogą spędzić miesiąc w fazie świadomości, tydzień w fazie rozważania i jeden dzień w fazie decyzji, zanim powrócą do fazy rozważania. Albo mogą od razu przejść od świadomości do decyzji/zakupu… To nie jest z góry ustalona kadencja, dlatego tak ważne jest posiadanie danych o intencjach i SI, która destyluje je do spostrzeżeń, dzięki czemu można śledzić gotowość kupującego w każdym punkcie.”

  Jakie jest znaczenie chelatów?

Lejek czy nie, wciąż chodzi o dane

Marketerzy mogą sobie poradzić z wróżeniem z intencji kupujących, pod warunkiem, że zadadzą odpowiednie pytania i znajdą właściwe odpowiedzi. „Kształt” podróży klienta jest mniej ważny niż analizowane dane.

Marketerzy powinni zacząć badać „pytania, które mają dla ciebie największe znaczenie”, powiedział Brock. Przyjrzyj się samym zachowaniom związanym z wyszukiwaniem. Zrób badania. Czy SI wyprze twój głos, czy też znajdzie ludzi, którzy szukają czegoś wyjątkowego? Starannie opracuj treści, które przemówią do klientów w tych punktach informacyjnych. Sieć sprzedaży ma punkty zwrotne, a algorytm może dostarczyć treści dopasowane do klienta w tych punktach – zauważył.

Simpson przyjął bardziej bezpośrednie podejście. „Ludzie przychodzą do twojego sklepu z jakiegoś powodu”, powiedział, więc intencja kupującego już tam jest. Zidentyfikuj zachowanie, które pokazuje prawdopodobieństwo konwersji. Zaangażuj się w rozmowę z tą kohortą. Zastosuj czas i zasoby do tej publiczności w trybie zakupu, i skapitalizuj możliwości, powiedział.

Conant zaoferował te trzy kroki, aby sprostać wyzwaniu:

  1. Użyj AI, aby być bardziej ludzkim.sztuczna inteligencja może czerpać informacje o klientach z wielu źródeł, zanim zaangażuje ich na własnych warunkach.
  2. Wykorzystaj AI, aby być bardziej wydajnym. Predictive AI może przejąć rutynowe zadania, takie jak crafting spersonalizowanych wiadomości skierowanych do konkretnych klientów.
  3. Wykorzystaj AI do usprawnienia przepływów pracy. Wykorzystaj AI do rozszerzenia CRM, znajdując konta i dodając znaczące dane, a następnie dostając te informacje do zespołów sprzedaży i marketingu.

„W miarę jak podróż sprzedażowa i lejek ewoluują w tej erze anonimowych zakupów, wymagania wobec marketerów są wyższe niż kiedykolwiek.” Powiedział Conant. „Zamiast postrzegać AI jako kolejny czynnik komplikujący, patrzę na nią jako naszą łódź ratunkową – sposób, w jaki zamierzamy sprostać tym rosnącym wymaganiom bez zabijania się w procesie”


Pobierz MarTech! Daily. Free. W Twojej skrzynce odbiorczej.


Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami autora gościnnego i niekoniecznie MarTech. Autorzy personelu są wymienieni tutaj.

Read More

Najchętniej czytane

Lori Harvey zwyciężyła w aksamitnej sukience na czerwonym dywanie w Cannes

Lori Harvey zwyciężyła w aksamitnej sukience na czerwonym dywanie w Cannes Sukienka Dundas bez pleców Lori Harvey...

Co jest podstawą większości roszczeń z tytułu błędów medycznych?

Co jest podstawą większości roszczeń o błędy medyczne?Najczęstsze powody, które widzimy dla otwarcia roszczenia o błąd medyczny to: Tragiczny wynik procedury medycznej, takiej jak operacja - Może to być uszkodzenie ciała, infekcja, a nawet śmierć. Dowiedz się więcej o rodzajach błędów lekarzy, które skutkują błędami medycznymi.Jaka jest podstawa prawna roszczeń z tytułu błędów zawodowych?Podstawa większości

Czym różniły się migracje austronezyjskie?

Czym różniły się migracje austronezyjskie?Czym różniły się austronezyjskie igracje od innych wczesnych wzorców przemieszczania się ludzi? To było przeważnie zrobione przez wodę, oni wzięli mężczyzn i kobiety i przynieśli udomowione zwierzęta. Globalne ocieplenie pozwoliło przetrwać większej ilości zwierząt i roślin, co oznacza, że ludzie nie musieli szukać swojego jedzenia. To przyszło do nich.Co tłumaczy pojawienie

Jakie są dwa główne typy siedlisk wodnych?

Jakie są dwa główne typy siedlisk wodnych?Wspólnoty organizmów, które są zależne od siebie nawzajem i od swojego środowiska, żyją w ekosystemach wodnych. Dwa główne typy ekosystemów wodnych to ekosystemy morskie i ekosystemy słodkowodne.Co jest przykładem siedliska wodnego?Przykłady ekosystemu wodnego obejmują oceany, jeziora i rzeki. Ekosystem wodny obejmuje siedliska słodkowodne, takie jak jeziora, stawy, rzeki, oceany

Gdzie można zdobyć całe niezbędne oprogramowanie?

Jeśli kieszeń jest napięta i brakuje Ci pieniędzy, ale mimo to Twój PC lub laptop potrzebuje nowych programów, aby zakończyć coś sprawniej, cóż możesz wtedy zrobić? Większość programów z najwyższej półki będzie Cię kosztować fortunę, a to, że coś kupujesz, nie oznacza, że będzie dobre. Na szczęście Internet jest dobrym źródłem i można tam znaleźć

Przewidywania bracketów NCAA: Model koszykówki ujawnia zaskakujące wybory turnieju March Madness 2023

Używamy plików cookies i danych w celuDostarczania i utrzymywania usług GoogleŚledzić awarie i chronić przed spamem, oszustwami i nadużyciamiMierzenie zaangażowania odbiorców i statystyk witryny,...

Dlaczego temperatury na gazowych gigantach są tak niskie?

Dlaczego temperatury na gazowych olbrzymach są tak niskie?Temperatury na gazowych gigantach są tak niskie, ponieważ są to najdalsze od Słońca planety w Układzie Słonecznym.Jaki aspekt mają gazowe olbrzymy?Gazowe olbrzymy mają atmosfery składające się głównie z wodoru i helu. Wszystkie cztery planety obracają się stosunkowo szybko - podczas gdy Ziemia obraca się raz wokół własnej osi

Co to jest ściśliwość w chemii klasa 9?

Co to jest ściśliwość w klasie 9 chemii?Ściśliwość jest miarą tego, jak bardzo dana objętość materii zmniejsza się po umieszczeniu jej pod ciśnieniem. Jeśli wywieramy nacisk na ciało stałe lub ciecz, to w zasadzie nie ma zmiany objętości. Atomy, jony lub cząsteczki, które tworzą ciało stałe lub ciecz są bardzo blisko siebie.Jak ściśliwość jest dla

Pozostałe newsy

  Victor LaValle na nowo wyobraża sobie western

Lori Harvey zwyciężyła w aksamitnej sukience na czerwonym dywanie w Cannes

Lori Harvey zwyciężyła w aksamitnej sukience na czerwonym dywanie w Cannes Sukienka Dundas bez pleców Lori Harvey...

Wykres urodzeniowy Cardi B pokazuje, że jest klasyczną Wagą, ale jej znak Wenus wskazuje na bardziej prywatną stronę

Podczas gdy jej niezaprzeczalny talent i urok odegrały oczywiście główną rolę w jej awansie do supergwiazdy, wykres urodzeniowy Cardi B może ujawnić inne klucze...