Strona główna Show Biznes Mroczna droga do zostania bestsellerem New York Timesa

Mroczna droga do zostania bestsellerem New York Timesa

*wskazuje, że nazwa została zmieniona na wniosek źródła

Każdy, kto pracował w dużym wydawnictwie książkowym w ostatnim czasie, zna energię, która trzaska przez biuro o 4:59 P.M. w środowe popołudnia, tuż przed tym, jak zapowiedź przyszłotygodniowej listy bestsellerów dociera z The New York Times. Po miesiącach pitchowania recenzji, planowania kampanii marketingowych, robienia bookeller outreach i błagania o budżet, to jest moment, w którym dowiadujesz się, czy to wystarczyło, aby zdobyć dla swojego autora miejsce na liście bestsellerów.

The New York Times lista bestsellerów zadebiutowała w październiku 1931 roku, informując najpierw o najlepiej sprzedających się tytułach w Nowym Jorku, po czym rozszerzyła się w 1942 roku. Z biegiem lat to, co w branży znane jest jako „lista”, składa się z jedenastu tygodniowych i siedmiu miesięcznych list, obejmujących książki papierowe, audiobooki i e-booki (w połączeniu ze sprzedażą drukowaną), a także oddzielne listy dla książek dla dzieci, tytułów biznesowych i innych

Nikt poza The New York Times wie dokładnie, jak obliczane są jego bestsellery – a lista teorii jest dłuższa niż rzeczywista lista bestsellerów. W The New York Times własne słowa, „Tygodniowe listy książek są ustalane na podstawie danych liczbowych dotyczących sprzedaży” Dodaje, że dane te „odzwierciedlają okres sprzedaży z poprzedniego tygodnia z niedzieli na sobotę” i uwzględniają „liczby dotyczące milionów tytułów każdego tygodnia z dziesiątek tysięcy sklepów i sprzedawców internetowych, a także specjalistycznych i niezależnych księgarni.” Gazeta utrzymuje swoje źródła w tajemnicy, argumentuje, „aby ominąć potencjalną presję na księgarzy i zapobiec ludziom próbującym wyłudzić od nich miejsce na liście” Jej celem jest, aby „listy odzwierciedlały to, co kupują indywidualni konsumenci w całym kraju, a nie to, co jest kupowane masowo przez osoby prywatne lub grupy stowarzyszone” Ale poza tymi ujawnieniami Times nie jest do końca szczery w kwestii tego, jak robi się kiełbasę

Laura B. McGrath, asystentka profesora języka angielskiego na Temple University, która prowadzi kurs poświęcony historii bestsellera, porównuje The New York Times’ lista do oryginalnego przepisu na Coca-Colę: „Mamy całkiem dobre pojęcie o tym, co wchodzi w jej skład, ale nie o dokładnej ilości każdego składnika.”

Lista teorii jest dłuższa niż faktyczna lista bestsellerów.

Kathleen Schmidt, prezes KMSPR, firmy zajmującej się reklamą i marketingiem książek, spekuluje, że The New York Times’ główne źródła danych to Amazon, ReaderLink (dystrybutor do sklepów wielkopowierzchniowych, takich jak Target, Walmart i Hudson News), sklepy zgłaszające się indywidualnie oraz BookScan (jeden z głównych dostawców danych wydawniczych). Na stronie Times zaprzecza korzystaniu z jakichkolwiek usług agregujących dane, ale według Schmidta osoby z branży uważają inaczej. „Nie mogę sobie wyobrazić, że w ogóle nie korzystają z BookScan. Nie mogą po prostu polegać na poszczególnych sklepach” – powiedziała

Eloise*, publicystka książkowa, z którą rozmawiałam, która spędziła kilka lat pracując w ramach Wielkiej Piątki (pięć największych wydawnictw: Penguin Random House, HarperCollins, Simon & Schuster, Hachette i Macmillan), teoretyzowała, że The New York Times wydaje się „szukać oznak, że książka sprzedaje się w dużych ilościach organicznie – to znaczy, że pojedyncze egzemplarze są kupowane u różnych księgarzy… z naciskiem na niezależne księgarnie i różnorodność geograficzną.”

Uważa ona również, że The New York Times korzysta z danych z BookScan, zatrudniając je do flagowania książek z dużym odsetkiem zamówień masowych, które mogą odciągać od misji gazety, polegającej na reprezentowaniu indywidualnych zakupów konsumenckich.

Chociaż lista twierdzi, że jest rankingiem numerycznym z pełną autonomią z The New York Times Book Review, niektóre ze źródeł, z którymi rozmawiałem, uważają, że w grę musi wchodzić element redakcyjnej kurateli. „Według mojej wiedzy, The New York Times śledzi sprzedaż książek, a sprzedaż jest tym, co „ma” decydować o tym, gdzie te książki siedzą na liście. Jednak prawda jest taka, że jest to o wiele bardziej redakcyjne”, zasugerowała mi Sarah*, publicystka książkowa, która pracowała w dwóch domach Wielkiej Piątki. „Pod uwagę brane jest wiele czynników – np. czy sprzedaż książek to głównie zakupy hurtowe? Czy to głównie sprzedaż w niezależnych księgarniach? Czy to głównie sprzedaż na Amazonie? Nawet to, na której liście książka byłaby rozpatrywana, ma ogromny wpływ.” Na przykład, czy książka jest rozważana do tygodniowej listy Hardcover Nonfiction lub tygodniowej listy Advice, How-To, & Miscellaneous może wpłynąć na to, czy w ogóle stanie się bestsellerem

Sarah posunęła się tak daleko, że zasugerowała, iż Times’kuratorstwo wykracza poza preferencje dla książek nabytych w niezależnych sprzedawcach detalicznych – teoria pozowana przez wielu, z którymi rozmawiałem. „To frustrujące, kiedy dostajesz rzeczywiste liczby, co każda książka na liście sprzedała i książka z niższymi liczbami jest wyżej na liście”, powiedziała. „Wiesz, że to z powodu powiązań lub The New York Times preferując jedną lekturę nad drugą”

Times rzeczniczka Melissa Torres zaprzeczyła w e-mailu, że w konstruowaniu listy bestsellerów biorą udział jakiekolwiek osądy redakcyjne.

Tracy*, niezależna publicystka książkowa, która wcześniej pracowała dla firmy zajmującej się public relations w branży książkowej, powiedziała również, że z jej doświadczenia wynika, iż publicznie dostępne dane dotyczące sprzedaży nie pokrywają się z tym, co pojawia się na The New York Times best-seller list. Powiedziała: „W przeszłości, kiedy miałam dostęp do BookScan, czasami robiłam z autorami ćwiczenie, w którym pokazywałam dane dotyczące sprzedaży książek z listy w danym tygodniu. Często nie odpowiadały one pozycji na liście – na przykład, książka z numerem 5 na liście mogła sprzedać się mniej egzemplarzy niż książka #9 na liście”

Zapytany, dlaczego taki scenariusz może mieć miejsce, Torres powiedział: „Jak zawsze, surowa sprzedaż jest tylko jednym z czynników określających, czy lub gdzie książka może uplasować się na naszych listach,” i skierował Esquire do best sellerów oświadczenie metodologiczne

Jak wszyscy, z którymi się konsultowałem, zarówno Tracy, jak i Sarah przyznały, że nie ma pewnego sposobu na poznanie przepisu na listę. Jest to jeden z powodów, dla których ci, którzy znajdują się wewnątrz machiny wydawniczej, uważają The New York Times lista bestsellerów tak frustrująca – to projekt danych pełen sprzeczności.

  Jak składniki odżywcze są przenoszone do wątroby z jelita cienkiego?

Poza murami The New York Times, zrobienie z książki bestsellera może stać się dość zawiłym przedsięwzięciem. I pomimo The New York Times’ twierdzenie, że gazeta nie upublicznia swoich źródeł danych „aby obejść potencjalną presję na księgarzy i uniemożliwić ludziom próby gry na listach”, każdy, z kim rozmawiałem, argumentował, że próby gry na liście są tak częste w wydawnictwach książkowych, jak nowe powieści Danielle Steel

Wiele z tych taktyk polega na generowaniu sprzedaży u zgłaszających się detalistów przed lub tuż przy publikacji, dzięki czemu upewniamy się, że ta sprzedaż wlicza się do listy. Każda książka zakupiona przed datą rozpoczęcia sprzedaży jest wprowadzana do systemu w dniu publikacji i wliczana do sprzedaży tygodniowej, co oznacza, że zbieranie zamówień przedpremierowych jest jednym z najlepszych sposobów na zapewnienie, że książka zadebiutuje na liście bestsellerów. Gdy tylko strony z produktami dla detalistów zaczynają działać (około sześć do ośmiu miesięcy przed publikacją), rozpoczyna się wyścig o wygenerowanie jak największej sprzedaży książki przed zamknięciem okna tygodniowego. To jeden z powodów, dla których tak wiele książek spada z listy po jednym tygodniu – ponieważ po złożeniu wszystkich zamówień przedpremierowych nie ma ciągłego impetu sprzedaży. Torres potwierdził to, mówiąc Esquire: „To dlatego książki często pozostają na naszych listach tylko przez tydzień lub dwa i spadają, zamiast wspinać się i schodzić z list stopniowo, jak to miało miejsce kilkadziesiąt lat temu.”

  Jak składniki odżywcze są przenoszone do wątroby z jelita cienkiego?

subang jaya, malezja 3 października 2021 etykieta

sweeann

„Jeśli jesteś autorem, który ma ustaloną platformę, gdzie jesteś w mediach, jesteś częstym gościem podcastu i masz kwartalne wystąpienia, to masz ekspozycję do generowania sprzedaży przez miesiące prowadzące do daty publikacji”, powiedział Dawn Michelle Hardy, niezależny konsultant wydawniczy i założyciel Literary Lobbyist. Wskazuje ona, że autorzy na płatnym torze przemówień są w stanie wynegocjować zakup książek do swojego pakietu honorarium w miejsce standardowego wynagrodzenia za przemówienie, zwiększając w ten sposób swoje szanse na bestseller. Powiedzmy, że autor robi piętnaście 300-osobowych wystąpień w ciągu sześciu miesięcy, zanim jego książka trafi do sprzedaży – to daje mu 4,500-książkowy start w dniu publikacji

Aby zapewnić, że te książki są liczone w kierunku listy, autorzy dokonać ustaleń dla sprzedaży być kierowane przez źródło sprawozdawczości-like niezależnej księgarni. Eloise wyjaśnił, jak w przypadku autora, który wynegocjował sprzedaż książek w miejsce ich opłaty za przemówienie, „autor miałby te książki zakupione za pośrednictwem różnych niezależnych księgarzy, którzy specjalizują się w sprzedaży business-to-business (tj, [the indie] uzyskałby sprzedaż, ale [the book] wysyłałby bezpośrednio z magazynu na imprezę)”

Autorzy, którzy nie przejdą przez ten podstęp (lub których taktyka zostanie wykryta) otrzymują pod swoim nazwiskiem na liście bestsellerów symbol sztyletu, oznaczający, że zakupy instytucjonalne, specjalne zainteresowania, grupowe lub hurtowe zostały uwzględnione według uznania The New York Times Best-Seller List Desk. Sztylet nie zawsze oznacza, że ktoś wcisnął swoją książkę na listę, ale jest to pomocne narzędzie dla konsumentów, aby zidentyfikować, które książki mogły mieć pomocną dłoń

Preorder incentives to kolejna metoda, że autorzy i wydawcy regularnie zatrudniają do soku tydzień-jeden sprzedaży. Te zachęty wahają się od podstawowych (uzyskać sneak peek na książce pierwszy rozdział) do uroczy (uzyskać ręcznie rysowane ilustracje przez autora) do downright sprytny (uzyskać drugą kopię książki darmo dla swojego przyjaciela – sztuczka do podwojenia sprzedaży książki). Ale z wyjątkiem czegoś tak gauche jak Gary Vaynerchuk dając NFT każdemu, kto zamówi w przedsprzedaży dwanaście egzemplarzy swojej książki z 2021 r Dwanaście i Pół, zachęty do składania zamówień przedpremierowych są zwykle bardziej strategiczne niż jawnie obcesowe, tak długo, jak indywidualni klienci są tymi, którzy składają zamówienia przedpremierowe


Dla autorów z głębokimi kieszeniami i dużym ego, istnieją firmy, które mogą wynająć, aby manewrować swoją drogę na listę – lub przynajmniej spróbować. Według źródeł, z którymi rozmawiałem, firma o nazwie Book Highlight znany jest z prowadzenia tych „kampanii na rzecz bestsellerów”

Book Highlight reklamuje się jako „nastawiona na wyniki, pełnowartościowa agencja zajmująca się zwiększaniem oglądalności i wpływu autorów i ich książek.” Niektórzy w branży uważają, że Book Highlight jest w rzeczywistości tylko przemianowaną wersją ResultSource, firmy marketingowej, która miała złą passę prasy w 2010 roku za swoje rzekome metody popychania książek, w tym niektórych z religijnej prawicy, na listę.

„Nie reklamują tego jawnie na swojej stronie internetowej, oczywiście, ale autorzy mogą zapłacić za to, że kupią pewną liczbę książek w sposób, który rzekomo wygląda na 'organiczną’ sprzedaż” – wyjaśnił Tracy, który pracował z autorami, którzy zatrudnili Book Highlight. „Jak rozumiem, autor zapłaci za X ilości własnej książki i koszt usług Book Highlight. Book Highlight będzie następnie kupić książki od różnych sprzedawców w niskich ilościach i będą one wysyłane do centrum dystrybucji Book Highlight. Stamtąd autor może sprzedać lub przekazać te książki organizacjom, które chcą je kupić na imprezy.”

Book Highlight nie odpowiedział na prośbę o komentarz w sprawie szczegółów swojej usługi i jej rzekomego związku z ResultSource.

Chociaż impuls i finansowanie kampanii na rzecz bestsellerów z Book Highlight lub innej tego typu firmy pochodzi głównie od autorów, nie oznacza to, że wydawcy nie są świadomi tej praktyki.

Kampanie te nie są tajemnicą dla osób znajdujących się wewnątrz machiny wydawniczej.

„Chociaż wydawcy nie zatrudniają tej firmy ani z nią nie współpracują, ich wiedza i milcząca zgodność są konieczne” – powiedział mi Elliot*, publicysta książkowy z Wielkiej Piątki z ponad piętnastoletnim doświadczeniem. „Mianowicie wydawcy muszą z góry wiedzieć, że będzie istniał podmiot wykupujący tysiące egzemplarzy książek, aby wydrukować ich tyle, by zaspokoić popyt” Mogę powiedzieć z prawie dekady spędzonej na pracy w Wielkiej Piątce – takie kampanie nie są tajemnicą dla osób znajdujących się wewnątrz machiny wydawniczej

Niektórzy autorzy nawet rezygnują z konsultanta i radzą sobie z kampanią bestsellerową na własną rękę. „Mam autorów, którzy wysyłają innych ludzi do księgarni indie lub Barnes & Nobles w całym kraju, gdziekolwiek mają przyjaciół/połączenia, i proszą ich o wykupienie książek, a następnie zwrócą im pieniądze” – powiedziała mi Sarah. „To prawie zawsze autorzy książek o zdrowiu/zdrowiu i dietach. To szczerze mówiąc zdumiewające.”

  Te butelki z oznaczeniem czasu ułatwiają nawodnienie organizmu

Podczas gdy autorzy wielu gatunków stosują tę taktykę, rzadko kiedy można zobaczyć sztylet obok nowej książki ulubionego literackiego powieściopisarza. Zazwyczaj to autorzy non-fiction z wielkimi nazwiskami, większym ego i funduszami potrzebnymi do wysadzenia więcej niż większość pisarzy zarabia na swoich zaliczkach, aby mieć „New York Times best-selling author” w swoim bio na LinkedIn

Według Tracy, wśród osób, które najczęściej to robią, są „autorzy biznesowi” „Zazwyczaj mają dochód rozporządzalny, ponieważ są wysoko postawionymi dyrektorami w jakiejkolwiek firmie, i mniej dbają o to, by ludzie rzeczywiście to czytali, niż o to, by móc powiedzieć, że byli a New York Times bestseller”, zarzucał Tracy. „Moim zdaniem, książki napisane przez kadrę kierowniczą są po prostu narzędziami do budowania marki autorów, lądowania większej ilości wysoko płatnych 'keynote’ów’ i innych możliwości 'przywództwa myślowego’ oraz nadawania wenflonu wiarygodności”

Co godne uwagi, Marc Benioff (co-CEO Salesforce), Stephen Schwarzman (CEO Blackstone) i Howard Schultz (CEO Starbucks) wszyscy mieli sztylety pod nazwiskami, gdy ich książki pojawiły się na liście, choć czy którykolwiek z tej trójki prowadził kampanie na rzecz bestsellerów pozostaje nieznany

Schmidt wskazał na Donalda Trumpa Jr. i Jareda Kushnera jako przykłady osób, których książki zostały podobno zbuforowane przez masowe zakupy, odnosząc się do październikowego kawałek w Forbes który połączył zakup przez komitet polityczny Trumpa książek o wartości 158 tys. dolarów z pamiętnikiem Kushnera z 2022 r Breaking History. W przypadku Trumpa Jr Times sam poinformował że RNC wydało prawie 100 tys. dolarów na kopie jego książki z 2019 r Triggered, która podobnie jak książka Kushnera zadebiutowała na szczycie listy Hardcover Nonfiction, wraz ze sztyletem

„Pozwalając, by zakupy hurtowe informowały o umieszczeniu książki na liście, nawet ze sztyletem, The New York Times dyskontuje pojedyncze zakupy innych książek, które mogłyby trafić na listę, gdyby zakupy hurtowe nie miały prawa się liczyć – mówi Schmidt, która widziała takie praktyki w trakcie swojej kariery. Twierdzi, że „jest to niesprawiedliwa praktyka stosowana zarówno przez wydawców, jak i The New York Times. Jeśli przemysł chce podnieść BIPOC i autorów LGBTQ, pozwalanie niektórym autorom na grę na liście nie jest sposobem na postęp.” Poproszony o komentarz przez Esquire, Torres, tj Times rzecznik, odpowiedział: „Wierzymy, że nasza metodologia zapewnia naszym czytelnikom najlepszą ocenę tego, które książki szeroko sprzedają się w całych Stanach Zjednoczonych.”

Pytanie brzmi: Jak bardzo bycie New York Times bestsellerowy autor naprawdę ma znaczenie? Twierdzę, że to ma znaczenie, i podczas gdy mógłbym siedzieć tutaj woskując poetycko o tym, jak instytucje dziedzictwa nie muszą być naszym barometrem dla jakości sztuki w nowoczesnym społeczeństwie, tam obiektywne korzyści, które wiążą się z wejściem na listę

„Podczas gdy nikt, kto pracuje w biznesie książkowym, nie wierzy, że lista najlepszych sprzedawców jest neutralna lub dokładna lub demokratyczna, rozumieją jej wartość jako narzędzia marketingowego”, powiedział profesor McGrath. Na najbardziej podstawowym poziomie, najlepsi sprzedawcy są często wyświetlani na stole z przodu księgarni i otrzymują selektywną nieruchomość na stronach e-commerce. Best sellers otrzymują specjalną grafikę na okładkach książek i tworzą duże wiadomości dla publicystów, którzy dzielą się nimi z mediami książkowymi

Lista bestsellerów symbolizuje sposób, w jaki myśli wydawnictwo: Jest to przemysł napędzany przez dane.

„Początkowo Times lista bestsellerów dostarczała wydawcom informacji zwrotnych, ale niekoniecznie dyktowała publikację” – zauważa McGrath. „Teraz lista bestsellerów symbolizuje sposób myślenia wydawnictwa: Jest to branża napędzana przez dane. Decyzje dotyczące nabywania i promocji książek podejmowane są z myślą o wskaźnikach sprzedaży.”

  Te butelki z oznaczeniem czasu ułatwiają nawodnienie organizmu

Bycie New York Times bestseller również pomaga w negocjowaniu przyszłych umów książkowych, co może nie wydawać się wielką rzeczą dla CEO lub polityka, którego książka jest projektem próżności dla ich większej marki, ale jest to bardzo duża sprawa dla pisarzy próbujących zarabiać na życie. Istnieje bardzo niewiele miejsc do wzięcia w każdym tygodniu, i za każdym razem ktoś inżynierowie ich sposób do jednego z nich – czy to przez Book Highlight lub bardziej standardowych praktyk, takich jak czas masowych zakupów dla możliwości mówienia – autor, który przegapić na to również przegapić na umieszczenie w sklepie, więcej uwagi od ich wydawcy, a nawet premii za najlepsze sprzedawcy, który został zapisany w ich umowie.

Pomimo Zeznań Markusa Dohle że wszystko w wydawnictwie jest przypadkowe, mogę zapewnić, że wiele części przemysłu wydawniczego nie jest. Ponieważ wydawcy zajmują się sprzedażą jak największej liczby książek, agenci i wydawcy zwracają uwagę na to, kto trafia na listę bestsellerów. Lista, która nie ma żadnego wpływu na wartość literacką, nie powinna mieć znaczenia, ale wydawnictwo to biznes jak każdy inny. Ujmę to w ten sposób: Nigdy nie byłem na imprezie świątecznej w wydawnictwie, na której nie usłyszeliśmy, ile New York Times bestsellery, które nasz oddział opublikował w tamtym roku

Chociaż jest mało prawdopodobne, że The New York Times ma zamiar wydać lub zmienić swoją magiczną formułę, konsumenci mają moc, aby dokonać bardziej świadomych wyborów na temat wagi, jaką dają temu tygodniowemu rankingowi, i książek, które kupują w wyniku tego

Słowami profesora McGratha: „The New York Times lista jest równie ważna ze względu na to, czego nam nie pokazuje: znaczenie. Książki, które trafiają na listę, sprzedają się w dużej ilości egzemplarzy i szybko, ale to nie znaczy, że wytrzymają próbę czasu. Mogą nie być czytane lub pamiętane za pięć, dziesięć, piętnaście lat.”

Ta treść jest importowana z OpenWeb. Możesz być w stanie znaleźć tę samą treść w innym formacie, lub możesz być w stanie znaleźć więcej informacji, na ich stronie internetowej.

Najchętniej czytane

Porady dotyczące zwrotów w bluesie | Elixir Strings

Sponsorowany przez.Elixir®smyki:Kiedy już opanujesz podstawy 12 barowego bluesa, dodanie turnaroundów na końcu progresji akordowej, aby powrócić do początku, jest świetnym kolejnym krokiem. Turnaroundy są...

Jaka jest średnia separacja między cząsteczkami powietrza w STP?

Jaka jest średnia odległość między cząsteczkami powietrza w STP?Jaka jest odległość do każdego z sąsiadów? ok, więc przeczytałem w moich notatkach z kursu, że średnia odległość między cząsteczkami azotu w STP wynosi 3.34×10^-9m, ponieważ jeden mol gazu w STP zawiera 6.cząsteczek, a całkowita objętość wynosi 22.4L.Jaka jest średnia odległość między molekułami?Stosunek d 3 / D

Gdzie znajduje się najgorętszy kraj na ziemi?

Gdzie jest najgorętszy kraj na ziemi?Burkina FasoDlaczego w Kuwejcie jest tak gorąco?W Kuwejcie panuje subtropikalny klimat pustynny, z łagodnymi zimami i bardzo gorącymi latami. Wiatr znad pustyni arabskiej może podnieść temperaturę i przynieść burze piaskowe: już w kwietniu może przekroczyć 40 °C (104 °F), a w maju nawet 45 °C (113 °F).Który kraj jest najgorętszy

Znaczenie motywacji jako czynnika w zakładach piłkarskich

Jeśli chodzi o mecze piłki nożnej, to nie jest tak, że talent zawsze wygrywa. Niejednokrotnie zdarza się, że słabsza drużyna może sprawić niespodziankę w meczu z dużo silniejszym zespołem. To właśnie ta niepewność w zakładach piłkarskich sprawia, że 1xBet wkracza do akcji. Nie tylko jakość drużyny odgrywa główną rolę w ustaleniu wyniku meczu. Ważnym czynnikiem

Czy stężenie jest wyrażone w procentach objętościowych?

Czy stężenie jest wyrażone w procentach objętości?Jednostki stężenia względnego Procent objętościowy: Procent objętościowy jest używany do wyrażenia stężenia roztworu, gdy podana jest objętość solutu i objętość roztworu: Volume Percent=Volume of SoluteVolume of Solution×100%Co to jest procent objętościowy?Aktualizacja 12 stycznia 2019 r. Objętość/procent objętościowy (v/v procent) jest miarą stężenia substancji w roztworze. Wyraża się ją jako

Najważniejsze zalety korzystania z systemu generowania faktur

Istnieje wiele powodów, dla których firma może zdecydować się na korzystanie z systemu generatora faktur. W tym wpisie na blogu omówimy najważniejsze zalety korzystania z takiego systemu. Posiadanie systemu generatora faktur może zaoszczędzić czas i pieniądze, a także sprawić, że Twoja firma będzie bardziej wydajna. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym z głównych zalet korzystania z systemu

Świat rozrywki wspomina Lisę Marie Presley

Lisa Marie Presley, utalentowana piosenkarka i córka Elvisa i Priscilli Presley, zmarła. Podobno w czwartek doszło u niej do zatrzymania akcji serca....

Które z nich są przyczynami długotrwałych zmian klimatu Brainly?

Które z nich są przyczynami długoterminowych zmian klimatu Brainly?Odpowiedź: tektoniczne ;płyty, zmiany w orbicie Ziemi, cyrkulacja oceaniczna, aktywność słoneczna i wybuchy wulkanów.Jakie są możliwe przyczyny długoterminowych zmian klimatu?Należą do nich zmiany w ilości energii wytwarzanej przez Słońce na przestrzeni lat; położenia kontynentów na przestrzeni milionów lat; w nachyleniu osi Ziemi; orbity na przestrzeni tysięcy lat;

Pozostałe newsy

Porady dotyczące zwrotów w bluesie | Elixir Strings

Sponsorowany przez.Elixir®smyki:Kiedy już opanujesz podstawy 12 barowego bluesa, dodanie turnaroundów na końcu progresji akordowej, aby powrócić do początku, jest świetnym kolejnym krokiem. Turnaroundy są...

’Once Upon a Harp’ to błyskotliwa kolekcja utworów Turlough O’Carolan autorstwa Steve’a Baughmana

By Blair JacksonPierwszy raz zetknąłem się z niezapomnianym nazwiskiem Turlough O'Carolan i usłyszałem próbkę jego muzyki na płycie Fairport Convention Full House z 1970...

Ritchie List przekroczył 75 000+ ofert sprzętu i pojazdów

W ubiegłym roku serwis powiększył bazę klientów o 300% i zwiększył liczbę ofert o ponad 100%Sprzedaż sprzętu na własną rękę jest o wiele łatwiejsza...

NKBA ogłasza laureatów nagrody 2023 Design + Industry Award

LAS VEGAS, NV - National Kitchen & Bath Association (NKBA), właściciele Kitchen and Bath Industry Show (KBIS) otworzyli 2023 wydarzenie na żywo z wysoce...