Google AdWords to nazwa, która pojawia się w artykułach dotyczących biznesu i marketingu online. Najczęściej mówi się, że Google AdWords to platforma, której nie można pominąć.
I jest w tym sporo prawdy. Według statystyk, 76% rynku wyszukiwarek należy do Google. Dlatego jeśli prowadzisz biznes internetowy, to Google AdWords może Ci bardzo pomóc. Szczególnie jeśli szukasz rozpoznawalności marki lub produktu.
Możesz uprościć kampanię marketingową PPC, korzystając z usług takich jak reklama Google ułatwiona przez Clever Ads. Ale jeśli lubisz uczyć się rzeczy na własną rękę, polecamy sprawdzić ten artykuł i poznać kilka wskazówek, jak zaoszczędzić pieniądze na Google AdWords.
Monitor Your Data Constantly
Image source: Unsplash.com
Zaplanuj poświęcenie trochę czasu każdego dnia, aby przejrzeć swoje słowa kluczowe i zoptymalizować je dla najlepszego możliwego wyniku. Stała praca konserwacyjna, taka jak ta, może prowadzić do znacznie większych rezultatów niż przeglądanie swoich słów kluczowych i innych elementów tylko raz w miesiącu lub tylk.
Jak wiadomo, informacje i trendy w internecie zmieniają się szybko, więc aby być na szczycie listy, musisz upewnić się, że nadążasz. Są pewne metryki, które wymagają najwięcej Twojej uwagi i monitoringu. Jeśli będziesz trzymał się harmonogramu i optymalizował te metryki tak często, jak to możliwe, masz gwarancję lepszych wyników niż wcześniej.
Rozważ ciągłe sprawdzanie metryk takich jak view-through rate, click-through rate, clicks, converted clicks, view-through conversion, click conversion rate, value/converted click, and cost/converted click.
Determine Your Goals
Innym ważnym kluczowym elementem, aby zaoszczędzić pieniądze na Google AdWords jest określenie swoich celów. Nie wybierając cel, aby skupić się na jest jednym z częstych błędów firm z Google AdWords tych dni. Ta część jest bardzo ważna, ponieważ wpływa na decyzje, które należy podjąć dalej.
Na przykład, jeśli Twoim głównym celem reklamowym jest zwiększenie liczby leadów i sprzedaży na Twojej stronie internetowej, to powinieneś monitorować dane dotyczące przekonwertowanych kliknięć, kosztu/konwertowanych kliknięć, współczynnika konwersji kliknięć oraz wartości/konwertowanych kliknięć.
Z drugiej strony, jeśli chcesz znacząco podnieść poziom ruchu na swojej stronie, to powinieneś skupić się na takich rzeczach jak view-through rate.
Usuń słowa kluczowe, które działają gorzej niż oczekiwano
Jeśli masz słowa kluczowe, które są underperforming, należy poważnie rozważyć, jeśli nie usunąć je, to przynajmniej wstrzymać je. Ale jak określić, które słowa kluczowe wykonują wystarczająco dobrze, a które nie?
Zazwyczaj nieefektywne słowa kluczowe to te, które mają 0,50% lub niższy współczynnik klikalności. Ponadto, jeśli masz kilka słów kluczowych, które, powiedzmy, mają średnią wydajność – nie tak dobrą, jak się spodziewałeś, ale nadal nie niższą niż 0,50% – możesz po prostu obniżyć oferty na te słowa kluczowe, które nie są tak skuteczne.
Po usunięciu słów kluczowych, które wykonują mniej niż oczekiwano, zachowasz ten sam dzienny budżet na kampanię reklamową. Ale dasz najlepsze słowa kluczowe lepszą szansę, aby wyskoczyć na górze listy w Google. Jeśli nie czujesz się wystarczająco kompetentny, aby ocenić słowa kluczowe, agencja SEO może pomóc Twojej firmie dokonać lepszych wyborów. To kosztuje, ale to dobra inwestycja w dłuższej perspektywie, która pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze w przyszłości.
Consider Adding Negative Keywords
Image source: Unsplash.com
Niezależnie od tego, w jakiej sferze biznesu jesteś, istnieją pewne słowa kluczowe, które są bardzo abstrakcyjne i mogą być używane dla wielu różnych typów biznesów. Co nie jest dobre zarówno dla Twojego budżetu Google AdWords, jak i wskaźnika jakości Twoich słów kluczowych.
Na przykład, jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego ze sprzętem turystycznym, możesz dodawać takie słowa kluczowe jak „buty” i „ubrania”, które są bardzo abstrakcyjne. W ten sposób Twoje reklamy mogą być wyświetlane osobom, które szukają sukienek na studniówkę lub jakiejkolwiek odzieży casual. I jest bardzo mało prawdopodobne, że szukając zupełnie innej rzeczy, klikną na Twoją reklamę. W ten sposób zapłacisz Google za pokazanie reklamy do niewłaściwej grupy docelowej i stracisz pieniądze.
Ma to również negatywny wpływ na wskaźnik jakości Twoich słów kluczowych. Google zawsze śledzi jakość i znaczenie treści, do których łączą się Twoje reklamy. Więc możesz zapłacić tyle, ile chcesz, ale jeśli słowa kluczowe, które wybrałeś nie są istotne dla treści na swojej stronie internetowej to obniży stawkę i pozycję w Google.
Dlatego aby tego wszystkiego uniknąć powinieneś skorzystać z możliwości dodania negatywnych słów kluczowych. Google pozwala dodać opcję, aby nie pokazywać konkretnych reklam osobom, które w wyszukiwaniu mają określone słowa, które nie są związane z Twoją działalnością. W ten sposób będziesz miał pewność, że każda złotówka wydana na Google AdWords jest efektywna.