DAYTONA BEACH, FLORYDA – 20 LUTEGO: Widok ogólny na start serii NASCAR Cup Series 64 .. [+] Doroczny wyścig Daytona 500 na torze Daytona International Speedway 20 lutego 2022 roku w Daytona Beach na Florydzie. (Photo by Mike Ehrmann/Getty Images)
Mało kto może twierdzić, że rok 2022 nie był wielkim rokiem dla sportu NASCAR. Po opóźnieniu o jeden sezon, w 2022 roku zadebiutował nowy samochód wyścigowy Next Gen NASCAR w najwyższej serii Cup. Ten nowy samochód pomógł dostarczyć wspaniały produkt na torze, a liczby wydają się potwierdzać to stwierdzenie.
Ten miniony sezon w serii Cup zobaczył 19 różnych zwycięzców wyścigów po raz pierwszy od 2001 roku i ustanowił rekordy w przepustkach z zieloną flagą na prowadzenie (1,544), liczbę zwycięzców po raz pierwszy (5) i miał najwyższy procent finiszerów z okrążeniem ołowiu w nowoczesnej erze NASCAR, która sięga 1972 roku, aby wymienić tylko kilka.
Fani oglądali to wszystko osobiście na torach, było osiem wyprzedanych wyścigów, a liczba fanów uczestniczących w swoim pierwszym wyścigu wzrosła o 11%. A z daleka: ogólna oglądalność w telewizji wzrosła o 4%, a całkowity udział fanów, których telewizory były nastawione na wyścig, wzrósł o 10%. Online, NASCAR Digital miał swój najlepszy sezon statystycznie od 2015 roku, w tym 10% wzrost unikalnych użytkowników rok do roku.
Wszystkie te pozytywne wiadomości nie pozostały niezauważone przez świat biznesu. Wielu sponsorów, którzy zasilają koła pomagające obracać sportem, przedłużyło swoje partnerstwo z NASCAR: długoletni partner Goodyear Tire & Rubber ponownie podpisał umowę, a kilku byłych sponsorów nawet wróciło do sportu. Narzędzia Craftsman, sponsor uprawniony w serii Truck od inauguracyjnego sezonu tej serii w 1995 roku do 2008 roku, powróci do tej roli w 2023 roku.
LOS ANGELES, KALIFORNIA – 06 LUTEGO: Kyle Busch, kierowca #18 M&M’s Toyota, ustawia się na czele stawki .. [+] przed rozpoczęciemthe NASCAR Cup Series Busch Light Clash w Los Angeles Memorial Coliseum 06 lutego 2022 roku w Los Angeles w Kalifornii. (Photo by Chris Graythen/Getty Images)
Wśród zespołów, wiadomości na froncie sponsorskim również były w większości pozytywne, w czym w dużej mierze pomógł samochód Next Gen.
Jedną ze zmian w tym sezonie było miejsce dla sponsorów na samym samochodzie Next Gen. NASCAR przesunął numery na samochodach do przodu od środka drzwi, co pozwoliło na większą powierzchnię dla sponsorów do wyświetlania ich marki i wiadomości. Ta zmiana doprowadziła do ogólnego wzrostu wartości sponsorów o 15% w 2022 roku, jak podaje Sports Business Journal na podstawie danych udostępnionych zespołom. Te dane dostarczone przez Nielsena
Podsumowując: NASCAR zakończył sezon 2022 na całkiem niezłym wózku, zarówno na torze, jak i ze swoją dolną linią.
„Jesteśmy podekscytowani rodzajem kierunku i rozmachu tego sportu ma teraz”, powiedział Daryl Wolfe, wiceprezes wykonawczy i główny oficer przychodów NASCAR. „To ekscytujący czas, aby być zaangażowanym. Do twojego punktu, mieliśmy kilka naprawdę dobrych metryk i wyników w ciągu ostatnich kilku lat.”
Dyrektor wykonawczy NASCAR Daryl Wolfe jest związany z NASCAR od 1995 roku (fot. Chris Graythen/Getty Images)
Wolfe jest jednym z najdłużej pracujących kierowników w NASCAR. Rozpoczął pracę w 1995 roku i widział wiele zmian w NASCAR, które zachodziły i zachodzą na przestrzeni lat. Wśród najnowszych zmian w sporcie, oprócz samochodu Next Gen, były aktualizacje harmonogramu i skupienie się na tym, co dzieje się w sporcie, jeśli chodzi o angażowanie fanów, zarówno na torze, jak i w domu.
„Myślę, że sport kontynuuje podejmowanie naprawdę inteligentnych, odważnych rodzajów decyzji, inwestycji w różnych obszarach działalności” – powiedział Wolfe. „Myślę, że nasi dotychczasowi partnerzy, jak również perspektywy, zwracają na to uwagę; w pewnym sensie podoba im się kierunek tego sportu”
Dużą częścią pracy Wolfe’a jest nie tylko przyciąganie nowych partnerów, ale praca z istniejącymi partnerami.
„To część naszego DNA, aby pracować z partnerami, aby zrozumieć, jakie są ich cele, aby zrozumieć, jak mierzą zwrot i dostarczyć przeciwko tym wynikom”, powiedział. I w ciągu ostatnich kilku lat NASCAR z pewnością był w stanie dostarczyć te wyniki.
„Czy to wzrosty frekwencji, czy to podpisywanie nowych partnerów, to tworzy impet” – powiedział Wolfe. „Czy to konkurencja na torze wyścigowym, samochód Next Gen, zmienność harmonogramu, w naszym sporcie dzieje się teraz wiele ekscytujących rzeczy”
WIĘCEJ Z FORBESNascar Turning Its Attention To Improving Fan Experience At TracksPrzez Greg Engle
Podczas gdy marki takie jak Goodyear podpisały w tym sezonie przedłużenia, a inne jak Columbia Sportswear
Przed zakończeniem sezonu 2021 wieloletni sponsor Mars Incorporated ogłosił, że po 32 latach 2022 będzie jego ostatnim rokiem w NASCAR. Jako główny sponsor Kyle’a Buscha w Joe Gibbs Racing głównie z jego marką M&Ms przez 15 lat, odejście pozostawiło pustkę, która mogła przyczynić się do tego, że Busch szukał swojego szczęścia gdzie indziej. Busch będzie się ścigał dla Richard Childress Racing w 2023 roku z niektórymi sponsorami pochodzącymi z restauracji Cheddar’s, które przedłużyły swoją działalność z tym zespołem.
Wolfe uznał wkład Marsa w sport, ale nie jest zaniepokojony odejściem.
„Gdybym miał teraz podpisanych nowych partnerów i powiedziałbym, że będą mieli 30-letni bieg, wziąłbym to”, powiedział. „Mieli 30-letni bieg jako główny sponsor, znaczący partner aktywacyjny w handlu detalicznym, zrobił wiele bardzo kreatywnych promocji.
WIĘCEJ Z FORBESGoodyear sprawi, że Nascar będzie się rozwijałPrzez Greg Engle
„Rzeczy się zdarzają, czy to zmiana strategii, czy to zmiana przywództwa. Wiesz, mamy szczęście, że mieli bardzo długi bieg w tym sporcie.”
I choć nie ma żadnych wewnętrznych informacji, Wolfe powiedział, że drzwi dla powrotu Marsa do sportu są nadal bardzo otwarte.
„Szczerze mówiąc, kiedy Mars powiedział, że nie zamierzają kontynuować swoich relacji i myślę, że JGR powiedziałoby to samo… to nie jest pożegnanie na zawsze. W pełni oczekuję, że pewnego dnia wrócą do sportu.”
Tak jak Craftsman wraca po 14-letniej nieobecności, tak Wolfe ze swoim prawie 30-letnim stażem w sporcie wie wszystko o wzlotach i upadkach nie tylko sportu, ale i wspierających go marek.
„Wiesz, rzeczy zdarzają się w biznesie”, powiedział. „Sposób, w jaki na to patrzę; tymczasowo się pożegnali i pewnego dnia wrócą. Jestem tego w pełni pewien.”
NASCAR pracował nad stworzeniem większego doświadczenia dla fanów na torze. (Photo by Jared C .. [+] Tilton/Getty Images)
Jako 2022 kończy, NASCAR koncentruje się na przyszłości, a z impetem jednego z najlepszych sezonów w ostatnich latach sport nadal koncentruje się na kilku frontach, w tym jednym z jego największych generatorów przychodów, pieniądze wykonane z transmisji wyścigów. Umowy dotyczące praw telewizyjnych ostatnio wynegocjowane w 2013 roku i podpisane w 2015 roku z NBC i Fox Sports, przynosi miliardy dolarów rocznie. Te pieniądze są rozłożone między ciało sankcjonujące, tory i zespoły.
Nowe umowy zostaną sfinalizowane w 2023 roku, a Wolfe powiedział, że on i NASCAR skupili się na dostarczaniu wyników, które pomogą wykorzystać nowe umowy, a kiedy zostaną podpisane, dać sport, zespoły i przemysł więcej przychodów, że kiedykolwiek wcześniej.
„Jesteśmy bardzo byczy na te trwające rozmowy i nadchodzące rozmowy”, powiedział Wolfe. „Partnerzy transmisji chcieli zobaczyć wzrost w sporcie. Chcą zobaczyć wzrosty oglądalności; chcą zobaczyć wzrosty sprzedaży reklam. Chcą widzieć wzrosty udziałów. Chcieli, abyśmy z punktu widzenia konkurencji, wystawiali na torze wyścigowym atrakcyjny produkt wyścigowy w każdy weekend.”
Wolfe dodał, że nawet imprezy wystawowe, takie jak Clash at the Coliseum i All-Star Race dostarczały widzów i pomagały napędzać sprzedaż reklam.
„Partnerzy transmisji są oczywiście bardzo, bardzo doceniają naszą współpracę nad tego typu rzeczami”, powiedział. „To długa droga do powiedzenia tak, jesteśmy bardzo byczy, jesteśmy bardzo podekscytowani tymi rozmowami, które trwają”
FORT WORTH, TEXAS – MAY 22: Ogólny widok na wyścigi podczas NASCAR Cup Series All-Star Race at .. [+] Texas Motor Speedway 22 maja 2022 roku w Fort Worth w Teksasie. (Photo by Sean Gardner/Getty Images)
Patrząc w przyszłość do 2023 roku, NASCAR będzie nadal koncentrować się na utrzymaniu rozpędu. Jednak wciąż jest kilka wyzwań.
Z nowym samochodem były pewne problemy z bezpieczeństwem. Dwóch kierowców opuściło wyścigi ze wstrząsami mózgu po pozornie drobnych kraksach. Po pierwszym wypadku na Pocono Raceway w lipcu, NASCAR natychmiast rozpoczął pracę nad poprawą bezpieczeństwa i nadal to robi.
W październiku Race Team Alliance, grupa właścicieli zespołów powiedziała, że chcą więcej od umowy o prawach telewizyjnych i w 2023 roku będą renegocjować karty, rodzaj umowy franczyzowej, którą sport przyjął w 2016 roku, która pomaga chronić inwestycje zespołów wyścigowych. Według niektórych rachunków te Chartery podwoiły wartość z 6 milionów dolarów do 12 milionów dolarów dzięki w dużej mierze debiutowi samochodu Next Gen i wzrostowi oglądalności.
NASCAR uznał te problemy i spotykał się z RTA, aby je rozwiązać.
LONG POND, PENNSYLVANIA – 23 LIPCA: Kurt Busch, kierowca #45 McDonald’s Toyoty, obraca się po .. [+] on-track incident during qualifying at Pocono Raceway on July 23, 2022 in Long Pond, Pennsylvania. Doznałby wstrząsu mózgu po tym, co wydawało się być niegroźnym zderzeniem (zdjęcie Tim Nwachukwu/Getty Images)
W oświadczeniu wydanym w październiku, NASCAR powiedział: „Kluczowym skupieniem idącym naprzód jest przedłużenie umowy Charter, takiej, która jeszcze bardziej zwiększy przychody i pomoże obniżyć wydatki zespołu. Zbiorowo, celem jest silny, zdrowy sport, a my osiągniemy to razem.”
Praca Daryla Wolfe’a nie polega na bezpieczeństwie, ani na negocjowaniu umów czarterowych i telewizyjnych, ale na sprowadzaniu nowych partnerów i utrzymywaniu zadowolonych dotychczasowych. A to pomaga utrzymać cały sport w ruchu.
„Pod koniec dnia, co jesteśmy skupieni na jest rosnące przychody dla całej branży,” powiedział. „To jest to, co musi być naszym celem”
I to skupienie wydawało się działać bardzo dobrze dla sportu w ciągu ostatnich kilku lat, zwłaszcza w zeszłym sezonie.
Na 2023 NASCAR będzie miał nadzieję przenieść impet z 2022 roku do nowego sezonu. Cele pozostaną umieścić wielki produkt na torze, który będzie ustawić jeszcze więcej rekordów przyciągnąć nowych fanów do wyścigów, i zachować przyprawione szczęśliwy zarówno na torze i podczas oglądania z domu.
WIĘCEJ Z FORBESNorth Wilkesboro Speedway zatoczy pełne koło dzięki wyścigowi gwiazdPrzez Greg Engle
NASCAR ponownie rozpocznie sezon od Clash w L.A. Coliseum, przeprowadzi swój coroczny All-Star Race na historycznym North Wilkesboro Speedway, niegdyś zszywka w harmonogramie, która odradza się na potrzeby tego wyścigu, i doda nowy twist w czerwcu: wyścig street course ulicami Chicago. Wszystko to podczas świętowania 75-lecia NASCARth Anniversary. Pierwszy wyścig odbył się w Daytona Beach na plaży w 1948 roku, zaledwie kilka miesięcy po pierwszym spotkaniu, które założyciel Bill France Sr. zorganizował w hotelu Streamline w Daytona 14 grudnia 1947 roku.
„Byłem tam w zeszłym tygodniu. Byłem na tym najwyższym piętrze hotelu Streamline, 14 grudniath w zeszłym tygodniu, w tym samym czasie, gdy Bill France Sr. i ta grupa byli tam, zakładając sport”, powiedział Wolfe. „Jaki wizjoner, jaki zniewalający dzień to był, jaki zniewalający dzień był w zeszłym tygodniu. Kiedy myślisz o świętowaniu rzeczywistego momentu, w którym sport został założony 75 lat temu.
„Byłem wokół sportu przez większość mojego życia i byłem z NASCAR przez prawie trzy dekady. Jestem jednym z niewielu ludzi wokół sportu dzisiaj, aby mieć osobiste wspomnienia interakcji z Bill France Jr Right?
„Wzrost sportu, gdzie sport zmierza w przyszłości, możliwości ekspansji, i pomyśleć, że świętujemy 75 lat w tym nadchodzącym sezonie, i wszystkie aktywacje i działania związane z obchodami, które będziemy mieć w 2023 roku… To specjalny czas dla naszego sportu. I po prostu nie mogę się doczekać 2023 roku, ponieważ wiem, że dostarczy on wielu wspaniałych chwil dla wszystkich interesariuszy z naszej branży, a co najważniejsze, dla najlepszych fanów we wszystkich sportach, dostarczy wiele bardzo pamiętnych chwil dla tych fanów w 2023 roku.”
DAYTONA BEACH, FL – 1947: Wcześni liderzy NASCAR spotykają się w hotelu Streamline w Daytona Beach .. [+] Siedzący (L-R): Bob Richards, Freddie Horton, Jack Peters, Ed Bruce, Chick DiNatale, Harvey Tattersall Jr, Tom Galan, Alvin Hawkins, Bill Tuthill, Bill France Sr., Mildred Ayres, Joe Littlejohn, Jimmy Cox, Eddie Bland, Joe Ross, Sam Packard, Bill Streeter, Lucky Sauer. Stojący (L-R): Larry Roller, Fred Dagavar, Bob Osiecki, Jimmy Quisenberry, Ed Samples, Marshall Teague. (Zdjęcie ISC Archives/CQ-Roll Call Group via Getty Images)
Ci, którzy są kustoszami sportu, który obecnie rozrósł się do wielomiliardowego przemysłu rocznie, jak Daryl Wolfe, doskonale zdają sobie sprawę, że to od takich ludzi jak on zależy, czy sport będzie szedł do przodu i wzrastał na wyżyny, o których założyciele prawdopodobnie nigdy nie marzyli.
„Po prostu nie mogę się doczekać, aby zobaczyć całą ciężką pracę i wysiłek oraz rozmach, który mamy teraz wychodząc z 2022 roku i jak to się objawi w 2023 roku”, powiedział. „To będzie fantastyczny rok i bardzo wyjątkowy rok w historii naszego sportu”