NFL jest blisko umowy, aby zamienić swój bardzo pożądany pakiet gier Sunday Ticket out of market na Google’s YouTube, źródło bliskie NFL potwierdziło do The Athletic. The Wall Street Journal jako pierwszy podał tę wiadomość. Oto, co musisz wiedzieć:
- Umowa zakończyłaby prawie 30-letni bieg DirecTV z pakietem i podkreśla migrację sportu do streamingu.
- NFL szukał dobrze na północ od 2,0 mld dolarów rocznie.
- Apple było przez pewien czas frontrunnerem, ale opuściło negocjacje kilka tygodni temu.
Backstory
Umowa, która nadal musi być głosowana przez właścicieli, kończy długie panowanie DirecTV, który uruchomił pakiet w 1994 roku, dając fanom, którzy zamieszkali poza ich ulubionym rynku drużyny zdolność do oglądania gier. NFL i Google odmówiły komentarza.
Umowa oznaczałaby kolejny duży punkt zwrotny w mediach, z głównym obiektem sportowym przenoszącym się z tradycyjnego przewoźnika do streamingu. Jak na ironię, DirecTV na początku lat 90. był postrzegany jako pionier ze swoją usługą satelitarną. Teraz traci na gorącym medium w sporcie.
Google’s YouTube i YouTube TV mogą wykorzystać Sunday Ticket do gęsiej skórki swojego biznesu subskrypcyjnego. Ile Google, oddział Alphabet, płaci nie można było ustalić. DirecTV płacił średnio 1,5 miliarda dolarów rocznie, a NFL szukał co najmniej 1,0 miliarda dolarów więcej.
Ale czy liga dostała tyle, jest niejasne. Wartość Sunday Ticket dla wielu spadła z tak wieloma krajowymi oknami zdobywającymi gry od Thursday Night Football – teraz na Amazon Prime – do gier w Boże Narodzenie i trzeciej gry w Dzień Dziękczynienia.
Również godne uwagi jest, jeśli umowa zawiera carve out dla barów i restauracji, aby być sprzedawane oddzielnie. Amazon udziela DirecTV sublicencji na Thursday Night Football do barów i restauracji, które generalnie będą walczyć o streaming gier. Jest więc możliwe, że DirecTV może zachować część Sunday Ticket poprzez tę drogę.
Apple od dawna był frontrunnerem i pożądanym kandydatem do NFL przez jakiś czas, ale nie mógł się zgodzić na język kontraktu i wycofał się z rozmów niedawno.
Szczegóły pozostają
Wiele szczegółów musi zostać wypełnionych: Ile YouTube będzie pobierał opłat za Sunday Ticket, czy sprzedawałby pakiety tylko dla jednej drużyny, pojedyncze mecze? Czy potrzebna jest subskrypcja na YouTube TV lub na YouTube Premium, czyli wolną od reklam platformę serwisu wideo za 11,99 dolarów miesięcznie?
Cennik będzie fascynujący, ponieważ nie jest tajemnicą, że DirecTV z perspektywy finansowej stracił mocno na usłudze, przez niektóre liczenia mając dwa miliony abonentów, z których wielu było mocno zdyskontowanych. DirecTV pobierał cenę bazową w wysokości 300 do 400 dolarów za sezon, a nie prawie wystarczająco, aby rozliczyć się z jego średniej 1,5 miliarda dolarów rocznej płatności do NFL. DirecTV widział pakiet jako lidera strat, ponieważ dostał klientów w drzwiach, i tak jest prawdopodobnie, jak YouTube będzie zobaczyć Sunday Ticket.
Najwyraźniej ten ruch spełni cel NFL, aby Sunday Ticket był bardziej dostępny; zapisanie się do YouTube Premium, a następnie Sunday Ticket byłoby o wiele łatwiejsze niż zdobycie satelity (DirecTV oferował opcję streamingu w tych obszarach, w których anteny satelitarne nie były możliwe).
Lektura obowiązkowa
- Zegar NFL tyka w sprawie nowego partnera Sunday Ticket. Dlaczego trwa to tak długo?
(Fot. Katelyn Mulcahy/Getty Images)