„To trzy szafy Marshalla, sytuacja dry/wet. To jest rig stereo, jest ogromny. Czuję się zażenowany, że jest taki duży… ale musisz mieć duży rig, żeby móc to wszystko zrobić i mnóstwo efektów.
„Jest około ośmiu lub dziewięciu gitar, których będę używał podczas koncertu, zarówno akustyków, jak i elektryków. Zasadniczo mam starą głowę Marshalla z lat 70-tych, która została zmodyfikowana, aby napędzić wszystkie efekty i wyjść w stereo po obu stronach jednej kolumny Marshalla, która jest sucha w środku. Jest to bardzo skomplikowane, ale brzmi bosko.
„Pracowałem nad tym przez lata i lata, aż doszedłem do tego, co naprawdę mi się podobało. Równie dobrze mógłbym podejść tam z małym combo 2×12 i kilkoma efektami podłogowymi i zrobić to samo, ale po co, skoro mam te wszystkie piękne rzeczy? Chcę, żeby to było dobre.”
Czy twój Les Paul Custom wciąż jest twoim głównym gitara elektryczna?
„Tak i nie. Tak, dla numerów, które zarejestrował z Somethin’s Happening oraz Lines On My Face, Do You Feel [[Like We Do],[[I Wanna] Go To The Sun, numery tego typu są na płycie live. Ale na numerach, które zrobiłem od tego czasu, mam Gibsona ’64 ES-335, rok Freddie King, który jest niesamowitą gitarą.
„Gdybym mógł mieć tylko jedną gitarę inną niż Custom, to byłaby to właśnie ona. 335 po prostu pokrywa każdy aspekt tego, co robi gitarzysta. Nie jest to Fender, ale ja nie używam Fenderów tak często – jestem facetem z humbuckerami.”
W internecie mówiło się ostatnio trochę o systemie przełączania na Twoim Customie. Czy różni się on od standardowego systemu trzech pickupów? Les Paul?
„To bardzo proste. Zapomnij na chwilę o środkowym pickupie. Jeśli pomyślisz o przetworniku przy mostku i przetworniku przy szyjce oraz o przełączniku selektora, to przełącznik selektora nadal działa dokładnie tak samo z tymi dwoma. Możesz mieć jeden włączony, drugi włączony lub oba włączone. Są one wtedy podłączone tylko do górnej głośności. Oba są podłączone do jednej głośności i jednego tonu.
„Wtedy środkowy pickup jest po prostu podłączony bezpośrednio do dolnej głośności. Nie ma dla niego przełącznika, ale mogę go zmiksować. To zmienia go z Gibsona w grubego Strata, ponieważ wprowadzasz ten środkowy pickup jak w Stratocasterze. Jest w środku i na zewnątrz lub jest sam, ponieważ mogę wyłączyć pozostałe dwa i po prostu użyć go, co jest innym dźwiękiem. Nie masz czasu, żeby się nim znudzić. Możesz zmieniać brzmienie w zależności od kaprysu”
- Peter Frampton o wzlotach i upadkach swojej niezwykłej gitarowej podróży, spotkaniu z Georgem Harrisonem i o tym, jak David Bowie sprawił, że znów stał się cool
Dziękujemy za przeczytanie 5 artykułów w tym miesiącu*
Dołącz teraz, aby uzyskać nieograniczony dostęp
Cena w USA $3.99 za miesiąc lub $39.00 za rok
UK pricing £2.99 za miesiąc lub £29.00 za rok
Europe pricing €3.49 za miesiąc lub €34.00 za rok
*Przeczytaj 5 darmowych artykułów w miesiącu bez subskrypcji
Dołącz teraz, aby uzyskać nieograniczony dostęp
Ceny od £2,99/$3,99/€3,49