PytaniaShow Biznes

Plusy i minusy – GdanskTown.pl

Zdjęcia stały się jednym z najbardziej powszechnych i najskuteczniejszych narzędzi w marketingu i brandingu. Fotografia stockowa, która rozpoczęła się w 1920 roku, ale dopiero zaczęła prosperować w 1980 roku przez agencje reklamowe, jest jedną z najbardziej popularnych opcji dla wielu firm. W rzeczywistości istnieje wiele zdjęć stockowych, które można pozyskać z różnych stron internetowych poświęconych fotografii stockowej. Ale przed podjęciem decyzji o użyciu któregokolwiek z nich, opłaca się poznać zalety i wady korzystania ze zdjęć stockowych.

The Pros

Jeśli masz niski budżet, to fotografia stockowa jest dla Ciebie. Możesz przeglądać i pobierać zdjęcia stockowe za darmo lub tanio. Zdjęcia stockowe oparte na prawach autorskich i zarządzane prawami autorskimi są wyceniane na podstawie ich jakości lub rozdzielczości. Cena zależy również od tego, skąd je pobierasz. Niektóre wymagają płacenia za zdjęcie, podczas gdy inne pozwalają na pobranie tych, które są zawarte w zestawie.

W porównaniu do ilości pieniędzy, które musisz wydać na profesjonalnego fotografa i organizację sesji zdjęciowych, zaoszczędzisz dużo pieniędzy dzięki zdjęciom stockowym. Istnieje wiele stron, które oferują przystępne ceny za swoje zdjęcia, więc znalezienie takiej, która jest idealna dla Twojego budżetu będzie dla Ciebie łatwe.

W przeciwieństwie do sesji zdjęciowych, gdzie trzeba zatrudnić fotografa i modela, zdjęcia stockowe wymagają jedynie wyszukania obrazów w sieci. Jeśli jesteś w pośpiechu o pewnym projekcie dla swojej strony internetowej, to fotografia stockowa jest dobrym wyborem. Istnieje wiele zdjęć stockowych dostępnych online i możesz je wszystkie pobrać za pomocą kilku kliknięć myszką.

  • Nie pochłania dużo Twojego czasu

Zdjęcia na zamówienie wymagają dużo Twojego czasu, od wynajęcia fotografa i zdobycia modelki po edycję zdjęć. Aby uzyskać dobrej jakości zdjęcie, musisz nie tylko zainwestować pieniądze, ale także czas i wysiłek. Jednak dzięki zdjęciom stockowym nie musisz przechodzić przez cały ten kłopot. Możesz wybrać spośród wielu zdjęć i pobrać je natychmiast po dokonaniu wyboru i zakupu.

Wady

To, że kupiłeś zdjęcia nie oznacza, że masz do nich wyłączne prawa. To znaczy, chyba że kupujesz obrazy zarządzane prawami. Musisz mieć świadomość, że zdjęcia stockowe, które kupujesz mogą być również kupowane i wykorzystywane przez każdego, kto ma do nich dostęp. W ten sposób możesz zobaczyć je na innych platformach mediów społecznościowych i stronach internetowych. Widząc, że Twoje zdjęcia są wykorzystywane przez inne marki, mogą negatywnie wpłynąć na Twoje własne. Możesz rozwiązać ten problem, kupując swoje zdjęcia stockowe z wyłącznymi prawami. Takie zdjęcia mają jednak zazwyczaj wyższą cenę i są trudniejsze do znalezienia.

Większość fotografów dokonuje wpłat na strony ze zdjęciami stockowymi przesyła zdjęcia, które mogą być używane i kupowane przez wszystkich. Nie mają żadnego konkretnego tematu z wszystkich swoich zdjęć, ponieważ zależą one tylko od koncepcji, które są atrakcyjne dla większej liczby osób. W ten sposób mogą przyciągnąć więcej nabywców. Jeśli chcesz mieć coś bardziej unikalnego, wtedy możesz nie chcieć używać zdjęć stockowych.

  • Nie reprezentuje tak naprawdę Twojego rynku

Ponieważ zdjęcia stockowe są ogólnikowe, musisz się spodziewać, że niektóre zdjęcia mogą nie zrobić wystarczająco dużo, aby wyjaśnić wiadomość, którą chcesz przekazać swoim odbiorcom. Obrazy w zdjęciach stockowych zazwyczaj nigdy nie są zrobione z myślą o konkretnych koncepcjach. Jeśli używasz tych obrazów, ryzykujesz, że nie będziesz w stanie reprezentować swojej marki tak jasno, jak chcesz.

Final Thoughts

Jeśli zdecydujesz się na użycie fotografii stockowej na swojej stronie internetowej, musisz poświęcić dodatkowy czas na poszukiwanie odpowiednich obrazów, które będą reprezentować Twoją markę. Planowanie z wyprzedzeniem może pomóc osiągnąć bardziej korzystne wyniki i pozwalają wybrać odpowiednie zdjęcia dla konkretnych kampanii marketingowych.

Related Articles

Back to top button