Usługi online zmieniły sposób, w jaki przedsiębiorstwa wchodzą w interakcje i łączą się ze sobą. Wiele systemów firma ma musi być w stanie płynnie połączyć lub mieszać się z systemem dostawcy. Potrzeba inter connectivity dała początek potrzebie testowania API i integracji, ponieważ proces ten pozwala sprzedawcom wyodrębnić dane, które mogą być dzielone z ich partnerami.
Istnieje wiele sposobów integracji API pomaga B2B e-commerce; na przykład, integracja może ujawnić dane potrzebne do zapewnienia e-commerce koszyka działa zgodnie z ich przeznaczeniem. To dlatego, że funkcje koszyka muszą mieć dostęp do danych na temat produktów, informacji o klientach, poziomów zapasów i procesów wysyłki. Klienci oczekują tego rodzaju informacji, ale dane te nie są obecne w ramach funkcji koszyka na zakupy, ale raczej znajdują się w danych sprzedawcy.
Nie ma wątpliwości, że testowanie API jest dość ważne i dość cenne, ale to nie znaczy, że nie pojawiają się wyzwania. Sprzedawcy i firmy muszą upewnić się, że są świadomi tych wyzwań, aby przygotować się do nich nieco bardziej skutecznie. Poniżej przedstawiamy sześć najczęstszych wyzwań, które mogą pojawić się podczas integracji.
- Złożoność technologiczna
Po pierwsze, musisz zrozumieć, że proces integracji API wymaga szerokiego zakresu wiedzy we wszystkim, co związane z API. Bezbłędna integracja nie jest łatwa ze względu na jej złożoność.
Mały błąd tu lub tam może zmniejszyć ogólną jakość integracji, a nawet może prowadzić do nieprzewidzianych problemów, które mogą być kosztowne.
Ważne jest, aby zrobić wszystko, aby zatrudnić ekspertów w integracji API, aby zapewnić, że wszystko idzie gładko. Są tacy, którzy próbują pominąć ten krok ze względu na koszt eksperta, ale lepiej być bezpiecznym niż żałować, więc dołożyć wszelkich starań, aby znaleźć kogoś, komu można zaufać lub firmy, która ma doświadczenie. Możesz przeczytać więcej tutaj o rodzaju zespołu integracji API trzeba po swojej stronie, jak przejść przez ten proces.
- Obawy związane z bezpieczeństwem
Kolejne wyzwanie, o którym trzeba będzie pomyśleć, dotyczy bezpieczeństwa. Małe firmy i sprzedawcy powinni zdecydowanie martwić się o bezpieczeństwo, ponieważ cyberprzestępcy są tam. Może się wydawać, że ci przestępcy uderzają tylko w duże firmy, ale rzeczywistość jest taka, że małe firmy są celem naruszeń danych i strat.
Powodem, dla którego jesteś zagrożony, jest to, że cyberprzestępcy wierzą, że nie zamierzasz inwestować dużo w bezpieczeństwo, więc nadużywanie danych API powinno być dla nich dość łatwe. Musisz zrobić wszystko, aby zainwestować w wykrywanie zagrożeń cybernetycznych, i musisz upewnić się, że proces integracji API jest wykonywany przez kogoś, kto wie, co robi. Słaba integracja naraża na ryzyko Ciebie, Twoich klientów i Twoich partnerów.
- Czasochłonność
Może łatwo założyć, że będziesz w stanie przyspieszyć ten proces integracji, ale tak nie jest. Właściwa integracja trwa długo, ponieważ jest skrupulatna. Każdy, kto oferuje przyspieszoną integrację może być cięcie narożniki, które nie chcesz wyciąć z czymś tak ważnym.
Jako człowiek biznesu i sprzedawca wiesz, że czas to pieniądz, więc ważne jest, abyś przygotował się do tej integracji. Pamiętaj, że stworzenie tylko jednego dobrego połączenia może zająć kilka tygodni. Pamiętaj o tym, gdy zdecydujesz się zatrudnić profesjonalistę, który pomoże Ci zdjąć całą tę pracę z Twoich rąk, co da Ci swobodę skoncentrowania się na innych pilnych sprawach.
- Kosztowna praca
Kolejną rzeczą, która może Cię mocno uderzyć, jest dowiedzenie się, jak kosztowna będzie integracja. Tak, ta integracja API jest ważna dla Twojej firmy, ale będzie Cię również kosztować ładny grosz, i musisz być na to przygotowany. Co chcesz zrobić, to zacząć przydzielać pieniądze, które będą potrzebne do właściwej integracji.
Możesz oczekiwać, że zapłacisz kilka tysięcy dolarów za jeden miesiąc pracy. Znajdź profesjonalistę, z którym zamierzasz pracować, i zobacz, ile pobierają opłat. Ten szacunek pomoże Ci przygotować się tak, że do czasu rozpoczęcia procesu, Twoja firma może podjąć wydatek. Nie chcesz zostać złapany z cienko naciągniętym kontem bankowym, ponieważ biznes nie jest zwykle łaskawy dla obciążeń finansowych.
- Potrzebna jest modernizacja
Po przejściu przez proces integracji konieczne będzie utrzymanie tych połączeń. Konserwacja oznacza, że będziesz potrzebował zespołu IT lub dewelopera, który od czasu do czasu przyjdzie przeanalizować twoje połączenia, aby upewnić się, że wszystko działa dobrze.
Będziesz także potrzebował zespołu IT lub dewelopera, aby pomóc Ci uaktualnić swoje połączenia, gdy jest to konieczne. Twoi partnerzy będą nadal iść do przodu, a technologia musi być w stanie nadążyć, lub może złamać połączenie całkowicie. To będzie stały wydatek, więc upewnij się, że jesteś przygotowany na to, jak również.
- Zrozumienie różnorodności
Łatwo jest uwierzyć, że ponieważ byłeś w stanie utworzyć jedno połączenie, że wszelkie dodatkowe integracje API będą łatwiejsze. Jest to błędne przekonanie niektórych ludzi, które może ich frustrować, gdy zauważą, że dodatkowe integracje nie są łatwiejsze.
Pamiętaj, że każda platforma pochodzi z własną logiką, co oznacza, że integracja potrzebna do połączenia z nimi będzie się różnić. Ta zmienność sprawia, że każda integracja jest zupełnie inna, a powód dodatkowej integracji API nie będzie szybszy. Ekspert, którego zatrudniasz, aby pomóc Ci połączyć się z wieloma platformami nie próbuje oszukać Cię celowo biorąc długi czas, aby utworzyć dodatkowe połączenia; on lub ona jest po prostu pracuje jak zwykle.
Miejmy nadzieję, że niektóre z tych punktów pomogą Ci zrozumieć niektóre z wyzwań, z którymi będziesz musiał się zmierzyć przy tej integracji i pomogą Ci je pokonać z małymi problemami.