Strona główna Show Biznes Poznaj nowego reżysera remiksującego twoje ulubione filmy

Poznaj nowego reżysera remiksującego twoje ulubione filmy

Calmatic zrobił sobie zasłużony pitstop. Minęło prawie pięć lat, odkąd po raz pierwszy został wybrany na dyrektora nowego House Party film oparty na kultowym klasyku z 1990 roku, oczywiście – od producenta LeBrona Jamesa. Następnie, po długich opóźnieniach wymuszonych przez COVID, Calmatic ukończył swój debiut reżyserski, by po chwili rozpocząć kolejny quasi-remake, White Men Can’t Jump, kilka miesięcy później. Pomimo House Party w końcu debiutuje dziś w kinach, a White Men prawdopodobnie jeszcze w tym roku, reżyser teledysków, który stał się filmowcem, nie robi jeszcze okrążenia zwycięstwa.

„Będę miał rozmowę z kimś i będę jak, 'Tak, mam House Party i wtedy dostałem White Men Can’t Jump.’ A oni na to: 'Człowieku, czy zdajesz sobie sprawę z tego, co właśnie powiedziałeś?!”, mówi Calmatic, którego nazwisko rodowe to Charles Kidd II, rozmawiając przez Zoom z wnętrza swojego zaparkowanego samochodu. „Prawdopodobnie dotrze to do mnie, gdy wszystko będzie już na wierzchu, ale póki co, popychamy House Party i chcemy, żeby ten film stał się momentem w kulturze. Mam wrażenie, że nie było takiego filmu w kinach od nie wiem kiedy. W tamtych czasach, byłyby Friday, The Drewnowszystkie te filmy, które były kulturowo istotne dla naszego pokolenia. A dzieci nie mają tego w dzisiejszych czasach”

Pochodzący z Los Angeles Calmatic ostrzył sobie zęby na scenie muzycznej u boku przyjaciół, Andersona .Paaka i Kendricka Lamara, i szybko zaczął wyrabiać sobie nazwisko, reżyserując teledyski dla takich artystów jak Jhené Aiko i Vince Staples. Jednak prawdziwym przełomem okazały się jego nagrodzone Grammy wizualizacje do bijącej rekordy popularności współpracy Lil Nas X i Billy Ray Cyrus „Old Town Road” I wtedy Hollywood przyszło z wezwaniem. LeBron James i jego firma produkcyjna SpringHill pracowali nad wskrzeszeniem House Party franczyzy, a Calmatic został sprowadzony do reżyserii ze scenariusza autorstwa m.in Atlanta scenarzyści Stephen Glover i Jamal Olori. Oryginalny House Party gwiazdy Kid 'n Play cameo w nowym filmie, ale historia podąża za kumplami Kevin (Jacob Latimore) i Damon (Tosin Cole), którzy na granicy bycia zwolnionym z pracy jako sprzątacz domów, decydują się wyjść z epickim bash w baller rezydencji ich najnowszego klienta: LeBrona. To, co się wydarzyło, to niezapomniana noc, podczas której nie zabraknie banalnego występu Kid Cudi’ego, a także koali, z którym trzeba się liczyć.

Pierwotnie zaplanowana na HBO Max premiera, House Party stało się jednym z niewielu projektów, które skorzystały na rotacji w Warner Bros. Discovery – film został opóźniony i awansował na premierę kinową. Jednak Calmatic nie siedział i nie imprezował – on pracował. Od czasu zakończenia House Party, wyreżyserował teledysk do „Rich Spirit” dla swojego starego kumpla Kendricka Lamara, wylądował w Netflixie z serialem dla The Vince Staples Show, a także zremiksował inny klasyk z lat 90-tych, prowadzony przez Jacka Harlowa White Men Can’t Jump. Z dzisiejszą House Party’teatralny drop, wskoczyliśmy w to wszystko z Calmatic.


ESQUIRE: To była długa droga z House Party, czyli jak się czujesz zbliżając się do mety?

CALMATIC: Błogosławiony. To była dosłownie pięcioletnia podróż. Myślę, że po raz pierwszy spotkałem się z New Line pod koniec 2018 roku, a potem faktycznie wziąłem ślub, pojechałem na miesiąc miodowy i byłem jak „W porządku, zamierzam poświęcić moje następne dwa lata temu filmowi” A potem zdarzył się COVID. Więc nie zaczęliśmy kręcić do 2021 roku, a byliśmy gotowi z montażem do końca roku, a potem wydarzyła się ta cała sprawa z Warnerem, więc trochę to opóźniło. Jestem super szczęśliwy, że tu jestem i jestem po prostu gotowy, aby to wyszło i aby świat to zobaczył.

Jesteś w wyjątkowej sytuacji, kiedy masz zamiar wypuścić ten film i już masz White Men Can’t Jump nakręcony i w drodze. Jak wyglądała praca nad wydaniem tego filmu w tym samym czasie, kiedy kończyłeś kolejny?

Nawet jeśli House Party to mój pierwszy film, czuję się jak White Men Can’t Jump to również mój pierwszy film, ponieważ zrobiłem je tak blisko siebie. House Party, jeśli chodzi o produkcję, to mówiłem ludziom, że to był scared straight, Hollywood edition. To było tak, jakby ktoś obudził mnie z mojego łóżka i powiedział: „Chcesz zrobić film?! Ok, dam ci ukochany tytuł, który ludzie będą ostro oceniać i Każę ci nakręcić imprezowy film w środku COVID” Miałem tak wiele przeszkód, ale czuję, że każdego dnia uczyłem się czegoś nowego. Myślę, że między filmami były trzy lub cztery miesiące przerwy, więc wchodząc do White Men Can’t Jump, od razu miałem lekcje jak z filmu. Nie mogę się doczekać, aż ludzie zobaczą oba filmy. I love House Partyale to jedna z tych rzeczy, gdzie jest, jak, Jestem teraz lepszy. Jestem bardziej zaawansowany. Wiesz, że faceci słuchają teraz mojego starego albumu – nie mogę się doczekać, aż usłyszysz mój nowy.

house party

Tym razem w domu w House Party należy do nikogo innego jak LeBrona Jamesa. „Po prostu pracując z LeBronem nad grą aktorską, jest niesamowity” – mówi Calmatic. „Dałbym mu notatkę, a on poszedłby wykonać ją do T, a ja byłem jak, „’Och, to musi być to, jak to jest trenować LeBrona”

  Theo James i Ruth Kearney mogą być jedną z najbardziej skąpych par Hollywood
SpringHill Company

Jestem pewien, że jest to coś, o czym myślałeś przez ostatnie kilka lat, ale jak nazwiemy te dwa twoje filmy: Remake? Reboot? Remix?

Nie wiem, czy mam jeszcze jakieś określenie; mam nadzieję, że do końca tego biegu prasowego coś będę miał. Ale wywodzę się z muzyki. Zaczynałem jako producent i raper i zrobiłem wiele hiphopowych bitów, które były mocno samplowane, więc czuję, że to są tylko remiksy. Kiedy [Warner Bros.] po raz pierwszy ogłosili, że robią remake House Party, widziałem ludzi na Twitterze, którzy mówili, że nie można odtworzyć flat topów i klimatu lat 80-tych, a to jak „Tak, masz rację, nie robimy tego” I’ve told people that I think House Party to film, który powinien być remasterowany lub remixowany co 10 lat. House Party jest migawką kultury hip-hopowej w tamtym momencie i będzie wspaniale, jeśli co 10 lat każde pokolenie będzie mogło mieć swoją własną House Party. Jak, wyobraź sobie, że zrobili House Party w latach 70-tych. Oglądaliśmy to.

Jako ktoś, kto tęskni za erą remiksów w muzyce, jestem w pełni na pokładzie, aby przenieść ten klimat do filmu.

  11 Flare Jeans, które warto teraz nosić, od Kick Flares po Bell Bottoms

Tak, to tak jak wtedy, gdy słuchasz piosenki, która została wyprodukowana przez P. Diddy’ego czy coś takiego. On sampluje Dianę Ross, i jako dziewięciolatek, moja mama nie była jak, „Oni rujnują muzykę Diany Ross!” To po prostu nowa piosenka, nowy vibe; całe nowe pokolenie dostaje możliwość doświadczenia tych dźwięków, które są odświeżone specjalnie dla nich.

Niektórzy z naszych najlepszych reżyserów, jak Spike Jonze czy David Fincher, zaczynali w teledyskach. Czy jest to coś, czego zawsze byliście świadomi z tyłu głowy, kiedy rozważaliście dokonanie tego przejścia?

Tak jakby. Nie wyruszyłem z celem, że chcę robić filmy. Zawsze ciekawił mnie proces – uwielbiam proces tworzenia teledysków, reklam i filmów – więc byłem ciekaw, czy kiedyś to zrobię. Ale dopiero kiedy ten film stał się dla mnie prawdziwą szansą, pomyślałem: „Wiesz co, myślę, że faktycznie mogę to zrobić”

Chciałem, żeby ten film był jak gdyby Atlanta miał film.

Na jakich filmach się wychowałeś? Byłem podekscytowany, kiedy zobaczyłem post na Instagramie gdzie miałeś w swoim biurze plakaty czterech moich osobistych ulubieńców: Hoop Dreams, He Got Game, White Men Can’t Jump, oraz Above the Rim.

To była moja inspiracja dla White Men Can’t Jumpupewniając się, że mamy duszę z tych filmów. Ale dorastając, wiesz co jest zabawne, nie jestem typem kinomana. Szczerze mówiąc, jest wiele filmów, których nie widziałem i nie chcę ujawniać tej listy, bo czuję, że mógłbym dostać zakaz wstępu do Hollywood.[[Śmiech.]Ale filmy, które oglądałam uwielbiałam. Mój ulubiony film wszech czasów to Forrest Gump. Był taki okres w moim życiu, że miałem trzy kasety VHS: Forrest Gump, Sister Act 2, oraz The Nutty Professor. Widziałem je co najmniej tysiąc razy; znam je na pamięć. Myślę, że takie jest moje podejście do filmowania: dramatyzm i lekkość Forrest Gump; Nutty Professor to blast i jeden z najfajniejszych filmów z efektami specjalnymi; oraz Sister Act 2 po prostu uderzył w nerw na mojej muzycznej stronie. Więc, jeśli zmieszasz te trzy filmy razem i dodasz trochę jednego z moich innych ulubionych filmów, Paid in Full, to jest mój styl.

Więc, na albo House Party lub White Men Can’t Jump, czy kiedykolwiek czułeś poczucie presji? Jak, „Cholera, nie mogę być facetem, który robi zły White Men Can’t Jump film!”

Na pewno jest presja. W przypadku obu z nich nie oglądałem oryginalnych filmów podczas przygotowań. Co jakiś czas odnosiłem się do czegoś w głowie, ale nie siadałem i nie oglądałem, bo stawało się to trochę zbyt nerwowe. Myślisz o House Party i jesteś jak, To była ta epicka impreza domowa, która była najlepszą imprezą domową w historii! A potem patrzysz na scenariusz, który mamy teraz i to jest jak, O rany, czy ta impreza domowa jest wystarczająco dobra? … To trudne, bo masz nadzieję, że oddasz sprawiedliwość imprezie, ale czuję, że to zrobiliśmy.

Impreza rozgrywa się w fikcyjnym domu LeBrona, ale prawdziwy LeBron jest producentem na House Party i był mocno zaangażowany w sprowadzenie go z powrotem na ekran. LeBron i jego partner biznesowy, Maverick Carter, są z tego samego pokolenia co Ty, więc jak to było z ich współpracą?

To było świetne. Wyszedłem wczoraj wieczorem z kolacji z nimi i byłem po prostu super wdzięczny za możliwość pracy z nimi. Pamiętam, że kiedy zobaczyłem Hollywood Reporter artykuł kiedy LeBron przyjechał do L.A. i założył SpringHill, a ja po prostu miałem energię na ten temat. Like, To będzie coś, co daje możliwości ludziom takim jak ja do robienia filmów. A synergia trwała nadal, gdy tylko zacząłem z nimi pracować, a oni wspierali mnie na każdym kroku. Byli po prostu świetnymi współpracownikami i nie mogę im wystarczająco podziękować za danie mi tej szansy. I na lżejszej nucie, po prostu pracując z LeBronem nad grą aktorską, on jest niesamowity. Dałem mu notatkę, a on wykonał ją do końca, a ja byłem jak, Oh, to musi być to, jak to jest trenować LeBrona. [[Śmiech.]Wywalił to z parku.

  Jaka jest różnica między Diablo 3 Reaper of Souls a Ultimate Evil Edition?

Czy w ogóle denerwowałeś się, że możesz mu sprezentować kilka żartów, które były jego kosztem?

Sam miał kilka takich żartów. Myślę, że żart o linii włosów był jego. Daliśmy mu żart o jego ocenie na NBA 2K będąc 97, ponieważ zaznaczyli go na 96 lub coś w tym stylu – co jest szalone, ponieważ 96 to najwyższy ranking. LeBron to duży dzieciak, więc słysząc go mówiącego o NBA 2K sposób w jaki o tym rozmawiamy jest super zabawny.

House Party’scenariusz pochodzi z serwisu Atlanta weterani Stephen Glover i Jamal Olori. Oglądając scenę z Leną Waithe, GaTą i koalą, nie mogłem nie pomyśleć o Atlanta. Czy można powiedzieć, że Atlanta był tak wpływowy jak wszystko, gdy chodziło o House Party?

W ciągu ostatnich pięciu lat, chyba dosłownie powiedziałem: „Jak np Atlanta,” milion razy. Rozmawiałem z kimś i dał mi inne określenie na to, jaki jest styl Atlanta jest. Jak, realizm obserwacyjny, czy coś w tym stylu, i pamiętam, że pomyślałem, OK, to jest to, co zamierzam powiedzieć zamiast. Atlanta była jednym z pierwszych przypadków, kiedy widzieliśmy Czarną kulturę przez pryzmat eurocentrycznych stylów filmowych. Mam wrażenie, że kiedy widzisz „Czarny film”, ma on pewną teksturę. Jest w nim dużo energii, rzeczy się dzieją, wszystko jest zabawne. Ale zazwyczaj nie możemy usiąść i po prostu być niezręcznymi i nudnymi i patrzeć jak coś się dzieje – tak właśnie wygląda prawdziwe życie. Nie ma „czarnej wersji” Napoleon Dynamite,” ale zdecydowanie widzimy życie w ten sposób.

Więc myślę, że Atlanta była pierwszym momentem, kiedy zdaliśmy sobie sprawę, że możemy to zrobić w ten sposób i to działa, a ludzie to rozumieją. I to był cel tego filmu. Chciałem, żeby ten film był jak Atlanta miała film, i jak rozszerzylibyśmy świat i może zmienili kilka kątów kamery tu i tam i przesunęli rzeczy trochę inaczej. Z ich stylem pisania, mieliśmy w scenariuszu wszystkie rodzaje szalonego gówna. I musieliśmy ciąć rzeczy ze względu na budżet, ale oni byli po prostu genialni. Na przykład moment z Odellem Beckhamem Jr. i Lil Waynem, to było coś, co po prostu wymyślili i przypadkowo powiedzieli. A ja na to: „Tak, umieścimy to w filmie – niech ktoś da Lil Wayne’a do telefonu” To było najzabawniejsze gówno w historii.

variety's 2022 hitmakers brunch

Co Calmatic sądzi o nadchodzącym Jacku Harlow’ie White Men Can’t Jump występ? „Nigdy wcześniej nie występował, ale, człowieku, słuchaj, po tym filmie nie sądzę, żeby Jack Harlow został raperem… jest tak świetny”

  Drone Racing League wypuszcza trailer do gry Metaverse na Algorand
Kevin Winter//Getty Images

Lil Wayne cytujący „Go DJ” to chyba remis z histerycznym występem Kid Cudi’ego jako mój top highlight.

Nie mogę się doczekać, aż ludzie zobaczą występ Cudiego. Kiedy robiliśmy zwiastun, mówiłem, że nie możemy zdradzić udziału Cudiego w filmie. Jeśli zrobimy to dobrze, to w piątek 13 stycznia będzie trending topic z napisem „Kid Cudi” Bo jego występ jest szalony i to tak, jakby wyobrazić go sobie w odcinku Atlanta.

Kontynuując temat mega-raperów występujących w twoich filmach, musimy porozmawiać o Jacku Harlow i White Men Can’t Jump. Czy byłeś zaskoczony, że to właśnie on skończył?

Nah, zawsze byłem fanem Jacka, i rozmawialiśmy o castingu, siedząc wokół i idąc, „Do kogo wychodzimy?” Jeden ze stażystów powiedział: „Jack Harlow” I ludzie nie byli jak, „Co? Nie ma mowy.” To był raczej cichy moment, wszyscy patrzyli na siebie, jak, „O cholera, to faktycznie może się udać.” Nigdy wcześniej nie grał, ale po tym filmie nie sądzę, żeby Jack Harlow został raperem. To znaczy, jestem pewien, że nie zamierza porzucić rapu, ale zdecydowanie będzie Markiem Wahlbergiem – myślę, że ludzie będą go znać bardziej z aktorstwa niż z muzyki. Nie ma powodu, dla którego nie miałby grać w dwóch filmach rocznie. Jest tak świetny. I dlatego cieszę się, że zamoczył stopy w White Men Can’t Jump więc mogę wziąć za to trochę odpowiedzialności.[[Śmiech.]Jestem podekscytowany tym, że świat może go zobaczyć i poznać w pełni jego możliwości jako artysty.

Byłeś tak głęboko w chaszczach z tymi dwoma filmami, ale czy byłeś w stanie włożyć choć trochę w to, jakie są twoje długoterminowe aspiracje? Zgaduję, że prawdopodobnie nie chcesz remiksować klasyków do końca życia.

Tak, zdecydowanie nie robię więcej remiksów w najbliższym czasie. Te dwa filmy dały mi pewność, że mogę teraz opowiadać własne historie i nie mogę się doczekać, żeby zrobić coś, do czego nie mam odniesienia. Nie mogę się też doczekać, żeby zrobić coś, za co Twitter mnie nie zabije, kiedy ogłoszę, że to reżyseruję.[[Śmiech.]Ale jestem super wdzięczny, że mogłem zacząć od tych dwóch filmów, na które będą zwrócone oczy ze względu na ich tytuły. Mam nadzieję, że uda mi się stworzyć kilka unikalnych historii, które doczekają się remake’u za 20 lat.

Najchętniej czytane

Jakie są szanse na zachorowanie od ciasta na ciasteczka?

Jakie są szanse na zachorowanie od ciasteczek?Najczęściej wymienianym powodem, aby nie jeść surowego ciasta na ciasteczka jest ryzyko salmonelli z surowych jaj. Jednak według dr Adrienne Kassis, lekarza pierwszego kontaktu w One Medical group, tylko około 1 na 20 000 jaj jest skażone, a liczba ta maleje każdego roku.Czy można umrzeć od zjedzenia ciastka?Surowe ciasto

Niskobudżetowy marketing dla startupów: TOP 9 life hacków

Kultura start-upów i tworzona wokół niej infrastruktura w dużej mierze zmieniły globalne społeczeństwo, technologię i biznes. Dziś twórcy ciekawego pomysłu łatwiej jest go zrealizować i zarobić na nim, ponieważ istnieje wiele "punktów wejścia" Oto 9 najlepszych life hacków, które każdy startup powinien stosować.Wejdź do programu lojalnościowego wielkiego biznesuJeśli masz startup w obszarze B2C, to możesz

Kontrowersyjna interwencja w Jeleniej Górze. Jak ocenić działania policjantów?

W sieci zawrzało po opublikowaniu wideo, w którym mężczyzna na oczach swoich dwóch córek jest brutalnie wyprowadzany z...

Dlaczego istnieją dwa rodzaje planet?

Dlaczego są dwa rodzaje planet?Dlaczego istnieją dwa główne typy planet? niektóre uformowały się w obrębie linii mrozu, gdzie tylko metal i skały mogły się skondensować (ziemskie), niektóre uformowały się poza linią mrozu, gdzie chłodniejsze temperatury pozwoliły związkom wodoru skondensować się w lód (jowiszowe).Czy pas asteroid jest kulisty?Pas asteroid to region w Układzie Słonecznym w kształcie

Jaki czynnik występuje w twierdzeniu naukowym?

Jaki czynnik występuje w twierdzeniu naukowym?Explanation: Na twierdzenie naukowe składają się podobne wyniki w wielokrotnych testach danego twierdzenia. Metody naukowe obejmują obserwację, wykonywanie eksperymentów, wnioskowanie itp. Twierdzenie naukowe jest jednak ważne, gdy wyniki eksperymentu są powtarzalne wiele razy w dowolnej części świata.Czego brakuje w pomiarach wykonanych przez klasę? "Precyzja" to ten spośród następujących wyborów podanych

Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w odniesieniu do kinetycznej teorii gazów?

Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w odniesieniu do kinetycznej teorii gazów?Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w odniesieniu do kinetycznej teorii gazów? Średnia energia kinetyczna na cząsteczkę jest odwrotnie proporcjonalna do temperatury bezwzględnej.Które stwierdzenie nie jest poprawne w odniesieniu do kinetycznej teorii gazów?Wszystkie powyższe z wyjątkiem "Stosunek objętości przestrzeni do cząsteczek jest pomijalny" są

Candy Montgomery była zwykłą gospodynią domową. Dopóki nie okazało się, że jej przyjaciel nie żyje

Gdy na Hulu pojawi się serial kryminalny Candy z Jessicą Biel w roli głównej, spodziewajcie się niesamowitego koszmaru na przedmieściach. Candy, gospodyni domowa z...

Pozostałe newsy