Reimagining Viktor Hargreeves w The Umbrella Academy


Netflix
Wśród rosnącej legislacyjnej, retorycznej i fizycznej przemocy wobec osób transseksualnych ze strony tych, którzy upierali się, że niszczymy samą tkankę cywilizacyjną, Elliot Page ujawnił, że jest transseksualny – i z dnia na dzień stał się defacto twarzą transseksualności na całym świecie. Potwierdził również, że pozostanie w swojej roli w szalenie popularnym serialu superbohaterskim Netflixa The Umbrella Academy. Była to ulga dla wielu fanów, którzy postawili ważne pytanie: Czy „grałby cis”, czy jego postać przeszłaby transformację wraz z nim? Jako trans-mężczyzna, którego własna transformacja została opóźniona przez błędną, nieobecną i szkodliwą reprezentację, miałem nadzieję na to drugie. Według GLAAD, transseksualni mężczyźni i chłopcy są wyjątkowo słabo reprezentowani w telewizji: W sezonie telewizyjnym 2021-22 we wszystkich sieciach było tylko czternaście postaci transseksualnych.

Znam Elliota od 2018 roku, kiedy to spotkaliśmy się na planie serialu Netflixa Tales of the City, dla którego byłem scenarzystą. Wkrótce po ogłoszeniu, Elliot przedstawił mnie Steve’owi Blackmanowi, showrunnerowi The Umbrella Academy. Steve z pasją włączył do serialu prawdziwą przemianę Elliota. To było właściwe zarówno dla aktora, jak i dla postaci, ponieważ pogłębiało istniejące wątki, powiedział mi Steve. Jedyny problem? Scenariusze były zablokowane. Sezon 3 był delikatnie zarysowany, a produkcja miała ruszyć za niecałe dwa tygodnie. Zadanie polegało na zaszczepieniu historii przejściowej na skomplikowanej fabule serialu zespołowego.
Bóle głowy na bok, to była radosna wiadomość. Postać Elliota stanie się Viktorem Hargreevesem, co uczyni tę postać najbardziej prominentnym transgenderowym mężczyzną w telewizji.
Tak czy inaczej, ograniczenia czasowe i narracyjne przedstawiały wyjątkową okazję. Ponieważ Elliot powracał na ekran w ustalonej roli i z w pełni rozwiniętym łukiem postaci, który przecinał się z każdym aspektem serialu, jego historia wymagała, by jego transseksualność istniała jako tekstura, a nie definiująca cecha charakteru. Przeszkody twórcze nie skończyły się na tym. Wydarzenia w sezonie 3 mają miejsce zaraz po sezonie 2, więc Viktor nie mógł dojść do tej świadomości pomiędzy sezonami. Zamiast tego, jego stawanie się musiało nastąpić w pierwszych odcinkach i to bez trzymania za rękę, które zwykle zapewnia się widzom cisgender. On, jak wszystkie osoby transseksualne, zawsze był już sobą – czy wiedziało o tym jego rodzeństwo w serialu, czy oglądający go widzowie.
Jak życie, mam na myśli.
Osoby trans często wiedzą, że jesteśmy trans na długo przed ujawnieniem tej informacji innym. Mamy cele, które nie kręcą się wokół bycia trans. Mamy dramaty rodzinne niezwiązane z naszymi tożsamościami płciowymi, mocne strony i wady, które obejmują całe nasze życie. Z konieczności była to okazja do pokazania przemiany tak organicznej, tak fundamentalnej dla postaci, że mogła ona jedynie współgrać z istniejącymi arkanami postaci, a nie je przyćmić. Elliot i ja odbyliśmy długą rozmowę na temat tego, kiedy i jak Viktor mógł odkryć swoją tożsamość płciową i w jaki sposób może ją ucieleśnić w 3 sezonie. Steve i ja wykorzystaliśmy spostrzeżenia Elliota jako punkt wyjścia do stworzenia i zgrabnego nałożenia ekonomicznej narracji na istniejące sceny – takiej, która odzwierciedlała miejsce, w którym Elliot znajdował się w trakcie swojego procesu transformacji w czasie kręcenia zdjęć. Ponieważ Steve posiadał encyklopedyczną wiedzę o cisowych postaciach występujących w serialu, pomógł wyjaśnić, jak rodzina mogłaby zareagować na wieści o bracie.
Rezultat naszej pracy jest bardziej prawdziwy niż prawdziwy pod wieloma względami. W tej historii bycie transseksualnym jest kontekstem, skupieniem uwagi, wyostrzeniem perspektywy, które tylko pogłębi więź milionów widzów z Viktorem i jego rodziną. A dzięki temu najprawdziwsza prawda ze wszystkich prześwituje: Na The Umbrella Academy, Elliot Page gra transgenderowego mężczyznę, który, jak większość trans ludzi, których znam, nie pracuje nad zniszczeniem świata, ale nad jego ocaleniem.

RUVEN AFANADOR
Ten artykuł ukazał się w numerze SUMMER 2022 Esquire
subscribe
Ta treść jest tworzona i utrzymywana przez osobę trzecią i importowana na tę stronę, aby pomóc użytkownikom w podaniu ich adresów e-mail. Więcej informacji na temat tej i podobnych treści można znaleźć na stronie piano.io