Zespół ds. matchmakingu Respawn Entertainment wypuścił blog skupiający się na większych zmianach nadchodzących doApex Legendssystem matchmakingu. Popularny battle royale otrzymał niedawno aktualizację, która – jak mają nadzieję twórcy – prowadzi do „bardziej sprawiedliwych meczów w porównaniu z dniem dzisiejszym, gdy grasz ze znajomymi o różnych poziomach umiejętności.”
Dla graczy ciekawych tego, jak deweloperzy budują backend dla swoich gier multiplayer, blog (przypisywany przedstawicielowi cross-discipline Respawn) powinien zaoferować pewien wgląd w to, co idzie w matchmaking dla tytułów takich jak ten.
Obecnie Respawn stosuje system matchmakingu oparty na umiejętnościach (SBMM) dla Apex Legends, , która łączy graczy o wystarczająco zbliżonych poziomach umiejętności określanych częściowo przez osobistą rangę gracza.Wykorzystywany jest w kilku strzelankach jak np.Call of Duty: Warzone 2orazFortnite,ale Respawn planuje przejść na nowy algorytm matchmakingu.
Apex’sAlgorytm SBMM grupuje graczy w oparciu o średnie umiejętności i konkretną playlistę. Na przykład, zarówno w grze rankingowej, jak i publicznej, drużyna jest określana na podstawie oceny umiejętności jej najlepszego gracza, co ma na celu „ochronę integralności konkurencji” przed botami lub wspomagaczami. Ale mniej wykwalifikowani gracze dołączający do bardziej doświadczonych przyjaciół mogą zostać zniszczeni przez konkurencję.
Zgodnie z nowym algorytmem, publiczna playlista „zwiększy sprawiedliwość gry” dla grup o dużym zakresie różnic w umiejętnościach. Idąc dalej, wszystkie playlisty zarówno publiczne, jak i rankingowe będą używać tej samej technologii matchmakingu do oceny umiejętności, ale konkretne tryby będą miały swoje wartości oparte na najlepszym dopasowaniu dla każdego trybu.
Respawn powiedział, że ta zmiana pozwoli „podejmować lepsze decyzje podczas tworzenia grup… aby stworzyć bardziej sprawiedliwe mecze i doświadczenia, które są bardziej zabawne dla wszystkich.”
Apex’snowy system matchmakingu zaczął zwijać się regionalnie wraz z obecnie trwającym sezonem 15. Kiedy będzie już dostępny dla wszystkich graczy na całym świecie, Respawn planuje zająć się poprawkami, które muszą zostać wprowadzone, takimi jak ocena umiejętności dla sytuacji, gdy gracz jest na playliście solo w porównaniu do playlisty w duecie lub trio.
Aby uzyskać więcej informacji na temat metod Respawn, w tym jak grupy premade wpływają na matchmaking, oraz aby zobaczyć wykresy, które idą w parze z wyjaśnieniem metod Respawn, możesz przeczytać blog tutaj.