Kanał Sueski w Ismailii w Egipcie, w czwartek, 25 marca 2021 r.
Islam Safwat | Bloomberg | Getty Images
Trwają prace nad odholowaniem masowca Glory po tym, jak w poniedziałek rano doznał on awarii silnika w Kanale Sueskim – poinformowały władze kanału.
„Zespół ratownictwa morskiego władz profesjonalnie poradził sobie z nagłą awarią techniczną maszyn masowca GLORY na kilometrze 38 przechodząc w obrębie północnego konwoju w jego podróży pochodzącej z Turcji i zmierzającej do Chin” – podały władze Kanału Sueskiego na Twitterze, zgodnie z tłumaczeniem.
„Obecnie trwają prace nad odholowaniem nieczynnego statku” – dodano. Suez Canal Authority powiedział na Facebooku, że statek doznał awarii silnika, zgodnie z tłumaczeniem.
Agencja żeglugowa Leth powiedziała, że statek został wyłowiony po wejściu na mieliznę.
„21 statków płynących na południe rozpocznie/wznawia swoje tranzyty. Spodziewane są tylko niewielkie opóźnienia” – napisała na Twitterze firma Leth.
Statek załadował 65.970 ton metrycznych kukurydzy z ukraińskiego portu Chornomorsk 25 grudnia i zmierzał do Chin, według wspólnego centrum koordynacyjnego Black Sea Grain Initiative z siedzibą w Stambule. JCC ułatwia humanitarny eksport morski zboża, innych produktów spożywczych i nawozów z Ukrainy.
Kanał Sueski jest jedną z najważniejszych dróg wodnych na świecie, a jego 120 mil gości 30% światowego ruchu kontenerów morskich i 12% całego światowego handlu o wartości około 1 biliona dolarów rocznie.
W marcu 2021 roku masywny 220 000-tonowy tankowiec o nazwie Ever Given utknął przez Kanał Sueski na sześć dni, powodując jego najdłuższe w historii zamknięcie z powodu statku i wstrzymując około 60 miliardów dolarów handlu.