Jaka jest najgorsza część posiadania małej firmy?
Jeśli jesteś jak 40 procent właścicieli, księgowość i podatki są twoim najgorszym koszmarem. Pomiędzy nadążaniem za skomplikowanymi i ciągle zmieniającymi się przepisami dotyczącymi księgowości i płac, a przepychaniem się przez wiele administracyjnych formalności, cała sprawa może być wrzodem na tyłku.
Jedna rzecz jest jednak najważniejsza. Musisz wypłacać pensje swoim pracownikom – i to na czas.
Aby zaoszczędzić Ci kłopotu, dzielimy się 5 rzeczami, które możesz zrobić, aby ułatwić sobie płacenie pracownikom. Czytaj dalej!
- Zrozumieć proces zarządzania listą płac
Jako mała firma, prawdopodobnie działasz w oparciu o ograniczony budżet. Oznacza to, że nie masz jeszcze wystarczających funduszy, aby stworzyć dział płac lub zainwestować w oprogramowanie do zarządzania płacami.
Jeśli sam zajmujesz się płacami, warto zdobyć trochę wiedzy na temat procesu zarządzania listą płac.
Przeczytaj książki na temat klasyfikacji pracowników i zarządzania dokumentacją finansową pracownika, w tym płacami, wynagrodzeniami, potrąceniami i świadczeniami. Istnieje również kilka internetowych samouczków wideo, które pomogą Ci osiągnąć sukces w zakresie płac.
- Ustalenie odpowiedniego harmonogramu wypłat
Możesz płacić swoim pracownikom tak często, jak tylko chcesz, ale kluczowe jest znalezienie harmonogramu wypłat, który będzie odpowiedni dla Twoich pracowników i Twojego biznesu.
Jasne, większość pracowników będzie wolała otrzymywać wynagrodzenie tak często, jak to możliwe, i możesz chcieć spełnić ich życzenia. Jednak zwiększona częstotliwość wypłat zwykle skutkuje zwiększeniem kosztów, a Ty masz większe szanse na popełnienie błędów.
Mając to na uwadze, warto wybrać miesięczny harmonogram wypłat, lub dwumiesięczny, jeśli jest to konieczne.
- Zainwestuj w oprogramowanie do zarządzania listą płac
W miarę rozwoju firmy i wzrostu zysków, nie wahaj się kupić oprogramowania do zarządzania listą płac.
Chociaż różne oprogramowania mają różne możliwości, spodziewaj się, że zautomatyzują większość zadań związanych z płacami. W większości przypadków wszystko, co będziesz musiał zrobić, to wprowadzić dane pracowników, a ono zrobi resztę.
Podczas zakupów dla oprogramowania płacowego, upewnij się, że jedną z funkcji, które oferuje jest check stub maker. Potrzebujesz tego, aby bez wysiłku wygenerować odcinki płacowe dla swoich pracowników.
- Zatrudnij specjalistę od płac
Chociaż oprogramowanie do zarządzania listą płac ułatwi Ci pracę, to w miarę rozwoju firmy będziesz musiał trzymać nogi na pulsie.
W końcu jesteś przedsiębiorcą. Twoja wiedza jest rozwój nowych produktów i usług, a nie obliczanie wynagrodzeń pracowników. W związku z tym nadszedł czas, aby zrzucić czapkę płac i przekazać ją specjaliście.
Kierownik ds. płac (może to być księgowy lub księgowa) uwolni Twój czas, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na tym, co robisz najlepiej. Będziesz również spokojny wiedząc, że zadanie jest w rękach eksperta.
- Zleć to zadanie dostawcy usług płacowych
Jeśli Twoja firma nie jest gotowa na zatrudnienie wewnętrznego menedżera ds. płac, najlepszą alternatywą jest zlecenie tego zadania dostawcy usług płacowych.
Outsourcing jest zazwyczaj bardziej opłacalny niż zatrudnianie pracownika wewnętrznego, ale musisz znaleźć kompetentną firmę zajmującą się płacami. Aby to zrobić, stwórz krótką listę 3-5 dostawców, a następnie rozpocznij ich weryfikację na podstawie doświadczenia, reputacji i kosztów.
Łatwiejsze naliczanie płac dla pracowników
Utrzymanie się na szczycie listy płac pracowników nie tylko sprawi, że Twój zespół będzie szczęśliwy i zadowolony, ale również zapewni, że Twoja firma pozostanie zgodna z odpowiednimi przepisami.
Jednak jako właściciel małej firmy z wieloma zadaniami na talerzu, możesz nie mieć wiedzy lub wystarczająco dużo czasu, aby obsługiwać listę płac dokładnie. Na szczęście, przedstawiliśmy różne kroki, które możesz podjąć, aby ułatwić to zadanie.
Obserwuj naszą kategorię biznesową, aby uzyskać więcej informacji.